Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz Abu85 #8696 üzenetére

    (@HSM: elég komoly a különbség, az alábbiak miatt: )

    érdemes lenne a fogalmakat rendbetenni. ha fizikailag nem elérhető az erőforrás (mert valaki lockolta), az egy dolog, ott sok mindent nem lehet tenni. viszont ha "csak" arról van szó, hogy van esély arra, hogy összeakadjon a program a driverrel, akkor ez az esély (nevezzük kockázatnak) számszerűsíthető - mind az összeakadás valószínűsége, mind a hatása (ie. mennyi időt veszít az ütköző processz). sőt, még hierarchizálni is lehet - mennyi az esélye az ütközésnek 1 szálon, 2 szálon, stb. ebből fel lehet építeni egy modellt, amiből kiesik, hogy mennyi CPU-időt érdemes "feláldozni" a driver számára a beakadások minél nagyobb részének elkerülése érdekében (mert ugye Windows-on 100%-os elkerülésről eleve nem beszélhetünk). ez az engine (és részegységei) toleranciájától legalább annyira függ, mint a szóban forgó drivertől - más szóval, nem törvényszerű, hogy a valamelyik lenti ábrán kisraffozott erőforrás senki számára semmilyen célra nem hozzáférhető.

    időzítés tekintetében: vélelmezem, hogy csak az utóbbi időben jutottak el odáig a különféle cégek fejlesztői (és nem feltétlen mindenki), hogy már több magot is odadobnak a drivernek. az biztos, hogy a 2013-as Crysis 3 még úgy tekerte az akkori 2500K-m mind a 4 magját, mint a szél. szóval továbbra is marad nyitva a kérdés, hogy 2007-ben mi más okuk lehetett a fejlesztőknek / kiadóknak az AI hanyagolására, mint a spórolás és / vagy a valós user igények hiánya :)

    amúgy meg lehet nézni a kérdést a másik irányból is - lássuk meg, hogy a low level API-k elterjedése után mennyire fog fejlődni az AI. nagy összegben mernék fogadni, hogy néhány lelkes próbálkozáson túl csak kisebb inkrementális előrelépések lesznek. a fizikára több esélyt látok.

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák