Hirdetés
-
Júniusban a hardverek is vakációra mennek
ph Az asztali gépek mellett monitorok, komponensek, notebook, okosprojektor és flash NAS váltott jegyet a hétvégi kirándulásra.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Több Redmi, mint kolbász
ma Újabb premier készül, a Redmi 13 5G-n a sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
válasz
Skatepapa22 #2602 üzenetére
Hyundai kona, kia niro, ioniq5 de egy 50-es leaf is megteszi
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
válasz
Skatepapa22 #2602 üzenetére
Elég sok dolgot kell figyelembe venned:
- Új vagy használt?
- Otthoni áramhálózat mit bír el majd töltés esetén? Ehhez melyik autó illik leginkább?
Aztán jöhet a szűrés, valahol 60kWh akku méret az a határ ami alatt már a 250km télen nem biztos, hogy belefér, főleg ha számolsz csökkenéssel is.
Aztán jöhet a másik kérdés: SUV vagy hagyományos jelleg inkább? (pl. SUV jellegnél előny a magasabb építés, de fogyasztás szempontjából már hátrány)
Amit 1-2 ismerősnél látok, hogy IONIQ5 -t nagyon szeretik, KIA EV6 elég jól sikerült széria eddig, bár nekem nem tetszett a belső, de ez nyilván szubjektív.
Próbálj szűkíteni, aztán nézzétek meg, üljetek bele, és ami marad, arról olvasni tapasztalatokat. Én így tennék ha vásárolnék.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Füleske
addikt
válasz
Skatepapa22 #2602 üzenetére
Legfontosabb lenne először tisztázni, hogy ha új autót szeretnétek, akkor mely típusok jönnének meg novemberig. Szerintem kb. semmi értelmes a Tesla - n kívül, de rá kell kérdezni. Ha pár éves használtban gondolkodsz, az meg annyiba kerül, mint az új, pont azért, mert újat nem lehet kapni. De ha jól értem 460-480 km - t kellene tudnia mindig, ebből 300 km autópálya? Ehhez jobb lenne egy sima (Toyota) hibrid (pl. kombi Corolla), mert ezt a távot még egy long range Tesla sem tudja egyben, mondjuk -20 fokban. Ha a 230-240 km az összes táv, akkor mondjuk nagy akkus Niro, nagy akkus Ioniq5/EV6, nagy akkus Enyaq, model Y long range ajánlott, és akkor lesz hatótáv mindig. 62 - es Leaf is jó elméletben, de az akku temperálás hiánya miatt én biztos nem ezt venném. Kona szerintem kicsi neked.
-
wassermann
addikt
válasz
Skatepapa22 #2602 üzenetére
A legfontosabb, alap a szűréshez, hogy határozzatok meg egy ár sávot, amit még ki tudtok fizetni. Ha nincs elég pénz, lehet hogy csak egy hatalmas dízel kocsi fér bele :-(
-
Chereiose
addikt
válasz
Skatepapa22 #2613 üzenetére
Szerintem pont a pályázás miatt, ahol egy jól fogyasztó autót kb olcsóbb tankolni (legalábbis amíg van a hatósági ár), mint Ionity-n tölteni(épp tegnap regeltem be, hát asszem 250 ft/ kwh órás áron nem sűrűn járok majd oda + kényelmi díj, még az én 27 kwh-s akksim is 6-7 ezerből lenne "tele"), annyira nem adja ki a matek, ha csak a spórolásra kell a villanyautó. Kis túlzással fele annyiból megvan maga a vételára is egy hybridnek. Persze nem lebeszélni akarlak személy szerint, de én nagy előnyét nem látom, ha ennyit kell menni a pályán úgyis, de az is igaz, hogy a 240km nem brutális futás, szóval lehet egy Kona is hozná simán (abból a nagyobb akksis).
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
válasz
Skatepapa22 #2615 üzenetére
“Nincs motor hang” autópálya tempónál a gumi és a szél zaj erősebb mint a motorhang.
Talán nem Kangoohoz kene hasonlítani…. -
Chereiose
addikt
válasz
Skatepapa22 #2615 üzenetére
Így már értem az álláspontodat
Én is élvezem, hogy nincs motorhang, pedig egy Dacia Springet hajtok "csak", de tök jó. Napelemmel amit el is felejtettem, azzal meg tényleg 0-ra redukálod a töltését.
-
Füleske
addikt
válasz
Skatepapa22 #2613 üzenetére
Így már egyszerűbb a helyzet, erre ideális egy 60 kWh+ akkus villanyautó. Még extra gyors töltés sem kell neked feltétlenül, a kérdés továbbra is, hogy mit tudsz venni/mi tetszik a kínálatból/mennyit szánsz rá. Újan Niro facelift a legolcsóbb (15 millió körül?)(ha addigra kapni lehet, esetleg elő kellene rendelni?), Ioniq5/EV6 (mondjuk 20 millió körül?) Enyaq/ID.4 (nagyobb akkuval és nem fapadosan (itt kb. minden extra pénz, ne az alapárat nézd) ez már 20 millió felett lesz), Model Y (25-30 millió körül). Nagyjából ezek ajánlottak újan. Amire neked kell, bőven jó a Niro is, a többi inkább csak pénzkidobás, ha a Niro mérete elég.
-
Chereiose
addikt
válasz
Skatepapa22 #2622 üzenetére
Hát még csak pár napja van meg, van benne 400km, szóval hatalmas tapasztalat nincs vele, de jöttem a hétvégén vele egy 220km-es útra (holnap vissza), felénél megálltam tölteni, meg eleve nem mentem nagyon 100 felett (ritkán 110, de óriási volt a szél), talán a megadott vegyes értéket tudja (jó időben), de így, hogy végig 100-as tempót kellett menni így nem hiszem, hogy reálisan kibír 150km-nél többet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
- Sorozatok
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Tudományos Pandémia Klub
- Napelem
- Mini-ITX
- További aktív témák...
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- CHAMP DM7305 professzionális IP dóm kamera 5MP, vandálbiztos, motorzoom, új állapotban
- Periferiak - Telefon - Barkacsolas - Nyari - Konyhai -- Cuccok olcson--
- Normcore puckscreen 58,5mm/1,7mm