Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Crus

    őstag

    válasz cyberkind #143884 üzenetére

    Nagyjából 20 éve(!) szórtam össze megrendelésre egy akkor bika vasat egy olyan grafikus/animátornak, aki San Fransico-ban a Lucas-éknál tanulgatta korábban a szakma finomságait.

    Vele beszélgettük azt, hogy belátható időn belül "soha" nem lesz akkora számítási teljesítmény, mellyel a legigényesebb réteg elvárásait natívban ki lehetne elégíteni.

    Maya-ban tolt egy fa rendert, amibe ott és akkor majd belepusztult az a gép, pedig bőven 1m felett volt (20 éve!), annyira mindenből a top került bele. Aztán beszélgettük, hogy mehetne rá komolyabb textúra, komolyabb levelek, részletesebb minden is. Nyilván 30 percen belül KEZELHETETLEN lett az egész, pedig csak 1920x1080-ban voltunk. Ez egyetlen darab fa volt.

    Most is pontosan itt tartunk. Nehogy bárki azt higgye, hogy a grafikusok, designerek nem szeretnének már 16k és 320 frame mellett natívban totálisan ultrarealisztikus dolgokat kitolni. Szeretnének. Csak vannak a programozók (& engine-ek), meg a valóság és egyikük sem engedi elszaladni nagyon azt a bizonyos pacit...

    A DLSS itt jön a képbe. Nem nagyon tudunk natívban ultramax grafot 4k felbontásokban a szemnek nagyon is kellemes magas frame mellett produkálni, így "csalunk". De ez a csalás - ahogy az sokszor már le lett írva -, nem is annyira ördögtől való, mert egy 55-65" OLED-en 3-5m-ről extrém kevesek fogják látni a natív és a DLSS-sel megspékelt eredmény közit difit! Nekem még így öregedve is eléggé érzékeny erre a szemem és amíg nem használtam én is szkeptikus voltam, de a DLSS jó dolog és működik... és alapvetően a technológia jellegéből fakadóan egyre jobban és jobban működik.

    [ Szerkesztve ]

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

Új hozzászólás Aktív témák