Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz fLeSs #48278 üzenetére

    > Csak a képeket nézve a Strix Point a Lunar Lake-hez képest
    > nagyon rosszul áll cache-ben minden szinten

    a cache a latency alacsony tartása miatt van;
    és az alapján már teljesen más következtetésre lehet jutni.

    "Outside the Xe Core, Lunar Lake doubles L2 cache capacity to 8 MB. That’s the biggest L2 cache I’ve seen in a laptop iGPU so far. However, latency has substantially increased over Meteor Lake’s 4 MB L2. Lunar Lake also sees a weird uptick in latency well before the test approaches L2 cache capacity. It’s not address translation latency because testing with a 4 KB stride didn’t show a latency jump until 64 MB, implying a single thread has enough TLB capacity on hand to cover 64 MB."

    "AMD’s Strix Point has a smaller but lower latency L2 cache. Even though the L2 is smaller, Strix Point has a lower latency penalty for accessing DRAM. On Lunar Lake and Meteor Lake, a GPU-side DRAM access has over 400 ns of latency. Strix Point’s iGPU can get data from DRAM in under 250 ns. Lunar Lake has a 8 MB memory side cache placed in front of the memory controller, but I can’t clearly measure its performance characteristics."

    ( via https://chipsandcheese.com/p/lunar-lakes-igpu-debut-of-intels )

    [ Szerkesztve ]

    Mottó: "A verseny jó!"

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz fLeSs #48278 üzenetére

    A cache-t a dizájn igényeihez tervezik. Szóval ez nem olyan egzakt dolog, hogy ha az egyikben ennyi van, akkor a másikba is kell. Az Intel azért épít sokkal több cache-t a dizájnba, mert sokkal kevesebb wave-vel dolgoznak, így nekik sokkal ritkább, hogy át tudják lapolni a memóriaelérés késleltetését. Az AMD dizájnja sokkal jobban reagál ezekre a helyzetekre.
    Alapvetően ezért van az is, hogy bizonyos játékokban nagyon szar az Xe2, míg bizonyos játékokban nagyon jó. Általában ott jó, ahol a játék shaderei úgy vannak megírva, hogy van alkalmazva némi optimalizálás a lokalitási elvre. (szerencsére a legtöbb AAA cím már ilyen, mert van némi haszna mindegyik dizájnon) Ha nincs, akkor ott nagyon rosszul viselkedik az Xe2, mert hasztalanná válik benne a sok cache.
    Az AMD-féle RDNA3 másképp működik, sokkal kevésbé érzékeny arra, hogy milyen optimalizálást alkalmaz egy shader, inkább csak az számít neki, hogy jó legyen a regiszternyomás, és ha az jó, akkor igazából a sebesség is jó. Az Xe2 legalább négy-öt külön tényezőre érzékeny még, és ha az egyik nem jó, akkor a sebesség sem lesz jó.

    Ez majd az Xe4-ben fog megváltozni, mert az már sokkal inkább hasonlítani fog azokhoz a GPU-dizájnokhoz, ahogyan tervez az AMD és az NVIDIA. Ezáltal nem kell sokkal nagyobb lapkaterületet használni egy adott teljesítményszint eléréséhez, ami az Intelnek egy elég nagy baja jelenleg, mert ki kell tömni a dizájnt cache-sel, hogy működjön, és akkor is csak akkor működik, ha a program erre van optimalizálva.

    Pontosan ez volt például a gond a Starfield esetében. Annyira specifikusan csak a regiszternyomásra optimalizáltak, hogy az Arc sebességét máig nem tudták összerakni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák