- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- SSD kibeszélő
- Projektor topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Melyik tápegységet vegyem?
- BIOS frissítés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
it Adatvédelmi panasz érkezett Ausztriában a Google ellen, a vád szerint követik a Chrome böngésző felhasználóit.
-
Elden Ring: Shadow of The Erdtree - Íme a végső gépigény
gp A kiegészítő érkezése már nincs messze, alig egy hetet kell már csak várnunk a DLC-re.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Garazsba csak 1 fazis van levive? Az nem olyan modon h 3f-ra tudnad cserelni a vezetekezest? Akkor a ket auto tudna kulon tolteni, a folyamatos mukodesu nagyhaztartasi gepek meg a harmadikon. A 230-as tolto meg jellemzoen nem eszi meg a 16A-t amugy sem. Es me'g idozitovel is indithatod, hogy lefekves utan [kezi inditasu gepek mar nem kellenek] menjenek. Bar ha idozitesz es ritkan van a ket autora tobb toltesi ido igeny mint az ejszaka, ez egy fazison is lemegy. Csak a kikapcs allitolag arthat ha a 230 felol jon - nem tudom, nalam csak hebe-hoba van hogy akkor me'g nincs tele, es nalunk sajna aramszunet is van hasonlo gyakorisaggal, eddig ehhez kotheto hiba nem jelentkezett. [Az egyik korabbi idozitos konnektor nem birta, most kapcsoloszekrenybe rakhato 100A-es van, azota nem izgulok.]
A helyes megoldas ettol fuggetlenul nyilvan az hogy dedikalt vezetek es tolto, de nalunk [igaz 3x25 van] mukodik az ev + phev toltes [ampera raadasul 6A default-on] a 230-rol, kulon fazison.[ Szerkesztve ]
-
-
axioma
veterán
válasz
bigdigit #11527 üzenetére
Mennyiben erzed jobbnak azt, hogy nincs regeneracio ha semmit nem nyomsz [azaz szabadonfut], mintha van? En masik ev-ben de ugy hasznalom a pedalokat hogy kis gaz = szintentartas, semmi = kis lassulas, fek = nagy lassulas, te meg kis gaz = gyorsitas, semmi = szintentartas, kis fek = kis lassulas, nagy fek = nagy lassulas. Csak pedalkezelesben kulonbozik, abban nem, h a forgalomhoz hogyan igazodsz. Ja es akkor akinek van me'g tempomatot is kapcsolhat ami tolthet vissza ha tulszabalyzott.
Visszalevo hatotav valtozasa ezer meg egy dologtol fugg meg. Attol is, milyen regen huztad le tolteskor az indulashoz kepest [ezt hasznalod referencianak], hany fok volt ott amikor lehuztad a kintihez kepest, elozo nap ki vagy milyen stilusban vezetted, stb. [Nalunk pl. hazaeres elott van emelkedo, reggel meg lefele indul... rogton eltero lesz a multbeli atlag amit szinten beleszamol.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz
bigdigit #11535 üzenetére
Szted a rekupacio mellett hasznal energiat gyorsitani? A gazpedal kicsi nyomasa = ne legyen rekupacio [ezt irtam szintentartasnak].
Egy motor van, az mukodik jobbra vagy balra, egyszerre mind2 nem lehet...
Nyilvan ua sebesseget [piros messze] en mas pedalnyomassal de ugyanugy alig lassito modba lepek.
Ha zavar, az mas [parom is ilyen], de nem attol jobb az atlagod. Sztem me'g friss, nem tanulta meg a fogyas merteket. Igaz, a kWh az illene helyes legyen... de kicsit valoszinutlennek tunik, viszont majd megtudod abbol, h mennyi ment bele. [Nyilvan ha 10kWh/100km, az is tok jo, en 16 korul vagyok 2011-es autoval, halad a technika.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz
Shadowbull #11646 üzenetére
Eladott teslak szama per kiegett teslak szama hogy viszonyul az eladott villanyos bmw-k szama per kiegett bmw-k szamahoz?
A dizel bmw csak akkor lehet tema, ha te hozod be magadat alatamasztani? nevetseges... -
axioma
veterán
válasz
Shadowbull #11648 üzenetére
sokkal kevesebb az 1M teslara juto kiegett, mint az 1M akkus bmw-bol
pont ugyanannyit jelent ez a kijelentes mint a tied...
bmw emlegetes: most keressem vissza pl. a belso futessel kapcsolatos agymeneseidet? hagyjuk inkabb...[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz
Shadowbull #11664 üzenetére
Nem tehetek rola h a kellemetlen tortenesekre nem emlekszel.
Fogadjunk h a Teslanak is van olyan tanulmanya, h az ovek jobb. Csak a benchmark megvalasztasan mulik... [tipikusan a kozvelemenykutatasoknal is ugyanazon felvetel (n urlap kitoltve) a piac 3-4 szereplojenek adhato el ugy, hogy extremen rajuk pozitiv az eredmeny]. -
axioma
veterán
válasz
Shadowbull #11745 üzenetére
Persze, az allitas az volt, hogy nehez EV-ket csinalnak, hogy nagyobb legyen az ice-limitjuk. A te atforditasoddal nyilvan nem jon ki a logika, ugy csinaltad.
(Bocs a tobbiektol, de herotom van a logikai bakugrasokkal valo ervelestol, bar ez me'g igazan erveles se volt, megis elkovette... aztan csodalkozunk hogy zullik az atlagmagyar kovetkeztetesi kepessege.) -
axioma
veterán
válasz
Shadowbull #11747 üzenetére
Te ennyire nem birsz absztraktan gondolkodni? Felteszem csak megjatszod... De akkor a pontositas vegett: nem arrol van szo, hogy a konkret tipust amit meg tudnanak csinal 1.8 t-bol majd most 2.5t-sra hizlaljak a kvota miatt. Hanem arrol, hogy olyan tipust visznek at EV-be, ami onmagaban 2+t, es abbol EV-skent lesz 2.4 (exhas), nem pedig az 1t-sbol csinalnak 1.4t-skent EV-t. Pedig utobbiak (varosi szaladgalosok) sokkal kihasznalhatobbak EV-kent, sot a sulytobblet is lehetne kevesebb (nem kell 600+km-es akku mint egy utazo autohoz).
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz
Shadowbull #11749 üzenetére
Voila. Pont ezt mondjuk, h a profit fugg attol, h mennyit atlagolnak bele 0-val [mennyi batar fustgepet adhatnak el joval nagyobb marzs-zsal]. Vagyis egyetertesz, csak mas szavakkal, nehogy elbizzuk magunkat ;-)
-
axioma
veterán
válasz
gorbep #11813 üzenetére
Akkor ha 2 auto van es ket kulon tulaj, lehet 2 db A2 ora az A1 mellett? Fura lenne.
Addigra mar megvolt a napelemunk, mire ezt a "melle" valtozatot kitalaltak, es pont a napokban lesz elszamolas, tegnap volt ez az ev pont nullszaldon, szoval en csak trollkodok, igy mar nem erint.
@biker: regen igy volt, aztan valtoztattak, de nem kuldtek rola semmi infot, ha nem futottal bele magadtol[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Azert nalunk volt mar gond az ampera akkuval, igaz a frissites elott [palyara felhajtva nem lett tart-ba rakva, magatol keson kapcsolt, nem volt egyenletesen merulve, az egyik akkuresz cseres lett]
Mondjuk eleve varosban csak akkurol megy, az evi 12-15e-nek 80+%-at. Me'g az extra koltseggel is siman megeri.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz
Shadowbull #12019 üzenetére
el kene dontened, h ekezed a teslat h csak mindig arat csokkent vagy hogy nem lesz sose olcso
sejtem, h a me'g kisebb modellre gondoltal, de nem azt mondtad -
axioma
veterán
Kezdjuk ott hogy meretet kene csokkenteni a szemelyautoknal amelyek 1.1 atlag utassal kozlekednek csomag nelkul, masreszt meg az EV topikban a szmog pont nem jo szoveg.
[Multkor lattam valami motor/auto hataran levo koncepciot, ha lassan megy akkor a keskeny kasztni mellett van a 4 kerek, amikor repeszt, akkor kiengedi, szeles (=stabil) lesz, auto erzes, de biztonsaghoz kotott minimalis helyfoglalas. Persze ezekbol nem lesz semmi, de ilyesmi szellemben kene a szemelyauto (nem csaladauto) fogalmat megvalositani. Termeszetesen elektromos, nem fustos.] -
axioma
veterán
válasz
Shadowbull #12031 üzenetére
Nalad elhiszem, aki a premium autozast tekinted etalonnak. Nekunk sokaig az ezres swift volt a 'nagy' auto [kispolszki az ingazos].
-
axioma
veterán
válasz
Shadowbull #12033 üzenetére
A suzuki-kispolszki minosegben adom, hogy egy anyagilag kenyszer volt [foleg utobbival 2008-12 tajekan megneztek mar azert], de a meretben nem. Lasd ion nekem feleslegesen nagy [2 uleses eleg lenne de smart fortwo elektromos mas arkategoria], az ampera meg nagyjabol a legkisebb valasztas volt a funkciohoz [outlander inkabb merete mint a hatotavja miatt esett ki].
Tudom, szerinted en vagyok a devians, a tomeg nem ezt akarja. Ezt mondtak telefonra is, aztan most is zf10 van a kezemben, koszoni jol fogy a kompakt termektipus]. -
axioma
veterán
válasz
Shadowbull #12074 üzenetére
Kerdes, mit jelent az "elromlik" az adott statisztikaban. Szervizbe viszik, vagy nem mukodik? Nagyon nem mind1.
Raadasul ha most vki egy 2 eves autot vesz 5 evre, akkor az adott tipus 2-7 ev kozotti statisztikajat kell nezni, nem azt a bizonyos parhuzamosokkal is gariztatom idoszakot.
(Tenyleg kerdes, nem tudom hogy mi van benne. De ugye ismerjuk a mondast a kis-nagy hazugsagok utan jovo statisztikarol...) -
axioma
veterán
válasz
Balázzs #12190 üzenetére
Ja ertem, az is licit csak a kulfold opcion belul.
Azt neztem pont a napokban h iont lehetne nem tul nagy penzbol fiatalitani, most mikor lent van a piac akkor jobb felfele lepni. Persze igy is sok nominalisan/szazalekosan, de meg mindig kevesebb, mint 1-2 eve.
Frissitettem az elozot, %-ra lehet vmi tippet adni?[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz
Balázzs #12192 üzenetére
ion-ra cserelnem [vagy masik triora] -5-7 evvel. Nekem bevalt!
Masodik auto, nagyobb nem kell smart fortwo elvileg ingazni jo, de egyelore meg annyira nem koltoztek el a gyerekek.
ion 18-ban lett az enyem [11-es], nekem keves hianyom van vele, chademo se erdekes, cs.haznal toltom.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz
Tiédetis #12207 üzenetére
Jo, akkor modositok.
Az nem igaz, hogy a hibrid jobban szennyez, csak hogy jobban szennyezHET.
A mogotte levo tarsadalmi megiteles meg joggal ekezi a zold rendszamos, de 4 kipufogos dogeros vagy dognagy jarmuveket, hogy miert kapnak kedvezmenyeket. Es mint mar kitargyaltuk, siman lehetne ezeket kizarni (vagy a motor kobcentire, vagy a sulyra, vagy mindkettore ervenyes, aka'r es, akar vagy kapcsolatban).
Ezzel most azt erik el, hogy olyan hibridek helyett, amik a varosban kepesek villannyal menni, azok helyett is vesznek az emberek egy fustoset, mert mar mind1, nem eri meg a hibrid felara. Nem az lesz a jellemzo, hogy felreteszik a hatotav-parat, es vesznek egy elektromosat. Egyszeru statisztika jo lenne erre a celra, a varosban forgalomszamlalni most es a rendelet bevezetese utan egy evvel, mennyi a leg- es hang(!)-szennyezo ara'ny most, es mennyi lesz akkor.
Tobb ertelme lett volna a kedvezmenyek egy reszet megtartani, vagy kulon kategoriakent kezelni (kulon szabalyozhato kedvezmenyekkel, pl. motorra vonatkozo dolgokat fizesse pl. telj.ado csak az alapjan, tenyleg ezt vajh hogy gondoljak innentol a hibridekre, vagy mar nem telj. alapjan megy a helyi ado?), vagy mondjuk elso korben a ceges tulajdonu (azokkal van legtobbszor gond) zold rendszamot szigoritani csak, tulajvaltaskor ugyis van alkalom rendszamot cserelni (igazabol nem is feltetlen kene masik rendszam, ele'g lenne egy matricas jelolo aka'r szelvedon belulrol, nem hiszem hogy sokan a zold rendszam - messzirol lathato - alapjan mashogy kezelnek az autot a forgalomban, ha meg all akkor mind1 raer megnezni pl. parkoloor (de ugyis dobja neki a kutyuje is gondolom).
Elvekbol nem ertek egyet a megoldasi modszerrel. Latszik is, hatastanulmany 1 ora munkaidovel tervezett, de kb. 6 perc alatt copypaste-elt valamit azt annyi. Indoklas nincs, az megegyezik az osszefoglaloval.
Azt gyanitom, hogy a celt nemhogy nem segiti, hanem hatraltatja ez a dontes. -
axioma
veterán
-
axioma
veterán
:-) koszi.
En igazan az 5N-et sajnalom, mert tudtommal abbol keves van, es az egy jo hozzaallas, me'g ha a motor bele is kerul olyan esetekre, ahol nem opcio a toltes. Ugye van type-I-es 5N [Ampera], a 3.6kW hosszutavra nem opcio, az i3 rex az css tudtommal, az me'g aka'r hiheto lenne rex nelkul, de ez ma van - anno mikor keszultek vagy a tulajok vettek, nagyon nem ugyanez a helyzet volt. Azt nem tudom mi mas 5N me'g, de ugy remlik nem nagyon van sok [tipus].[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- iPhone topik
- Villanyszerelés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy S23 FE - nincsen sárkány
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!