Hirdetés
Hirdetés
-
100 eurónak megfelelő összegen nyit a Tecno Pop 9 5G
ma Ennyi pénzért meglehetősen korrektnek mondható az eszköz, csak nyilván drágább lesz, mire ideér.
-
Titan Army P27GR monitor: hogy tud ilyen olcsó lenni?
ph Meglepően kedvező áron rendelhető meg a kínai netes áruházakból ez a 180 Hz-es gamer monitor – megnéztük, érdemes-e lecsapni rá!
-
GreedFall 2: The Dying World - Elindult a PC-s korai kiadás
gp A premierrel együtt kaptunk egy új rövid előzetest a játékhoz, valamint a készítők megosztották velünk a roadmapet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
En nagyon szívesen elhiszem ,hogy nem profitmaximalizálás a cél, amint a Mercedes vállalja az akksi javítását és nem a teljes akkupakkot veteti meg veled, kifizettetve mindent, és nem csak a hibás részt, a felújított akksiból keletkező profitot szépen elrakva.
De ennek feltételeit, szabályozását ki kell dolgozni, a technoilógia emberlétere és környezetre gyakorolt veszélyessége miatt. Ahogy gázkazánt sem szerelhet akárki és akárhogy, mert szakszerűtlen javítása halált okozhat.
Fenomenális érvelés - egyetlen baj, hogy vannak 3rd party szakszervízek már, ahol megfelelő végzettséggel rendelkezők dolgoznak, és csinálnak EV akksi szervízt. Márha a gyártó nem tesz nekik keresztbe, mint itt, ugye.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
"Az akkujavítás kérdése bizonyosan meg fog oldódni"
Igazán nem akarlak elkeseríteni, de a trend a teljesen javíthatatlan akkupakkok irányába megy. A Tesla már bemutatta a 4680-as pakknál. Előbb-utóbb az összes ilyen lesz.
Utángyártottban sem nagyon érdemes reménykedni, mert azt meg szoftveresen fogják blokkolni.Egyél hozzá kenyeret!
-
axioma
veterán
-
Tiédetis
senior tag
Azért tegyük hozzá azt is, hogy "belerongyolsz" szabályosan, egy szabályosan telepített alvórendőrbe, ami miatt sérül az akkud.
Gyártó: ez nem esemény garancia szempontjából
Fenntartó: szabályosan telepítve, nem esemény nálunk
Tulaj? Új akkupak, komplett, jó pénzértIlyenekre gondoltam a linkelt posztban
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
őstag
Bocs, nem kifejezetten a hsz-odra valaszolok, csak ugy altalaban kiemelnék belöle egy mondatot, ami - sajnos - létezö jelenség:
" Akik besétálnak a szalonba megvenni, aligha foglalkoznak ezzel, 2-3-4 éves korára úgyis eladja."
Innen latszik, hogy nem elég draga még az auto, hogy sokan siman 2-3 évre terveznek egy uj autoval. Reménytelennek latom a jövöt...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
axioma
veterán
Fogo nelkul a forro kancsot fogdozza a user es me'g leforrazza magat... A bms hasonlat _rosszabb_, ugyanis nem allitottam h mukodjon a bms egy rossz akkuval, csak hogy mukodjon a bms ha az akku megfelelo [sajat health lehet trukkosen kodolva] alatta. Ne pedig cserelni kelljen azt is egy ilyen faszsag miatt.
-
cOxeR
Ármester
Mert kevesebb autót használna el az élete alatt nagyságrendekkel, ergo kevesebb hulladék keletkezne, kevesebb autót kellene legyártani.
Persze tovább él az auto ha eladod… de másként vigyázna ez a réteg is arra, mit mennyire harcol le, mennyire tart karban.
Menyi példa van arra, hogy szarnak erre… mert úgyis eladja, majd más baja lesz a kopásból eredő kár/költség.
Pl. én 20 év alatt 4 autónál tartok, mind használt vasarlas (ebből egy az hobbi, nem általános közlekedés, szóval igazából 3 auto is kiszolgált volna) aki meg 2-3 év után cserél, az 7-10 autónál tartana, szorozd ezt meg 2-vel, teszem azt kb 40 év aktív vezetést feltételezve, utána meg a a “sofőrök” számával. Szignifikáns különbség fog kijönni. -
-
biga
őstag
Nem tudom, hogy én szerinted szerencsésebb sorsu orszagban élek-e (FR), itt a középosztalytol felfelé inkabb az alabbi tendenciakat latom (plane az elmult par évben-évtizedben): sokan kötnek karbantartasi szerzödéseket, ami eleve kitolja a garanciat is altalaban, 5-8 évre is, de utana is létezik masodvonalbeli folytatasi lehetöség (markafüggetlen szervizek is csinalnak hasonlokat, nyilvan mar gar nélkül). Aki kifizet ilyenért több ezer €-t, az meg is tartja legalabb addig (tehat minimum 5-8 évig). A környezetemben rengeteg 10-15 éves, kivaloan karban tartott elsö tulajos auto is van.
Ja, igen , ez bizony többe kerül, viszont van értelme.
Aztan van a különbözö tartos bérlet konstrukcio, amik 2-3 évtöl indulnak, de max 5-6 éves koraig tart az autonak. Igen, itt a vasarlok nagy része a végén visszaadja az autot, és az esetek nagy részében a maradvanyértéket azonnal bedobja a következöbe. (kivéve aki a végén kivasarolja, de hat az ugye eleve tovabb akarja hasznalni). Ezt a markakereskedés nyilvan ujraértékesiti, de ezek szigoruan karbantartott autok, hiszen föleg a finanszirozo érdeke volt folyamatosan a jo allapot fenntartasa (a zaro atvételkor kb nagyitoval nézik at az autot, a karcokat, sérüléseket a bérlöre szamlazzak!). Ezeknek az autoknak még van böven jövöje, bar nyilvan ezek mar masodkézben.
Igazabol az a tapasztalatom, hogy a 0 km-es autokat vasarlok jelentös része nem nagyon valik meg 2-3 év utan az autotol, hacsak nem az altalad is emlitett céges vagy "ügynök autorol van szo, és ezen 2-3 év alatt nem tolt bele 150-250e km-ert.
Szerintem inkabb a hasznalt autokat vasarlok cserélgetik 2-3 évente.En személy szerint nem bannam, ha - nyilvan nagyobb költségért - eleve beépitenének a gyartok nagyobb gar és üzemidöt az autokba. A kb fenntarthatonak mondhato allapot nagyjabol a minimum 10 évet és a minimum 3-400e km futast latnam jo iranynak.
De én fura alak vagyok, én a 3-4€-s üzemanyagarat sem bannam. Akkor meggondolna sok autohasznalo, hogy vajon tényleg kellene-e auto olyan tavra, amit gyalog is megjar fél oran belül (személyes hasznalatrol beszélek). De tudom, hogy nyilvan a draga üa. mindenütt aremelkedést hozna, igy ez csak egy gondolatkisérlet a részemröl....''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
gorbep
senior tag
A hajtáslánc az ICE-ben pont így van terhelve, látod, hogy jól bírja... a motornak ez meg egyáltalán nem gond, az inverternek se... akár aszinkron, akár szinkron... pont ez a zseniális benne. A csapágy legyen jól méretezve meg a hűtés... a gyártóknak egyre kevesebb mozgástere van "elgagyizni"...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
Úgy tekered, ahogy akarod, így teljesen parttalan a vita.
Minél gyakrabban vált egy ember autót, annál többet kell legyártani, amibe át tud ülni… itt az alapvető gond. Másik ha megteheti, hogy átül, nem lesz motivált karbantartani/vigyázni rá.
Most se teheti meg a lakosság nagy része, hogy új autót vegyen, vagy néhány éveset… -
cOxeR
Ármester
Mennyit mentek, hányszor akarsz kimenni, átcserélni a töltőt a kettő kocsi között? Mekkora akku?
Illetve konnektoros esetén tuti csak egy autót fogsz tudni tölteni egy időben, kettőt nem, gondolom keresztmetszet sincs bőséggel, ha túlfeszvédő sincs, no meg rengeteg idő lesz, teszem azt 60-as akku esetén is 1x órák ha sokat kell visszatölteni.
Én biztosan a nyomvonal mellett döntenék, nem lehet esetleg felszínen elhozni, valami esztétikus megoldással, pl beton kábelcsatorna, vagy simán kavicságy abban egy symalen? Építési területen minden 10-edik szaki talán aki megbízható… én is csak szívtam/szívok kb minddel…[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
nekem is 3x16 van és 64-es 1 fázisos kocsival. Ha lemegy 50% alá vagy akörül, felteszem és reggelre feltölt. Sőt Tesla MY is volt már töltve rajta. (fiam most vett és azzal jöttek haza Zürichből, meglepiként)
Társasház, esélytelen a bővítés.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
Egyszer kell jól, és akkor nem lesz pénzkidobás, mint itt hogy rosszul csinálta a villanyszerelő
Need egy dupla töltő kellene, vagy normál felezővel (két autó 50%-on tölt, egy 100%-on) vagy egy közös terhelés megosztóval szabályozva, és nem kell görcsölni, mindkét kocsit feldugod, többit megoldja a program
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
Garazsba csak 1 fazis van levive? Az nem olyan modon h 3f-ra tudnad cserelni a vezetekezest? Akkor a ket auto tudna kulon tolteni, a folyamatos mukodesu nagyhaztartasi gepek meg a harmadikon. A 230-as tolto meg jellemzoen nem eszi meg a 16A-t amugy sem. Es me'g idozitovel is indithatod, hogy lefekves utan [kezi inditasu gepek mar nem kellenek] menjenek. Bar ha idozitesz es ritkan van a ket autora tobb toltesi ido igeny mint az ejszaka, ez egy fazison is lemegy. Csak a kikapcs allitolag arthat ha a 230 felol jon - nem tudom, nalam csak hebe-hoba van hogy akkor me'g nincs tele, es nalunk sajna aramszunet is van hasonlo gyakorisaggal, eddig ehhez kotheto hiba nem jelentkezett. [Az egyik korabbi idozitos konnektor nem birta, most kapcsoloszekrenybe rakhato 100A-es van, azota nem izgulok.]
A helyes megoldas ettol fuggetlenul nyilvan az hogy dedikalt vezetek es tolto, de nalunk [igaz 3x25 van] mukodik az ev + phev toltes [ampera raadasul 6A default-on] a 230-rol, kulon fazison.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Szerintem távlati célok miatt én a nyomvonalat erőltetném, ha már nyersz 2x16A-t valahogy azzal elég sokat előbbre jutsz. Olcsóbb semmi se lesz… azért nincs kerítésem meg térkő mert ideg bajt kaptam 1,5-2M Ft volt egy mezei falazott kerítés + kapu, meg hogy 500k a térkő anyag és 8-900k lett volna a munkadíj…. most futok egy újabb kört de gyanítom ennek 1,5-2x-ese lesz, abból kiindulva hogy a térkő is most kb 800k között van/lesz. Szóval ne tologasd szerintem… ha a távlati terveid ebben a házban elektromos autókkal van.
-
biker
nagyúr
egy dupla 3x16A töltő az megállhat 270-280+fa körül, ha csak felező, ha kell terhelés megosztó akkor az sajnos +65e, és kell hozzá +2x0.5mm2 vezeték az elosztótól
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
"Eddig nekem is elég volt, de a 2 kocsit nem fogja bírni egyszerre. Nem tudom széthúzni a töltést időben, mert nekem is este kell töltenem és a páromnak is."
Azért egy dolgot tegyünk tisztába, mert sokan terjesztenek tévinformációt. Nem lesz több energiád, mint ami van, akármilyen terhelés megosztód van.
Ha rendelkezésre áll egy éjszaka 30kWh-nyi energiád, akkor az ha két autót töltesz egyszerre akkor 15-15kWh lesz, és ha hajnal kettőkor megcseréled, akkor is 15-15kWh lesz
Csak azt oldja meg egy ilyen cucc, hogy ne verje le a kismegszakítót.
a 16A limit az 16A limit, vagy 1x16A vagy 2x8A
és ha nincs meg a 6A minimum, akkor meg nem tölt az autóElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
igen, sajnos nem mindig megoldás a dupla töltő
Ha egy töltő és terhelés megosztós, akkor létezik olyan ám, aminél a terhelés megosztó és a töltő közt LoRa vezeték nélküli kapcsolat van, nem kell plusz kivinni vezetéket
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
biker
nagyúr
Drazsi videóit nem bírom, még mindig nagyon feszengve van a kamera előtt, de be van könyvjelzőzve, mert 1-2 nap és megjön a 3*10-18-on autóm
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
bigdigit
addikt
Senkinek nem akarok semmit megmagyarázni viszont olvasom minden EV cikk alatt a cicaharcokat. Itt olyan mintha mindenki a saját pénze ellensége lenne. Az egyik a 20 éves kotlákból magyaráz milyen szar. A másik megakarja győzni ez kell mert olcsó. A barom meg elfelejti nem kell győzködni senkit mert ha elér majd egy kritikus szintet a darabszám még többre is fog kijönni vagy adóval vagy az alapára miatt.
A Suzukira reagálva még; ez itt egy vegyes fórum nem márka specifikus. Így nem egyforma életkörülmények a jellemzőek. Ergo van aki elrúgja a 20-30 millás járgányt is állandóan és leszarja mennyi a vége. Van aki meg próbál olcsón kijönni most épp egy EV-vel amíg lehet. Ez máris igazolja azt az elméletet nem azért megy lassabban a Suzukival mert nem tudna gyorsabban vagy mert depis nyugdíjas koca vezető hanem mert olcsóbb.
-
madgie
titán
Mármint azon kívül, hogy vannak több hónapra kiterjedő tartóstesztjei (most is ott van rég nála az Ioniq 6 egy ideje, ami egyébként is bomba árban van most flotta/céges kedvezménnyel), vagy épp úgy is csinál fogyasztásteszteket, hogy a konkurencia autója ott megy mellette?
Egy csomó olyan dolgot csinál, amit itthon más egyáltalán nem. Amikor kiviszik valami random spanyol szigetre, sajtóbemutatóra, akkor nyilván nem tud óriási okosságokat mondani, de ott ki tud?
Az egyébként látszik rajta, hogy nem szívügye a kínai autóipar,, de azt meg is értem, engem sem érdekel egy kummányit sem pl egy Atto 3 után egy Dolphin tartósteszt.
Más: kollégám a Mercinek is videóz, bőven van alapja Vályi kiakadásának...
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
[link] itt használnak olyat is, ami nincs a listában.
Néztem én is ABRP-t és FB csoportban többen is használják hosszabb utakra, összehasonlítottam a Tesla tervezővel és elég hasonlót dobott nekem Zürichbe, mint onnan a Teslának.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
-
Tiédetis
senior tag
#11719
Mivel nem olvasom egyetlen posztját sem, így továbbra sem tudom miket ír rólam.
Szóval beszélget 4-5 gyerek, odamegy és inzultálja őket. Tényleg lehet azt kellene mondani nekik, hogy adjanak neki két sallert és akkor ők kapnak érte.
Szóval akkor mesélj akár privátban is, te mit tennél?
shadowbullra meg továbbra sem vagyok kíváncsi[ Szerkesztve ]
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Andras6800
senior tag
Értem amit mondasz. Azt is értem, hogy mire képes a technológia. De a végén a valós adatok számítanak. Hiába képes a PHEV 40g CO2-vel is eljárni, ha a felhasználók ezt 140g-al teszik. Nem mentegetésként, de amúgy ha meghallgattad a podcasot, ott is kiemelik, hogy az eltérés a rossz használatból ered. Illetve pont amit mondasz, hogy a céges felhasználás idióta kialakítása miatt.
Egy szóval sem mondtam, hogy ez a gyártók hibája lenne. Ez fura emberi nemtörődömség/ lustaság. Hiába kapnak az emberek egy eszközt, nem tudnak élni vele. Illetve tudna, azok, akik maguknak veszik és igen rendeltetés szerűen használják. Mint pl itt mindenki. Ez most nem hízelgés akar lenni. Csupán véleményem szerint az efféle fórumokon pont azokat a "kockákat" fújja össze a szél, akik foglalkoznak az ilyen dolgokkal és adnak erre. Azomban sajnos a végén a légkörnek a kibocsátás számít, nem a katalógus adat, meg hogy lehetne jól is használni.Én is azt írtam, ha megnézed, hogy ICE helyett mindenkinek hibridet kellene adni/ venni akinek tényleg szüksége van egy belső égésű motorra. Többieknek meg szembe kéne nézni a valótlan igényeivel és inkább EV-re menni.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
Igazad van. Az értékesített autók pár százalékából jött adat.. miért is? Jah mert a kedves gyártók nem szolgáltatták be ahogy ez elő volt írva. Lehet tényleg homologizációs időpontokon múlt. De azért gondolom össze sem törték
magukat, hogy betartsák ezt a szabályt. Vajon miért?a cikkben valóban nem, de a podcastben (villanyóra) elmondták, hogy a szabályozás a rossz.. illetve a cégek gyakorlata ahogy adják.
A cikk címe eléggé clikbait.. jogos pont.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biker
nagyúr
anonimizált adatgyűjtés is lehet, nem kapcsolva hozzá téged. az autó adata nem feltétlen köthető hozzád.
amúgy saját példa a frissen átvett autóról, első használatbavételkor mutatta a kereskedő (wallis) hogy a kijelzőn szépen jöttek fel a popupok, beleegyezel hogy a vezetési adatrögzítő rögzíti az adatokat, és azt adott időnként illetve balesetkor azonnal küldi a központba, stb stbugyanígy gyűjt adatot a google is a mozgásról, ebből jön a traffic info is. az nem zavar senkit?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Értem, de hidd el, az autógyártóknak jobb ügyvédeik vannak, mint mi, akik találgatunk
Szerintem (!) nem köthető személyhez az autó által rögzített menetinformáció, mivel nem jelentkezel be az autóba, mint vezető. Bárki vezetheti az autót. Ez aninimizált adatgyűjtés, mint a mobilok cellainformációi alapján mikor azt nézik csak hány eszköz van és merre. Ha azt rögzítené az autó, hogy Kovács béla várta a szeretőjét a rákóci úton, az másÉs vannak a személyiségi jogokat felülíró dolgok, pl közlekedésbiztonsági okból kamerákkal figyelik az összes autópályát, mégsem kérik a beleegyezésed, hogy szerepelhetsz a felvételen ugye? Ha az autó a gyűjtött adatot csak baleset esetén továbbítja, akkor a jogos érdek a fekete doboz tartalma, felülírja a személyiségi jogaid.
Egyébként meg a legtöbb ilyen károgó (most nem személyesen te, hanem általában) símán megosztja az összes életélményét a FB-on, helyadatokkal, miközben a személyit nem adja oda az ellenőrnek, mert az nem rendőr
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Andras6800
senior tag
" Applikációval és OTA-val rendelkező autóknál ez talán megoldott"
Így van. Pont ezzel példáloztam én is. És erre írtam azt is, hogy BMW-nek akiknek 5% alatt sikerült amúgy iDrive 7-el minimum volt lehetősége erre. Sőt, még adatkezelési szabályzatot is elfogadsz az autóban. Szerintem iDrive 6 is tudta, de abban nem vagyok biztos. iDrive 7 2018-ban lett bemutatva....
"A villanyautósok erről sem beszéltek egy árva mukkot sem. Csak tolták a bullshit-et arról, hogy "meg kell büntetni aki nem szolgáltat adatot". "
Lehet akkor én más adást hallgattam, vagy nem tudom, ha neked csak ennyi jött le.
Legyen neked igazadA békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biker
nagyúr
"Konkrétan adott úthoz nem köthető a ténylegesen vezető személy, de tulajdonosként a neveden van az autó, tehát nem anoním!"
Lásd jogalkotói példa, hiába van a nevemen az autó, ha gyorshajtok, akkor megkérdezik ki vezette, mert nem büntethetik a tulajdonost, csak a vezetőt, aki ismeretlen
amúgy én preferálnám a retina és alkoholszkennelést mielőtt az autó beindul, egyből kiszűrné a legtöbb tudatmódosító szer használatot is, és köthető lenne emberhez, urambocsá 150-nél automatikusan levonná a számláról a gyorshajtás díját"Igen, de az közterület! A tulajdonodat képező otthonodban viszont már aligha figyelhetnek meg -kivéve bírósági engedéllyel-."
Viszonylag ritkán és keveset száguldozok a magánterületemen, majd ha megveszem a hungaroringet.....
A webes gdpr-os cookie mizéria meg egy orbitális baromság, egy dologra jó, +1 kattintás minden oldalbetöltéskor. rohadtul senki nem olvassa el, és senkit nem érdekel, és ha meg akarom nézni az oldalt le KELL okézni, ergo csak bosszantásra van.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen