Hirdetés
- Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
- Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- Már nincs messze a világ első teljes UCIe IP megoldása
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Tápokról alaposan - mélyvíz
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Milyen videókártyát?
- Már nincs messze a világ első teljes UCIe IP megoldása
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Amazon Fire TV stick/box
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Őszi WTCR-es AC bajnokság az Elantra/Cupra duóval okt.3-án rajtol!
lo Az idei őszi Assetto Corsa bajnokságunkban, a jelenkori túrautós bajnokság krémjét, a WTCR-es autókat keltjük életre....
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
válasz grizlisandor #7251 üzenetére
Átnéztem amennyire tőlem telik, pénteken adom le szervizre és még alaposabb átnézésre.
Még előtte rádugom a hibaolvasót hogy tárol e valamit korábbról. Verseny autókat is készítenek fel, léghűtéses klasszikus Porschék is vannak náluk általában meg Rally autók. Jó helyMég élénken él bennem hogy beindították a GT3-as Huracan Lambót mellettem nemrég. Hidegindítás, szerintem kb egyenes csövek jöttek a leömlőről. Annyira hangos volt hogy a sokat látott / hallott fejemmel is összerezzentem. Elképzelni is nehéz ha ez az alapjárat milyen lehet padló gázon, dobhártya szakadás? Azért jó volt na
-
FeRRaR1
őstag
Sötétzöld világ ahol az autó és akksi legyártása 2x co2 lábnyom, sokan fosszilis égetéssel termelik az áram jó részét, lásd Német O. kűlszíni barna szén fejtés... Londonban vannak olyan busz garazsak ahol diesel generátorral töltik az elektromos buszokat. Szuperzöld. Jön a havidíjas ülésfütés (bmw). Meg ma olvastam hogy Eu kötelezővé tette a sebesség limitert a kocsikban 2024-től mindbe, addig csak az új modellekben. Gps és kamera alapon nézi a limitet, és vissza nyomja a talpadba a gázpedált, elveszi a gyújtást, bimbammol meg kormányt rezegtet. Tehát a hülyék miatt egyre több mindent vesz át az elektronika. És legtöbbjük egy vezetni szerető embernek horror idegesítően működik. Valaha ilyen sz@rkupac autóm lesz első dolgom lesz szoftveresen kiüttetni ezt.
Voltak jó sztorik, vw kamion mögött felrepültek levelek, erre a kocsi besatuzott.
Ford, leolvasta az autópálya melletti benzinkút 50-es tábláját 130-nál és besatuzott és társaik.
Tesla fém autópálya hídon megy át és állóra vészfékez autópályán.
De naphosszat lehetne sorolni.
BizToNsÁgI eJekTrOnIka
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FeRRaR1 #7255 üzenetére
Jah a nemetek nagyon sotet zoldek. Mondjuk most a gaz miatt elegge gaz a helyzet amugy is. Kinti rokon meselte, hogy naluk a tarsashazban futesi szezonban 23-6h kozott lecsavarjak a futest 17 fokra iden telen.
Ezek az elektronikai cuccok meg nem tul megbizhatoan mukodnek meg gyerekcipoben jarnak.
Mondjuk engem mar a start-stop is zavart, a Skodaban szinte mindig kikapcsoltam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
FeRRaR1
őstag
Egyedül a lexibe nem zavart a start stop, mert ott ugye a hibrid rendszer miatt azonnal indult, szépen elmaszkolt a késlekedést. Több mint 10 éves és jobb technika mint a legtöbb mai...
Ford start stop? Be akartam sorolni, akkor állítja le. Padló, ekkor az autó morze jelet küldött a kazánházba, hogy be kéne indulni. Majd mikor sikeresen beindult a kazán morze jelet küldött a turbónak hogy be kéne tölteni mert addig nem nagyon mozog a vas. Majd utána bevették a buliba az automata váltót, és mire már nem volt hova besorolnom el is indult volna.
Szerencsére eladtam azt a rettenetet. Ford 20 éve se tudott automata váltót építeni, 10 éve se, de azóta se lett jobb a helyzet. Siralmas. Fedélzeti? Siralmas. Kényelem? Mint ha vas csöveken ülnél ha több mint 30 percet mész egyhuzamban (valószínűleg ez is volt a helyzet...).
Asszony össze foglalta: De legalább jól nézett ki. Ja, rohadtul megnyugtatott
V8-ba nincs, ki is írattam volna, szerencsére az XC-ben sincs, úgy tudom 2013-tól van ez meg 12-es
Macanba van, de Sport vagy Sport Plus módban alapból kilövi, és mi az anyámért venném ha nem Sportba veretném legalább. Egyébként nem volt benne vészes, a PDK már oda készíti amit kell és a benzin gyorsan indul, mire felengeded a féket és a gázhoz érsz már megy is. Ennek ellenére ki lesz kapcsolva mindig az 100%
Mire beérnek az elektromos szekerek, és újra hajlandó leszek bevállalni egyet, addigra ha rosszra gondolsz rezegni fog az összes pedál, kormány, villog, bimmbammol, fékezget. Alig várom Mind ezt majd olyan félkész módon hogy látom magamat egy lejtőn ahol kiugrok a kocsi elé hogy átguruljon rajtam lehetőleg egy vulkánnal az alján.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FeRRaR1 #7257 üzenetére
Skoda nyaron garazsbol indulva 100 meter utan leallitotta a 2.0 tdi-t.
De legalabb gyorsan, azzal nem volt gond. Amint vettem le a fekrol a labam mar indult. Ha az elottem levo indult akkor a radar vette az adast es mar indult is a motor. Engem szimplan csak idegesit az allando leallas es ujraindulas.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
12V-osnal engem is, a 48V “”””””mild hybrid””””” legalabb erre jo, a startstop tenyleg gyors, nincs a koszorules, hanem berugja egybol. Sajat auton valoszinu kapcsolgatnam, de a cegesen lusta vagyok minden alkalommal kikapcsolni. A mukodese nem zavar, a tartossag mas kerdes
-
2ozzmexy
aktív tag
Én személy szerint köpök rá mennyit eszik SS nélkül (a W140 600SEL +automata nem lehet leverni fogyiban ) ha ezzel megduplázom a turbó élettartamát (meg a katalizátorét/részecskeszűrőét és EGR-ét). Ne mondja már nekem senki hogy ezeknek a pótlása 0 CO2 kibocsájtás, mert elviszem egy tanulmányi útra egy öntödébe... kicsit kell majd dolgozni is, na de valamit valamiért ugye.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FeRRaR1 #7257 üzenetére
A Lexus-nál (és minden Toyota hybridnél) a belsőégésű motor Atkinson ciklusú, szóval ha nincsen szükség plusz kakaóra akkor le van állítva. Erre a 600h a legjobb példa, amíg nem padlózod ( vagy nincsen lemerülve az akksi) elporoszkál villanyról, de ha kell a power akkor beindul a belsőégésű és elkezdi szedni a kaucsukot, olyan 180-200-ig ragadsz az ülésbe és autópályán ha onnan elrugod ugyanúgy megindul mint 120-ról, csak az a fránya elektronyika letilt 250-nél...
Azért egy Mondeo/S-Max tud kényelmes lenni, annyiba is kerül. Bár nagyon nehezen venném rá magamat hogy pénzt adjak bármelyikért is... mondjuk a Suzukival is így voltam évekig és láss csodát, vettem egyet, önszántamból és nem bántam meg. (még )
Sajnos kellenek ezek a cuccok, mert debilek az emberek (tisztelet a ritka kivételnek), évekig azt mondtuk kanyarban nem fékezünk, ma ki sem lehet kapcsolni az ESP-t meg a fékerőszabályzót 30 km/h felett. A Vitara 140, az F31 180+ lóerő és egyiket sem tudod eltenni keresztbe ha nem veszed ki a biztosítékot (csak akkor meg nem indul be). Minden télen röhögve nézem az emberek döbbent arcát a volán mögött hogy ráébrednek a fizikára, képzeld a havas/hókásás út csúszik akármilyen franya a télipapucs a verdán... Itt a fővárosban évente kétszer havazik úgy 3 centit, na olyankor hullanak mint a legyek... pedig általános iskolai fizika, úgy gondolod ez 2022-ben mindenkinek meglesz aki elvégezte a 8 általánost, de nem. Úgy véled ők már a számokat csak ismerik, ha ki van írva "100-al menyé paraszt!" akkor nem akar 190-el menni, de igen, mert ő jobban tudja, aztán amikor a tűzoltók szedik le a sávelválasztóról akkor megy a síránkozás meg a kifogás gyártás.
Egy szó mint száz, kell ez a sok cucc bele, sőt az első 10-15 évben én olyan autót adnék alájuk amiben még ABS sincsen, valami literes egérkamiont, azon megtanulja, utána üllhet nagyobba...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
Richard!
addikt
Oké, hogy a nemcsóróbenzin -26 HUF szerdától, de ettől máris behalt a holtankoljak.hu. Másnál is, vagy csak velem ilyen kirekesztők?
Ma kezdődik életed háralévő része
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz barnam_ #7266 üzenetére
Azért az enyémben volt extra bőven, na a 6N Pólóban semmi, két villanyablak meg én ha beleültem...
A 600as 18 literrel elporoszkalt ha nem nyomtam neki, elment belőle akár 100kmt is. Máig bánom, de mennie kellett, csaladapaként nem fér bele havi 50ezer ellocsolasa egy öregedő premiumra, ami még szomjas és nyűgös is..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #7263 üzenetére
A tudatos autóvásárló a kisebbség. Még azok is többen vannak akik bemennek, húúú ez piros, ez kell.
Nem tűröm el egy autónak hogy idegesítsen, ezért is szabadultam meg alig egy év után a Zoétól.
Azért mentem el kipróbálni az RX450h-t, hogy tudjam mit vállalok. Illetve mint kiderült mit nem
Nem férek be, a váltó egy förtelem, jobb kormányosnál bal -> le -> jobb -> le -> jobb -> le. Kipróbálta ezt valamelyik agyhalott mielőtt gyártásba küldte? Egy kocsi ha lehúzom legyen D-ben. Nem sportban (ford) manuálisban (opel) WTF?! Opel csere autóval hányszor nyeleztem neki 1-esben isten átka fos kupac. Macan beülök fém gomb a váltón oda se nézek, lehúzom D. Kormányon áttekertem Sport Plusra, és minden úgy történt, működött ahogy szerettem volna. Mondtam is a srácnak hogy még van remény.
Egyébként az XC60 NAGYON JÓ. Sok Volvo után úgy érezzük hazataláltunk. Rohadt kényelmes, elférünk simán, csomagtartót olyan jól berendeztem 2 x 2 ikea dobozzal hogy az álom. Radaros tempomat nem csak autópályán működik (S80 V8) ha nem leköveti a dugót is, megáll, elindul. 10 éves kocsi WoW. Panorama tető kinyitva 100-ig simán elvagy. Nincs zavaró turbó lyuk, érzed hogy dolgozik az AWD. Haldex 3-tól felfele nagyon jó a Volvo programozása. Előtte 15 fokos kerék fordulatonként tudott beleszólni, most meg már kormányszög és gázpedál állás alapján már küld kakaót hátra ha nem is lenne a tapadás miatt azonnal indokolt. Nagyon jó. (S80 is tudja ezt, az volt talán az első) Én a ringező, szőrszálhasogató autó buz! se veszem észre hogy nem állandó az AWD. Nem csoda hogy az Audi is a legtöbb modelljében ezt vagy az azóta összeolvadt / felvásárolt / kb ugyan ez Borg warnert használja Quattro néven... (hol vannak a régi szép idők, 3 torsen ??? )
Mercedes egyébként számomra nagyon lecsúszott, kamu kipufugók, gagyi króm tenger, világít az embléma meg a lábtér kéken de kurblis az ablak hátul (e classe). Hol vannak az over engineered régi elnyűhetetlen mercedesek? Most meg fut a Daci szíj a motortérben, és rá van írva hogy A116d SPORT AMG LINE. Ja képzelem mekkora sport lehet Fater régi E és S mercijeibe fa és bőr illat volt, máig emlékszem rá. Mostaniakban meg műanyag meg ragasztó szag.
BMW-t meg soha nem szerettem, de legalább ők tudnak gyártani tisztességes csapatós autót. Ha már a hűtőrács dizájn nem megy nekik
Nade az XC60 szerviz átcsúszott e péntekre. Viszont lehet kap egy Polestar (szerű) tuningot és elviszem egy skót túrára. North Coast 500 túra, érdemes ránézni. Elég a google képekre...
cappa72
Legalább valakinek örömöt okozott az a rettenet. Nekem már erősen viszketett a kezem hogy szerezzek egy kanna benzint és kivigyem a mező közepére mint a sánta lovat...
2ozzmexy
Mi most az autó parkod?
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FeRRaR1 #7271 üzenetére
A sajátom egy 2019es Vitara 1,4 boosterjet (semmi hybrid csak egy sima 140 lovas turbó benzin elsokerekes) és egy BMW F31 320d a céges.
Szeretném két hobbiautoval bővíteni egy Saab 9-5 2,3 turbó és egy S80 2,5T, mindkettő automata és bőr belső sok extrával, ezekkel eljarnek találkozókra..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Reggie0
félisten
válasz FeRRaR1 #7271 üzenetére
"Nem csoda hogy az Audi is a legtöbb modelljében ezt vagy az azóta összeolvadt / felvásárolt / kb ugyan ez Borg warnert használja Quattro néven... (hol vannak a régi szép idők, 3 torsen ??? )"
Azert hasznalnak haldexet, mert a torsen draga es nem azert, mert a haldex jo lenne. Tobb szempontbol is draga:
- co2 kvota
- gyartas(sokkal bonyolultabb alkatresz)
- vezerloszoftver fejlesztes[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Reggie0 #7278 üzenetére
co2 igaz, azt adom.
Gyártást nem, mert ha 20-30 (egyébként 58-as az alapelv) éve is le tudták gyártani akkor ma sokall egyszerűbb. Az is valószínűleg, illetve a GR Yarist hozom megint, de ott belefért 2 is.
Szoftvert se, mert ne hiszem hogy egy mechanikus torsenre nehezebb lenne a szoftvert megírni mint egy elektronikusan vezérelt haldexre.Szerintem simán az van bennük, hogy az emberek 99,9%-a nem mondja meg a különbséget, olcsóbb és kevesebbet eszik. De főleg olcsóbb.
Viszont azt tartom hogy a jól leprogramozott haldex tud nagyon jó lenni. Beavatkozás tempója, csak egy keréken talál valami tapadást már ki tud mozdítani, stb...
-
Qru
MODERÁTOR
-
FeRRaR1
őstag
A honda meg a korábbi kia awd-k förtelmesek. Ugyan az a domb, ugyan az a téli gumi, egy napon. A kia sorento awd nem ment fel, a volvo s80 d5 fwd felment. De meg lehet nézni a twin engine volvókat is rossz példának. awd téren elvéreznek egy régi haldexhez képest is.
[link] A korábbi volvo xc90 v8-am úgy ment volna el mellette hogy közben körbe drifteli 2x....
Más:
Egyébként megvolt az XC60 nagy átnézése + szervize. Minden meg lett csinálva a korábbi listából amit írtam és kapott 4db pilot sport 4 SUV papucsot is.
Egyetlen hibát találtak, a kormányösszekötő kicsit kotyogott, így azt kicserélték. Ezért meg az új gumik miatt kapott egy futómű állítást is.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Persze, jobb mint egy fwd vagy rwd. V60 D6-al nem mentem még, pedig fateréknak az van 2 éve de nem voltam 18-óta magyarba. Az is lehet hogy csak simán jobban van programozva. Az XC90 a videóban nagyon lassan és bután reagált. Egy sima haldex is sokkal jobb lett volna. Ahogy a tesztelő mondta tud dolgokat, de a léc nagyon alacsonyan van egy rendes AWD-hez képest.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz FeRRaR1 #7279 üzenetére
Egy viszko/szaraz kuplungot sokkal egyszerubb gyartani, mint egy fogaskerekes-rugos differencialmuvet.Mert a haldex nem mast mint egy fancy nev a kuplungra.
Mar eleve az alkatreszek formaja es mennyisege is jelentosen elter. Maga a kuplung joval 58 elotti dolog.[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Ugyan az az elv mint az XC90 T8 a videóban.
Reggie0
Torsenre írtam az 58-at. Ár és fogyasztás miatt van az egész. Legtöbb autógyártó ha 10 fillért foghat egy alkatrészen az anyját is leszúrná érte...
De pl Audinál kíváncsi vagyok hány quattro tulaj tudja hogy már nem torsen van alatta... Mert ugye csak annyit tudnak hogy ez quattro.
-
-
kisza25
félisten
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
válasz kisza25 #7297 üzenetére
Na ezért megyek én ennél jóval távolabb az előttem lévőktől, főleg a belső sávban... és ez az, amit sokan nem tolerálnak, és igyekeznek jobbról előzni. Persze nem tudnak, mert akkor megyek a belsőben, ha előzök, így akkor a külsőben biztos van valaki.
Sokan nem jönnek erre rá, és meglepetésként éri őket, hogy jééé... és visszasorolnak. Ezt főleg akkor szokott előfordulni, amikor a belső valami miatt lelassul (mert pl. egy busz 100-zal előz egy 90-nel menő kamiont, vagy amikor a 90-nel menő kamiont a kollégája 92-vel előzi, hogy helyet cseréljenek a szélárnyék végett)
Aztán amikor újra lehet menni, akkor meg jó része (nem egy audi a6 3.5tdi-re gondolok) lemarad...
Persze van olyan is, aki rájön... legutóbb egy átlagos, semmitmondó Jaguar vol ilyen... vagy 40km-en keresztül "követett".B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Premier előzetesen a God of War: Ragnarök PC-s kiadása
- Konteó topic
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Tápokról alaposan - mélyvíz
- Itt az új LOGOUT!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Eladó garanciális Honor Magic 6 Lite
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- ASUS ROG STRIX 750W Gold Aura Edition RGB LED Moduláris Tápegység 12VHPWR PCIE 5 ATX 3
- Asus Rog Thor II 1000W Platinum OLED RGB Moduláris Tápegység
- Tápegység Moduláris Kábel Tápkábel Adapter Hosszabbító Csatlakozó Elosztó - Egyedi is
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen