Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz fLeSs #9 üzenetére

    Az R600 ugyan blokkszerű felépítéssel rendelkezik, viszont a teljes kidolgozás egy komplett egészt alkot. A 6 darab 80 utas MIMD tömb esetén 4 textúra blokk-ot eredményez, így egy textúra blokk, 24 Shader processzort szolgál ki, ez még akkor is sok ha a textúrablokk-on belül 8 utas Gather4 TMU lapulna. Minél több Shader proci jut a TMU-kra annál gyengébb a rendszer hatásfoka textúrázás esetén. (Ez a gyakorlatban is észrevehető, az RV635 azonos órajelen százalékosan hatékonyabb az RV670-nél.)
    A Catalyst pedig az erős Crossfire támogatás felé halad, ami ugyancsak alátámasztja a többmagos GPU-t. Nem beszélve arról, hogy terhelés nélkül lekapcsolhatók a nem működő magok, ami komoly energiagazdálkodási lehetőségeket teremt. Én többnyire ezért érzem így, hogy az AMD újít egy csöppet. :))

    Illetve a Larrabee is többmagos felépítést erőlteti majd, ez ugyan nem kapcsolódik szorosan a témához, de érdemes kiemelten kezelni az Intel elgondolását.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Aktív témák