Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • wody21

    tag

    Kedves eBay guruk!

    Gyorsan megpróbálom összefoglalni az ügyemet, amiben a segítségeteket kérném.

    eBay.de - július 23-án megnyertem egy aukciót, felvettem aznap a kapcsolatot az eladóval (mindketten privát felhasználók, ő 1999-óta aktív, 1500+ pozitív visszajelzés (nulla negatív - nekem sincs negatív természetesen)), és még aznap átutaltam az összeget (610 eur). Nyilván nem fogadott el semmi mást, csak átutalást - ezzel nekem különösebb gondom nem volt; miért is lett volna?! Mielőtt azonban átutaltam volna a végső összeget, megkérdezem; jelent-e plusz terhet (=jár-e plusz kiadással), hogy DHL Packstation-re kérném, hogy postázza a terméket. Nem gond, írt, hogy utaljam át a nyertes licitnek megfelelő összeget. Örültem is ennek, gondoltam-, ekkora értékű termék esetén átvállalja a postaköltséget. Küldött még egy üzenetet, hogy a párja számlájára menjen a pénz, ne arra, amit az ebay-en láttam (ugyanaz a bank Btw). Elutaltam. Utána kapok pár perccel később egy másik üzenetet, hogy nem ok, 620 EUR a a végső összeg. Még egy üzenet: 610 EUR posta nélkül. Még egy üzenet: Packstation-re Németországban: 614 EUR. Teljesen összezavart engem is, végül átutaltam még 4 EUR-t.
    Eltelt három nap. Érdeklődök, sikerült-e postázni a csomagot: - ma jött meg az összeg legkésőbb 28-án (szombaton) postázza. Újabb email-ben emlékeztettem szombaton, hogy ne felejtse el postára adni a csomagot. Nincs válasz. Július 30-án, Hétfőn, egy héttel a nyertes licitem, és a megkezdett átutalásomat követően megint érdeklődök, sikerült-e postázni, mi a tracking number. Kedden válaszol, megküldi a számot. Látom, hogy aznap, 31-én került feladásra.
    Pár nap múlva DHL Customer Support: érdeklődtem, hogy mi a helyzet a megadott csomaggal: - ez a szállítmány "Päckchen"-ként lett feladva - nem követhető, nincs biztosítva. Kiderült, hogy képes volt feladni a legócskább módon, és erről engem nem informált (eddig nem tudtam, hogy a 3.99 EUR-os csomag az nem biztosított, nem követhető). Erre az érvelése, hogy ezidáig nem adódott gondja, nem tűnt el csomagja.

    Augusztus 6-án, két héttel a nyertes licitem követően elméletileg jelezte DHL-nél (mint feladónak, neki van lehetősége a Nachforschungsantrag kezdeményezésére), hogy baj van ezzel a csomaggal, járjanak utána. Üzeneteimre nem reagált, így végül augusztus 8-án indítottam el az eBay case-t ("I didn't get the item - I want refund"). Erre azt az üzenetet kaptam, hogy ő a saját részéről letudta a kötelességét, postázta a terméket, mégpedig oly módon, ami a kifizetett összeg takart, illetve ez privát személyek közötti üzlet, ilyen esetben a postázásból eredő kockázat a vevőt terheli. Valamint informál a DHL elveszett csomag miatt kezdeményezett kivizsgálás eredményéről.

    A kérdésem: mit tegyek ebben az esetben? Valójában letudta azzal mindennemű kötelezettségét, hogy elpostázta (akármilyen módon) a terméket? Érdemes tovább vinni az ügyet eBay-nél? Nekem nagyon úgy tűnik, hogy engem ebben az esetben megilletne az eBay buyer's protection...

    Köszönöm szépen előre a tanácsokat!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák