- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Androidos fejegységek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Géjza
őstag
Jelentősen lassultam a korábbi köridőimhez képest. Monzában qualin és versenytempóban is 48 alja meg szokott lenni könnyedén. Tegnap este online tesztelgetve (igaz 33 fokos pályán) 48-ba is alig tudtam bemenni, versenyen meg 49 alját tudtam csak.
Idegesebb, túlkormányzottabb féktávokon az autó (Ferrarival megyek), kanyarokban meg mintha alulkormányzottabb lenne. Jó kérdés az az, hogy a fizika módosulása miatt lett ilyen és ez az életszerűbb, vagy a setupom nem ideális az új fizikához. Vagy mindkettő.
Kerékvetőket nem tudom annyira támadni, mert gyakorlatilag lepattan az autó róla (pl Nurnburgring gyors sikán előtt nem tudom annyi kiszélesíteni a ráfordulást), pedig fast bump és reboundja is nagyon alacsonyra van beállítva.
És az alap lett, hogy az első brake duct-oknál minimum 3-ast kell beállítani, mert még hidegebb időben is elmelegszik a fék és az első gumik 2-essel.
Ja és online futamokon a mezőny legalább fele az új M4-essel nyomult, majd mindenki azt tesztelgette.
-
Géjza
őstag
Igen, az a sikán
Eddig a bemenetén a jobb oldalon lévő kerékvetőre félig rá szoktam tenni az autót és onnét kezdeni a balra kanyarodást. Na most ugyenezt megpróbálva elpattog az autó és nem tudom úgy megfékezni, hogy szépen el tudjam balra fordítani, így túlcsőszok. Marad az, hogy kerülöm a kerékvetőt, nem teszem rá, de így nem tudok akkor tempót átvinni, azaz lassabb vagyok.
Megpróbálok még puhítani a futóművön, hátha. Másik is panaszkodnak arra, hogy kerékvetőt használva inkább kifele szippantja az autót, nehezebb használni.
-
Géjza
őstag
Jogos, csak gázelvétel van. De a lényegen nem változtat, nem tudom annyira kintről kezdeni a kombinációt, mert dobálja az autót a kerékvető.
Igazából 3-4 dolgot vettem észre:
- féktávon idegesebb, izgágább az autó, de mintha rövidebb féktávokat tudnék venni
- erősen alulkormányozott kanyarbemeneten az autó
- kigyorsításon meg sokkal könnyebb eldobni (főleg, amíg nem teljesen üzemmelegek a gumik)
- kerékvetőket nem tudom annyira támadni, használni, instabilabbá teszi az autót sokszorMindezek a régi setupokkal tapasztalom. Majd megnézzük mennyit lehet ezeken segíteni setup oldalról.
Fejlesztők amúgy 0.5-2s lassulást írnak pálya és hőmérsékletek függvényében.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
Versenyek elején, amikor még nem teljesen üzemmeleg a gumi még tc3-mal is úgy elment a segge, hogy a falban találtam magam. Amíg nem teljesen üzemmelegek a gumik, addig óvatosnak kell lenni (vagy átmenetileg magasabb tc-vel kell menni). Ha bemelegedtek, utána már nem volt ilyen gond, lehet próbálkozni tc0-val is.
Amúgy úgy néz ki jött ki hotfix a fagyásokra (Game freezing with FFB going crazy). Tegnap nekem is volt egy ilyenem.
-
Géjza
őstag
Kezdek rájönni miben kell változtatnom. Eddig szinte max első kerékdőléssel mentem majd imnden setupomban, ezzel most nagyon instabil. Próbaképp lehúztam minimum kerékdőlésre, egyből sínautó lett és kezdtek jönni a köridők. Lassan megint elkezdem növelni a kerékdőlést, hogy meddig mehetek el.
-
Géjza
őstag
Nah az elveszett gyerek Csuklódat F1-gyel gyógyítgattad?
Egyre jobban tetszik az 1.8 nekem is. Imolában, ahol azért kb minden kanyar kihívás (régi fizikával is), tök jól, aggresszívan lehet tolni, miután a camber-eken igazítottam. Új fizikával az extrém kerékdőléssel bizonytalan, izgága lesz az autó. Legalábbis a Ferrari nálam. Most már bátran merem neki engedni, tegnap még ez nagyon nem így volt. Most már stabilnak stabil, de még mindig alulkormányzott.
Spa-ban 1.5s-re vagyok a legjobbamtól (alienektől ilyen 18.2-ket láttam pole-ban a korábbi 17-es, sőt 16-os köreikkel ellentétben), Imolában 1s-re vagyok. Korábban 40-es pole-ok voltak, most már 42-essel is oda lehet érni az elejére.
-
Géjza
őstag
Ferrarin -4 és -1.5 között lehet állítani elöl, ha jól rémlik. Korábban -3.8-4 körüli beállításokkal mentem. Na ez most nálam teljesen kizárt az új fizikával. Ezzel tiszta, érvényes kört alig bírok összerakni. Csökkentem kellett -2 körülire. Így most van tapadás, van konzisztencia és a köridőm is 1s-et javult.
Hátul is csökkentenem kellett, csomószor már bemelegedve is eldobta a farát kigyorsításkor még 4-es tc-vel is. Azt is -2-re visszavéve rajt után, nem üzemmeleg gumikon 2-es tc-vel sem volt semmi gond (miután elfelejtettem visszarakni a rajt utáni alacsonyabb tc-t 4-esre).
De a semleges egyensúly (vagy enyhén túlkormányzott) az még nincs meg, ezért a kanyarokban sokat bukok (még).
2 dolgot kell módosítanom a régi setupjaimon: első brake duct-ot 3-asra kell fevenni és cambert visszább venni (elöl is, hátul is).
-
Géjza
őstag
Azt mondják az M4 az nordspecifikus, emiatt baxom hosszú az 5-6. fokozatok, ezért ezekben nem gyorsul már olyan jól.
VR-re még panaszkodnak, lehet valamelyik hot patch-csel megoldják.
DLSS-t kapcsold be nyugodtan, fasza cucc. FSR-től én sem dobtam hátast.
48.4 nem rossz monzában. Mikor első nap próbálgattam Spa-ban nem tudtam 20 alá bemenni Nurnburgon is csak 57-eseket tudtam, Monzában 49-es körök jöttek csak. Katasztrófa volt , 2-3mp-vel voltam lassabb és nagyon bizonytalan volt az autó, nem tudtam tolni neki. Na mondom ez faxa lesz, jó ez az update.
Lassan azért helyükre kerülnek a dolgok.
-
Géjza
őstag
2580x1080-ra bőven elég 6800 nyers ereje, FSR nélkül is.
UWQHD-nél már elkel DLSS. Így most szerintem már epic felett van, visszapillantó 90fps-re van belőve, 200m láthatóság, LOD 100%, stb. DLSS-sel így közel ki van maxolva a 3080, 80-100% között mozog a kihasználtsága. DLSS nélkül koppon menne mindig.
-
Géjza
őstag
Igen, átlagban nincs. De ACC-ben én sem számítottam ekkora ugrásra. 2k-ban 6800XT és 3080 pariban van még ACC-ben is. 4k-ban elhúz 3080, uwqhd meg félúton van a kettő között, itt már nyílik az olló.
Majdnem 1:1-ben lesz a csere (még meg van 6800), kicsit várok még és még drágábban is el tudom adni, mint amennyiért 3080 jött.
-
Géjza
őstag
Plusz amerikai pályák meg pár új autó érkezik nemsokára ACC-ba dagadt szerint:
[link] -
Géjza
őstag
Jóhogynem az őskori V12-es astonba csüccsensz bele Német tekknika nem jó, nem értenek sajnos az autókhoz
Viszont egy jótanács mindenkinek: ha ezt a vasat meglátjátok valamelyik szerón, akkor meneküljetek, a pilótája nem ismer se Istent se embert!!!
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
Szóval csak azért mert jó a hangja és jól néz ki inkább minden kanyart kilinccsel előre veszel? Nincs más, aminek szintén jó a hangja, meg jól néz ki, de kezesebb? M6-nak lehet az alap aggressive setup a gondja, ami nem biztos, hogy tökéletes hozzá.
Van egy Holloway nevü csávó. M6-ossal szanaszét ken(t) mindenkit a szervereken (CP-n is), nem kicsit. Vele kéne beszélned, hogy mit kell csinálni M6-tal, hogy ne csak gyönyörködni lehessen benne.
Amúgy azt vettem észre, hogy az update óta könnyebb határon autózni. Minden körben üvegelem neki, mintha kvalin mennék, régebben jópárszor megittam ennek a levét, mikor nem adta ki és eldobtam. Update óta viszont ugyanúgy tolom neki, amit a gumi, setup elbír (cambert elkezdtem visszaemelni, -3.3 körül járok már, ABS 2, TC1 2, TC2 3 - update előtt 3-as tc alá sosem mentem versenyeken), ami a csövön kifér és egyszer nem dobtam el. Ha meg is úszott itt-ott, sikerült korrigálni és zúzni tovább.
Konzisztenciában is sokat javultam update óta (valszeg a fenti miatt). Most jövök egy 30 perces versenyről, minden köröm érvényes volt és 2-3 tized szórás volt csak a körök között és ebből nagyon sok volt 1 tizeden belül. CN-em úgy megy fölfele, mint az rakéta.
-
Géjza
őstag
Versenyeken nincs nálam gond. Viszont replayben vettem észre, hogy pl előzésnél a mellettem lévő autó laggol néha, de semmi más. Se én, se a pálya, csak a másik autó. Szerencsére se kvalin, se versenyen nincs gond, nálam nem akad a game (5600x, allcore@4.7GHz).
Update előtt is cpu limitednek kellett legyen. Valószínű majd jön rá patch, ha másoknál is gondot okoz. CPU multithreading-hez hozzányúltak, hogy ne csak pár magot terheljen túl, hanem egyenletesen ossza el a több mag között.
-
Géjza
őstag
Hátsó antirollbar-t jelentősen feljebb kell venni. Nálam 1-esen volt Ferrarival korábban, update óta ezzel segge táncolt rendesen még tc4-gyel is. Most 10-re felvéve arb-t szépen, stabilan gyorsít ki.
Eleje nálam meg szintén valszeg arb miatt nem akart befordulni. Elől 25-ös értékkel mentem korábban, most ezzel nem tudok egy kanyart sem bevenni, csak csigatempóban, mert tolta az orrát, mint a disznó. 18-20 körül már kb úgy fordul be, mint régen.
Azaz a régi 25/1 helyett most 18-20/10-zel megyek, ez nekem Ferrarival egész jót ad, kb ugyanúgy tudom vezetni, mint update előtt (csak a köridők lettek lassabbak 1-2mp-vel). Más autóknál nem tudom mi van, mit hova kell tekerni.
-
Géjza
őstag
válasz Kean_Sorbo #3270 üzenetére
Franc se tudja Tegnap misano-ban mentem 2 futamot, qrva xar vagyok ott, 37.0 körül tudok csak menni, messze leglassabb voltam mindkét cp futamon (csak azokat előztem meg, akik kiestek, összetörték vagy büntetve lettek). Aztán Aris videóját megnézve elkezdtem gondolkodni, hogy jó irányba megyek-e a setupokkal. A csákó kb az alap aggressive setuppal, csak a guminyomásokon igazítva megy 35 aljákat...
Ma asszem rápróbálok egy alap aggressive setupra aztán meglátjuk.
Szóval már nem merek semmit mondani, hogy mit hova
-
-
Géjza
őstag
Érdekes összehasonlítás (native/DLSS/FSR), adok FSR-nek még egy esélyt (csak külső nézetből csináltam összehasonlítást, ott jelentősen lassabb volt FSR, de belső nézetből vezetek, ott meg nincs nagy lemaradás): [link]
-
Géjza
őstag
válasz Kean_Sorbo #3276 üzenetére
Misano aggressive setup-pal egyből 36 alatt voltam, míg tegnap a sajátommal alíg bírtam benézni 37 alá és estem-keltem a versenyen, nem tudtam konzisztens lenni vele.
Monzában is most megnéztem az aggressive-et versenyen (bb-n azért kellett lefele tekerni vastagon), de amúgy az sem volt rossz, 49 aljában tudtam menni vele versenyen, míg sajáttal 49.5 körül voltam (de többnyire inkább 49 teteje).
Szóval nem rosszak azok az aggressive setup-ok.
-
Géjza
őstag
Hagyd az AI-t, onlány sokkal jobb
Tegnap Nürnburgon egyik CP futamon mondom kipróbálom az aggressive setup-ot. Hát nem kellett volna. Mocskosul előre volt benne tolva a BB és hiába 3-as ABS-sel mentem (pl Monzában 2-essel, sőt 1-sel sem szokott gondom lenni a nagy féktávokon sem), folyamatosan elfékezte az első gumikat. 10. perctől már elkezdett rázni a az autó, amitől nem lehetett normálisan menni és a féktávokon mégjobban tönkretette a gumit. 15. percre úgy pattogott az autó balos kanyarokban (jobb elsőt fékezte el állandóan), mint a bakkecske, alig bírtam befordulni.
Ekkor már uccsó helyen mentem, mondom akkor mind1, ki a boxba, kerékcsere. Viszont ezt egy körrel hamarabb kellett volna meglépnem, mert ebben a körben a nagy visszafordítónál a féktávon defektet kaptam a jobb elsőre.. Majd 500 órám van a játékban, ez volt az első defektem.
Nagy nehezen beevickéltem a boxba, kerékcsere, majd BB-t hátratoltam (Ferrarinál nálam 53 körüli jön be) és utána nem volt már gondom, végig lefolyt a futam gond nélkül. Csak épp körhátrányban fejeztem be azt.
Szóval nem annyira rossz 1-2 körre az alap aggressive setup, de néha nagy marhaságok vannak benne, amivel már 10 perc után is gondok lehetnek.
-
Géjza
őstag
Nemá'
Többnyire 20 perces futamok vannak public-on, időmérővel együtt nincs több, mint fél óra általában. CP-n mostanában 30 perces futamokat tolnak (korábban 45 perces volt néha előírt boxkiállással, kerékcserékkel, most semmi nincs - mondjuk fél órára minek is), 7 perces kvalival, szóval sokkal pörgősebb lett.
Public-on legalább nincs buta, kiszámítható AI. Lehet 5 futamból csak 1-en akadsz össze egy igazi, hozzád passzoló ellenféllel (azért ennél jobb az arány, sima futamokon vannak vakoktól kezdve alienekig mindenki, CP-n már nincs ekkora szórás és sokszor 1-1 poziért is vért kell izzadni, mert nem annyival lassabb/gyorsabb az ellenfél, hogy csak elmenj/elmenjen melletted), de az az egy futam felér vagy 10 AI ellenivel.
De valszeg ismered az onlány felét is, szóval nem okoskodok, mindenki úgy, ott megy, ahol akar/szeret.
-
Géjza
őstag
válasz Kean_Sorbo #3299 üzenetére
Nálam csak d3d device eltűnt címszóval szállt el mostanság egy félresikerült undervolt profil miatt De érdekes mód, csak CP versenyeken állt mindig földbe kvali elején, szóval így úgy lement a CP indexem, mint a huzat, 4-5 versenyen tökutolsónak rangsorolt.
Tegnap azér volt érdekesség is, beregeltem CP futamra, lehetne bemenni a szerverre, bejön töltőkép, majd kirak multiplayer menübe vissza és hang elment. ACC restart, újrapróba, megint ez a marhaság volt. Valszeg megburult az a szerver, amire beosztott. Következő futamnál már nem volt gond, szépen beengedett és nem is fagytam ki (és végre tudtam támadni Misano-ban, kis setupfargicsálás után jelentőset gyorsultam, de ami a lényeg, hogy konzisztens lettem és kiszámítható lett az autó a korábbi esés-kelés helyett).
-
Géjza
őstag
Főleg a toe patkolásának köszönhetően (elől eddig -0.07 körül szoktam beállítani, most levittem -0.2-re, hátul a szokásos 0.05 helyett 0.15-re nyomtam fel) végre versenyen tudok 48-as köröket (48.7-48.8) hozni Monzában. Korábban 50 alá alig bírtam bemenni. Így ez már csak kb 0.5s difi az 1.8 előtti versenytempómhoz képest.
Úgy vagyok vele, hogy minden beállítási lehetőséget újra kell próbálni, mert lehet ami korábban nem annyira működött, az most segít és hoz.
-
Géjza
őstag
Szerintem nem kell minden pályára gyökeresen más setup. 1 jó setup a pályák nagy részét lefedi, ezzel sok pályán lehet jól, magabiztosan menni (legalábbis a balansz az ott lesz, ahol te szereted). Ennél több a hardcore simeseknek kell, ahol tényleg minden pályára a végletekig lefinomított setupokat gyártanak. Ez az emberek nagy részének szvsz nem kell, felesleges. 3 lefedi majd az egészet (low/mid/high df).
Anno azt csináltam, hogy gyártottam egy átlag pályára setupot, majd fogtam és bemásoltam a hasonlók pályák setup folderébe. Így csak be kellett tölteni, nem kellett pályánként nulláról csesztetni a setupot, már volt egy jó, stabil alapon minden pályára. Profik lehet, hogy kiröhögik ezt, de nálam bevált, sok időt spóroltam így.
-
Géjza
őstag
Neten vannak guide-ok, hogy mi mire jó, mi mit okoz (pl túlkormányzottságot kigyorsításkor, alulkormányzottságot beforduláskor, stb, stb.). Mondjuk ez még pre 1.8-ra vonatkozott, nem tudom a fizika változások mennyire érintik az alapdolgokat és főleg azt, hogy mit hova kell most tekerni.
Yt-n pl leo sousa videóit szoktam meglesni, ha valami ötlet kell. Szintén Ferrarival megy a csávó, így látom mit hogy csinál, milyen bb/tc/abs beállításokkal megy, meg sokszor a videó végén megmutatja a setupját. Néha copy/paste-elem, aztán tesztelgetem, hogy nekem mennyire fekszik.
Viszont pl dagadtéknál azt figyeltem meg, hogy mikor streamel és baxtatja a setupot, akkor nagyon kényesen figyelnek arra, hogy a damper beállításokat még véletlen se mutassa, sosem klikkelnek arra az ablakra. A többit (kerékbeállítások, aero balance, stb) kb láthatod, de a dampereket sosem. Most vagy ennyire lényegtelen ez (nem hinném, mert durva különbségek vannak csak emiatt az autó viselkedésében) vagy ez a kulcs és mindenki titkolja a másik elől a damper beállításait.
-
Géjza
őstag
Bumpból 2 féle van: slow bump, fast bump. Slow bump a sima fékezéskor, gyorsításkor müxik. Pl emiatt monzában előre magas bump értéket állítok be, mivel alacsonyan van az orra, hogy az már ne menjen lejjebb, de hátra lágyabbat, hogy nagy tempónál tudja lenyomni az autó seggét, ezzel is növelve a végsebességet.
Fast bump számít kerékvetőknél. Ha magas fast bump értéket állítasz be, akkor eldobja az autót a piccsbe, ha alacsonyabbat, akkor simán átzúzol rajtuk. A reboundoknak elvileg legalább akkorának kell lennie, mint a bumpoknak, de itt már láttam mindenfélét, ez nem tudom mennyire mérvadó.
Szóval ahol támadni kell keményen a kerékvetőket, oda alacsony fast bound kell. Ha nincs kerékvető, akkor mehet a magasabb érték. Prószáld ki egy kerékvetős pályán így is és úgy is.
-
Géjza
őstag
Ja és azt nem hiszem el, hogy dagadtéknak (a 3 másik versenyzővel együtt a JAS team-ükben) nincs egy motec gurujuk, aki kimotecezi nekik pályánként az ideális beállításokat. Ezen a szinten szerintem elmennek a végletekig.
Azt nagyon-nagyon kétlem, hogy default aggressive damperekkel mennének mindenhol. Lehet dagadt nem ért hozzá és nem mer hozzányúlni, de szerintem az szinte biztos, hogy valaki alájuk dolgozik setup fronton, ők meg csak tesztelgetik, hogy melyik válik be, melyik fexik a legjobban.
-
-
-
Géjza
őstag
És nyomkodod is a refresht?
Párszor rá kell nyomni, míg elosztja a regisztrált fittipaldikat a szerverek között erősorrend szerint. Ha csúcsidőben mész és népszerű a pálya, lehet fél percig is nyomkodni kell a refresht. Máskor (ritkán) meg egyből átvált a join-ra.
Tegnap esti 11-es futamon 6 vagy 7 szerver kellett, mivel Spa volt. Az éjféli futamra már elég volt 3 szerver a népeknek. Este pl 8 körül még rosszabb lehet a szitu.
-
Géjza
őstag
Tegnap 1 public versenyre mentem, elég is volt. Egzotikus nevű béemvés gyerek spa-ban a kanyarokat alig bírta bevenni, csomószor a pálya mellett kóricált, bukótérből nyél gázon jött vissza, mintha nem lenne rajta kívül a pályán senki, nekem kellett állandóan vigyázni rá, nehogy belemenjek a balfaszkodásai miatt. Jelentősen gyorsabb voltam nála, de ez a fax úgy védekezett, hogy amint támadást indítottam, azonnal, hirtelen elkezdte behúzni elém az autót, az sem zavarta, hogy már picit mellette vagyok. Párszor emelnem kellett a gázpedálon, mert különben felkent volna a falra.
Meguntam ezt, féktávon direkt kivártam és az utolsó pillanatban berántottam mellé az autót. Idiótája megint megpróbálta azt, amit szokott, de akkor már elkésett, a kanyarbejárat előtt már félig mellette voltam, enyém volt a belső ív, így persze nekem jött, de ő pörgött ki a külső ív felé. Én meg mentem tovább.
Aztán köv körben megvárt okosan és belémrongyolt majd kilépett a szerverről. Csak röhögtem rajta.
CP-n ilyenek nincsenek.
-
Géjza
őstag
Anno ezt néztem én is, próbáltam követni. Alap dolgokat elmagyarázza jól. Viszont, hogy 1.8 óta mit hova kell rakni, az más kérdés.
Yt-n keress rá aris.drives-ra (itt is van: [link]). ACC developer ő, meg youtuber. ACC 1.8 damper, bumpstop beállításokról, kerb használatáról vannak fent hosszabb videói. Még én sem néztem meg őket, ma igyekszem megnézni legalább az egyiket.
[ Szerkesztve ]