- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
PROHARDVER!
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz gyulaszu #78414 üzenetére
Nem pontosan fogalmaztam. Az ajánlott küldeményeknek van nyomkövetési száma, az egyéb küldemény kaphat küldemény azonosítót. A példáitokban z elsőbbségi levél az ami küldeményazonosítót kap.
De ezzel mi nem jutunk előrébb. Nem kapjuk meg az azonosítót. Ha elveszne nem lehet kerestetést kérni, mert az csak az ajánlottakra vonatkozik és meg kell adnunk az azonosítót, ami nincs a kezünkbe.
Az hogy a Magyar Posta ez alapján tud statisztikát készíteni hogy mennyi ideig tart egy küldemény továbbítása az a kutyát sem érdekli.
Nem jegyzik fel hogy hova ment -bár azokat a kód olvasókat ahol megetetik ezzel a számmal azt talán tudja hogy hol van helyileg- de a kézbesítést sem jegyzik fel, hiszen nem kell.
Röviden: teljesen haszontalan dolog. -
darvinya
titán
Amit rendszerbe visznek fel ragszámot, ahhoz tartozik később OLK-ban cím és irányítószám is.
Régebben minden ragszámhoz vittembe irányítószámot, függetlenül milyen ragszám volt.
A többit már OLK gép csinálta.
Lekérdezésnél minden látható, hogy honnan, mikor indult, mikor volt OLK-ban, hova érkezett, melyik járattal, cím járat vivő postás.
Értéklevélnél ezen felül, volt a ládazáró, azt mikor és ki bontotta és hol.Tudják kezelni minden vonalkódot, QR kódot, csak vezetőség nyaralása, új autója, stb. fontosabb.
Örültem, mikor 2011/12-ben sikerült QR kódot megértetni velük és végül felkerült a csekk-re.
Igaz, nem erről volt szó, hanem nyomtatható matricáról, ami egyszerűen felragasztható.
Ebbe kódba bármi beírható, pl: csekk, címzés és hozzátartozó adatok.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Topikgazda
Mivel nem kapod meg a küldemény azonosító vonalkódot hogy fogsz reklamálni? Mit mondasz neki? Ezekre nincs a posta által vállalt nyomkövetés a szerződési feltételeik közt. Ha eltűnik azt ki látja? Mert te aztán nem.
Ajánlott, elsőbbségi igazoltan feladott tűnt el nekem, akkor tudtam reklamálni náluk, így ez sem véd meg senkit az eltűnéstől.[ Szerkesztve ]
-
Spet
addikt
Kedves V/,
Vásároltam egy laptop kijelzőt, mely kiderült, hogy nem a leírt specifikációknak megfelelő. Az eladó üzenetben elismerte, hogy hibázott.
Kérdésem az lenne, hogy felajánlja, hogy küldene prepaid shipping labelt. Ezt mit jelent pontosan?
Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco
-
Topikgazda
Ha nem egy Magyarországon is létező futárcég címkéje akkor semmire nem használható.
Becsomagolod, ráragasztod, oda adod a szállítónak és elviszik neki, lényegében fizetné a postázást vissza.
Gondolom PayPal-al fizettél ilyenkor igénybe veheted az ő visszaküldési költségtérítésüket és mivel az egy alkalommal 9300 Ft-ig terjedhet szerintem azon összegen belül vissza lehet küldeni. Ha több lenne akkor legfeljebb azt kompenzálja az eladó valahogy, még az is kevesebbe jön ki neki. -
Topikgazda
Az Összefoglalóból egy kis segítség:
A Magyar Posta díjkalkulátora ezen az oldalon érhető el
Az alábbi két oldalon különböző futárcégek díjainak összehasonlító kalkulátorai találhatóak meg.
Első link és a második link. -
oil120
senior tag
Sziasztok,
Kaptam 26,95GBP árú , valamint 4800 HUFposta ktsg visszafizetést a Paypal-re.
A Paypal egyenlegnél 13,93 EUR becsült összeget ír. Hogyan tudom ezt visszakérni a bankszámlámra? Ha OTP-s kártyával fizettem, Transferwise-ra kérhetem-e?
Mi a menete?
Köszönöm[ Szerkesztve ]
-
merqree
őstag
Nem kötekednék, az indító hozzászólásból ne derül ki számomra minden részlet, de amikor refundot kaptam az először a paypal egyenlegemen jelent meg, majd pár nap múlva nulla lett az egyenlegem, és megjelent a bankszámlámon.
Igaz, a paypal fiókomban én megadtam a bankkártya adataimat mellett a bankszámla számomat is. -
Topikgazda
válasz merqree #78429 üzenetére
Nem értelek, de ha jön refund egy kártyás fizetésre az egyenleg összege nem változik, mert nem arról lett fizetve. Ezt nem pontosan figyelted meg.
Lesz egy könyvelési tétel hogy beérkezett, de az a "pénz" mivel kártya volt a pénzforrás automatikusan továbbítódik a bank felé.
A kártyás fizetés dolgai és a bankszámla szám hozzárendelés közt nincs összefüggés. Magyar regisztrációnál a bankszámla csak arra kell hogy a PayPal tudja az egyenlegen lévő pénzt hova utalja ha úgy dönt az adott személy.És nem ez volt téma: A Paypal egyenlegnél 13,93 EUR becsült összeget ír. Hogyan tudom ezt visszakérni a bankszámlámra? Ha OTP-s kártyával fizettem, Transferwise-ra kérhetem-e?
Nem én írtam az €-os egyenleget. Arra válaszoltam hogy máshova mehet-e.
De ha a kártyás fizetésre kapott refund-ot és nem refundként címkézve küldték neki az annak megfelelő összeget (ez marad az egyenlegen, mert pénzküldés) akkor az úgy ahogy az előbb írtam megy a pénz. Van aki küldi a vételárat és nem a kártyás vásárlást sztornózza, a pénz útja ekkor nem a megszokott út..
A 4800 Forint vissza posta díjat azt tudja a saját forintos számlára utalni, mert azt az egyenlegre teszik rá, de nem mehet Transferwise számlára.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Akkor ez megoldva, az egészben az a poén hogy ő olcsóbban tudta ide küldeni, mint amennyiért mi vissza tudjuk küldeni. Most már több posta díjszabását is látva a nem kedvezményes ideküldési díjaik néha alacsonyabbak, mint nálunk az odamenőké és van ahol a jövedelmek is nagyobbak mint nálunk, így kevesebb a pénzügyi terheltsége.
-
addikt
-
D@ny7
aktív tag
Sziasztok!
Segítséget kérnék:
Rendeltem e-bay-en egy kihúzható teleszkópos antennát.
Ma megjött a feladott csomag, és meglepetésemre egy fa táblácska jött egy kutyás képpel+felirattal.
Korábban küldött az eladó egy levelet, amiben leírt egy sablon szöveget, hogyha probléma van nyugodtan írjam meg stb. És elküldött egy nyomkövetési számot is ami tök más mint az e-bay-en látható nyomkövetési szám.
Ebay: ID18025969541708CN
üzenet: UC641786605MY
Részletesen az üzi+képek:
https://drive.google.com/open?id=1xHRJyINQuLdOgbQwFZTir6BevkslSoJn
Hogyan tudom visszakérni a pénzem? -
szabod
senior tag
Sziasztok!
Elnézést, ha nemrég volt ilyesmi probléma, de nem találtam rá a keresőben.
Szóval vettem egy beltéri nyúlketrecet, a feladó a GSP-n keresztül adta fel. Érdekes módon 2 csomagban érkezett meg, egyikben 2 műanyag tálca, a másikban az összes többi dolog, első csomag volt 2 kg összesen a második meg vagy 30. Érdekes megoldás. Lényeg, hogy a csomagolás annyi volt, hogy begórták ezeket egy dobozba és kész. A 2 tálca közül az egyiknek kitört a sarka (nem vészes egyébként, simán megforrasztom), a másik pakkból egy itató és egy szénatartó tört széjjel (ezekből meg van itthon bőven felesleges darab). Szóval összeségében véve nem gáz annyira a kár, de ennek ellenére felháborító, hogy hogyan lehet valamit elküldeni ilyen hitvány csomagolással.
Megírtam az eladónak ezt, csatoltam képeket is. Nem akarom visszaküldeni a csomagot értelemszerűen, hiszen fene fog ezzel szórakozni, főleg ilyen árak mellett. Teljes refund sem kell, csak valami összeg a törött részekért. Válasza az volt, hogy GSP-n keresztül küldte, vegyem fel velük a kapcsolatot. Ott majd lehet ezt intézni.
Kérdésem az lenne, hogy ezt hol lehet ? Sehol nem találtam rá felületet.
Előre is köszi! -
Topikgazda
válasz szabod #78440 üzenetére
Nem így van. Ha sérülten érkezik azt a feladónak kell a szállítóval rendezni. Az Összefoglalóban benne hogy mit kell csináln, 4. b) eBay-en Case indítás, ha a vásárolt termékkel gond van
Ahol írhatsz oda beírod hogy nem akarod visszaküldeni hiszen a széttört dolgokkal ő sem tud mit kezdeni hanem kérsz rész visszatérítést, persze valami arányos összeg legyen.
Ha csak az előző hsz-re ha ránézel -
szabod
senior tag
Ez megcsináltam már, nem az első ilyen esetem sajnos. Igaz a korábbiaknál jelentéktelen összegekről volt szó és szó nélkül visszafizették azonnal a teljes összeget.
Viszont most akkor meg kellene várnom azt a napot amikor az ebay közbeléphet (november 26. jelen esetben)? Mert hogy jelenleg elfogadta a return requestet az eladó, de nyilván nem fogom visszaküldeni neki. Ezért is írtam a fentebbit, hogy esetleg a GSP-t hogyan érhetem el, de akkor az így nem is opció. -
Topikgazda
válasz szabod #78442 üzenetére
Mert hülye. De mennyi pénzt kértél tőle, írtad hogy nem akarod visszaküldeni?
A Global Shipping Program az eladók számára teszi lehetővé biztosításos szállítást.
A vevő itt semmit nem tud csinálni.
Ha sérült a dolog, akkor a logisztikai cég majd kárpótolja az eladót a vevőnek kifizetett kárpótlásért, de az eladó és a Pitney Bowes, a logisztikai cég van a szállítással kapcsolatban egymással.
Remélhetőleg Paypal-on keresztül fizettél, ott egyszerűbb a dispute, nem a visszaküldés az elsődleges.
Valahogy csak el kellene neki magyarázni újból, hogy mit szeretnél.[ Szerkesztve ]
-
herrká
senior tag
Sziasztok! Usb-c toltokabelt rendeltem. 360 fokos, mágneses, pipa kábel. Kaptam egy egyenes kábelt. Az összefoglaló alapján jeleztem, hogy nem azt kaptam ami a leírásban van! Fotókkal! Jött most egy emailaz eladótól, hogy kuldjek fotót a rendelési blokkról. Ahol látszik a tracking, a termék és a címem. Valamint a boríték cimkejerol az S és M kódot. De a cimken csak az S kódot találom! Meg melyik az a rendelési blokk? Köszönöm
-
D@ny7
aktív tag
Köszönöm.
Megrendeléstől számított hány napig tudom indítani a request-et?
Ma pont egy hónapja hogy megrendeltem.
Írtam is az eladónak hogy nem stimmel, de jelenleg annyit írt vissza hogy az nem az ő csomagjuk, nincs is ilyen termékük és hogy várjak hamarosan megérkezik.
Képet is küldtem róla amin a boríték is látszik minden adattal.
Nekem ez átverésnek tűnik -
Topikgazda
válasz herrká #78444 üzenetére
Az eBay e-mailje a rendelési blokkod.
Szimplán hülye, mer amikor írzs akkor a termék item számot is megkapja , mert gondolom annál vetted fel vele a kapcsolatot, így tudhatná a vásárlási azonosítókat, mert az nála is látható és az item number alapján könnyű azonosítani.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Benne az Összefoglalóban, van amikor nem a megrendelés napja számít idézem:
3. A problémák megoldása a vásárlói védelem keretében
Hogyan működik?
Az eBay vásárlói védelmet nyújt a regisztrált tagjainak (eBay Buyer Protection).
Abban az esetben, ha a rendelt küldemény nem érkezik meg, vagy nem azt kapod, amit rendeltél (nem olyan minőség, eltérés stb.), lehetőséged van egy Case-t (ügy, vita) indítani, itt tudsz kommunikálni az eladóval, a kártérítés vagy refund ügyében. Case-t a legkésőbbi becsült - Estimated Delivery dátumtól vagy a megérkezéstől számított 30 napon belül tudsz nyitni az eBay felületén keresztül ha nem egy országban vagy az eladóval, ha azonos az ország, akkor 7 nap.
Ha egy vásárlásnál nincs megadva Estimated delivery, akkor a vásárlás napjától 30 nappal kell számolni a várható szállítási időt és ha az letelt, attól a naptól 30 napig van vásárlói védelem.
Megjegyzés: Az eBay-en megadott küldemény várható érkezési időtartam (Estimated delivery) egy, az eBay programja által becsült statisztikai átlag. Nem az eladó által vállalt garantált szállítási idő. -
Ducky92
tag
Sziasztok!
Nyertem egy számítógépet Csehországból nem kis összegért, az nap ki is fizettem (ebay money back guaruntees a hirdetés, paypalon fizettem, nov 20 hajnali 1 kor)és a srác már 2 napja nem adta fel, mert fizetési problémái vannak, vagy estig dolgozik, nincs pénze postára stb.(innentől már gyanús lett)
Írtam neki, hogy fotózza le a gépet, ha becsomagolta.
Így is tett, és azt írta, hogy ha ma megjön a fizetése akkor feladja, de ha nem akkor legkésőbb hétfőn.
És most jön az érdekesség:
A fotón amit küldött az látszik, hogy teljesen más a gépház, mint amit az aukciós hirdetésben megnyertem. (az aukcios ház leirásánál egy NZXT gépház volt hirdetve, és a srác meg 1 teljesen mást csomagolt be)Ezt jeleztem neki ma reggel, de azóta nem válaszolt, így gondoltam nem is akarok vele üzletet kötni, majd csináltam egy " request to cancel ordert " , de itt tudtommal nincs lehetőség arra, hogy " ask ebay to step in" , ezért nyitottam egy returnost is és oda is leírtam ugyanezt.
Mit kell ilyenkor csinálni? Ha már kifizettem, és előre tudom, hogy nem az lesz a csomagban amit várok? Ne vegyem át ? Vagy vegyem át bontsam ki, fotózzam le, hogy nem az majd küldjem vissza?
Előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Ducky92 #78449 üzenetére
Tévedtél, amíg nincs feladva addig cancel order, ha nem fogadja el az eladó akkor van lehetőség az eBay segítségét kérni, ha postázásra kerül azután nincs cancel order, hanem megérkezés és átvétel után a probléma rendezése és itt szintén van eBay közbelépés. Ha nem érkezne meg az megint egy másik eset.
A két különböző egymást kizáró request nem igazán jó ötlet.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!