Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szatocs

    őstag

    válasz P.Robi87 #2610 üzenetére

    [link]

    ''Nem szeretnénk azonnal a dolgok közepébe vágni, ezért lássuk, hogy miről is szól a történet. A GeForce 8800-as család a G80-as kódnevű GPU-ra épül, mely nem kevesebb mint 681 millió tranzisztorból épül fel, 90 nanométeres gyártástechnológiával pedig a mérete az összes eddig készült VGA-chipet lekörözi (484 mm2). A G80 az első olyan GPU, mely unified shader architektúrára épül és emellé támogatja a DirectX 10-et. Napjainkban ezek a szavak komoly marketingértékkel bírnak. A család legerősebb tagja a 8800 GTX, melyben a teljes értékű G80-as GPU dübörög: a 8800 GTS-ben ennek csonkított változata található, a 8-ból 2 SP-blokkot (vagyis 32 számolót) és a hozzájuk tartozó textúra-mintavételezőket kiiktatták. Ezenfelül a 6 ROP-blokkból is letiltottak egyet, ennek következtében a memóriavezérlő szélessége 64 bittel (320 bitre) csökkent, a memória mérete pedig 768 MB-ról 640 MB-ra. A GTS az órajeleket tekintve is lassabb, a GPU órajele 500 MHz, a stream processzorok 1,2 GHz-en járnak, a memória pedig 800 MHz-en (effektíve 1,6 GHz-en).

    Ezúttal a 8800 GTS 320 MB-os változatát mutatjuk be, mely a memória méretén felül semmiben sem különbözik a 640 MB-os verziótól, tehát a memóriavezérlő szélessége továbbra is 320 bites. A memória méretének csökkenése természetesen meglátszik a kártya teljesítményén is, de csak azokban az esetekben, amikor a memóriában sok adat eltárolására van szükség, vagyis főleg igen magas felbontás és az élsimítás együttes használata mellett.''

    Csak el ne küldjenek innen minket az off miatt:D Melyik bitre gondolod a 128 - at? Amelyik 320? Vagy valamilyen másikra?

    === Szatocs ===

Új hozzászólás Aktív témák