- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen processzort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Apple notebookok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- Milyen notebookot vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Géjza
őstag
válasz RobbyJr #6680 üzenetére
A komolyabb pack-ek nem csak magát a setup-ot tartalmazzák. Hanem általában app-ot is kapsz mellé, amivel ahogy Gala is írta, CDA-nál mindent is belő az adott pályához, nem neked kell számolgatnod, hogy a 23/27-es setupnál a guminyomásokat hova kell állítgatni ha hidegebb/melegebb van, mint a referencia.
Asszem ezt talán csak CDA tudja jelenleg. Track Titan (hymo) mostanában hozta ki, hogy appból kiválasztva bemásolja az adott autó adott pályája alá a setupfile-t és nem neked kell szórakoznod vele. Mondjuk az sem nagy történet, hogy a zip tartalmát kézzel átmásolom az adott autó alá.
De ezek már csak ilyen cicomák, lényeg maga a setup. Az is kérdés, hogy frissítést meddig biztosítanak. Mert ha esetleg jön ACC 2.0.0 (1.9.5-nél vagyunk ügye) és átvariálják a fizikát és teljesen más setup-ok kellenek, akkor kérdés, hogy frissítést kapsz-e vagy í.j. és újra meg kell venned a 2.0.0-hoz a setup-okat. De 9-ért ha nem is biztosítanak mellé semmilyen frissítést is nagyon jó ár. Még lehet én is behúzom (bár az autókat nem nagyon szeretem váltogatni).
-
Géjza
őstag
CPU review ACC-vel (spoiler: 7800x3D érdekesen kezd el viselkedni 4k-n és triple screen esetén és az is meglepő, hogy triple screen-nél úgy néz ki az intel a nyerő - ha nem is sokkal). Ok, a vga (ma már) nem high end volt (3080Ti), lehet egy 4080-nal mást mutatott volna. Aki CPU upgrade-et tervez főként ACC miatt, annak ez jól jöhet: [link]
Gondolkodtam 5800x3D->7800x3D upgrade-en, de ezek után maradok (még).
-
Géjza
őstag
Amíg még az amúgy elég vérszegény licence köridőt sem tudod stabilan megfutni, addig jobb, ha nem is akarsz lfm futamokon indulni. Még sok gyakorlás vár rád. Vagy csak zandvoortban vagy ennyire lassú?
Az vígasztaljon, hogy ekkore lemaradás esetén nagyon könnyű gyorsan sok mp-t találni 1 körön. Track guide videókat nézz (lehet unalmasnak tűnhet, de ez hozza a legtöbbet, ha jól ismered a pályát, a féktávokat, kigyorsításokat, pályalimiteket).
-
Géjza
őstag
Volt "szerencsém" gyakorlatilag az elejéről kezdeni lfm-et (egy hülyeség miatt kibaxtak 1 hónapra és levették a 9.99-es SR-em 2-re (elo megmaradt). Rohadtuk féltem, hogy mi lesz rookie futamokon, milyen roncsfesztiválok lesznek és hogy törnek ropira az első kanyarokban.
Ehhez képest olyan sima versenyeim voltak, hogy meglepődtem. Nagyon gyorsan visszahoztam S-re az SR-em (most épp 9.8 körül vagyok ismét). Kellemeset csalódtam az alacsonyabb SR-es futamokban.
-
Géjza
őstag
válasz RobbyJr #6721 üzenetére
1-2x összefutottunk már a ph-s szerveren, már ott látszott, hogy nagyon gyors vagy. Ezek a suzukai köridőid meg aláhúzzák ezt. Rookie futamokon is eléggé domináltál. Hamarosan mehetsz éles versenyekre (nem rookie sprintekre), bár jóval keményebb, izzasztósabb lesz (ott már nem mp-k lesznek a pilóták között, hanem tizedek, századok), de szerintem ott is jól fogsz szerepelni, főleg, ha elég energiát pakolsz bele.
Ha a közelharcokat jól bírod, kezeled (1-2 tizedre követni, nyomni, hibába hajszolni az előtted menőt kilökés nélkül, illetve ha téged nyomnak 1-2 tizedre körökön át, akkor se hibázz bele), akkor továbbra is nagyon gyorsan fog nőni az ELO-d, az fix. Nyers tempód iszonyatosan gyors.
-
Géjza
őstag
válasz Bandit21 #6723 üzenetére
Amit javasolni tudok, hogy mindig profi track guide-dal kell kezdeni minden pályát. Nem elég végignézni egy hot lapot (persze ez is több, mint a semmi), hanem olyat kell keresni, ahol minden kanyart jól bemutatnak, lassítva, kielemezve. Ha ez meg van, akkor lehet indítani a 100+ kör gyakorlást.
Magában gyakorolni nem elég. Mert lehet csomó kanyart rosszul csinálsz (miközben azt hiszed jól veszed őket) és az rögzül be és nem fog jönni a köridő.
Nagy Nm az utolsó tizedek megtalálásában segíthet, másodperceket nem ez hozza. Azt jóval gyengébb kormánnyal is le lehet faragni.
Illetve azt fontos megérteni/tudni, hogy a gumit mire használod. Véges a képessége. Vagy fékezel vele, vagy kigyorsítasz, vagy kanyarodsz. Maximális fékezés közben kanyarodni nem lehet. Iszonyat alulkormányzottság lesz ekkor és nem fogod tudni bevenni a kanyart.
Trail braking ügye az átmenetet jelenti a fékezés és kanyarodás között. Ahogy veszed el a féket, úgy fordítod be az autót. És ha ezt jól kezeled, akkor tudsz gyors lenni kanyarokban alulkormányzottság nélkül.
Minden kanyarnak tudni kell hol az apexe, azt kell mindig becélozni és már apex előtt fullra le kell jönni a fékről, ott már gázon kell állni, hogy jó legyen akigyorsítás.
Ezt a videót mindenkinek ajánlom, nem csak zolderre vonatkozik, alapvető vezetéstechnikai dolgokat is lefed, amit minden pályán lehet használni: [link]
Hosszú, meg angol, de nagyon megéri szerintem. Amiket próbáltam összezagyválni fentebb, azokat mind jól bemutatja, szemlélteti ábrákkal, visszalassítva több nézetből. Nagyon ajánlom. -
-
Géjza
őstag
válasz szabadosjani #6759 üzenetére
Kezdő autónak nem nagyon ajánlott, mert csak alacsony tc-vel lehet jó köridőket autózni vele.
-
Géjza
őstag
válasz szabadosjani #6762 üzenetére
Ha most kezded, akkor inkább könnyebben kezelhető autóval kezdj szerintem (pl. F296, Aston, Meki, M4). Aztán ha már uncsi a stabilitásuk, akkor nyithatsz izgágább autók felé is.
-
Géjza
őstag
válasz Bandit21 #6847 üzenetére
Nehogy azt hidd. Szándékos koccért (tökmindegy, hogy kvalin, futam során vagy akár leintés után is!) 30 nap ban meg SR reset a "jutalom". Első kézből tudom, pedig csak érintőre vettem egy faxkalapot leintés után (nem vertem telibe) és nem volt mese. Öröm az ürömben, hogy azt a faxkalapot pár napra rá véglegesen kibaxták (bannolták) lfm-ről. Kicsit hamarabb is megtehették volna és akkor nem baxta volna fel az agyam.
Szóval röviden amíg a pályán vagy, be kell tartani a szabályokat, különben repkednek a kemény büntik.
-
Géjza
őstag
válasz Bandit21 #6855 üzenetére
Csak erre reagáltam: "Ha leintés utáni ütközésre járna sa- akkor a fél lfm nem lenne ott ahol a sok befutas utáni bosszú kocc miatt".
Leintés utáni bosszú koccok miatt nem nagyon csökken SA lfm-en, mert ezt keményen megbüntetik.
Amúgy amíg összeütközhetsz másik autóval (felvezető körön ez ügye általában ki van kapcsolva), addig él az SA pontrendszer. Ha le van intve, ha kvali, bármi, az müxik és von ütközéskor.
-
Géjza
őstag
Volna egy problémám, nem tudom mással is előfordult-e már. Szóval pár napja az történik, hogy felmegyek pl lfm practice szerverre (vagy lfm futamra, vagy bármilyen szerverre), 1-2 percen belül a CPU kihasználtság felugrik 100%-ra az összes magon, CPU 120W-ot kezd el zabálni (alapból 60W körül eszeget ACC alatt), hőfok elmegy 80 fokig és beszaggat a játék először, majd totál kimerevedik a kép. Ha tolok egy win billentyűt vagy alt-tab-ot, akkor normalizálódik a szitu és mehetek tovább.
Aztán pár perc után megismétlődik, de nem mindig. Tegnap bátor voltam, elindultam az egyik 45 perces lfm futamon így, kvali alatt 2x fordult ez elő, futam alatt szerencsére egyszer sem. Nem tudom mi a fax lehet ez.
Annyi történt a géppel, hogy lfm miatt felpimpeltem az alap AC-met a mindenféle előírt kiegészítővel. De ennek nem tudom mi köze lenne ACC-hez. Próbaképp kezdjem el leszedni AC content managert meg a társait?
Fana oldalán is olvasni ilyeneket, de ott maga a játék írta ki, hogy Warning cpu usage >99%. Ott olyanokat csináltak, hogy lezúzták fana drivert (nem mai sztori, régebbi driverekkel reportlták), majd így, ffb nélkül nem volt gond. Másnak a 400Hz frissítés levétele 100-ra tüntette el. Viszont nekem nincs ilyen felirat, valamint sem drivert (451-esen vagyok még mindig), sem semmit nem frissítettem, csak AC-t turbóztam fel.
Volt már valakinek ilyenje?
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
válasz RobbyJr #6868 üzenetére
Tuti. AC pimpelésen kívól EA WRC ment fel pár napja a xarjaival együtt (EA app, Epic games app, de ezeket kilövöm taskbarról, kérdés valami szemetük fut-e továbbra is a háttérben).
Nem tudom megnézni mi eszi, mert amit alt-tab-olok, visszaáll minden normálisra. Task managerben csak a PCU kihasználtság peak-et látom maxon (1 percig), de hogy mi pörgette fel, azt nem.
Mikor beprögött, félreálltam és próbálkoztam kikapcsolni a kormányt, bt füles adóját kitépni, de pörgött tovább a proci maxigázon. Egyedül alt-tab-ra nyugodott le ismét.
Látszólag random jön elő, de általában a 3. körben és utána vagy ismétlődik még vagy lenyugszik (utóbbi a jellemző).
Először csak akad kicsit (olyan, mintha valaki belépne szerverre), csak ránzve a cpu kihasználtságra látszik, hogy már 100-on pörög. Még pár apró akadás és aztán jön a jópár mp-s kép fagyi. Lehet rá készülni... Aztán megint megy tovább a game magától, apró akadozásokkal, továbbra is 100% cpu használattal. Amígy nem nyomot alt-tab-ot vagy win bill-el kiugrok desktopra. Utána normalizálódik a cpu. És ritkán ismétli ezt a szekvenciát.
-
Géjza
őstag
Ok, úgy néz ki AB vagy rivatuner szórakozik. Mikor megindulnak a magok, akkor kikapcsolom OSD-t, majd visszakapcsolom és azonnal szépen visszaesik a proc terhelés normálisra.
Most teszt szerveren nyomtam egy verseny szimet, kb a felénél beindult a buli. Na mondom ennyit a versenyszimről. De most nem állt meg a kép, nem is nagyon szagatott be. Igaz végig 120W körül ment a proci és 80 fokos volt, de végig tudtam csinálni a stintet. A végén álltam meg és próbából kilőttem AB OSD-t és rendbe jött alt-tabozás nélkül is.
-
Géjza
őstag
válasz RobbyJr #6875 üzenetére
Nah, mégsem az volt. Kilőve AB-t és RT-t is jött a jelenség. Valószínű RT OSD ki/be kapcsolása elég volt ahhoz, hogy kikerüljön a 100% load-ból (mint az alt-tab esetén).
Tegnap frissítettem win-t, felment fana 455-ös driver is, mondom hátha javít. Plusz versenyszimkor mikor beprögött, akkor nem szagattott be, nem állt meg a kép, így gondoltam akkor promléma nélkül indulhatok a 45 perces lfm-en.
Hát rosszul hittem... Kvali alatt semmi gond nem volt, viszont versenyen már az 1. körben beakadt stowe féktávja előtt. Ilyedtemben fékre léptem és kivittem fűre (nehogy belém jöjjenek), de a füvön meg nem lassult le az autó és sikerült kiütnöm egy arcot... :/ Csoda, hogy csak egyet vittem el. Futamon vagy 10x akadt még be... Qrvagáz volt.
Ma néztem milyen processzek futnak a háttérben. Kiiktattam teljesen EA, epic games, xbox app-okat (EA wrc-vel mentek fel ezek pár napja), el sem indítja már őket. Utána kicsit teszteltem és jónak tűnt. Délután, este még tesztelem, mert még egy ilyen lfm futamot nem akarok, mint tegnap...
Rendszermentés meg alapból nem volt bekapcsolva, így nem tudok visszaállni korábbi mentésre.
-
Géjza
őstag
ACC-hez semmi nem hivatalos cumó nincs felpattintva (csak AC lett felhúzva LFM miatt).
Amúgy tegnap este toltam egy win restore-t (majdnem új install, csak a személyes cuccokat hagyta meg, amúgy újrarakta magát, mindent újra kellett installálni). Azóta még nem fordult elő, de ma lesz az igazi tesztelés.
-
Géjza
őstag
Velkámbekk
Nem tudom LFM BoP van-e a szerveren, ha az, akkor mindennel is versenyképes tudsz lenni. Ha nem, akkor Mc, F296, Lambo Evo a "menők" éppen.
Azt már kigyógyították (elől -0.3-0.1 körül szokták már csak állítani, hátul -0.1-0.1 körül). De itt zsárdír nagyjából összefoglalja, hogy az esport setupok nagy része kb hogy néz ki, mi hova van tekerve: [link] . Azért vannak benne rendesen szélsőségek továbbra is.
-
Géjza
őstag
Lambo Evo a menő, nem a régi. Az is DLC-s. Ja és persze a Mc is Evo már és az is DLC-s. Szóval ha nincsenek friss dlc-id, akkor nem tudod ezeket választani. Bemelegítésnek lehet a nyugis m4 lenne az ideális, aztán mehet a porka. Porkának lett végsebessége.
LFM BoP-ot egyre több szerver veszi át, így gyakorlatilag bármilyen autóval versenyképes tudsz lenni, nem muszáj azzal az éppen top 3 autó közül választanod egyet és azzal menned, ha eredményt is akarsz.
-
Géjza
őstag
Igen, de tusinak nincsenek meg ezek a dlc-t. Amúgy jellemzően még az audi-t és amg-t szokták megpakolni, azaz nem lfm bop-os szervereken jónak kellene lennie ezeknek. 992-re is inkább pakolnak, mind levesznek, azaz elég jó a verda általánosságban.
Itt látszik, hogy hol és ki mennyit kap és lehet látni, hogy melyik autók milyenek az adott pályán (aki sokat kap, az túl erős, akinél levesznek, az gyenge): [link]
-
Géjza
őstag
válasz RobbyJr #6923 üzenetére
Sokkal jobb, mint volt. Mindig, mikor kijön egy DLC, akkor azok az autók voltak az ultimate-ek (gondolom azért is, hogy vedd meg a dlc-t). De LFM bop ezt korrigálja és gyakorlatilag bármilyen autóval versenyképes tudsz lenni. És ez jó, még ha nem is tökéletes. Csomó autót leporoltak ezután, amiket már nagyon rég lehetett látni (Bentley, F488, Honda, stb.).
-
Géjza
őstag
válasz RobbyJr #6928 üzenetére
Ez nem baj. MInden autó más, más pálya fekszik neki. BoP-pal csak súlyt tudnak pakolni/levenni az autókra, a tulajdonságaik nem változnak, ezért soha nem lesznek ugyanolyanok minden pályán. És ez így jó. Csak nem 1-1.5s hátrányban lesznek adott pályán, hanem csak pár tizeddel. Egy másik pályán meg lehet fordul a kocka.
-
Géjza
őstag
Ezt a vidiben is elmondja, hogyha kanyarkombináció vezet rá egy egyenesre, akkor úgy kell mahinálni, hogy a kigyosításra legyen ideális helyen az autó. Ehhez lehet el kell rontani az előző kanyart.
És az is alapszabály, hogy egyenes vonalban satuzunk/maxigázozunk, ahogy elkezdenénk befordítani az autót, úgy kell csökkenteni a fékerőt (trailbraking), kigyorsításnál fordítva és amikor tényleg kanyarodsz, akkor lehetőleg coast-olj. Gumi képességei végesek. Vagy fékezel velük, de akkor kanyarodni nem tudsz. Vagy padlózol, de akkor jobb, ha nem tekered alá. Balanszolni kell a hosszirányú és oldalirányú erők között.
Anno utolsó utáni pillanatban próbáltam fékezni maxon, aztán közben próbáltam befordítani a kanyarba és csodálkoztam, hogy mindig milyen mocskosul alulkormányzott a verda, pedig már mindent is beállítottam úgy, hogy túlkormányzott legyen a gép. Emiatt a rossz beidegződés miatt szívtam nagyon sokáig és nem tudtam mi a baj.
-
Géjza
őstag
Jó tipp/finding "boxolósoknak": [link]
-
Géjza
őstag
-
Géjza
őstag
válasz RobbyJr #7025 üzenetére
Pont ezért raktak bele pályát is. Nem hülyék. Csak az autók miatt töredék ember venné meg, de a pálya miatt majdhogynem muszáj megvennie annak, aki komolyabban gondolja (lfm, bajnokságok). Részemről félévente 12-18 juró belefér. Legyen miből fejleszteniük ACC-t, AC2-t.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
válasz PapírVilla #7078 üzenetére
"szerver"-re keress rá és "peha" a jelszó (ékezetek nélkül).
-
Géjza
őstag
Offline vagy online?
Online mindig lfm szervereken gyakorlok, ott mindig konstans ua a beállítás a 3 órás fp-n végig, illetve 24/7-ben végig. Így lehet polírozni a setupot, illetve másokat nézve (élmenőket) lehet tanulni is.
1.9.6-tal nem vettem észre változást amg-vel. 1.9.7-tel még nem mentem.
Első 2 körben csúszkál, amíg be nem melegednek rendesen a gumik. Addig tc2-vel megyek, utána mehet a tc1, illetve a közép-gyors kanyarokban a tc off is.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
20:50-kor megállt az élet.
-
Géjza
őstag
Most elvileg elérhetőek, mennie kellene az online-nak is: [link]