Hirdetés
-
Távozott az OpenAI társalapítója
it Ilya Sutskever nem csak az OpenAI társalapítója, a vezető tudósa is volt – most távozik a ChatGPT fejlesztőjétől.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
ma Ugyanúgy 4 nanométeren készül, a specifikációs lista pedig nem mutat sok változást az új és az előd között.
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
djTech
csendes tag
Sziasztok,
Autohifi beépítéshez keresek kiegészítőket a kábelezéshez.
Tápelosztó és testelosztót keresek.
Az Audison és a Phonocar termékei ki vannak zárva korábbi negatív tapasztalatok miatt,
(ha érdekel valakit szívesen részletezem)Tud valaki valami jó beszerzési forrást pl Stinger, Hollywood termékekhez?
Esetleg egyéb 5let, tapasztalat?
-
djTech
csendes tag
válasz kavics325i #33315 üzenetére
a Phonocar egyszerűen elfröccsent ~350A-nál (0/1AWG-s bemenetnél). Az ódizon csavarjait nem lehet rendesen meghúzni, mert megszakad, viszont ha nem húzod meg kilazul a vezeték és eléghet
egy tél+nyár és vége volt a test vezetéknek...
Szóval nekem mind a kettő kidobott pénz volt.Steg K4.02 + 2db Steg K2.04 összesen max 750A (elméleti áramfelvétel)
-
djTech
csendes tag
válasz kavics325i #33318 üzenetére
Hahó 3 jó véggel már nem is lehet kérdezni??
ja tehát ha lenne a kocsimban egy pl.: Soundstream Human Reign akkor már ne is regeljek ?Komolyra fordítva a két K2 hídban van két ohmon és így max 300-350A/vég vesznek fel, mértem.
Bár nincs semmi értelme a max teljesítménynek.Normál hallgatásnál is elfolyik kb 80-100ATápelosztó meg azért érdekes mert sok az amper, valaki tud jó gyárit, akkor azt megveszem,
ha nem akkor csináltatok egy egyedit ami bírja a terhelést. Mivel eddig csak két márkát használtam meg somogyit ezért nem tudom, hogy a többi milyen. -
djTech
csendes tag
válasz opeter70 #33326 üzenetére
Amennyiben tiszta réz, akkor nem fröccsen el, ha csak sima sárgaréz akkor sem (930 fok)
Amenyiben csak sima "rezezett" AL ötvözet akkor viszont csak 550 fok lenne az olvadáspont.
Ha pedig újrahasznosított vacak anyagmix aminek csak a fele vezető, akkor pedig kérdéses.
Mint pl a CCA kábelek többsége...Az elfröccsenés pedig műterhelésen teszt alatt történt.
Mindig letesztelem nem szeretném ha kiégne a gép.
A hangszóró meg a kocsi sem bírná ezt a teljesítményt.
A 2 ohmos műterhelés pedig azért kell, mert ez az elméleti maximum amire méretezni kell a kábelezést.
Ez után persze jóval kisebb bizti kerül a vég elé.( Valamint 4 Ohm alatt kisebb az áramfelvétel is. )
-
djTech
csendes tag
válasz kavics325i #33325 üzenetére
Nem tudok bemutatkozni, nincs mivel.
Nem vagyok profi csak nagyon fertőzött.
Ide meg azért most irtam mert eddig nem ismertem ezt a fórumot.Barátom SPL párti én nem, inkább SQ irányba építek. Nem versenyeztem soha.
Egyszer biztos elmondod, hogy miért érdekel mindez...
-
djTech
csendes tag
Hegesztő kábel témához:
szerintem azért nem jó mert az elemi szálak a kábelben jóval vastagabbak mint egy autóhifi kábelben.
Az autóhifi kábelen a sok amper nem állandóan áll fenn,
hanem impulzus szerűen a zenének és a hangerőnek megfelelően.
Az erősítőkbe beépített kapcsoló üzemű tápegység rángatja az amperokat ahogy éppen kell a végfoknak a teljesítmény.A fentiek miatt az elemi szálak felületén folyik el az áram jelentős része. (Skin hatás)
Ezért a kábel ohmos ellenállása csak az egyik adat ami fontos, a másik,
hogy bírja kiszolgálni a nagyfrekvenciás áramigényt is és szerintem a hegesztőkábelnek itt jóval nagyobb az ellenállása (impedanciája) , mint az autóhifi kábelnek.Hallható különbség persze csak vájtfülüeknek lesz.
-
djTech
csendes tag
válasz kavics325i #33361 üzenetére
A témához tartozik, hogy meghallgattátok az Pio szetett?
Csak azért kérdem mert én igen és baromira nincs beállítva. Így nem lehet nyerni. -
djTech
csendes tag
Fordítva. a hegesztőkábelnél nincsenek hírtelen nagy amperok.
Az áram felfutási sebessége jóval kisebb, mint a hifinél.Hegesztőkábel:
Az invereres hegesztőknél is finom elemi szálakból szerelt kábelek vannak, ez akár jó vagy jobb is lehet a "autóhifi" tápkábelnél. Kérdés az, hogy melyik milyen áron kapható.
Lehet, hogy megér egy próbátA sima trafós hegesztőkábel az szerintem alkalmatlan minőségi autóhifihez.
-
djTech
csendes tag
válasz kavics325i #33368 üzenetére
ki nyert, melyik autó?
-
djTech
csendes tag
válasz kavics325i #33372 üzenetére
Izlések és pofonok.
pl én a Király féle scanspeakot odrrel tenném messze az első helyre.
az A6 nem is lenne benne az első 3-ban -
djTech
csendes tag
válasz kavics325i #33376 üzenetére
tied az A6?
-
djTech
csendes tag
válasz kavics325i #33379 üzenetére
Akkor miért irod ezt:
"....Más véleménye nem igazán érdekel. Mivel én hallgatom"melyik gép a tied?
-
djTech
csendes tag
Folyamatosan csak áram peak van az autóhifinél csak a peak hossza és esetleg a frekije más és más.
A végfok tápjában FET kapcsolgatja a pozitívot egy tekercsre aminek nagyon kicsi az ellenállása és a másik fele nullára van kötve.
Kapcsolás pillanatában kvázi rövidzár van.
Ennek a rövidzárnak a hossza és vagy frekije változik a teljesítmény és a dinamika függvényében.
Így lesz megfelelő nagyobb feszültség a végfokhoz. +- 40-60Vérdemes megnézni szkóppal !!
-
djTech
csendes tag
válasz Joe fiú #33387 üzenetére
JL 6-os vagy 7-es széria?
7-es bassreflexben nekem jobban bejön,
a 6-os csak zártban megy jól, de úgy tűnik szereti a nagy és erős véget
Teszteletem...persze ez szubjektív.A DD-vel a lassúsága miatt szakítottam. A 30-as nem elég gyors.
Lehet, hogy a DD 25-ös jó, de nem próbáltam. -
djTech
csendes tag
válasz Newneed #43338 üzenetére
Helló
próbáld ki ezt: Klotz MC5000
RCA dugókat pedig itt találsz hozzá: Kácsa Audio
a korábban említett kábelekhez képest szerintem ez sokkal jobb alternatíva.
Az ár-értékarány nagyon jó, megfelelő dugóval. -
djTech
csendes tag
-
djTech
csendes tag
válasz opeter70 #44187 üzenetére
Szia igen meg tudod mérni.
Kell hozzá egy tesztlemez vagy egy hangminta pl.: 1KHz majd a kimenetet megméred multiméterrel.
Ebben az esetben a jel legyen rádugva az erősítőre...az erőt nem feltétlenül kell bekapcsolniA fejegységek kimenetei nem egyformák, hiba írják rá, hogy 2V-os, az csak az egyik adat, a másik pedig az, hogy mekkora terhelő impedancián pl 2V a kimenet.
Vannak 600Ohmos vagy 32 ohmos terhelésre tervezett kimenetek, de láttam már 10K Ohmos kimenetet is.A tényleges terheléstől függ a kimeneti feszültség, egy 10K-ra tervezett 2V-os kimenet halakabb lesz 600Ohmos terhelésen.
Ha jól emlékszem a szabvány szerint 600Ohmra kellene megadni a kimenő feszültséget, de ezt a gyártók nem tartják be.
-
djTech
csendes tag
válasz Ysthvaan #47188 üzenetére
Két lehetőséged van:
Ekezded úgy ahogy leírtad. Az első rendszered nem fog tetszeni. és kidobtál egy csomó pénzt. Tanulsz belöle és a másikat megépíted, de ez sem fog tetszeni bár már jobb mint az előző, de mégis valami nem kerek.Ha kitartó vagy akkor eljutsz jó pár rendszerig ami számodra még hallgathatatlan.Ha nem vagy kitartó akkor feladod.
Második lehetőség a mérnöki munka.
Megnézed milyen lehetőségeid vannak (anyagi, szakmai, haveri beszerzési stb.)
Meghatározod hogy mit szeretnél. Ehhez már tapasztalat és képzettség is kell. Sok "hifis" nem tudja mit akar, azaz nem tudja meghatározni pontosan.
Ha ez megvan akkor jön a sorrend és a szelektálás mivel lépek a legnagyobbat? Miaz ami sokba kerül de nem lépek vele nagyot? Stb. Ezzel a módszerrel az első rendszer sem lesz számodra tökéletes de biztos jobb lesz az első módszernél, és rengeteg költséges zsákutcát megspórolsz. Itt figyelni kell, hogy az összes elem közel azonos szinten legyen. Pl.: MP-Z magast nem kellene somogyival hajtani
Ezzel is csomó pénzt lehet spórolni úgy hogy az elért végeredmény megfelelő és magas szintű lesz.Két példa segítségként:
Nem azért vastag a jó tápkábel, mert hangos lesz a hifi, hanem azért hogy az erősítő minnél ideálisabb körülmények között üzemeljen azaz jó legyen a hang minősége, akár kis hangerőn is.Persze ez is csak akkor érdekes ha van rá igény.
Sokan egyből rohannak kicserélni az ajtóban lévő hagszórót mondván az gyári gagyi..megveszik a drága komponens szettet és várják a csodát, ami azért elmarad. Elmarad mert az ajtó csillapítása nem jó, csillapítani kell, elmarad mert a gyári kábelek silányak, elmarad mert a fejegység nem képes megfelelő minőségben meghajtani az új hangszórókat.stb.Az egész rendszert egyben kell kezelni és annyira lesz jó, mint a leggyengébb láncszem.
[ Szerkesztve ]
-
-
djTech
csendes tag
válasz PiciPeti #57120 üzenetére
Az Steg K sorozat (is) eléggé igényes a tápra, nekem azzal "jött meg a hangja" hogy beraktam közvetlen elé a 18Ah zselés aksikat. Most 4db van hátul a csomagtartóban és 50-es kábelel van "töltve"
A K2.3 kettő JL Audio 10 colost hajt zárt ládában 2-2 ohmon, így kell azért az amper.
A K4.2 viszi a hátsó ajtót (de csak akkor ha bent ülnek a gyerekek) valamint az első ajtóban a kicket.A zselésnek magasabb a töltőfeszültsége és az üresjárati feszültsége is, mint az ólomaksinak, így ha leállítjuk a motort le kell választani a két aksit egymásról. Ha ez nincs, meg akkor a zselés nagyon hamar tönkremegy.
A zselés aksikon belül is nagy a szórás, nem mindegyik jó a feladatra. Nekem úgy sikerült kiválasztani, hogy rendes indítóáramot mértem gyárilag feltöltött aksikon és amelyiknek a legnagyobb volt azt a típust vettem meg. 1100A körül voltak a csúcsok, de volt teljesen feltöltött zselés aksinál 300A is, ami elég alacsony.
Az ólomaksiknál a 75-85A tartományban is kevés tud ekkora indító áramot leadni.
Sokkal jobb a zselés zenélni -
djTech
csendes tag
-
djTech
csendes tag
válasz Reneolus #57257 üzenetére
Reneolus Elméletben igazad van, de a gyakorlatban nincs.
Mondom ezt több, mint 15 éves tapasztalattal az autóhifi és közel 20 éves tapasztalattal a szobai sztereó rendszerek terén. Az autóm sem a középkategóriát erősíti, éppen ezért kipróbáltam benne még a bakelitet is.
Az ember kíváncsi .Elméleti szinten:
Az autóban le tudom játszani a DSD 5,6 MHz formátumot, de nincs értelme, mert nincs olyan általam ismert DSP ami fogadná és hasonló szinten kezelné.
Jelenleg rendszer a kocsiban DSD>Analóg> DSP 96KHz/24Bit >Analóg>végerősítő
Vagy DSD>24Bit 192KHZ> DSP Coax SPDIF (192 kHz/24Bit)> analóg >végfok
Mindenhogy van veszteség, nem is kevés.Ha mégis megoldódna pl a fent linkelt Sonyval , akkor a többi rendszerelemnek kellene megfelelnie, kábelezés erősítők stb ami hasonló árszint, mint a Sony.
Másik:
Nincsen hiteles forrásból elérhető DSD tartalom, leginkább csak felkonvertált pocsék minőség.Gyakorlati oldal:
Ahhoz, hogy a DSD formátum okozta előnyök érezhetőek legyenek nem elég egy pokolian jó rendszer és jó alapanyag, hanem olyan fül is kell hozzá ami ezt a különbséget észreveszi és értékeli.
A gyakorlati autóhifiben nincs értelme vele foglalkozni, nem hoz semmi pluszt még egy több milliós rendszerben sem.Hallgass meg egy pl. ODR-t egy jó rendszerben, meg fogsz lepődni.
-
djTech
csendes tag
-
djTech
csendes tag
válasz mortalwombaR #57323 üzenetére
Megértelek, nekem még megvan, nem is adom el.
-
-
djTech
csendes tag
válasz spiky03 #57403 üzenetére
Szerintem az alapoknál kezd és úgy épitkezz tovább:
1. Kábelezés (csak réz! és nem rezezett alu a tápkörben)
2. Szigetelés
3. Erősítő
4. Első szett
5. SubA fejet meg akkor cseréld, ha tudod már mit szeretnél a végére elérni.
Általános, íratlan szabályok, (nálam bevált) :
Táp+kábelezés ára közel annyi, mint a beépíteni kívánt erősítőé, persze függ az autótól is.
Hangszóró- és jelvezetékek szintén, nem szabad rajta spórolni.Persze ez csak egy vélemény.
Biztos lesz aki jobban tudja[ Szerkesztve ]
-
djTech
csendes tag
válasz PiciPeti #57833 üzenetére
Milyen erő mellé lesz és milyen hosszú a tápkábel?
Csak azért kérdezem mert nekem a 30-as kábel kicsi lett, illetve egy aksi egy végfokhoz volt elég.
A vége 4db aksi és 50-es kábel lett.
A generátort is kicseréltem, PWM-es start-stopos verzióra, papíron 210A tölt max.
Az Optima nekem nem vált be.[ Szerkesztve ]
-
djTech
csendes tag
válasz PiciPeti #57847 üzenetére
Az optima-val az volt a gond, hogy nagyon hamar elöregedett és a kapacitása illetve az indítóárama erősen lecsökkent. Lehet, hogy kifogtam, de nem hiszem. Beszéltem SPL-es ismerősökkel, náluk hasonló volt a tapasztalat. Kerülik a beépítését.
Én sem az utcának zenélek, nem is azért tettem bele ennyi aksit.
Szkóppal néztem a zajt a tápvezetéklen még az előző autómnál, aztán amikor ez is kész lett ennél is megnéztem.Nekem most egy Exide Premium van bent, lassan 3 éves és még mindig tudja a közel 1000A-es indítóáramot. Ez pedig azért érdekes, mert a tápban lévő beszakadások annál kisebbek minél nagyobb az indítóáram.
Próbáld ki, tegyél be egy ritmusosabb zenét pár dB-vel hangosabban, mint szoktad, és nézd meg a tápot szkóppal az erősítő(k) csatlakozásán, aztán a fejnél majd a DSP-nél.
ha nem jó a táp elvezetés akkor meglepő lesz a látvány :-)
Majd indítsd el az autót és ismételd meg a mérést :-)
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- OLED TV topic
- Python programozás
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Vezetékes FEJhallgatók
- Politika
- Autós topik
- BestBuy ruhás topik
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs