Hirdetés
-
54000 tonna
lo Olvasom félálomban a cikket a fukusimai atomerőműről a Portfólión. 54e tonna így hirtelen nem mondd semmit, kéne valami...
-
Texasban készül az első 3D-nyomtatott hotel
it A daru méretű 3D-nyomtatóval most egy hotelt nyomtatnak a sivatagba, rétegenként.
-
Akciófigyelő: Korai madár szállt az EarFun UBOOM X hangszóróra
ma Bevezetési kedvezménnyel kínálja az EarFun az IFA-n bemutatott új hordozható hangszóróját.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #32776 üzenetére
A Codemasters ma az Intel partnere. Az AMD-vel korábban kötött szerződésük a múlt évben lejárt, de az eleve csak egy játékra szólt, mivel az Intel több éve általános Codemasters partner. A Dirt Showdown volt az utolsó általános szerződésű AMD-s játék a Codemasterstől, szóval jó ideje nincs közül egymáshoz.
A Gaming Evolved játékok amúgy is eléggé optimalizálnak a register pressure-re, tehát ez a gond náluk nem fordulhat elő. Az Intel szokta a register pressure optimalizálásra a javaslatokat mellőzni, mert tele van az IGP-jük regiszterrel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #32837 üzenetére
A Bethesda magabiztos, hiszen ők R&D partnert kerestek és az NV visszautasította őket. Tehát elmentek az AMD-hez. Ennyi a történet.
Az AMD pedig olyan hardvert rak a saját standjára amilyet akar. Az NV-ben egyszerűen benne van mélyen a tüske, hogy egy igen komoly partnert vesztettek amiatt, hogy nem vállalták el az R&D partner szerepet. Bár nyilván megértem, hogy miért döntöttek így.
Azt nyilván Brian Burke is tudja, hogy a kiállításoknál az pre-alpha programokkal és a prototípus meghajtókkal esetlegesen olyan hardveres gikszerek is akadnak, ami miatt egy alternatív hardverre kell váltani. Emlékezhetünk a PC-ken futó Xbox One játékra. De a végleges verzió akkor is Xbox One-ra jött ki, tehát a kiállításra hozott ideiglenes döntést végül perecelhették a felhasználók.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert ha a Bethesdával elkezdenek kivételezi, akkor minden partnerük követeli majd magának a kódok szabad módosításának lehetőségét. A GameWorks addig működik, amíg mindenki ugyanolyan lassú kódot kap. Onnantól, hogy valaki megkapja az esélyt a teljesítmény drasztikus javítására, a többi partner is követelni fogja ugyanazt.
A Bethesda a Fallout 4 után el szerette volna érni, hogy az NV ne egy kiszolgálójuk legyen, hanem a tényleges R&D partnerük, vagyis a Bethesda nem middleware-eket akart, hanem konkrét megoldásokat bizonyos problémákra, szabadon módosítható forráskóddal. Nyilván ezért fizettek is volna (ennek a módja nyilván megegyezés kérdése). Mivel ezt nem tudták kiharcolni, ezért a szerződés lejártával az AMD-hez álltak, akik amúgy is csapták nekik a szelet, illetve az ID Software eleve az AMD-t akarta partnernek.
A Bethesda amúgy tényleg fizet munkáért, tehát nem ingyen várják el a segítséget, csak az AMD nem igazán pénzt kér, hanem exkluzív játékbeli tartalmakat. De ez valszeg bonyolult szerződés lehet, mert a két cég kölcsönösen egymást reklámozza, tehát itt ez nem csak szimpla R&D kapcsolat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ma csak azért lehet sokat húzni rajta, mert egy rakás dolog nem aktív a meghajtóban. Amint mondjuk bekerül az NGG path, rögtön máshova rendeződnek a limitek, és az aktuális tuningok mehetnek a kukába.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De eléggé fognak. Eleve az NGG path sávszélkímélést valósít meg. Tehát hasonlóan a DSBR-hez a gyorsítás mellett még fogyasztáscsökkentő hatása is van. Emellett azért eléggé más helyre kerülhetnek a limitek általa, vagyis olyan dőzsölés nem lesz, mint most, hogy ennyit tudsz nyerni ezekkel a trükkökkel. Ezek fokozatosan elvesztik a hatásukat. Direkt nem hívta fel erre az AMD a figyelmet, mert ők is tudják, hogy ezek a rendszerek egy-egy új meghajtóval teljesen instabillá fognak válni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 290 nem tartalmazott AVFS-t. A 480 megjelenése óta van így. De nyilván sose volt még olyan rajt a VGA-piacon, ahol a meghajtóból hiányzott öt, teljesítményt egyenként is komolyan meghatározó funkciónak a teljes értékű támogatása. Tehát a Vega 10 ilyen szempontból nagyon speciális eset. Lehet undervoltozni és isteníteni, hogy mekkora tuningbajnok, de ez az újítások aktiválásával megváltozik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez igazából a packokra vonatkozik. Az AMD-nek ez az állítása konkrétan cáfolja a 600 dolláros árat.
[link] - itt leírtam a lényeget. Egyébként a második bekezdés vége azt is leírja, hogy miképp szállítják a Vegákat. És ez is egy fontos tényező.
A lényeg az, hogy ha valaki kupon nélkül vesz Vegát, akkor az 599-es MSRP-ért vásárolt terméket 499-ért kell odaadni, és a 100 dolláros különbözetet az AMD a következő rendelésnél visszaadja, illetve kvázi kivonja a rendelési árból.
A kereskedők szabadon dönthetnek arról, hogy kuponnal vagy kupon nélkül adják a terméket. De nyilván leginkább kuponnal fogják, mert az AMD mesterségesen arra kényszeríti őket, hogy a rendeléseiket növeljék a cég felé. Ez is ki van fejtve a cikkben, hogy mit használnak ki.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Cathulhu #32904 üzenetére
Nem fűződik senkinek sem érdeke kupon nélküli Vegát árulni. A linkelt hír leírja, hogy miért.
Nem igazán van sok Vega raktáron. Gyors az utánpótlás, gyakorlatilag heti szintű, de kipucolják a boltokat pár nap alatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Cathulhu #32912 üzenetére
Olvasd el az erre írt cikket. Ez az egész egy kereskedelmi trükk. Többször találkoztam hasonlóval, mikor még boltban dolgoztam, csak ez globális szinten van kivitelezve.
gbors: Eleve nem létezik mezítlábas kártya. A boltokban minden packként van eladva. Onnantól válik egy Vega mezítlábassá, hogy a bolt kupon nélkül adja el. Ilyenkor az eladást igazoló számlák alapján kérhetik az AMD-től a 100 dolláros visszatérítést kártyánként. Tehát annyi mezítlábas Vega van, amennyit az adott bolt kirak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mezítlábas. De azt egy bolt csak úgy tudja érvényesíteni, ha kupon nélkül adja el a terméket. Ezt megteheti akármikor, akár az összes megvásárolt Vega 64-gyel is. Ellenben az AMD felé mindenképpen a Black Pack árat fizetik, és akkor kapják vissza a 100 dolláros különbséget, amikor a következő adat Vegát rendelik. Utóbbi rendelésnél annyiszor -100 dollár az ár, ahány Vega 64-et mezítlábasként adtak el.
Ebben az a csapda, hogy a bolt rá van kényszerítve a folyamatos rendelésekre, a Ryzeneket, a hozzájuk való alaplapokat, és a FreeSync monitorokat is folyamatosan kell kérniük, hogy a Packekhez tudják adni a hardvereket. Aztán, ha ezekből sok lesz, mert sok lesz a szerződés miatt, akkor ahhoz újra Vegákat fognak rendelni, hogy Packként eladhatók legyenek, és kezdődik a kör elölről. Az egész arra szolgál, hogy az AMD pár gyártó közvetett segítségével fogságba ejtse a raktár/(ploc) jelentős részét. Ebben az a nagyon veszélyes, hogy ha nagyon eltolódik a raktárkészlet az AMD irányába a folyamatos utánrendelési kényszerrel, akkor a bolt kevesebb Intel és NVIDIA árút fog rendelni, mert az AMD holmijanak az eladására kell koncentrálniuk. A boltok ma lehet, hogy úgy gondolkodnak, hogy ebből a csapdából ki tudnak szállni veszteség nélkül, vagy legalább elviszik az egész terhet az ünnepi szezonig, és akkor valóban jó esély van erre. De addig is még több hónap van, és a szükségesnél jóval több AMD cucc rendelésére kényszerülnek. Igazából az a furcsa, hogy ebbe a boltok beleálltak, mert ordít az egészről, hogy mire megy ki. Ha én kereskedő lennék, akkor egyetlen Vegát se árulnék kuponnal. Oké egy hétig benne áll a többletpénz, de az AMD úgyis levonja a következő rendelésből, ilyen rövid időt pedig egy normálisan működő bolt meglévő tőkéje bőven fedezni tud.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindenki hibás. Az AMD azért, mert tudták, hogy a packoknak ez lesz a következménye, eleve erre játszottak. A boltok pedig azért, mert nem gondolkodtak előre és belementek a jónak hallatszó üzletbe, amitől most kényszerűen tele kell rendelniük magukat AMD cuccokkal.
Nyilván egyébként megy a mutogatás is. Azért ennyire agresszív a boltok szempontjából a viselkedés, mert valahol ezzel a packos játékkal szerződésszegésbe kényszeríti őket az AMD. Sok boltban van szerződéses raktárarány, és ha folyamatosan Vegákat és Ryzeneket kell rendelni a körforgás fenntartásáért, akkor ez fel fog borulni. Az Intel és az NV pedig nyugodtan mondhatja, hogy nem teljesítitek a raktárarányt, így mostantól teljes áron kaptok GeForce/Core/akármi hardvert. A boltok ezért idegesek és megy a mutogatás/panaszkodás. Én is ideges lennék, ha Intel/NV szerződésem lenne a raktárarányra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Cathulhu #32948 üzenetére
A bányászoknak nem igazán jó a Vega, két Polaris 10/20 sokkal jobb és olcsóbb.
Hollywoodot nem a Radeon RX Vegák érdeklik. Ők a Radeon Pro verziókra hajtanak. Persze azokra is ugyanaz a lapka megy.
Van készlet, heti szintű a szállítás történik csak sok helyen gyorsan elfogy. Nyilván ebben benne lehet az, hogy ahol ki van rakva ott előrendelik, tehát mire jön egy újabb szállítmány (ami százas/ezres tétel per nagyobb kereskedés), már a többsége le van foglalva előrendelésből. Tehát fel sem kerül a webáruházba. Plusz ott vannak az OEM-ek, akik már szerelik vele a gépeket, hiszen szeptemberben ők is árulhatják. De a legnagyobb webáruházakban el lehet csípni a drágább példányokat.Az ASUS azért jelenthette be a sajátját, mert nem kért referenciát. A többi partner csinált, így ők csak szeptember 1-jétől jelenthetik be. Az ASUS ezzel kimarad az első pár hetes rohamból.
Egyébként nyilván van köze az általános hiányhoz annak is, hogy tulajdonképpen egy hónapon belül startol az RX, a Pro és az Instinct verzió, plusz jönnek az OEM-ek és az AIB-k. Ezeket azért jobban szét szokták húzni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #32998 üzenetére
Is-is. Mivel együtt rajtolnak a professzionális kártyák ezekkel a nem professzionális megoldásokkal, így együtt kell élni azzal, hogy a nagyobb ügyfelek egyszerre nagyobb mennyiségű hardverrel tankolnak fel. Ez nem csak a Baidu sajátossága, hanem minden partneré. Ezért sem szokás minden piacot egyszerre lefedni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #33002 üzenetére
Ezt erősen cáfolja a Hot Chips, mivel ott az ezt firtató kérdésekre az volt a válasz, hogy a Vegához a legolcsóbb olyan memóriát választották, amiből lehet ~500 GB/s-os sávszélt garantálni. És ezt elvileg a teljes implementációra értették. Utoljára a Fury X-en vesztettek pénzt.
Azt kell nézni, hogy amikor egy tipikusan tömegpiacra szánt hardver veszteséges, akkor nem engedik át AIB-be, mert a partnerek nem fognak rá építeni különböző megoldásokat. A Fury X ilyen volt, Fury-t is csak pár AIB gyárthatott, mert nekik elfedte az AMD a veszteséget.A Vega tele van sávszélesség spóroló megoldásokkal. Az egyetlen GPU a piacon, amely mindenhol csak a spórolást tartja szem előtt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Magának. Két újítás, vagyis a DSBR és az NGG főleg a spórolásra megy. A DSBR-t forced binning móddal épp most aktiválták a PlayerUnknown's Battlegrounds játékra. Ezzel tudott nyerni a 17.8.2-es meghajtó +15-18%-ot a startkor kiadott driverhez képest. Lényegében a sávszélen spórolt, mert a lapkán belül tartotta a mozaikok számítását. Az NGG még nincs aktiválva, de az is a sávszélt spórolja, ha az IA után gyorsan kivágja a biztosan nem látható primitíveket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #33014 üzenetére
fps
Arról nincs adat, hogy pontosan hány bájtot spóroltak meg képkockánként, így a sávszélre vonatkozó százalékos spórolást nem lehet mérni. Ilyen gyorsuláshoz egyébként úgy 25%-nyi képkockánkénti adatmozgást meg kell spórolni, de ez ilyen tippszerű adat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #33016 üzenetére
A release notes-ba sose fogják beírni, hogy mitől gyorsult. Jelen esetben a DSBR aktiválásától. Ezt egyenként aktiválják a játékokra a force móddal. A jövőben már a program fogja kérni a meghajtótól a megfelelő binding módot. Valószínű, hogy a PUBG-t is módosítják még a megjelenésig, így végül nem a force-olt mód lesz használva, hanem a natív.
Nagyjából ugyanazt hozza máshol is, hiszen a számítás jellege nem módosult. Elsődlegesen ezért írtam tartományt, és nem pont 18%-ot, mert valamelyik felbontáson 15% lesz belőle.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #33018 üzenetére
Azt írtam, hogy +15-18%-ot hoz az új meghajtó. 18%-ot pont 4K-ban. 4K-ban azért hozhat többet, mert a meghajtóban még tiltott a HBM2 pseudo channel módja, így a sávszélesség kihasználásának hatásfoka eléggé limitált jelenleg. Ezért a WHQD és 4K eredményeket jobban limitálja a sávszél. Nyilván ezen majd változtat a pseudo channel mód aktiválása.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #33020 üzenetére
Persze. Kaptunk részletesebb méréseket. Ezért írtam tartományt.
Saját eredményeket megoszthatnék, de olyanjaim nincsenek. Más eredményeket akkor oszthatok meg, ha lejár az NDA. Erről meg kell kérdeznem a Sapphire-t, mert ők küldözgették ezeket. Nyilván itt a custom VGA-kra vonatkozó anyagról van szó. Annyit elárulhatok talán, hogy volt benne egy slide, hogy "gyorsan javul a teljesítmény". Nyilván mással nem lehetett ezt megmutatni, mint a PUBG-vel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Közben megnéztem részletesebben. Szóval nem csak a felbontás változott, hanem a beállítás is. 4K-ban medium volt, WHQD-ben high, míg Full HD-ben ultra. Nem tudom, hogy ez befolyásol-e valamit. Elképzelhetőnek tartom nyilván, hogy ez is számít, és mondjuk Full HD-n a medium/high már nem javul annyit.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát ez jó kérdés, de nyilván lehet annak is oka, hogy a felbontás változásával a minőségi szint is módosult. Például azt korábban mondták, hogy a PUBG Full HD-high szinten már alapból annyira gyorsan fut, hogy a Vega sorozat veri az 1080 Ti-t. De nem ellenőriztem még ezt az állítást. Elképzelhető, hogy bizonyos beállításoknál kap olyan terhelést a memóriabusz a psuedo channel hiányában, hogy a DSBR azokon javít sokat, míg a többin nincs akkora előnye.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #33280 üzenetére
Nem tudom, hogy mit tudtok eddig, arra sem emlékszem, hogy mik voltak hivatalos infók korábban. De tessék pontokban, amit most tudni.
- Redux a kódneve.
- 17.320-as a batch.
- Lesz benne integrált OSD.
- A Chill modulja sokkal több játékot fog támogatni a mostaninál, akár az összeset, de az elterjedt motorra épülőket tuti.
- Elvileg lesz Enhanced Sync a régebbi GCN-eken is.
- Beépített benchmark modul is van a tesztmeghajtóban. Gyakorlatilag az OCAT integrálva.
- Nemrég bekerült egy shader injektor modul is. Ez elvileg azt tudja, amit az ENBSeries, csak integrálva. Ez azért lényeges, mert DX12 és Vulkan alatt az ENBSeries, Reshade és hasonló injektorok már nem működnek, a rajongók nagy kárára. Tehát meghajtóba épített injektorokat lehet csak használni. Egyedi shadereket is támogat, tehát bármilyen játékra rá lehet erőltetni egy extra post-processt. Be kell tölteni is lefuttatja, akár olyat is, amit a user ír.Egyelőre ennyit tudni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #33290 üzenetére
Ezeket nem látják a partnerek. Nem szükséges információt szerezniük róluk. Emiatt ezekről mi sem szerzünk információt.
Amiket írtam azok semminek sem az előkészítései. Önálló modulok. Az OSD-ről régóta tudni. Már kép is volt róla egy korábbi hírben. Az benchmark modul lényegében OCAT integráció. A program kész, csak be kell rakni. A Chill és az Enhanced Sync kiterjesztése csak tesztelés kérdése. A modulok alapjai készek. Az egyetlen ténylegesen új modul a shader injektor. Ez pedig nem shader csere, hanem hozzáadás. Olyan, mint a Reshade vagy az ENB Series, csak gyárilag. Elsődleges indok mellette, hogy a DX12 és Vulkan API-ban a Reshade/ENB nem működik, és nem is tudják megoldani a működést a driver forráskódjának ismerete nélkül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez inkább játékspecifikus lesz. Elég rossz a streaming megvalósítása a Shadow of Warban. Aktív HBCC-vel viszont nem kell beszopni a WDDM ellenőrzéseket, ami komolyan csökkentheti a sebességet. Még a beállított mennyiség sem igazán számít, mert a minimum ~12 GB-tal is ugyanúgy javul, mint ~16 GB-tal.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #33329 üzenetére
Mert a HBCC lapalapú rendszer, így nem is tudja értelmezni a WDDM allokációkra vonatkozó ellenőrzéseit. Ha történik egy ilyen igény leadása a meghajtó felé, akkor az automatikusan azt jelzi vissza, hogy a törlésre kijelölt allokációra még szükség van, mindezt anélkül, hogy egyáltalán leellenőrizné. A háttérben pedig a HBCC elvégzi a dolgát.
Ha kikapcsolod a driverben a HBCC-t, akkor inaktív lesz a meghajtónak ez a fail safe megvalósítása is, így valóban lefutnak az ellenőrzések.(#33328) gbors: Valószínűleg nem ez az egyetlen, de messze nem az a jellemző, hogy a WDDM allokációkra vonatkozó ellenőrzései ennyire károsak a teljesítményre. Szóval ekkora előnyhöz még talán a csillagok együttállása is szükséges.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #33331 üzenetére
Nem így lenne, hanem így van.
Semmivel nem fog több memóriát használni. Az az allokáció sem tűnik el a VRAM-ból, amit a WDDM kijelöl törlésre. Egyszerűen csak visszakerül a CPU és GPU által is elérhető rendszermemóriába. A HBCC-nél is ugyanúgy megvan ez a memória, és ide ugyanúgy visszakerülnek adatok, csak ezt nem a WDDM fogja kijelölni, hanem a hardver. Ahhoz pedig, hogy a WDDM ebbe ne is szóljon bele a driver felállít egy falat, értsd minden parancsra egy előre meghatározott választ ad, és nem fogja ellenőrizgetni, hogy mi törölhető és mi nem. Ezt pontosan tudja az a hardver, ami a driver által felállított fal mögött dolgozik.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem az a legnagyobb probléma a memóriahasználat megértésénél, hogy nem vagytok igazán tisztában azzal, hogy miképp működik a rendszer. Mondjuk van egy játék, ami igényel összesen 14 GB-nyi memóriát. Nem fog hirtelen 28-56 GB-ot foglalni, mert nincs annyi adat, amit be kell tölteni. A probléma mindig az, hogy ha ebből a 14 GB-ból teszem azt 4 GB van a csak a CPU által elérhető rendszermemóriában és mondjuk 10 GB kell a VGA-nak, de mivel 8 GB-os a hardver, meg kell oldani, hogy azt a 10 GB-ot részben a rendszermemória (CPU és GPU által is elérhető), részben pedig a VRAM tárolja. A VRAM-ba pedig mindig olyan adat kell, ami éppen szükséges, míg a maradék mehet a rendszermemóriába. A DX11-ben a driver, a DX12-ben az alkalmazás gyakorlatilag ezt menedzseli. A HBCC sem különbözik ettől, csak be van építve a hardverbe a menedzselés, így ennek már nem szükséges szoftveres segítség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég egyszerű. Amelyik lapra címzés van, azt betölti a HBC-be. Ennyi. Igazából messze nem kell 100 MB-okat mozgatni. Ez a nézet azért alakult ki, mert a szoftveres megoldás valóban mozgathat ennyit, de nem azért, mert kell, hanem azért, mert muszáj allokációkat mozgatnia akkor is, ha abból csak 4 vagy 64 kB kell csak. A HBCC viszont lapalapú menedzsment. Ha 4 kB adat kell, akkor csak azt a 4 kB-ot mozgatja. Ez komoly terhelést vesz le a PCI Express buszról is, mivel jellemző a szoftveres modellekre, hogy az ezen keresztül mozgatott adatok 80%-a eleve nem kerül felhasználásra sosem.
A frame akadások egyébként nem magának a törlésnek, és az adatmozgatásnak köszönhetők a szoftveres modellnél. Az okozza őket, hogy a WDDM egy igen masszív ellenőrzési procedúrát hajt végre a tényleges lépések előtt, aminek az idejéig le is áll a munka. Ezt a HBCC úgy kezeli, hogy a driver minden WDDM-es kérésre csípőből hazudik valamit, a HBCC pedig a háttérben dolgozik, ráadásul nem kell leállítani a munkát sem, ha másol.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ja, figyelni kell erre, mondták a fejlesztők, hogy minimum 4 GB-ra konfigurálták a grafikát NV-n. Tehát minden GeForce, ami 4 GB alatt van eléggé szenvedni fog maxon. Az AMD-n elég 3 GB is, nem mintha sokat segítene, mert ilyen hardverük pont nincs.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX11-ben mindig az AMD gazdálkodott jobban a memóriával. Az NV sosem kutatta a hatékonyabb felhasználás lehetőségét. Az AMD viszont még a kutatásokkal is nüansznyi előnyt hozott össze. Az explicit API-ban pedig a program határozza meg, hogy mi mennyire jól gazdálkodik. Az id tech 6.x-re ugye jellemző, hogy nem egy Vulkan API-t használ, hanem egy szabványos implementációt az NV-re, és egy speciálisat az AMD-re. Utóbbi csak a GCN-en tud futni, és számos előnye van a szabványos módhoz képest. Cserébe a legkevésbé sem szabványos. Még az a különbség, hogy a szabványos mód VK_KHR_dedicated_allocation kiterjesztést használ, de erre igazából csak az NV és Intel hardvereknek van szüksége. Az AMD hardvereknek szükségtelen, tökéletesen elvannak nélküle is, így a speciális implementációból ez hiányzik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #33471 üzenetére
Sok függ a driver verziójától. A legújabbal borzalmasan begyorsult. [link] - korábban sokkal gyengébb volt ebben a tesztben. De ez amúgy normális. Csak most kapta meg a friss fordítókat. A korábbi meghajtókban sokkal régebbiek voltak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván nem, de annyiban jobb, hogy a mostani meghajtó nem februári fordítót használ. Persze még közel sem biztos, hogy minden végleges benne. Az sem biztos, hogy az órajelek azok, mert a tesztdizájn 135 wattos, holott a célzott szint inkább 100 watt környéki. De persze ez termékminta, itt lehet próbálgatni a paraméterezést.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A lapkaterület egy kicsit nehéz ügy már, mert óriási különbség van a bérgyártóknál a waferárak között. Régebben nem volt ekkora eltérés, de ma már olyan mérhetetlenül drágán adja a wafert a TSMC, hogy még az NVIDIA is elviszi a lapkák egy részét más bérgyártóhoz. Ilyenre régebben nem nagyon volt példa, de az új árak kikényszerítik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #33496 üzenetére
Az NVIDIA régebben azt mondta, hogy azért vitték a Samsunghoz a kisebb lapkákat, mert feleannyiba kerül a wafer, mint a TSMC-nél. Konkrét szám viszont nem hangzott el. Ekkora különbség már számít, lehet, hogy a TSMC-nél ezek a kis lapkák nem is lennének nyereségesek ilyen eltéréssel.
(#33497) gbors: Az AMD helyzete még speciálisabb, mert nekik eléggé bonyolult szerződésük van a GloFo-val, egy rakás büntetési tétellel, ha máshova mennek, és ezért cserébe nyilván még alacsonyabb a waferár.
(#33499) Oliverda: Egy meghívásos Q/A briefingen. Volt egy kérdés, hogy miért a Samsung gyártja a kisebb Pascalokat, amikor látszik rajtuk, hogy nem annyira hatékonyak, mint a nagyobbak, és erre volt a válasz, hogy üzleti megfontolás, mert a waferár kb. feleannyi náluk. Persze konkrétumok nem hangzottak el. Mellé meg volt jegyezve percekig, hogy így is nagyon jó, stb-stb. szokásos termékfényezés.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #33512 üzenetére
Ezt pedzegethetik, de itt igazából az Intel van lépéskényszerben. Nem azért használnak Radeon GPU-t, mert az olyan menő dolog, hanem azért, mert elbaszcsizták az elmúlt pár évet, így most szakemberek kellenek ahhoz, hogy 2021-2022 környékére legyen egy saját megoldásuk. Ha most az AMD eladja az RTG-t, és az NV-vel összeállnak, akkor pont ugyanolyan helyzetbe kerülnek, mint az Intel. Nekik is maximum 2021-2022 környékén lesz megfelelő hardverük a piacokra. Az AMD-nek ezen a ponton sokkal többet ér, hogy már 2018-ra is van hardverük, majd 2019-re, 2020-ra ... Krzanich pedig vessen magára, hogy sosem gondolkodott előre egy-két éves távnál, ez nem az AMD vagy az NV gondja.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #33517 üzenetére
Nem lenne nekik az olyan kedvezőtlen. Az Intelnek most az idő a legnagyobb ellensége, és nem az AMD vagy az NV. Ha el tudnák érni, hogy az AMD is csak ilyen kényszeres, "superglue" megoldásokkal tudjon reagálni az irányokra, amíg mondjuk az NV-vel csinálnak egy normális integrációt, akkor azzal az Intel csak nyerne. Azzal veszítenek most a legtöbbet, hogy az AMD-nek kész tervei vannak a közeljövőre minden szükséges hardverkomponenssel a birtokukban, míg az Intel még csak most kezd tervezni Rajával és az új részlegével. Persze nyilván ez is jobb, mintha még egy-két évig néznék egymást a vezetőségben, és valamennyire a "superglue" megoldások is elfogadhatók, amíg nem lesz saját technika. A Kaby Lake-G már eleve egy tűzoltás, mintsem egy megfontolt termék.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #33520 üzenetére
Nem akarnak ők senkit sem vinni. Vannak technológiáik, szabadalmaik, mérnökeik, és még tapasztalatuk is, csak kell egy vezető, aki felvázol egy víziót. Az persze igaz, hogy egyszerűbb lett volna nem elüldözni az eredeti bandát, és az eredeti divíziót, de utólag mindenki marha okos.
Gépi tanulásban az Intel teljesen más irányt képvisel. Az NV-nek a legfőbb előnye, hogy az AI hype miatt létrejött egy rakás cég (ezernyi nagyságrendben), akik marékszámra veszik a gyors mátrixszorzású hardvereket. De ez nem egy hasznos jövőkép az Intel szemében, mert amint becsődölnek ezek a cégek a piac is kiesne alóluk. Persze lehet erre is játszani, kiállni évi három-négy rendezvényen agyonhájpolni mindezt, viszont ettől még ezek a startupok, akiknek a hardver eladható lenne nem fognak két-három évnél tovább fennmaradni. A 90%-uk el fog tűnni az évtized végére. Az Intel koncepciója itt jóval átfogóbb a Lake Crest és a Loihi dizájnokkal. Persze ennek a hatása hosszabb távon fog csak érződni, de az Intelen kívül szinte mindenki más csak a hype-ra megy és nem a valós problémák megoldására, és ez nagy előny lesz majd az Intelnél a következő évtizedben, amikor ez az egész AI vonal igazán beindul. Akkor már az Intel kezében is egy Knights Crest lesz, ami ellen nem sok sansza lesz a többieknek. Gondolva itt a GPU-s cégekre. Hacsak nem kezdik el kidobálni az architektúrákból a grafikai és más felesleges részeket, és integrálják az így kialakított DNN gyorsítót bootolható processzorba. Ehhez a vonalhoz ráadásul Krzanich nem igazán nyúlt hozzá, ami jó hír, nem volt lehetősége szétbarmolni a terveket.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz MongolZ #33553 üzenetére
Az egésznek igazából semmi köze ehhez a paraméterezéshez. Majd decemberben fogjátok ezt megérteni.
Az AMD és bármelyik más gyártó egyébként nem egy aktuális állapotra paraméterezi a hardvert, hanem van nekik bináris, lényegében assembly szinten írt tesztkonfigurációjuk, amire a hardvert beállítják. Ellenben aközött a terhelés között, amire a kiadáskori meghajtó, és a speciális program képes, óriási különbség lehet, és jellemzően van is. Viszont szükségük van a speciális környezetre való beállításra, mert ha mondjuk a release driverhez paraméterezték volna a hardvert, akkor az októberi meghajtóval már nem működött volna.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen