Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Külső 3,5'' mobil rack-ek topikja
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- OLED TV topic
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Akciókamerák
Hirdetés
-
A Lian Li Strimer kábel mókolása.
lo Értelmetlenül állok az egész előtt, hogy a Lian Li minden cuccából ad ki fekete/fehér verziót csak pont a Strimer...
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
PROHARDVER!
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bad Pritt
félisten
válasz OPiiPO #133842 üzenetére
Örök vita ez is... nem érnek fel a folytatások Frank életművéhez, de végül az egész kiad egy olyan nevetségesen óriási sztorit, amilyen nincs még egy, már csak emiatt is érdemes végigolvasni őket.
Én nem bántam meg, hogy rászántam az időt, jó könyvek, csak magas a mérce előttük. Ami viszont szerintem is időpocsékolás lenne, az a közvetlen előzmény sztori Leto-ról meg az ő életéről, semmit nem ad hozzá az egészhez.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Én ezzel mocsok sokat játszottam kicsiként:
Olvastam a könyveket, néztem a filmeket és játszottam a játékot. Azért volt a maga idejében különleges amúgy, mert a Westwood-nál hagyománya volt az élőszereplős átvezetőknek, úgyhogy itt is így vitték előre a sztorit. Az EA pedig megszerezte, vagy már birtokolta a Dune franchise-hoz a jogokat és le is szerződtek a Universallal, akik a '84-es filmet forgatták és minden átvezetőt hasonló módon csináltak meg, mint ami abban a filmben volt, még a díszleteket és kosztümöket is kölcsönkérték vagy replikálták, ezt nem tudom sajna pontosan, de a ruhák ugyanolyanok voltak, az egész dizájn ismerős volt a filmből, még a mentátoknak is ugyanolyan borzas volt a szemöldöke.
A játék persze inkább volt Command & Conquer, de imádtam akkoriban.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Viszlát #133864 üzenetére
Én az elmúlt tíz évben egyetlen félmondatos referenciapontot olvastam olyan embertől, akinek lehet rálátása közvetlenül ezekre a számokra, lehet volt más is, csak nem tudok róla: J.J. Abrams mondta azt a Star Trek Into Darkness előtt, hogy a 2009-es film bevétele miatt hezitált a stúdió a folytatással kapcsolatban, mivel megtérült ugyan, de nem lett épp siker (150M budget, 385M gross).
Amúgy a Star Trek relatív kicsi marketingköltséget kapott, ezt meg is szólták akkoriban, hogy nem volt már évek óta úgy a köztudatban a franchise és jobban fel kellett volna pörgetni az érdeklődést.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Az elmúlt héten két filmet néztem, érdekes módon különböző zsáner, mégis ugyanaz a baj velük: hiába igaz történet, mindkettő, úgy ki vannak színezve, hogy maga a főszereplő rá nem ismerne önmagára.
American Made
Barry Seal történetére akkor figyeltem fel, amikor pár percre feltűnt a Narcos-ban, utána olvastam és valóban elképesztő pályát futott be a CIA alvállalkozójaként rövid idő alatt. Ebből valahogy a filmben nem sok jön át, sok szék között a földre huppant Liman rendezése: van belőle csipetnyi Wolf of Wall Street vagányság, egy kis kémkedés, repkedés, lightos kartellkedés, de nem tudta átadni a történet súlyát, az egész CIA műveleti felfogás sajátosságait, nem von le konzekvenciákat, az expozíciók pár wiki cikk felolvasásában ki is merülnek és valahogy sikerül mindent elbagatellizálni. Azért is fáj, mert éles a kontraszt a Narcos komoly és hihető hangvételéhez képest, pedig a téma jórészt ugyanaz.
Seal jellegtelen, mindenki más alig pár percet szerepel mellette, így kis e lehet őket bontani, pedig ha a film jobban fókuszált volna a sok szál közül egyre (családi élet, cégvezetés, drogfutár, fegyverszállító vagy akár szökevény), jobb lett volna. Tom Cruise jó volt, még ha kb annyira emlékeztetett is a valódi Barry Seal-re, mint Emma Watson, mindenki más olyan minimális időt töltött a vásznon, hogy szóra sem érdemesek. Felejthető, sajnos.Hacksaw Ridge
Mit várunk egy Mel Gibson rendezéstől? Vért, verítéket, kaszabolást és némi pátoszt. Na itt volt minden, épp csak a pátosz átfordult néha nevetséges patriotizmusba és amerikai hősiességbe. A legnagyobb bajom a filmmel, hogy nincs benne semmi új, ugyanúgy kapunk egy kis otthoni alapozást, boot camp sztorikat, frontvonalban sok megpróbáltatást, mint sok más hasonló filmnél, Gibson nem tud eredetit nyújtani. Úgy tűnik nála végképp fontos a témaválasztás, hiába ugyanilyen gore az Apocalypto, azért az a majd' egy órás üldözés a dzsungelen át mai napig páratlan, itt semmi ilyesmi nincs sajnos, a harcok sem nyújtják azt, amit szerintem el akart érni a mester, két évtizeddel a Ryan közlegény után már nem elég pár szétrobbanó katonacsoport, golyó szaggatta emberi testek halmaza, márpedig ő ezt tolja az arcunkba néhány számomra tényleg hihetetlen, elképesztően ostoba rambóskodás mellett. Ezért értékelem jobban a Fury-t, Dunkirk-öt, 1917-et, amik sok szempontból mások, mint a jó rég lefektetett sablonok, még ha mindben van hiba is.
A történet amúgy érdekes lenne, mert a valóságban is az volt, de korántsem volt ennyire drámai, sok elem inkább a feszültség fenntartása és Doss érdemeinek kidomborítása mellett, nem mintha valaha is be mernék rohanni egy ilyen katlanba üres kézzel. A színészek kihoztak mindent a szerepükből, Hugo Weaving maga a megtestesült PTSD-s veterán roncs alkoholista, a bajtársakra kevés idő jut, de ennyi elég is, sok mindenkit szerintem nem érdekelt, élnek vagy halnak-e a filmben, Andrew Garfield pedig kisujjból rázza ki az ilyen rajtam a világ terhe és bociszemekkel nézek szerepeket, ami külön dicséretes, hogy elvileg nem sok ideje volt felkészülni, az akcentusa mégis on point végig.
Háborús film fanatikusoknak kötelező, nálam a B-csoportban szerepel olyanok társaságában, mint mondjuk a Stalingrad, Iron Cross vagy az Enemy at the Gates, amiknél jó a téma, működik a film, de nincs benne semmi különleges. Erre mondják, hogy iparosmunkaSome motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Fury-ból miért nem csináltak vajon bővített kiadást? Youtube-on fent van csomó deleted scene, de nem ilyen félig kész jelenetek, hanem rendesen kész vannak, csak nem kerültek be. Érdekesek, bekerülhettek volna.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Legyen egy minimális ellenvélemény is...
Extraction
Ilyenkor értékelem igazán azokat a filmeket, amik találnak egy identitást, valahogy megkülönböztetik magukat a többitől. Hiába nem lesz a világ legjobb akciófilmje a Taken, onnantól kezdve, hogy Liam Neesont letette a gép Párizsban, kő kövön nem marad, amíg nem éri el a lányát és ehhez elég volt 90 perc feszes, jól megírt akció, amibe csak a rángatós kamera rondított bele, Nem baj, jött a John Wick, az akciójelenetek koreográfiát a CAR rendszerre húzták fel és kidobták mellőle a sallangokat, így lett 101 perc, klasszikus lesz belőle. Vagy ott a Raid a világ túloldaláról, szintén 101 percnyi tömény akció, semmi megállás, minimális lassítás, az akciójelenetek itt is tökéletesek és sokkal kevésbé érezni őket rendezettnek, a közép-keleti filmipar azóta is termelik a hasonló filmeket szerencsére. Lehetne említeni a Tears of the Sunt vagy a Lone Survivort, amikben a világ két legjobb menekülés jelenetsorát hozták össze, vagy a Man on Fire-t, ami átélhetően mesélte el a zsoldos és a védendő gyermek kapcsolatát, vagy a szintén Denzel fémjelezte Equailzert, ami kicsit mélyebben beleásta magát a főhős életébe, motivációit megértendő.
Az Extractionnel az a baj mindezek után, hogy mindegyik szeretne lenni egy kicsit, de egyszerűen nincs idő rá. Nem látványos copy-paste, de hiába ugyanolyan tökéletesen vágott, feszes minden akciójelenet, mint a Raid-ben vagy a John Wick-ben, ha meg-megszakítják ezeket lelkizéssel, aminek nincs mélysége, mivel bárgyú egyenmondatokat adnak minden karakter szájába. Lehetne Rake hátterével foglalkozni, de ezt is elintézik összesen körülbelül 20 szóval, akkor már inkább ne is tegyék bele, vagy jó filmes módjára meséljék el a flashback-ekkel, buta filmben is működhet, láttunk már rá példát (The Grey, Liam Neeson).
A másik probléma, amit nem értek néha ezeknél a B-filmeknél: ha valamire nincs pénz, akkor ne tegyék bele. Ha elment a büdzsé Chris fizujára, akkor nem kell felrobbantani kamiont, helikoptert, mindent, mert szarul fog kinézni és lám, szarul is nézett ki. Ismét vissza tudok kanyarodni a Raidhez, mert ahhoz áll legközelebb szerintem ez a film, nem kellettek hatalmas dolgok, mégis kegyetlen adrenalinbomba volt másfél órán át, ahogy az Extraction is az, mikor épp CQC helyzeteket kellett filmezni. A vágás nélkülinek tűnő jelenetek piszok látványosak, Chris-ről elhisszük, hogy terminator módjára végiggyalulja egy város korrupt rendőri gárdáját, mégha sokszor még a John Wick-nél is jobban rendezettek voltak ezek a jelenetek.
A harmadik gondom, de ez már pusztán azért, mert nagy potenciált láttam a filmben: egy VIP extraction nem így zajlik a valóságban, amit ezek a hozzáértők felvázoltak a film első felében, az egészen Zs kategória volt, mintha egy 10 éves CoD expert írta volna a szövegeket hozzá, komolyan szekunder szégyenem volt tőle, pedig az én tudásom is megkopott már a témában.Kedvencem az interaktív műholdas térkép, ami az épp felfedezett ellenséget real time mutatja a bázison, de egy 100 éves kapu nincs rajta.
Mindezek ellenére élveztem a filmet nagyrészt, mert nagyrészt pörgős, jól összerakott hentelde egy mindig jó Chris-szel és brutálisan látványos harcokkal, jó zenével. A köztes időszakokért kár, semmit nem adtak hozzá, cserébe hosszabb lett a film feleslegesen, a végét pedig szokásos módon több hülyeséggel el kellett bagatellizálni, meg se lepődök már. Jó lett volna amúgy, ha már áthelyezték a történéseket Latin-Amerikában az indiai putriba, akkor kapunk más toposzokat, kicsit más ideológiákat, de ez nem jött be sajna, ugyanazt az egykaptafa keretet kapta ez is.
Ha valaki látta a jobb akciófilmeket, Raid-eket, John Wick trilógiát, Takenből az elsőt, meg a többi hasonszőrű agyatlan henteldét, akkor bátran tegyen egy próbát ezzel is, de ha nem, akkor szerintem inkább a jobbakat nézze meg, ez nem ér fel hozzájuk.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Miklós315 #134072 üzenetére
1. Alapvetően kétféle extractiont különböztet meg a terminológia, friendly (mint ez a film, vagy az Argo pl.) és hostile (Black Hawk Down). A VIP kifejezés helytálló itt, mivel az a személyre vonatkozik.
2. Igen, innentől kezdve nem tudtam értékelni a szakmai részét a filmnek, hiába mesteri a stunt részleg.
Többet vártam, mert hasonló filmek többet (vagy épp ellenkezőleg, kevesebbet) nyújtanak. Ha nem tudsz rendes tervezési jelenetet írni a filmedhez, ne legyen benne. Ha nem tudod értelmes tartalommal feltölteni a drámai részeket, ne forgasd le őket. Ha nincs pénzed felboruló felrobbanó cgi kamionra, ne legyen benne.
Nekem amúgy az volt a bónusz, hogy a végső csatában leszedték a város teljes rendőri állományt, nem volt ott senki más, akivel hadakoztak volna, de az a sebzett arcú srác csak megjelent, aki bosszút esküdött és végül nyakon lőtte Christ. Ez is úgy nézett ki, hogy valahogy el kellett varrni azt a szálat és jobbat nem tudtak kitalálni, pedig elég lett volna, ha nem csak rendőrök, hanem a drogbáró saját emberei is ott vannak a hídon. Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Miklós315 #134087 üzenetére
Nem volt vágatlan, de ügyesen voltak elrejtve a vágások. Chris elég jól dokumentálta instán, hogy csomó mutatványt nem engedtek neki és azért annál a résznél eléggé beaprították, szóval szerintem az átlagnál is több rejtett vágás lehetett, hogy őt kivegyék, a kaszkadőrt betegyék a helyére és vissza, mikor arc is kellett.
Pl. mikor leestek az emeletről, ez is egy "vágás nélküli" közepén volt.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Mile 22
Itt a különbség: ezt egy olyan ember rendezte, aki akciófilmeket rendez, nem pedig akciójeleneteket egymás után.
Félreértés ne essék, ez sem egy kifejezetten jó film, de egyrészt előny, hogy majdnem fél órával rövidebb, ráadásul a nem akciójelenetek is jóval mozgalmasabbak, segít a zene, jók a vágások, pörögnek a párbeszédek, még ha nagyrészt nem is ezek viszik előrébb a cselekményt. Másrészt Peter Berg egy remek iparos, felismerhető a keze nyoma ezen a filmen is: mint Emmerich, aki nagytotálban, madártávlatból filmezi egész városok pusztulását és ez a védjegye, vagy Bay, aki kicsivel közelebbről mutatja be nem kevésbé destruktív eposzait, úgy Peter Berg jóval közelebbről pusztít a jeleneteiben és az ember rögtön kapcsol, hogy ismerős a felvétel. Érdemes összevetni a 2012-t, Transformers 3-at és a Battleshipet, mennyire más technikákat alkalmaznak, máshogy veszik fel a jeleneteiket, pedig a lényeg gyakorlatilag ugyanaz.
Ebben a filmben Berg kísérletezett kicsit, leszerződtette Iko Uwaist, aki nyerő kártya bármilyen akciófilm számára, képzett harcművész a kamerák előtt, csak sajnos Berg stílusa, a sok vágás, széttördelt akciójelenetek nem hagyják úgy kibontakozni a koreográfiát, mint a két Raid film mondjuk. Mellette Wahlberg, Lauren Cohan és Ronda Rousey csuklóból hozzák a nagypofájú CIA operátorokat, némi hátteret is kapnak, de semmi komoly attachment nem alakul ki köztük és a nézők között sajnos, ugyanakkor számomra felüdülés volt Wahlberget egy ilyen kifejezetten bunkó szerepben látni, általában sokkal joviálisabb karaktereket kívánnak meg tőle. John Malkovich is szerepel a filmben, nagyjából John Malkovich-ot játssza, ha CIA ügynöknek állt volna színészet helyett.
A sztori nomen est omen, sok szót nem érdemel, a 22 mérföld alatt temérdek akciót láthatunk, közben egy narrálásos kerettel megágyazunk a film zárásának, ami mondjuk számomra jól sült el, de azért na, nem egy Ocean's 11 a film vége.
És amire kíváncsi voltam, ami miatt most néztem meg: jobb film, mint az Extraction? A lényege ugyanaz, rövidebb, összességében egyenletesebb a film üteme, nem ül le egy pillanatra sem, cserébe az Extraction mint egy Sinus görbe, mikor beindul, akkor nagyot megy, mikor leül, akkor meg nyugodtan ki lehet menni wc-re, nem maradunk le semmiről. Mindenképp a Berg mozi mellett szól, hogy a rosszfiúk nem kétbalkezes idióták, mint a másik filmben, sokkal inkább érezhető a folyamatos veszélyhelyzet, amiben Wahlbergék vannak. Történet szempontjából az Extraction sokkal földhöz ragadtabb, egyszerűbb, a Mile 22 sem egy Mátrix trilógia, de van egy nagyságrendnyi különbség a köztük ilyen téren, a vége is érdekesebb, cserébe nem elég koherens a film narratívája,csak azért tudja a néző összerakni a végére a csavart, mert elmondják és megmutatják az utolsó 5 percben. Nincs meg az a jóleső setup-payoff a sztoriban, ami az ilyen csavarokhoz kéne, hogy tényleg működjenek.
Összességében ez sem egy világmegváltó akciófilm, ugyanúgy jóindulattal átlagos butaság, mint a Hemsworth mozi, csak mások az erősségei és gyengéi. Én azért hajlok inkább a Mile 22 felé, mert rövidebb idő alatt meséli el kvázi ugyanazt, kevesebb a sallang, ami szerintem egy ilyen filmnél előny.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Daft Punk to score for new film from Dario Argento
Oooh boi! Nap híre lenne, ha a NASA nem adta volna ki az ufó felvételeket.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Cs1csó #134215 üzenetére
Mert Viszlátnak nincs szüksége érvekre és ellenérvekre, nem szereti a mozit, minden előnyével és hátrányával. Ennyi.
Emlékszem egy időben havonta volt ebben a topikban egy komment változó személytől, ami azt ecsetelte, hogy milyen szar a mozi, hangoskodnak, mobiloznak, zabálnak, elég megmosolyogtató volt. Le kell szarni, valaki képes rá, valaki nem, ez olyan, mint egy fesztiválon, leöntenek sörrel, valaki balhézik, valaki leszarja és bulizik tovább. Biztos akkor is vannak suttyók, amikor én járok moziba, de soha nem veszem észre, mert nem érdekel.Nem fogja megölni a mozit egy VR sisak, ahogy a színes tv, a VHS vagy DVD sem ölte meg, és a streaming sem fogja, amilyen elszabott koncepcióban létezik jelenleg, Ez az AMC-Universal meccs is csak erőfitogtatás, nyilván azért a Universallal erősködnek, mert még a DreamWorks-szel meg a többi forgalmazási szerződésükkel sincsenek olyan pozícióban, mint egy Warner vagy Sony (a Disney-ről nem is beszélve, azt nézném meg, amikor velük kezdenek majd el erősködni).
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Pearce #134218 üzenetére
Hogy térülne meg egy nagyköltségvetésű film streaming platformokon, ha közben moziban milliárdos bevételt is hozhat? Nem véletlen, hogy a Netflix saját gyártású és forgalmazású filmjei ennyire közepesek, inkább csinálnak öt közepes költségvetésű és minőségű filmet, mint egy nagyot, mert aztokat többen nézhetik meg, jobban eloszlik egy évben az újdonságok száma és hosszabb ideig tart megtekinteni őket.
A tök egyszerű elmélet ami fenntartja a mozik létjogosultságát a stúdiók számára pénzügyi szempontból: WW84, ha a család moziban akarja megnézni, megveszik a 4x10$ jegyet és mellé az ellátmányt, míg ha rögtön streamelnék, ki se lehet számolni, de potenciálisan végtelen mennyiségű ember nézheti meg egyetlen előfizetés áráért. Egyszerűen nem tudnak elég pénzt elkérni a streaming jogaiért, mert szerencsétlen Netflix még nagyobb szarba kerülne pár ilyen film után, mint amiben most van.Én nem vagyok a streaming ellen amúgy, évek óta csak így nézek bármit is, de soha nem lesz olyan pozícióban, ami a mozikat ellehetetlenítené, már csak a koncepció korlátai miatt sem.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Viszlát #134221 üzenetére
A probléma valós, nem arra irányult a kifejezés, megmosolyogtató a kommentek milyensége volt. A lényeg továbbra is az, hogy valaki képes arra, hogy kizárja a zavaró tényezőket, valaki nem, de ez nem csak a mozizásra vonatkozik.
Gondolom te is tudod, hogy a Netflix pénzügyi stratégiája régóta kölcsönökre épül, ami egyre csak halmozódik, tavaly ismét felvettek egy nagyobb összeget. Elég sok elemezés foglalkozik azzal, hogy hiába hasonló ez pl. a Disney adósságához, de működhet-e egy streaming szolgáltatónál, ahol ráadásul a piac az elmúlt években radikálisan változik, vagy lesz-e ebből "Netflix-lufi", ami kipukkadhat.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Viszlát #134256 üzenetére
Erről beszéltem veled tegnap. Itt van ez a téma, valaki így áll hozzá, valaki úgy, teljesen preferencia kérdése, meggyőzni soha nem fogja egyik fél sem a másikat, csak zajlik a végtelen háború a csörgős szaros parasztok meg az antiszociálisok között.
Ez megmosolyogtató számomra.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz radi8tor #134258 üzenetére
És itt érünk el ahhoz a ponthoz, hogy a tábor két részre szakad.
Nekem soha nem volt még ilyen tapasztalatom, vagy csak nem voltam rá soha ilyen érzékeny. Megesett többször is, hogy a társaság, akikkel mentem, film után rákérdezett, hogy "titeket nem zavart ez és ez, mert ezt és ezt csinálta a film alatt?" és én énszre se vettem, hogy bármi fennforgás lett volna.
Nektek voltak rossz tapasztalataitok, amik megmaradtak, ezért gondolkodtok úgy, ez is teljesen érthető, barátnőmnek is jóval alacsonyabb az ingerküszöbe környezeti behatások terén, szóval első kézből tapasztalatom ezt az egész jelenséget (nem csak moziban).
Én egy okból tartozom a mozis táborba: a mozi soha nem válthatja ki a streaming előnyeit, viszont a szimulátn mozis-streaming megjelenés ellehetetlenítheti a mozit, amiért szerintem elég nagy kár lenne.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Viszlát #134264 üzenetére
Ha minden film rögtön megjelenne VoD formában is, azt gondolod lesz olyan mozi bárhol a világon, ami fennmaradhat? Mondjuk az IMAX formátumon, meg még egy-két speciális hülyeségen kívül. Komolyan kérdezem, mert szerintem nem.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Azért ezeket a példákat írtam, mert a kulcs szerintem a többek által említett közösségi élmény és a mozi is egy baráti, családi program.
Ezzel abszolút egyetértek.
A színház szerintem azért nem egy jó példa, mert mást nézel ott és mást moziban, a mi vitánk viszont ugyanazon produktum két különböző terjesztési módjáról szól. A zenés megint azért sántít nálam, mert nem jó az analógia, nem a bandák szűnnek meg a változó terjesztési forma miatt, hanem pl. azok a cégek, akik gyártják és forgalmazzák a lemezeket, ott szűkült a piac.
Érdekes téma amúgy ez, láthatóan ezerféle aspektusa van és sokfelől meg lehet fogni.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Viszlát #134281 üzenetére
A kérdés szerintem nem az, hogy a mozi, mint létesítmény, szórakozási forma megszűnik-e, hanem hogy a jelenlegi formája mivé alakul, jobb lesz-e egy átlag ember számára, vagy rosszabb, ha bejön ez a szimultán terjesztési mód. A mozibajárási hajlandóság is ezerféle oldalról vizsgálható, nyilván csökkenni fog, de nem mindegy hol, mennyire és mely moziknál.
Részemről, ha tegyük fel a legtöbb film egyszerre jönne ki mindenhol, jóval kevesebbet járnék moziba, nem is csak egyéni okokból, de azért is, mert jóval kevesebb embert lehetne meggyőzni, hogy erre áldozzon pénzt. Lehet ami nekem megérne 2000 pénzt, az másnak abban az esetben elég Netflix-en és fordítva is el tudom képzelni.
Azt én is díjaznám, ha lennének prémium termek itthon, hanem ahol tényleg érzékelhetően jobb a technika, jobb a környezet, nincs reklám a film előtt, stb.Amúgy az is egy érdekes adalék most így az AMC-Universal témában, hogy pont a Universal indítaná meg a változás folyamatát, aki egyszerűen nem tud saját erőből értelmes blockbustereket gyártani a Fast and Furious szérián túl, kiaknázni a mozis megjelenésben rejlő lehetőségeket és az utóbbi években egyre csak halmozta a buktákat a jegypénztáraknál (Mummy, Mortal Engines, Dolittle, Cats, ilyesmik).
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Habár eltolták a WW84-et, de most a Lego honlapot böngészgetve láttam egy, a filmhez kapcsolódó szettet, meg is lehet már vásárolni. Nem mondom, hogy spoileres, de szerintem elég könnyen kikövetkeztethető, hogy mit is lát az ember és ez mikor zajlik le a filmben + Cheetah figura is van mellé.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Liner #134496 üzenetére
A téma számodra a holokauszt vagy a 2. vh? A Felolvasó szerintem is érdemel egy megtekintést, volt egy francia film is a témában (Viszontlátásra gyerekek), meg persze Saul fia.
Ami még szerintem szót érdemel az a Defiance Daniel Craiggel, nagyon amerikai, de nem rossz film és a Tagadás Rachel Weisszel meg Tom Wilkinsonnal, ami a holokauszttagadásról szól, szintén érdekes.
Ami nemrég volt mozikban, de szerintem nem lett ennyire átütő, az a Menedék (The Zookeeper's Wife).
Ja meg Anne Frank naplója is meg van filmesítve.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Kedvenc kifejezéseim ilyen témában, szerzőtől függetlenül:
egynek elment
egynek jó volt
simán jó voltEzek az instant kuka filmek általában.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz oriic #134653 üzenetére
Lol, most rákerestem, eddig fel se tűnt, hogy nálad ez ilyen catchphrase.
Variáld meg, hogy mindig más legyen.(#134654) sixpak: Egyéne válogatja, nálam sok olyan film elég nagy nono, aminél ezek a kifejezések szerepeltek. Sőt, én is olyan filmekre használtam, amiket akkor nézek, ha már nagyon unatkozok és kell valami háttérzaj.
(#134655) Tibiajax: Nem nagyon kapcsolok ki filmet, pont azért, mert jobban megválogatom az utóbbi években. Vannak ebben a topikban is olyanok, akik notóriusan, csakazértis megnézik az aktuális blockbuster hulladékot és utána mit ad isten, lehulladékozzák, na erre én nem vagyok képes, csak nagyon ritka esetekben.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Tibiajax #134657 üzenetére
Erre pont Viszlát írta meg a választ kicsit fentebb: kis közösség ez, mindenkinek megvan a kialakult véleményrendszere, kit milyen témák érdekelnek, például te szereted a maffia filmeket, viszont tőlem távol állnak, ezért másképp viszonyulok ezekhez a filmekhez.
Én csak annyit írtam, hogy a topikbéli mintákat figyelembe véve számomra a fenti három kifejezés eddig legnagyobbrészt olyan filmek esetében íródott le, amire nem pazaroltam volna időt.Ez a film felénél kikapcsolás nálam azért se működik, mert cseszi az agyamat, hogy félbehagytam. Max több részletben nézem meg (legutóbb az Irishman, de ennél a hossza miatt is).
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz erahurka #134675 üzenetére
Kedvencem ezzel a New Mutants szörnnyel kapcsolatban, mikor talán Maisie Williams, vagy valamelyik másik szereplő nyilatkozta azt, hogy már rég nem is lehet a filmmel mit kezdeni, nem tudnának utóforgatni, hangot felvenni, mert olyan rég zajlott a forgatás, hogy a gyerekszínészek felnőttek közben.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz erahurka #134692 üzenetére
Csapd fel a Kurosawa életművet és kezdd el, nincs rossz filmje (hogy is lehetne, a vilag legjobb rendezője volt).
Ha ez megvan, akkor utána ismerős lesz Toshiro Mifune neve, nézd meg az összes többi filmet, amiben ő szerepel, de nem Kurosawa.
Ezekkel elleszel, legjobbak. Nem szorítkoznék amúgy fekete-fehérre, bár sejtem, miért ilyen specifikusan kérdezed, a Musashi Miyamoto trilógia is nagyon jó, a modernek közül meg a Zatoichi és a Twilight Samurai.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Nehéz megmondani miről is fog szólni pontosan, vietnámi háború, kincskeresés, politikai szál, fekete kisebbségi kérdések, de érdekesnek tűnik. Talán pont ezért, meg persze Spike Lee meg tud villanni az ilyen témákkal (Blackkklansman).
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz Pitterix #134744 üzenetére
Én nagyon ajánlom a második évadot, szerintem még talán kicsit jobb is, mint az első.
Ha a Vörös szikla tetszett, akkor kardos-harcos keleti filmekből szerintem a kínai wuxiák között akadnak nagyon jók, Ang Lee Tigris és Sárkánya, Zhang Yimou-tól a Hős, Repülő tőrök klánja, vagy a Klánok háborúja, Keleti szél (Jet Li film). Bár ezek lehet megvoltak már.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz salesman #134748 üzenetére
Kiégek, tényleg Greyhound csatahajó lett a címe?
Ez egy Mahan osztályú romboló (épp ilyenem van a World of Warships-ben ), egy csatahajó kb. háromszor ekkora volt és hússzor nehezebb.Mindegy, várjuk, én kíváncsi vagyok rá nagyon.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Rég örültem ennyire filmes hírnek! Rosszabb már úgyse lehet az egész JL reputációja, szóval egy próbát megér.
Jason Momoát is eléggé felhájpolta a hír.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Anthropoid
Kevés film készül a 2. világháborúban németek által megszállt országok ellenállásáról, most így hirtelen a Defiance, az Inglourious Basterds egy része és ez az Anthropoid jut csak eszembe, pedig rengeteg sztorit fel tudnának dolgozni ehhez hasonlóan.
Még nagyobb baj, hogy a Basterds nyilvánvalóan kitaláció, a másik két film pedig a közepesnél épp jobb, nekem a Defiance néhol pátoszos, máshol kifejezetten buta története nem tetszett annyira, az Anthropoid jóval érdekesebb, viszont egy okból azért itt is felhúztam a szemöldököm, de erről később.
A történet dióhéjban rém egyszerű: a Londonba menekült csehszlovák kormány ledob efy maréknyi képzett ügynököt Prágába, hogy likvidálják a megszállt országot vezető, könyörtelen Reinhard Heydrich-et, a náci Németország harmadik emberét.
A film szerencsére nyílegyenesen viszi előre a nézőt, egyértelműen felosztható három jól tagolt részre és nem akar többnek látszani, mint ami: habár kapunk a szereplőkről némi háttérinfót, a tetteik is érthetőek, illenek a személyiségükbe, de nincs hollywood-i lelkizés, a morális kérdések is a valóságosak, nem kezd bele senki végtelen filozofálgatásba, a néző, ha szeretné, eldöntheti magában, hogy helyesen cselekedtek-e embereink az adott helyzetekben, de szerencsére a film ezt nem teszi meg helyettünk, sőt, még ki is mondatják az egyik karakterrel, ami mindenképpen jó pont a szememben.
Ami szintén meglepő, hogy egészen sok kifejezetten művészi jelenetet hoztak össze, pont annyit mondanak és mutatnak bizonyos helyzetekben, ami elég, nem lesz túl terjengős, pátoszos a végeredmény. Ez azért is fura, mert máskülönben a jelenetek többsége egészen hihetetlenül rossz egy dolognak köszönhetően: állandóan mozog a kamera.
Nem tudom, miért hiszik azt egy ideje az operatőrök, hogy ez egy jó és szükséges gyakorlat, mert nem az. Egy ilyen történelmi filmnél végképp nem, az állandó mozgás, akciójelenetek közben rángatás engem kizökkentett, ez a reality jelleg nem illik a 40-es évekbe. Azért is fájó, mert a korabeli Prága remekül fest, jól felépített minden set ( .főleg a merénylet a kanyarban remek jelenet, csak utána a menekülés megint ez a rángatózós Transformers utánérzet lett)
A színészek külön szót érdemelnek: noha megértem az okát, de nem vagyok híve annak, mikor angol nyelvű színészeket alkalmaznak olyan filmekben, mikor más nemzet fiait és lányait kell megszemélyesíteni, itt annyira nem zavart, a két főszereplő nagyon jó volt (főleg Jamie Dornan meglepetés nekem, Cillian Murphy-ről másfél évtizede tudjuk, hogy remek színész), a többiek is ügyesek voltak.
És hogy ajánlom-e a filmet? Mindenképp, kevés jó 2. világháborús filmet látunk, ami nem csak a mértéktelen erőszakról szól, az Anthropoid pedig egy jól összerakott, történelmileg elég hű, de azért mégis játékfilm, néhány kiemelkedő részlettel ( ).fentebb említett merénylet mellett a végső ostrom szintén jól összerakott jelenetsor, úgy tartja fenn az érdeklődést, hogy az ember sejti, vagy tudja a végkifejletet Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz fant0mi #134906 üzenetére
Tervben van, de őszintén szólva kicsit eltántorít, hogy a trailer, leírás meg képek alapján nem nagyon törekedtek az autentikusságra, már ami a történetet illeti.
Eszembe jutott még egy: a Valkűr egy egészen jó film szerintem, pár helyen túloz, de sok esetben rendkívül jól modellezi a valós eseményeket.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz bagyulajuve #134922 üzenetére
Breaking Bad?
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
Amúgy most gyorsan megnéztem, mikor várhatók Gibsonnal, négy filmje készül, abból három exrendőrös/katonás kiégett szerep. Érdekes, hogy ezt látják benne öreg korára.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
félisten
válasz erahurka #134926 üzenetére
9gag poszt néhány képpel a témába vág.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 15 Plus 128GB Black ! 1ÉV APPLE GARANCiA
- ÚJ HP 15-fc0555nh - 15,6"FHD - Ryzen 5-7520U - 8GB - 512GB SSD - Win10 - 2év garancia - MAGYAR
- ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 15 Pro Max 512GB Natural Titanium ! 1ÉV APPLE GARANCiA
- Iphone 14 pro max 256GB space gray Vodafone függő
- Acer Nitro 5 AN515 - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-10300H - 8GB - 512GB SSD - RTX 3050 - Win11 - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen