- Ergonomikus, vezeték nélküli chiclet billentyűzet a Kensington értelmezésében
- Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
- Még ki se jött az új Xeon, de máris a 2025-ös fejlesztésre koncentrál az Intel
- Ezért működik ma csak Snapdragon X-en az Auto SR
- Problémák a Samsung 3 nm-es node-jával
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple iPad Air 13” (M2, 2024) - a méret a lényeg
- Apple notebookok
- Vezetékes FEJhallgatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen monitort vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Autóhifi
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Ergonomikus, vezeték nélküli chiclet billentyűzet a Kensington értelmezésében
ph A vállalat ízületkímélő, TKL-es újdonsága egyszerre három masinához köthető hozzá, és lehetővé teszi az inverz döntést.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
senior tag
válasz
npera #134240 üzenetére
Azért azt tedd hozzá, hogy ez a dolog igazából csak Európára jellemző.
Az USA / Dél-Amerika, Kína / Jappán / India / Ázsia és az afrikai kontinens még nem ennyire zöldülő.
Talán Kína, mert ott meg lehet halni a légszennyezettségtől. De ilyen CO kvóta meg hasonló okosságok nincsenek. A Jappánok (ja, két pével) közül kábé a Mazda az, aki EU7es izét tud/akart csinálni, még az európai gyártók is amellett vannak, hogy az EU7 egy olyan izé, amit inkább nem akarnak betartani.
Szóval itt lesznek a sárnehéz, batár nagy SUVok, a világ többi része meg simán elvan bigblock V8akkal, meg mindenféle sorhat-V6-turbós 4hengeresekkel.
Persze azok se kis autók.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
npera #134265 üzenetére
talaltam egy YT channelt, egy arizonai testverpare, akik Porsche Boxster-kre van raallva elossorban (de azert vannak mas komolyabb jarganyaik is...), azokat veszik meg szotyiert es "javitjak meg"
de friutti bajokkal, csak nem indulnak, es "eldobjak" a tulajok
volt olyan auto aminek az volt a baja, hogy az akksi lemerult benne es eleje elektromosan nyithato csak 2002 utan
erre van egy trukk, hogy ilyenkor ezeket hogyan lehet kinyitni
most vettek egy 2013-s "987"-s darabot, PDK-s 18k USD-ert, meg volt utve az olajteknoje es konnyezett az olaj belole, meg az akksi lemerult abban is, amig allt
non starter non running: occccsssoo
kicserelik a teknot rajta egy tunnner +3litert befogadni kepest darabra (annyiba kerul, mint a gyari Porsche), + uj akksi, uj olaj, keramia telipolir...23,5k USD-ben megallt nekik tokkal-vonoval, mikozben ilyenek 42-48k kozott vannak hirdetve
vmelyik autot (2kUSD-ert) egy hosszuvillas targonca hozza ki nekik a telephely kapujahoz olyan porreteggel, hogy az auto formaja latszik csak eloszor, a szine nemigazan, szoval egy par eve ott allhat mar
meg az a tipikus ticking noise, amikor sokaig all egy ilyen auto, a hidrotokek kiszaradnak, akkor kicsit zakatolva indul, es olyan hangja van, mint a reges-regi leghuteses bogarnak
ettol sokan besza-behu, hogy uuub+ engine failure
kozben meg csak 1x uzemmelegre kell jaratni a motorjat ezeknek alapjaraton es olyan 5- 10-15 perc utan elhallgat...meg utana egy kell olajcsere, mert tuti eveket allt mar az, ami benne van...szoval amugy is cseres lenne
de a legutobbi videonal levo auto hibaja, azert elegge khm
szoval egy alapvetoen kabrio autonal a vezeto ules alatti komfort ECU az hogy véres-verejtékes-búbántos pöcsben lehet olyan hoki muanyag hazban, hogy az nem szigetelt a viz ellen...
foleg amikor ~60kUSD volt az ujkori ara ezeknek
ennek az volt a baja, hogy beazott az auto, mert vmi vizelvezteto "drain" eldugult kosztol es az esoviz nem ott folyt le, ahol tervezetten kellett volna neki, hanem befolyt oda az ules ala, ahova ez be van epitve, es elkoszont a hatso resz eme elektronikai vezerloje, amiert
se a hatso lampa, se a haccsocarny mozgatasa nem muxik, meg halom hibakod, es verte ki a biztiket
vmelyik autoban a gyari opcios upgrade kagyloules vagy a gyari opcios felni majdnem annyit er mostanaban az ebay-n, mint amiert ok ezeket az autokat megvesziktöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz
npera #134271 üzenetére
az csak vmi evjarattol evjartatig volt ugy, meg mostanra valszeg mar azokban is cseres volt, foleg ottani US piacon, hogy ne pereljek szarra oket
egyik autoban a PCV szelep hibaja okozott olyan giga fustolest, mint amekkora az Omega fenykoraban a koncerteken volt
az is egy tipushiba ezeknel, szerviz mar 30kUSD-s motorcseret mondott a tulajnak, az meg eladta fruttiert
ezek meg 55USD-ert megvettek bele az uj PCV szelepet, + 6db Bosch gyufa, uj legyszuro (mert az is olajos lett), pollenszuro, olajCS.... szo szerint 100USD-bol megjavitottak
vmi iszonyu putri lehet ott a markaszerviz is, ha egy tok kozismert PCV szelep tipushibara egybol motorcseret ajanlanak be egy vagyonert
megneztek a kompressziot is, amikor ki voltak szedve a gyufak, 240-220psi az osszes
azert is furak ezek a hibak, mert ezekben tipikusn nincs is igazan sok km, meg a szervizszamlak szerint 6-8k km-kent(!) olajat cserelnek bennuk, szoval meg igazabol elhanyagolva sincsenek
110-140k merfold (170-220k km) es 18-22 eves autok
evente megy belejuk 10-12km km, es arrafele ezek sosem allnak telen a minuszbantöbb drón kell ;P
-
Phülöp
addikt
válasz
npera #134602 üzenetére
T-bone steak körettel + sült csülök körettel + 2 desszert + 2 korsó sör + 1kávé, fizettem 42 eurót. Nem annyira a Balatonon, inkább egy prágai étteremben.
Másik oldalon viszont 10 euró 1 kancsó limonádé Tallinn-ban a külvárosban - onnan hamar odébb is álltunk, pedig korábban szerettük azt a helyet.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Jahno
őstag
válasz
npera #134607 üzenetére
Lehet mi is ránézünk, előző években mikor még Gömbibá vergődött a csúcsidőkkel akkor szerintem jó áron megfogtunk ezt-azt elő- és utószezonban, meg amit mutattam a teljes ellátásossal, azóta meg nem nagyon voltunk, csak a sajtó alapján szoktam szakérteni a kötelező nyári köröket, hogy milyen a lángos és mekkora a fagylalt. Lassan nekünk is menni kellene valamerre, de megint nem adta ki időben és térben.
-
Sipi-
tag
válasz
npera #134602 üzenetére
Balaton jó, ha nem étteremben eszel és nem bérelt apartmanban alszol és van ingyenes part a közelben
Meg ha nem pár napra mész, mivel mostanában az időjárás totál kiszámíthatatlan. 2 napja sapka, kabát kellett a srácokra az esti sétánál, ma 30 fok volt, de most esett már az eső és holnap 22-23 fok lesz a maximum. Fürdeni nem lehet, hacsak nem szereted a 20-21 fokos vizet.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
hobizoli
nagyúr
válasz
npera #134634 üzenetére
amugy gondolkodtam rajta, hogy kene csinalni egy 147 1.6 turbot...
minden szukseges cucc letezik hozza
furatban kicsivel nagyobb, loketben kicsit rovidebb, mint egy Civic VTI B16A2-s motorja, es rod/stroke aranya is jobb
motorhibas donor auto is lenne hozza fruttiert
330mm-s GTA Brembo fek elore, hatra 278mm-s (a 284/251 helyett), GTX2867R, ECUMaster DET3 Piggyback ECU, 6-s valto 235mm-s huzokuplunggal....
ja van egy 147 2.0TS-m is (LPG-s), abba most raktuk bele a 6-s valtot
eloszor azt hittem egyszerubb buli lesz, mert az info az volt, hogy aaa csak fel kell rakni...aztan háááátőőőő nem
a lendkerektol a feltengelyig minden cseres (altalaban a dizelére)vagy a Fiat Coupe-éra
de azon beszelgettunk a szerelovel, amikor kiprobaltuk, hogy bakker ezt anno igy kellett volna uj koraban is kiadniuk a legmagasabb TI felszereltsegnel, hogy ne csak a belsoteri csicsa legyen mas abban, vagy legalabb opcioskent lehetove tenni
minden fokozatban jobban veszi a tuzet, meg van egy 6.-a autopalyara
nem értem miert nem volt erre opcios lehetsoseg sem, amikor a hardver meg volt hozza a 166-ban ezen a 2.0TS motoron (a 1.9-s dizeleken meg korabban is) es a frutti mk2 1.2-s Punto-ba is volt kerheto opcio a 6-s valto a "Sporting" kivitelben, meg az 1.4 Stilo-ban is
pl 1.4-s Stilo-bol kornyezetemben nem is lattam meg 5-s valtost, azokban az annyira popularis extra volt
ket kollegamnak is van 1.4 Stilo-ja, mindketto 6 sebesseges es ujjonnan vettek
vmi 100-120k-s extra volt ujonnan akkor, az auto ujkori araban +2.5-3%-a volt kb
annal meg a 147 siman tobbe kerult, meg a legfruttibb 1.6-s is
es pont azon javitana legtobbet, mert 3-4 szemellyel a fedelzeten + klimaval az elegge el tud butulni
ja meg anno a 176-s Punto-ban is volt 6 sebesseges:
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz
npera #134641 üzenetére
hatezaz
2.5 millios Punto-nal meg a 3.5 millios fapad Stilo-nal belefert ez sok vevonek, az akkor ~6 millios 147 2.0 TS TI-nel nem?
akik 6 milliot kifizette akkor, annak +100-150k sem akkora osszeg, mint a 2.5 millios Puntonal ugyanez, es a dinamika sokat javul tole
gyartoi szempontbol mennyi plusz a 5-s helyett a 6-s valto onkoltsegen?
100k-ba belfert a Punto/Stilo-nal ez mindennel, es tuti kerestek is rajta...
es a 147 16v JTD dizelekbe amugyis raktak ezt, akkor a benzinesbe miert nem?
ugyanaz a C630-s valto van most is rajta, csak mas benne az attetel sor, mint a dizelben
a valto is meg volt a polcon keszen, mert a 166-ba raktak evek ota ugyanehhez a AR32310-s motorkodhoz
ott nyilvan az volt a matek vele, hogy az abban leggyikabbik motor azt a tepsit jobban megmozgassatöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz
npera #134676 üzenetére
ilyenkor azon csodakozok mindig, hogy ezek gyerekkent hogy-hogy nem haltak meg az akkori autok karosanyag kibocsatasai mellett, hogy mostanra meg nagyon megvilagosodtak...
bicajnácik ugyanezt ordibaljak itt is amugy: mindmekkhalunk....élhetetlen
20-25 eve a 2 ütemu Trabi elment a szomszed utcaban, akkoris erezted a jellegzetes CH szagat
de ezek most akarnak belehalni a vilagba, amikor Euro4-nel regebbi auto lassan alig van az utcan, azok is kozel 20 evesektöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz
npera #134701 üzenetére
Haver igazodott hozzám. Duna Toronyból a III. kerület felé jártam ki hozzá dolgozóba (az is pont szopó volt tömegközzel és relatív hosszú idő) most Délihez egész jó ez a Törökbálint. Volt egy köztes Budaörs, az sem volt vészes. De Csepel közepéről is éppen csak 20+ perc, szóval jók vagyunk.
Fotós haver lóg ki a sorból a VII. kerület közepén, többiek szomszéd kerületben vannak. az megint jó táv, múltkor úgy volt, hogy iszunk egy sört is, de odavissza 3 óra busszal. Kocsival odavissza kb. 25 perc, ha nem pofázunk, de tudom, én anyámat mert nem elég drága és nincs direkt ellehetetlenítve, hogy buszozzak a világba. Lehet egyszer erős leszek kipróbálom gyalog, mert gyanítom annyi idő, mint tömegközzel :-O
-
Jahno
őstag
-
-NoVa-
addikt
válasz
npera #134718 üzenetére
Mikor Kerepesről jártam a Graphisoft parkba, BKV-val 1 óra 40 perc volt általában az út. Kocsival kb 45 perc volt akkoriban az Árpád hídon át. Bringával 35-40 perc volt az UVH miatt, 22 km, de ha sikerült valami gyorshajtó teher mögött stéherezni a Szentmihályin, akkor 27 perc volt a rekordom. És a vasúti hídon már hűtő üzemmódban gurultam, hogy ne csapzottan essek be.
Azóta eltelt közel 2 évtized, épült egy csomó bringaút, amivel kellemesebb környezetben lehet Csömör felől átgurulni a távot, nem a 3-as főúti dugósort kielőzve. Kb ugyanannyi táv, csak a biztonság nőtt. Kocsival lett M0, kb fél órásra csökkent az út, és nem kell bemenni a Hungáriára meg az Árpád hídra miatta a dugóba, tehermentesítette azt a részt.
A BKV nem változott, nem lett közvetlenebb útvonalú járat, csillagpontos továbbra is. És továbbra is 1 óra 45 percre tervez a Google rá.
Én a másik végén azóta eladtam a kerepesi házat, és 10 perces távról nem járok be dolgozni. Win-win. Fejlődik ez innen-onnan.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
npera #134744 üzenetére
ja kollegam lanya jart a fradiba kezilabdazni
azert hagyta abba, mert a korosztalyos edzes nekik delben(!) kezdodott, igy az utolso 1-2 orarol el kellett mennie az edzesre
ezt nem is tudom hogyan gondoltak az FTC-nel, hogy majd az iskolat ezert kihagyva fogja vki oda jaratni a gyereket kezilabda edzesre?
kerdeztek a szulok, hogy miert nem lehet kesobb az edzes, hogy ne utkozzon a sulival?
mert akkor a felnott csapat edz
jaaaa, OK
ok tuti nem ernenek re elobb edzeni 1-2 oraval...
aztan ugyanez a fradi sipolt akkoriban, hogy jaaaaj, nincs rendes utanpotlas
most lehet maskepp csinaljak mar, de a 5-6 eve meg ott ez menttöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz
npera #134763 üzenetére
Nekem a koordinátám folyamatosan meg van osztva asszonnyal, aztán kész. Szánombánom, egyszer benyomtam és kész. Most derült ki, hogy még az akku százalékot is látja a térképen
Egyéb trükk nincs benne, ha a Borkuckóban stagnál a pozíció már legalább fél órája, akkor szerintem kikerekíti belőle az üzemi nyomást is.
Néha úgyis bejelentkezem, csak mikor felszívódok fél éjszakára/napokra aztán pánikol, hogy mi merre van akkor összességében jobb ez Így. Attól még igyekszem bejelentkezni és tudósítani.
Múltkor haverral is hirtelen így jártunk, éjszaka hirtelen leléptünk terepen meg tippeltünk, hogy ha asszony megébred (Nála is meg van osztva) és azt lája, hogy 1.5 órája mozdulatlanul vagyunk egy külterületi mocsár közepén akkor az most jobb-e vagy mik a lehetőségek. Később dumáltam a főnökével aki a kölökkel lefáradva aludt, annyit felfogott, hogy én meg fotó aztán legyintett mert már megszokta a szokni valót Ő is
-
Jahno
őstag
válasz
npera #134772 üzenetére
Nálam is tudja, csak van mikor elugrom 10 percre valahova, majd változik A Terv, belezuhanok este 9kor egy téridővákuumba és hirtelen reggel 5 lesz, miközben már 21:10kor azt ígértem, hogy lerakok valamit a kezemből és mindjárt mondom meg visszahívom, aztán hopsz, elszalad a történet. Ezt néha elég magas szinten tudom művelni
Néha
Mint múltkor mikor Érdre mentem egy dombot megnézni (tényleg, azt folytatni kellene) de nem lehetett megközelíteni a sár miatt. Változott A Terv.... Ahhoz már közel volt Százhalombatta (vagy nem tudom mi, de voltak fák és horizont dél felé), ami nem adta ki, inkább jó ötletnek tűnt Dunakeszi felé hazajönni, mert pont olyan jól álltak már a felhők az este, hogy ott a fa meg a kikötő még pont beleférhet. Az is csak félig adta ki, mindegy
Viszont csak egyszer húztam el és összességében majdnem hatékony lett, nem kell 3 hely felé menni és valami hülye is mindig velem tartott. Ha nem lehet elérni, meg az az utolsó pozíció, akkor nem. Meg lehet nem hiszi el, hogy túl nagy hülyeséget azért nem csinálunk, Ipolynál is inkább a vadászoknak mondtuk meg, hogy merrefelé fogunk menni, mert jobb ha nem aggódnak idehaza :-D Szerintem néha interpolál rendesen. És nem tudom lebuktam-e, hogy utoljára Gántról hazajövet beraktam 2 pakk minimál hegymászókötelet is a táskába, mert sosem tudni legközelebbre
-
Jahno
őstag
válasz
npera #134743 üzenetére
Pfejj, este még rádobtak a vonalammal egyet, de ma tényleg extra nagy durvulás volt, még ha a Munkács-Nyugatit nem is idézem, mert rendőri intézkedés volt.
Mozdony hiba, jármű hiba, ma eléggé kiadta és nem mindenféle Bivalybasznád külső - felső közti viszonylatokon, hanem Sopron-Bp törlés, Nyugati-Nyíregyháza, Szolnok-Keleti, Szfv-Kőbánya, Szeged-Nyugati, Miskolc-Keleti, Zalaegerszeg-Bp... Igazából az összes nagy irányt szépen behúzták, meg mindegyikre még jópár kicsit meg logisztikát. Nem irigylem a jómunkásokat meg senkit aki tervezett volna. Este 10kor a munkásjáratra még behúznak egy 30 perces késést, majd törlést, akkor nem lenne vidám tekintetem, majd csodálkoznak ha valaki kétszeres anyagyilkos lesz, pedig olyan jó ember vót az utcán is mindig előre köszönt.
Szeretett Vác vonalam is lassan pipa:
-
sutszi
veterán
-
eattila
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Anker Soundcore Life Q30 Hybrid ANC Bluetooth fejhallgató (Új / bontatlan / 1 év garancia)
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- AKCIÓ Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- Lenovo ThinkPad Workstation Dock 40A5
- LEÁRAZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -70% i7-10610U 32/512 FHD HUN