Keresés

Hirdetés

  • Retro Kocka Kuckó 2024

    lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!

  • T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb

    ma Az első körös magentás szolgáltatói telefonok ugyan nem voltak drágák, de sok kompromisszumot követeltek meg. A második generációs páros minden szempontból fejlődött, miközben az árazás maradt.

Új hozzászólás Aktív témák

  • gabber01

    addikt

    válasz opeter70 #39133 üzenetére

    12,4V még nem vészes, de alacsony, ezen a szinten már ajánlatos tölteni. Egyébként 12,6-12,9V között kell lennie, normális, feltöltött állapotban.
    Nekem is szívja valami az akksit, úgyhogy el kell mennem autovillamosságishoz, mert ráadásul én meg Tirolba megyek dolgozni decemberben, ott meg elég kemény a tél.
    Egyébként autohifiseknek gyakorlatilag kötelező az autótöltő beszerzése. De ha nincs, mielőtt bezárod az autót, kapcsold ki a zenét, és járasd még egy pár percig a motort, reggeli indításnál meg fogja hálálni.
    Ha van multimetered javaslom mérd meg, hogy van-e szivárgó áram. Vedd le a negatív kábelt az akksiról és kösd össze a pólust meg a levett kábelt a multi két szálával, így zárod a kört (természetesen előtte MINDENT kapcsolj ki az autóban, ajtókat bezárni, és véletlenül se indíts rá, mert akkor megsütöd a multit, vagy magadat. várj pár másodpercet amíg "megnyugszik" a számláló, lefuthat pár diagnosztika az autó részéről, stb. ami alatt minimális áramfelvétel lehet természetesen). Nézd meg hány A-t mutat a mérő. Ha 0,05-nél nagyobb, az baj.

    Egyébként akksit nem biztos, hogy érdemes cserélni, mivel korántsem sem biztos hogy azzal van a baj. Az esetek döntő többségében ugyanis a generátor a szűk keresztmetszet. A megnövekedett áramfelvétel miatt (HIFI), nem tudja visszatölteni megfelelően az akksit (pláne kisebb utakon), és ezért krónikus áramgyengeség alakul ki az akkunál.

    Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

  • kigoi

    senior tag

    válasz opeter70 #39133 üzenetére

    A ctec amúgy elég drága,ha van valami ismerősöd aki tud tekercselni és érti a szakmát akkor egy régi tv-ből vagy valamiből kiszedett trafóból tud töltőt csinálni,az enyém is így készült.
    Szekunder tekercs le lett cserélve 1,5mm átmérőjű rézhuzalra,kimérte hogy mennyi tekerés kell a 14,4Volthoz,rá tekertük,csináltunk 6Voltos csapolást is rá 6os aksihoz valamint kapott pár extra tekerést ha nagyon lemerült akut kéne tölteni.
    Ezen kívül még még vettem 2méter 2,5mm2 kábelt meg csipeszt valamint egy 10A-es graets hídat és egy kis hővezető pasztát.
    Ezek 2000ftból megvannak,plusz amennyiért hozzá tudsz jutni a huzalhoz,nekem 15métert adtak háztól 1500ft ért.
    Az egész töltő meg van 3500ftból és ezt is akár meddig rajta hagyhatod,nem tud túltölteni.

    Ha úgy van még egy kis feszkó mérőt rá lehet fabrikálni és akkor azt is látod,én is rakok rá egy feszültség mérő és amper mérőt.

  • footy

    addikt

    válasz opeter70 #39133 üzenetére

    Nekem van CTEK toltom es eddig nagyon pozitivak a tapsztalatok. Halott akkut ez sem tud feltamsztani a szulfatnlanitast azert lehet erezni. A 12,4V annyira nem halalos ertek, lehet megprobalnek szobahomersekleten egy szulfatlanitas programot. Ugy emlekszem egyebkent hogy nem minden CTEK tud szulfatlanitani, szoval erdemes alaposan utananezni hogyha toltot akarsz venni.

Új hozzászólás Aktív témák