Hirdetés
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
PROHARDVER!
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mandy 2018
Csodálatos operatőri munka szimbiózisban a rendezővel. Kizárólagosan vizuális történetmesélés, aminek a következményeképpen minimális bármilyen beszélgetés a szereplők között: Egymástól elzárt világok vannak, koherens sztorira viszont nincs lehetőség. Számoltuk, és a legelső pár perc kivételével gyakorlatilag nincsen tradicionális értelemben vett "normális" beállítása.Semmit nem magyaráz túl, és néha semmit sem magyaráz: Így harmadikra kb sikerült átlátni mi történik, és a sztorija azért egyáltalán nem lenne bonyolult. A vizuális történetmesélése lassú és talán 20 percet ki lehetett volna belőle vágni, más pontokon viszont tényleg pár képkockán át mutat kritikus információt.
5/10: Ha odavagy a különleges operatőri munkáért és bírod a lassú filmeket, akkor nagyon ajánlott, a Neon Demon álomjeleneteinek a szintjén mozog, csak két órán át. Ha beszélgetés-alapú narratívát szeretnél, akkor kerüld. Élmény, de nem feltétlenül jó értelemben.
#értékelés
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
-
válasz Grave_444 #164419 üzenetére
House that Jack Built hasonlo, de azt kizarolag akkor nezd, ha tudsz analitikusan filmezni. ugyanugy a toxikus maszkulinitast figurazza ki, viszont Trier filmje intenzivebb.
Lost Highway is ajanlott (megbizhatatlan narrativa + toxikus maszkulinitas + potencialis borderline). +1 a Nightcrawlerre es a Nocturnal Animalsra.
Beau is Afraid is jo, de az a film kvazi kovethetetlenul sok.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz paatrick #164438 üzenetére
troll low-effort sh*tpostingot / flamebaitet pls ne, maradjunk a tényeknél . (ha elmegy a szokásos nők == fúj irányba, akkor előre jelzem, hogy törölni fogom a threadet)
objektíve a legrosszabb szuperhősös film valószínűleg a fantastic four volt, de ha tényleg gourmand vagy, akkor ajánlott a [link] rottentomatoes gyűjtése. bónuszként ez kizárólag amerikai szuperhősös filmeket listáz.
erős idegzetűeknek példák:
pl emlékszel még, amikor Supermen bement egy bárba, és berúgott az egyik jelenetben a Superman IVben? vagy amikor Shaq szuperhős volt (Steel)? mondom ezt úgy, hogy a Batman and Robin nekem az egyik kedvenc bűnös élvezet filmem, csak úgy nézem, mintha a Zoolander lenne ami Gothamból csinál viccet a divatszakma helyett. Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz lezso6 #164442 üzenetére
egyebkent lehet meg mindig jobb lenne, mint feleveniteni a Steelt , amikor Superman ivott vagy [link] a filmet amit inkabb eltuntettek, de fent van youtubeon is
azert ilyen szinten vallalhatatlan produkciokat mar egy ideje nem lattam. what a terrible day to have eyes
egyebkent belegondolva ahogy mozognak a standardjaink, érdekes lesz látni mi lesz pl az 1001 film listával.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164445 üzenetére
igényesebb kivitelezéssel
nézz bele a Steelbe, uramatyám.egyébként a gyerekfilm helyett inkább (kis)tinit mondanám. volt és van egy felnőttebnek (fiatal felnőtteknek) szánt vonal, de USA vonalon kifulladt pár filmben jellemzően Alan Moore (V for Vendetta, Watchmen, From Hell), Frank Miller (Sin City), Mark Miller (Wanted, Kick-Ass), Warren Ellis (Red) es James O´Barr (The Crow) alapanyagai alapján. Mondjuk ezeket szinte mind olvastam is (Kick-Ass és Crow kivételével), talán a Sin City és az (egyébként átlagos) Red volt hasonló, míg a Watchmen szerintem filmben jobb. Bónusznak ott a From Hell, ami hangulatra máshogy jó, mint az eredeti.
mostanra ebből maradtak a sorozatok. a Sandman sorozatként továbbra is működik, ahogy a Lucifer is (mindkettő Neil Gaiman) és a Sandmannál én örömmel konstatáltam, hogy mennyire be meri vállalni az eredeti mű erősebb pillanatait. a Boyst rendesen meg kéne nézni, de ahogy nézem nem fullad ki 8-10 epizód után, mint az eredeti képregény.
Viszont, szerintem pl az Authority, a 300 és a Watchmen szerintem képregényben túlértékelt volt: Ahhoz képest mennyire hypeoltak voltak, igazából a formátumon kívül is nézve a sztorijuk annyira nem adott sokat: Ok az Authority kb mindent is meg akart semmisíteni, de az Akira után simán gyenge volt, bármennyire is veszi az ember figyelembe a comic codeot. A Sandman viszont meglepően jó volt, ahogy a Transmetropolitan is tetszett. Más kérdés, hogy a Transmetropolitan így 20 évvel később nem tudom mennyire állná meg a helyét.
Egyébként ha végignézed az említett neveket, mainstreamben is azért bejutottak, pl Batman Killing Joke vagy Year Zero.
Tényleg azt hiányolom, hogy a formátumból előjöjjenek a felnőtteknek szánt (vagy működő) sztorik. Pl gondolok itt (paradox módon) a My Neighbors the Yamadasra vagy az Oldboyra.
---
mondjuk nekem főleg az a bajom, hogy én a filmeket a filmművészet felől közelítem meg, avagy a médiumon működő audiovizuális történetmesélt várok el.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164450 üzenetére
technikailag a Bud Spencer parhuzamod mukodik.
Scorsesevel vitatkoznek: filmek, mert a medium es formatum stimmel. az, hogy mekkora filmmuveszeti ertekuk van az mas kerdes, az, hogy Scorsese mennyire szolt be meg megint mas.
gyakorlatban kellenek laza, agyeldobos filmek is. csak azert mert valami (feleslegesen) veres, meg nem lesz jobb, ld pl Brightburn.
Oldboy koreai kepregeny volt (aminek technikailag nem manga a neve, bar a formatum kb egyezik), a film egyebkent sokkal jobb.
A Joker tenyleg remek, bar szerintem az a sztori mukodott volna Gotham nelkul is.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz lezso6 #164463 üzenetére
szvsz a tavalyi Oscar galan a mezony a valaha volt egyik legerosebbje volt. ha visszaemlekszel tavaly a topikban azert volt kb kethavonta legalabb egy neha megoszto, de objektive nagyon jol megcsinalt film.
a 90s volt a csucsot lattam mashol is felugrani, de a filmek egy resze szornyen oregszik, masik reszrol en meg emlekszem, hogy mennyi vallalhatatlanul rossz film jott ki akkoriban. 70sre ez hatvanyozottan igaz.
egyebkent az is benne van, hogy en szeretem a horrorfilmeket, es a genre a 90es evekben gyakorlatilag kesoi Halloween copypastekbol es rosszabbnal rosszabb folytatasokbol allt.
oriic: EXPLOSIONS? YES!
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164480 üzenetére
Whalet meg nem lattam, viszont az Everything Everywhere siman ott van. meg mellette ott a watchlisten a Tár, az All Quiet, az Avatar 2, a Fablemans es a Top Gun Maverick. meg a Pinocchio es a meglepoen szorakoztato Sea Beast. Plusz nezoponttol fuggoen a Blonde es az Elvis.
igy nezve talan a 92es es a 98as volt hasonloan eros mezony.
mondjuk erdekes a listad is, mert ugyan a tobbseguket lattam (es egy reszuk itt van a polcon), kb a negyedukrol nem is hallottam.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz myckey #164488 üzenetére
TG Mavericket meg kene nezni, egyik baratom aki pilota imadta.
Avatar2 mozis film, termeszetfilmkent szuper, egyebkent nem tudom
del Toro fele Pinocchiora gondoltam, az vitte el a legjobb animaltat. mondjuk en sem tudom mennyire gyerekfilm, nekem is eleg nyomaszto volt.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz myckey #164491 üzenetére
ja, analitikusan alltam neki, eppen ott vagyok, hogy megy a
.hajoval a szigetre itthoni mozis setup megvan, de valahogy Avatar1 se utott akkorat, mint emlekeztem. elso Top Gun nekem tul komolyan vette magat... vagy csak tul sokszor lattam a Hot Shotsot.
lezso: a Pinocchio papiron gyerekfilm, gyakorlatban viszont inkabb a fasiszta Olaszorszagrol szol. kb annyira egyszeru gyerekfilmkent, mint a Chihiro furdohazas jelenete, ha tisztaban vagy a kontextussal (
). neked szerintem tetszene.ertsd, eppen egy bordelyhazban jarunk btw a Sea Beast az Avatar2 kevesbe (!) vidamparki attrakciokent megcsinalva.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
-
válasz lezso6 #164532 üzenetére
jaja, az audiovizualis tortenetmeseles es az informaciovizualizacio nekem a gyengeim . es igen, ebbe a szimbolizmus is beletartozik, pl a Poor things ilyen szempontbol annyira eros, mint mondjuk a La La Land, vagy lehetett volna a Babylon, ha egy oraval rovidebb.
Everything Everywhere all at Once nekem masodikra tobbet adott, meg pl ott esett le, hogy varjal, a csalad kinai aga is lost-in-translation szituban van egymassal a kantoni es mandarin miatt. plusz a diszletei, pl a nyitojelenete zsenialis: ahogy latni az USA es mainland China lakberendezesi stilusai keveredeseben, de ugy, hogy szo szerint zizeg az egesz kep, elorevetitve es szimbolizalva a csaladi otthon kaoszat amit a film extrapolal. es ez az, ami igazan vasznon (nagykepernyon) jon ki, eszmeletlenul reszletesen van megcsinalva.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164536 üzenetére
forgatokonyv nekem is fontos, anelkul nincs sztori amit jol el lehet meselni
illetve van kivetel, de az a Mandy es a Neon Demon, meg esetleg a Holy Mountain. plusz a Godard fele Week-End amit meg mondanak, es vegre sikerult beszereznem elfogadhato minosegben.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
Bullet Train 2022
Tömör kétórás akció/detektív/vígjáték, valahol félúton a korai Guy Richie és távolkeleti akciófilmek között. Jó humor, érdekes karakterek és rétegelten adagolt információk, remek hangulat. Szuper vágás, jó forgatókönyv, jó tempó, jó megvalósítés, jó kamerakezelés és stílushoz képest néha meglepően jó színészek (Pitt főleg) és hasonlóan jól megírt karakterek.
Megkockáztatom az utóbbi 10 év egyik legjobb hollywoodi akciófilmje: A sztori maga egyszerű, viszont a történetet jól meséli el és nem próbál többnek tűnni, mint ami. A hangulata viszont ott van.
7/10: Ha szereted az akciófilmeket egy próbát megér: Viszont ha az első öt percben nem jön át, akkor ez nem a Te filmed. Hasonló talán a Snatch és a Lock, Stock... volt, kicsit komolyabban a John Wick és a Raid2, nagyobb mélységgel kevésbé akciófilmként pedig talán a Hundraåringen (The 100 year-old man...). Esetleg humor nélkül, de végeredményben hasonló felépítéssel ott az Oldboy (+ a Sympathy for Mr Vengeance) és kosztumösként a Hero. Kevésbé akciófilmként meg ott volt a Knives out.
#értékelés
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164691 üzenetére
Nagyon rég láttam azt a filmet, de bőven benne van, hogy az a kifogásolt jelenet mai szemmel eléggé vállalhatatlan.
Arra nem emlékszem, hogy a film maga mennyire szubjektív végig, azaz reflektál-e arra, hogy a főszereplő kifogásokat keres, de igazából saját jogon egy ordenáré barom, csak hárít. Ha reflektál, az oké (ld Trier filmek), ha nem, akkor viszont kb stimmel amit leír a cikk.
Vannak bődületesen rosszul öregedő filmek az időszakból.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164691 üzenetére
btw ha tenyleg rossz cikket akarsz, avagy a cikkiro es a tenyek nem allnak osszefuggesben. [link] a Mandaloriannal az egyik aprobb mellekszereplo kiirasa nem volt igazan problema az epizodikus tortenetmeseles miatt, annal inkabb, amikor a sztorit felig kiszerveztek a Book of Boba Fettbe, retconolva (!) az elozo evad lezarasat egy masik sorozatban.
plusz van meg par ilyen aprosag, pl a Little Mermaid max a netes folklorban bukott oriasit, valahol osszel mar valoszinuleg nullan volt. ami nem az a hatalmas eredmeny, amire a Disneynel vartak, de boven nem a cikk kolosszalis bukasa.az az avengers endgame video nem editalt meme volt egyebkent?
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164694 üzenetére
Egyébként nem kell reflektálnia egy filmnek, mert akkor didaktikus gagyi lesz
Nem a szájbarágást értettem reflektálás alatt, hanem valahogy bemutatni, hogy a főhős narratívája megbízhatatlan, mert egy ordenáré barom vagy komplett szociopata. Ha ez nem történik meg, akkor viszont adott esetben kiemel olyan viselkedést, amit nem akarna. Kb az egész cikk ebből készült.Lehet ezt jól is csinálni, ld There Will Be Blood, Hateful Eight, Taxi Driver, Trainspotting vagy Fight Club.
---
Hvgs cikk tele van tartalmi hibával. Az, hogy ez a HVGn ilyen formában kiment, elég... váratlan. Konkrétan az egyik link nem működik (Tie Defender), annyira. De a Mandaloriannal tényleg fura, hogy említi a mínuszos szereplőt, majd elfelejti, hogy ja btw, a sorozattörténet egyik legrosszabb resetjét adta elő a Disney vele a második évad lezárásának a kinullázásával. A Book Of Boba Fettben.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164698 üzenetére
Ezért mondom, hogy rég láttam a filmet. A kérdés, hogy a történetmesélés szempontjából lejön, hogy ez nemi erőszak volt, vagy a főhős elmeséli, hogy hát így volt ez, a készítő pedig bólogat.
Mondjuk valami rémlik, hogy két órával később a főszereplő látványosan nem értette, hogy miért nem akarja a nő, mondjuk ha jól emlékszem ez kb az egész filmnek a narratívája volt.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164713 üzenetére
A cikkben ezt a jelenetet említette, de egy másik jelenet volt a problmémás. Deborahhal ami történik, az csapta ki a biztosítékot neki. Pontosabban az, ahogy szubjektíve a perspektívából relativizálja a film, ami történik. Persze, a rendező keretbe rakja az egészet az utolsó jelenettel, nade egy négy órás filmnél ez mai szemmel nem biztos, hogy elég.
Provokációval nincs baj, különben nem állna itt a polcon a french (extreme) new wave filmek egy része eredetiben, és ezen felül elég sokat láttam amit viszont nem voltam hajlandó a polcomra rakni (Seul Contra Tous, avagy Noé eslő filmje, például).
Az egyik probléma az lehet, hogy ezeknél a gengszterfilmeknél bőven volt pátosz is, szóval bőven nem arról van szó, mint a Hateful Eightnél ahol az egyik karakter nagyobb szociopata, mint a másik. Kései Triernél ott egy extra narrátor, míg a korai Noé egész filmje gyakorlatilag a néző elidegenítéséről szól, és történetmesélés helyett részben (posztmodern műként) a nézőből való reakció kiváltására fókuszál. De ezt nehogy ajánlásként vedd, még ha filmművészeti szempontból jónak is tartom.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz lezso6 #164715 üzenetére
[link] biztosan Noé, Aronofskytól (ha rá gondolsz) a Noé áll 5.8on. vagy valamelyik másik filmre gondolsz? említett film 7.3mon áll (ahogy Noé jobb filmjei szoktak), ahogy nézem a rendezőtől megszokott kb haranggörbe eloszlással, amin kicsit kilóg az egyes értékelés. Noé egyébként képi világban, vizuális történetmesélésben és hangulatban zseniális, ld pl a Thomas Bangalter (fél Daft Punk) féle [link] Sangria videoklippje (stoboszkópra érzékenyek ne kattintsanak).
De nem csak a gengszterfilmnél látunk ilyet, csomó film van, ahol a főszereplő antihős, s mégis imádjuk őket.
Igaz, és valószínűleg ez lett sok. Ami oké, eltérőek vagyunk, nem kell mindenkinek ugyanazt szeretnie.---
szerk: közben a válasz valszeg megindokolja, hogy mi volt a baj.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164719 üzenetére
(bonusz: linkek ertekelesek itt a topikon belul tolem, ha bovebbet akarsz)
Irreversible [link] egyszerre zseniális és borderline nézhetetlen. Baráti körben mai napig emlegetjük, a "vörös" / "aluljáró" jelenet miatt. Climax [link] sokkal nézhetőbb (ld az előző kommentben a beszerkesztett Sangria videoklippet, ha imádod az elektronikus zenét akkor azzal a kontextussal még jobb). Gyakorlatilag a Vortex [link] , ami talán a legkiforrottabb filmje, viszont az meg a megöregedésről és elmúlásról szól, viszont ha pl Haneket szereted (és bírod a drámát), akkor ajánlott. Az Enter the Void egy LSD trip szintjén követhetetlen és legalább fél órával hosszabb a kelleténél, a Seul contra tous [link] iszonyatosan nyers, a Love [link] szuper lehetne, ha nem nagytotálban mutatott szexjelenetekkel mesélné a sztorit. Lux Aeterna még a backlogon van.
Barbie fent a backlogomon, csak hetek óta nincs időm leülni filmezni, aztán lehet nem mobilról a futópadon akarnám megnézni.
Nem biztos egyébként szándékosan értelmezte félre, pl mai szemmel nekem a legelső Police Academy nekem nem volt vicces, viszont az utolsó fél óra gyakorlatilag reálisan bármikor átmehetett volna
. Vagy az Indiana Jones and the Temple of Doom, ahol a majomagyvelős nagyjelenet ami kb a legjobban öregedett. Annak ellenére, hogy kb legendásan kiakasztott mindenkit újkorában.lincselésbe [ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164721 üzenetére
Az Irreversible-ről én is ezt hallottam, hogy egyszerre zseniális és nézhetetlen.
Stimmel, nekem kb 10 évig állt eredetiben a polcomon, mire rászántam magam. Azóta még egyszer láttam, bár azt a (valósidejű) jelenetet konzekvensen végigtelefonoztam mindkét esetben a saját mentális épségem érdekében. Következőre max akkor van betervezve, ha az itthoni setup lemegy 20Hzig [link] ,mármint azon felül is, hogy konkrétan technonak álcázott tömegoszlatási szirénát (is) használ a soundtrack részeként. Ismét Thomas Bangalter, [link], ha van sound producing háttered akkor a szám magában is simán ijesztő, avagy hangulatban teljesen az, mint amikor az illegális rave még megy két sarokra a gyártelepen, de az utcán már vonul ki a rendőrségi konvoj. Filmművészeti szempontból fontos, de ettől még a 2000es évek egyik legnehezebben nézhető műve. Love polgárpukkaszt is, de azt lehámozva az emberi kapcsolatokat szépen mutatja be.Aha, akkor stimmel, hogy ez a jelenet verte ki a cikkíró biztosítékát. Ahogy írod, a felvezetés után ez elég erős lett.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164730 üzenetére
Lehet egyébként az is benne volt, hogy pl a Keresztapát vagy a Casinot elég sokan félreértették, hogy a szereplők itt most menők.
Az, hogy ez mennyire volt reális megint más kérdés, ettől még lehetett egy reflex, hogy a cikkíró besokallt a filmtől és így tudta lekommunikálni.
Azért az a jelenet erős, szexuális erőszak teljesen védtelenek ellen így bemutatva azért ritka filmen, főleg, ha gengszterfilmet várt. Mainstream filmben ilyen talán egyedül a Natural Born Killersben és a Basic Instinctben volt. Kevésbé mainstreamben sem sok, és jellemzően kivétel nélkül extrém filmekről van szó.
Egyébként lehet nekem is újra kéne nézni.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164733 üzenetére
Jó, biztos van ilyen, de nem ez a szabály, teljes félreértése a zsánernek.
90es években meglepődtél volna, hogy mennyire romanticizálták páran ezeket a filmeket. Kb ugyanaz, mint amikor a Fight Clubot, a Taxi Drivert vagy az American History Xet értették félre. Ami filmek azért eléggé egyértelműek, hogy hol állnak.Én szeretem a cikkeit, pont amiatt, mert eltérőek. Ettől még nem értek mindenben egyet, az említett jelenet pl egész biztosan nem volt a legszörnyűbb jelenet a témában, de itt most inkább nem adnék ötleteket.
Mondjuk az furcsa, hogy ezen jobban kiakad az ember
Ez egyébként ilyen. Példának ott a Cannibal Holocaust, amin időtől függően más és más jelenetek egyre nehezebbek: Attól függően kivel beszéltem ez lehetett a , akannibálok , vagytényleg elfogyasztott teknős (valós állatkínzás .valahol az elején a benszülöttek megerőszakolása a forgatócsoport által Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164736 üzenetére
Többféleképpen el lehet mesélni ugyanazt a sztorit.
Fight Clubnál elvileg van, aki továbbra is irónia nélkül szereti, mert a férfi emancipációt látja benne a split borderline személyiségzavar helyett. Konkrét példát nem tudok adni, mert az internet pöcegödreit próbálom kerülni, de a film friss korából voltak ilyen emlékeim.
90es években amennyi Che Guevara póló volt, meg lennél lepődve. Egyébként jó párhuzam.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz eeXaa #164739 üzenetére
Nem kell mindenben egyetérteni. Nekem az Everything Everywhere... részben azért működik, mert három fronton veszik el egyszerre a kultúrális nehézségekben. Ilyen szempontból kb a Lost in Translation, a Drive my Car, a Decision to Leave, a Handmaiden vagy a Borat (!) párja, egészen zseniális filmes megvalósításokkal. Amikor kell vígjáték, amikor kell dráma, amikor kell vuxia. A tálalása megosztó és megértem, ha valakinek nem jön be, nekem viszont nagyon. Szinkronnal pedig valószínűleg értelmezhetetlen, a Drive My Carhoz hasonlóan.
Parfümöt még moziban láttam, illetve olvastam könyvben is. Nekem nagyon tetszett, külön bejött, ahogy az eredetileg megfilmesíthetetlennek hitt alapanyagot sikeresen és hűen vászonra vitte. Mondjuk a Lola Rennt (Run Lola Run) filmjét jobbnak gondolom. Mondjuk az az egyik korai proto multiverzum filmként is felfogható, avagy három variáció egy témára.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164744 üzenetére
leginkább az számít, amire a költő gondolt
Ez posztmodern művészetnél már nem igaz. Maga a művész, vagy az eredeti ötlet majdnem mindegy, a hangsúly áttevődött a mű és a befogadó kapcsolatára. Dadaizmus alatt Duchamp a Fountain művével érte el a totális szeparációt, megkérdőjelezve mind a művész, mind a tradicionális alkotás szerepét.Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Miklós315 #164762 üzenetére
Ez gyönyörű volt, köszi
Annyit tennék hozzá, hogy gyakorlatilag az emberek közötti, emberi kommunikáció nem veszteségmentes: (Felsőoktatásbeli) pedagógiában az egyik legfontosabb pont, hogy amit az előadó lead, és amit a hallgató megtanul, az nem (feltétlenül) korrelál. Tanulás nem mindig úgy történik, ahogy az ember eltervezi, vagy egyáltalán, számít rá.
Továbbá, gyakorlatilag ugyanaz a probléma megjelenik embereknél is, mint a gépi tanulásnál: Oké, X pontra rámutatunk, hogy itt és itt ez a szituáció, és így néz ki a label és a klasszifikáció. Nade, mindent fellabelezni általában lehetetlen (ahogy emberként mindent elolvasni vagy megnézni is), a labelező hibázhat (emberi közegben: "nem, a költő egész biztos nem arra gondolt"), meg eleve training data amiről beszélünk. Szóval megtanulja a gép (vagy az ember), hogy X mű ez és ez, viszont Y műnél már nem biztos, hogy helyesen fogja klasszifikáni. Továbbvive, minden egyes ember saját belső modellje folyamatosan változik és folyamatosan eltér. Az emberiség csodája és egyben tragédiája, hogy végeredményben úgy vagyunk egyformák, hogy nem vagyunk egyformák.
Az általad is felidézett "vicc" (...á, úgyse értenék...) poénja valójában a szomorú bohóc vonatkozó diagnózisa: az immáron "nem egy nyelvet beszélő" idegen-sokaság tömeggé degradálódott az egykor volt 'közösségből'.
Amivel pedig vissza is értünk az archaikus történetre bábel tornyának történetéhez, avagy az emberiség a mitológiai aranykorban a végtelenbe és a csillagok közé tört, ámde a folyamatban elveszett a közös kommunikáció, és a zűrzavarban szétesett a közös nyelv, a közös mentális modell és a közös értelmezés. Csodálatosan szép és mély szimbolika. Főleg csodálatos, mert a leirat kb i.e. 2200-2400 körülre datálódik, szóval az írásbeliség megjelenésétől számított ezer év körül. Vagy valószínűleg még korábban, figyelembe véve, hogy ez még a Genesis (Teremtés könyve), ami gyakorlatilag több, korábbi eredettörténet összegyúrásából keletkezett.A posztmodern előtt a cél a valóság leképzése volt a cél művészetekben: Ez szobroknál elég korán összejött (reneszánsz mesterek), képeknél (iszonyatos emberi erőforrásigénnyel és költséggel) a holland mesterek idején, majd az 1800as években megjelent a kamera. A kora 1900as évekre pedig egyértelművé vált, hogy hiába tudjuk megörökíteni a valóságot, ahogy van, attól még nincs (és nem is lehet) közös értelmezés.
Emberként vágyunk a közös modellre, ugyanakkor nem érthetjük el.
Visszatérve a filmekre egyébként pont emiatt szeretem a topikot: Nem kell egyetérteni, nem kell meggyőzni a másikat, ugyanakkor az eltérő értelmezések miatt válik és marad érdekesként.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Miklós315 #164771 üzenetére
Posztmodern gyakorlatilag a felvilágosodás és az individualizmus felől közelít. Gyakorlatban a nihilizmus ugyanúgy nem volt megoldás. Egyébként érdekes reflektálni, hogy a dadaizmus felől egy ponton átjutottunk a pop-artba, ami pontosan ezt a közös nevezőhöz való visszatérés keresését jelentette a művészet szemszögéből. Miközben a pl Malevich és Pollack ment tovább a metodikus és absztrakt dekonstrukcio felé.
Madách gyakorlatilag a tézis-antitézis-szintézis párjaival a scientific methodot követi struktúrában. Ahogy pl Proust is.
Jaja, ismétlés a tudás anyja. Végeredményben a mindenség megismerhetetlensége limitáló, viszont pont az is teszi érdekessé az életünket, hogy nem vagyunk omnipotensek. Egyébként unatkoznánk. Ld az Everything, Everywhere egyik dilemmája a bagel/fekete lyuk jelenetben, avagy ha mindent és mindenhol tudunk,
mi más lépés lehetne, mint egyé válni a mindennel, az univerzummal, hiszen a létezés üres. A megismerés és türelmetlenség problémáját én nem látom újkeletűnek: Továbbra is archaikus problémákról, és magáról az emberi létről beszélünk. A monológ-zajjal sem értek egyet: Ha nem figyel senki, nincs közönség ami rezonálna, nincs mű sem. A semmit a világba kiáltó művész a semmibe vész. Ugyanakkor határkeresésnél a dadaista mozgalom (mint antitézis) szerintem fontos volt.
Filmet én jellemzően a filmművészet felől közelítem meg. Többek között emiatt tartom fontosnak a narratívát, annak prezentációját, az audiovizuális eszköztárat, a reprezentációs réteget. Ezért tartom pl a Mandyt vagy a Neon Demont nehezen ajánlható, de bizonyos keretek között zseniális filmnek, ahogy gyakorlatilag szétszedi a tradicionális dialógusalapú történetmesélést. Ahogy a Samsara is.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Miklós315 #164773 üzenetére
Alternatíva: A nyugati kultúrkör a gyarmatosítás során gyakorlatilag integrált egy csomó mindent a távoli kultúrákból is. Hasonló pontok mai napig láthatóak kereskedelmi központokban, pl Rotterdam vagy Marrakech egyértelműen mai napig kultúrális olvasztótengely.
A holland mestereket egyébként okkal hoztam fel, ott volt egy olyan, globális gazdasági csúcspont a történelemben, ami egyébként nagyon ritkán esett meg.
Vajon a film (általában) mennyiben boncolgatja ez
Vagy boncolgatás helyett mennyire reflektál a saját emberségünkre, mennyire rezonál rá és mennyire működik így nézve.Szokták mondani, hogy az emberiségnek kb 5000 (archetatipikus) története van, szóval filmeknél nem feltétlenül a metasztori, hanem annak az elmesélése talán (szerintem) a lényeg.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164777 üzenetére
meta szinten kb 5000 tortenet van. az, hogy hogyan lesz a tortenet elmeselve, az a kontextus a resze.
egy tortenet pedig tobb archaikus tortenetbol is allhat, pl a Lord of the Rings utolso 50 oldala (Shire) meta szinten egyezik az Odusszeia lezarasaval. vagy a Far Cry 4 sztorijaval.
a kollektiv rezonancia is benne van, es jo korban kell jonnie. a Matrix pl remekul integralt tobb tortenetet, es en szeretem a folytatasait is, de nekem a Matrix mindig is egy eloszereplos shounen anime volt, ami a Berserk es a Cowboy Bebop tortenetet vezette. viszont barati korben Matrix3rol volt olyan ertelmezes is, hogy ez a szeretetrol es onfelaldozasrol szol. Igazan jo sztorik tobb szinten is mukodnek es tobbfelekeppen is ertelmezhetoek.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz Miklós315 #164789 üzenetére
Nem tudom, ki számolta össze mind az 5000-et és mi alapján súlyozott (osztott szét és vont össze témákat), de néhány valóban akad.
Ha jól tudom pszichológia területen számolták össze. Archetatipusok miatt érdekesek. Plusz részben emiatt untam meg nagyon hamar a mainstream USA képregény(film)eket: Gyakorlatilag ugyanaz a pár sztori ismétlődik újra és újra, mintafelismerésben pedig valamennyire jó vagyok.Az arányosság. Forma és tartalom összhangja, a közbülső disszonanciák arányos eltolódásai (végül kiegyenlítődnek, a nagy egészet tekintve).
Igaz, ettől függetlenül én kíváncsi vagyok, és néha szeretem a kísérletibb filmeket is, plusz nekem gyengém a jól megvalósított vizualizáció, az összefüggő modell és ahogy a film átadja az információt. És szeretem a harsány, hömpölygő, kaotikus filmeket, ha az passzol a sztorihoz. Nihillel pedig nincs bajom, pl Camusnál a Pestis sokkal jobb, de a Közöny párban kontextust ad az élvezeti értékéhez.Filmeknél ez nálam abban csapódik le, hogy a Nocturnal Animals, az Everything Everywhere..., vagy a Raw szerintem szuperek. Pontosan azért, mert vizuális megvalósításban adnak egy extra szintet. Vagy pl emiatt szerettem a Mandyt, a Velvet Buzzsawot, a Neon demont, a Climaxot vagy a Night comes for ust. Tisztában vagyok a hibáikkal, de ettől még élmények.
Aztán néha a csillagok együtt állnak, ld Blade runner 2049, Mad Max: Fury Road, vagy az említett Zima Blue a Love, Death & Robotsból.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Miklós315 #164805 üzenetére
Rá kéne néznem honnan jött, de emlékeim szerint egy jungiánus szerzőnél olvastam legalább 10 éve. Talán anyám emélszik, mert tudom ő ajánlotta. Példák között pl ott van a számi pókasszony meséje, ami részben archaikus és részben nagyon más. Helyzet- és történettípusok szerintem beleszámítottak, mert a történet részei.
Vizualizáció a gyengém. Mandynál egyébként megéltem, hogy akivel néztük másfél órán keresztül WTFelt, és majdnem kikapcsoltuk két ponton. Aztán két héten keresztük minden alkalommal, amikor beszéltük, feljött, és akivel néztem minden alkalommal jobbnak tartotta. Mármint a WTF megmaradt, a tempója lassú, ugyanakkor a film nemhogy a Bechdel-teszten alig megy át (kb a Lord of the Rings szintjén), hanem úgy általában, a kiterjesztett Bechdel-teszten is alig (két ember egymással bármilyen párbeszédet folytat, akármiről). Monologizálnak a szereplői, de gyakorlatilag semelyik szereplő között nincs közös pont. Annyira bizarr, annyira más, ami miatt viszont egyben különleges és egy élmény.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz mephi666 #164806 üzenetére
igy, egyebkent a best weird movies of the decade lista gondolom megvan
ahogy nezem 23 filmet lattam eddig rola, es legalabb 10 fent meg a watchlistemen
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #164812 üzenetére
Nagy vasznon jobban latszik minden. Az otthoni dolby atmos/dts:x setup inkabb arrol szol, hogy mozit akartam otthonra.
De a vizuális történetmesélés az forma vagy tartalom? Vagy a kettő tökéletes összhangja?
Nekem az osszhang.Transformersnel szornyu a vagas es harmatgyenge a reprezentacio: Amit es ahogyan mutat egyszeruen gyenge. Pl hasonlitsd ossze Lanthimos filmjeivel.
mephi666: gyors volt
bagyulajuve: ahogy neztem en is foleg a lista elejerol lattam a filmeket, azok kozott azert ahad boven nagyon jo is.
a 2010es eveket oleli fel, szoval sajnos tenyleg hianyzik belole az utobbi 5 ev filmtermese.
pl Beau is Afraid, Triangle of Sandess, Favourite, Handmaiden, Babylon.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz Viiktor1989 #165004 üzenetére
Blade Runner 2049, Interstellar, A Quiet Place (inkabb pozicionalasra).
kezd a Blade Runner 2049el, rendesen megdolgoztatja a setupot es lemegy a pincebe, ahogy az Interstellar is.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Viiktor1989 #165008 üzenetére
igen es nem: Quiet Placenek objektumalapu keverese van, tehat jol osszerakott rendszernel pontosan lehet hallani, hogy hozzad kepest merre tortenik valami.
gyakorlatilag az egyik legpontosabb atmos/dts:x soundtrackja van, de 5.1nel is elony demozni a keverest.
Blade Runner es Interstellar is pontos, de azok mashogy mozik. a BR2049 nyitojelenete alatt kb statikus hang falat csinal a melynyomoval.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Logitech g29 váltóval
- MINI ITX GAMING/STREAMING PC RYZEN 5 7600X RTX 3080TI 32GB RAM MESHLICIOUS
- GAMER PC i5 6600K 16GB DDR4 SSD+HDD GIGABYTE 1070 8GB GDDR5 256BIT WINDFORCE
- Apple watch series 5 40mm gps + cellular rose gold I Ingyenes Foxpost csomagküldés!
- ESR Rebound 360 Magnetic Keyboard Case (ENG) - iPad Pro / Air
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen