- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Philips LCD és LED TV-k
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
- ATX 3.1-es Seasonic tápok a picit pénztárcabarátabb szegmensben
- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
lo Kezdenek fogyi ezek a kártyák, pontosabban a 4 és 5 széria kártyái már lassacskán igen ritkának számítanak. A korábbi...
-
Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
ph A leginkább Adobe alkalmazások munkamenetének gördülékenyebbé tételére kihegyezett MX Creative Console hamarosan kapható lesz.
-
Premier előzetest kapott a Diablo IV: Vessel of Hatred
gp A kiegészítő megjelenése alig két hét múlva várható PC-n és konzolokon.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Maga Raja Koduri állította. Miután konkrét SKU-t nem láttunk ilyen felállással, nekem ez nem tuti.
A másikat tudom, viszont az elvi lehetőség és a praktikum nem mindig cseng össze. Ebben az esetben eddig nem tette. Persze lehet, hogy erre is kitalálnak valamit az új generációban - jelenleg még minden lehet.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Petykemano
veterán
Ha már aszimmetrikus, miért a sávszélességet tolták és nem a ROP blokkokat? Miért 384bit + 32ROP (amiből ugye 128 bit sosem lett hasznosítva) és miért nem 256bit + 48 ROP? Miért a sávszélességet tervezték túl, nem bíztak a DCC-ben?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
nagyúr
Arra kellene magyarázat, hogy miért nem egyforma a 4 és a 2 blokk.
Annyira nagyobb szükség van a sávszélességre, hogy nem is lett 384-bites SKU a Tongából. Ugyanakkor a GTX960-tól nem tud jelentősen elhúzni, amivel gyakorlatilag csak ROP-ok terén hasonlítanak. Biztos a sávszélre van nagyobb szükség?
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
... és (#19215) stratova: OK, a Pitcairn dieshot meggyőző, ott elég részlet látszik. Legyen 384
Biztos arra van szükség.
Biztos, csak éppen egy olyan példát nem láttam, ami miatt biztos, viszont olyat rengeteget, ahol a ROP fontos. Akkor most mennyire is biztos?
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
#85552128
törölt tag
A HBM2 drága/lehet nincs is még annyira sem mint a G5X, a GDDR5 lassabb, a kettő között az arany középút jelenleg a GDDR5X amit már lehet rakni a kártyákra. (HBM1-et felesleges említeni is)
Ha nem így lenne akkor nem érdekelné a gyártókat sem. Szóval a "semmilyen problémát nem old meg" kicsit erős, technikailag nem a legfejlettebb, de nem is akar világmegváltó lenni viszont a jelenlegi legjobb alternatíva ezekhez a teljesítményszintekhez.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Értem, köszi.
Egyébként a GDDR5X-et nem támadom, de értelmetlen irány (...)
Na akkor most támadod vagy nem támadod?
(#19311) Abu85: persze, ez csak egy helikopteres becslés. Most már maradok a 6500-nál, amíg nem lesz valami konkrétabb.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
rocket
nagyúr
A GDDR5X megold problemat, lehet ra uj termeket epiteni.
Nem veletlen kooperalt az NV a Micronnal, ugytunik jo lora tettek, igy jobban megtudjak fejni a DVGA piacot, mintha a GTX1080 GDDR5-el jott volna.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Oliverda
félisten
Tényleg nem old meg semmit, csak kisebb fogyasztást, nagyobb kapacitást, illetve nagyobb sávszélességet nyújt hasonló területen. Lehet, hogy valamivel bonyolultabb implementálni, de még mindig sokkal egyszerűbb mint a HBM-et, aminek bár van egy rakás előnye, de majdnem ugyanennyi problémát is felvet.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
nagyúr
Ez így elméletben jól hangzik, de a gyakorlatban az a helyzet, hogy a gDDR5 nem elég gyors, a HBM(2) pedig még nem megfizethető a legtöbb kategóriában. Erre a gapre ad egy gyakorlati megoldást a gDDR5X.
Azt meg rövidesen megtudjuk, hogyan viselkedik 256-biten."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
derive
senior tag
Abu, lenne egy kerdesem a Pascal/Polarissal kapcsolatban: Van-e olyan infod, hogy ebben a generacioban jonnek 2 GPUs kartyak, ahol a ket GPU FCHval vagy Nvlinkel van osszekotve? Ill elvileg megoldhato-e ezeken keresztul, hogy akar 2-4 GPUt egy "mega GPUnak" lasson a rendszer?
-
stratova
veterán
Eszem ágában sem volt elmenni 6000 ALU-ig (még ha 6 SE 16 CU-val ki is adja a 6144-et és nem is feltétlenül nagyobb GP100-nál), inkább arra lettem volna kíváncsi egyáltalán van e bármi alapja 6 SE-nek (ki lehet-e így alakítani a lapkát) 96 ROP-nak.
Ha ezt felételeznénk, fix aránya lenne as SP/DP teljesítménynek, de Tonga (1/16) és Tahiti (1/4) esetében, pedig ugye nem ez a helyzet.
Azért kérdem, mert bár lehet, hogy rosszul nézem a lapkák képeit, de úgy tűnik, Tahitin 2 SE-re van "fűzve" 2x(8+8) CU (össz 32). Tongán, 4 SE-re de csak "egy-egy oldalon" 4x8 (32), Fijin pedig egy-egy oldalról összesen 4x16 CU és nem tudom pl kialakítható-e egy 6 SE-s lapka, ahol AMD pl. 6x8-16 CU között tudna variálni.
Engem a shader számnál most jobban érdekelnének a ROP-ok.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Értem tehát hivatalosan és itt nem adhattok róla hírt. Remélem kaptok kártyát. A klikkvadászok meg szivárogtatnak majd mindenfélét, már ha meg lesznek hívva.
GTX1070 konfigurációjának ismeretében szerintem ár/teljesítményben lassan egy GTX 980 R9 390 viszony körvonalazódik a GDDR5-ös vágott P10-zel.
2015 nyár:
GTX 980 - 499$
R9 390 - 329$Azaz adott egy alacsonyabb ALU kapacitású kifejezetten magas órajelű lapka utóbbi miatt magasabb ROP teljesítménnyel drágábban (most 379-449$), és egy "kövérebb" gyárilag alacsonyabb órajelen olcsóbban (elvileg 249-299$). Remélem az egyedi verziók megkörnyékezik az 1400-1600 MHz-es órajelet.
[ Szerkesztve ]
-
gyiku
nagyúr
ti, mint ph miert nem lovagoljatok meg ezt a yt vonalat? penz is allna a hazhoz. a jelenlegi 2.4k feliratkozo a ph csatornan eleg lofasz 600+k felhasznaloval.
[ Szerkesztve ]
hüllő
-
Petykemano
veterán
De ez akkor azt jelenti, hogy a driver és az alkalmazás is tudna, tudott volna jobban skálázódni, mint tette, és valójában nagyonis szükség lett volna több magra... csak mégsem valósult meg. Hogyhogy? Hogyhogy senki nem csinált 2-4 magnál tovább skálázódó programot, hanem inkább azon a 2-4 magon veszekedve haraptak egymás és saját kezükbe?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
nagyúr
-
Petykemano
veterán
Szóval azt mondod, hogy akkor csak mondjuk 4 magot tudott volna kihasználni egy program és pont ezen a 4 magon küzdött egymással a driver és a program és a programot ha akarták volna se tudták volna úgy megírni, hogy az első "1.-2. mag helyett, ami drivernek kell, inkább az 5.-6." magot használja, ha rendelkezésre áll?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
TESCO-Zsömle
félisten
Ez nagyon érdekes, de hadd legyek az ördög ügyvédje: egy 7970-es képében 4+ éve ül az a forradalmi technológia a gépemben, amit még most is alig használ ki egy marék játék és amiből talán ha 1-2 volt, ami érdekelt is.
Szóval részemről a csodavárás nem az új technológiák fele tendál, sokkal inkább a nyers erő érdekel, hogy az alatt a 4-5 év alatt amíg én elhasználok egy ilyen vasat -és valljuk be ez azért nem kevés egy játékra használt gépben- addig nyújtsa amit elvárhatok. Most jutottam el, hogy a VR és/vagy a 4K miatt új gép kell az új játékoknak, és nem fog vigasztalni 2 év múlva, hogy az akkor 6+ éves VGA-m a beleépített technológiáknak hála 20 helyett 25fps-sel futtatja az akkori játékokat közepes beállításokon. Persze az is szép teljesítmény, de gondolom érted mire célzok. Kb az nVidia "szurkolók" egyetlen tényleges érve, ami igazán fog. Persze ettől még nem fogok csak ezért nVidiát venni, mert magyar állampolgárként rendelkezem olyan anyagi háttérrel, hogy az ár/érték arányt tartsam mindenek előtt.
(#19878) Abu85: Remélem RGB, annak -modding miatt- tudnék örülni. Bár inkább teljesítmény legyen rajta, a LED-et meg megveszem külön.
SM6 meg ua, mint amit feljebb írtam. Mit érünk vele? Mire kijön, az még legalább 2 év, mire a komolyabb játékok fejlesztése is elkészül rá, az még legalább 2-3 év és akkor megint ott vagyunk, hogy várjuk a csodát egy 4-5 éves VGA-val.
Én megértem, hogy az életben maradás kulcsa a technológiai vesszőfutás, de ez nem jó stratégia, mert így így sosem lesznek jókor jó helyen, mindig túlságosan elől, túl idejekorán.
Annyit hadd kérdezzek még meg így off-ba, hogy mikor lesz abból a technológiai újításból valami, amit már a sztereoszkóp 3D idején is mondogattak, hogy milyen jó lesz? Egészen pontosan arra gondolok, hogy a két GPU-s rendszerekkel elérik a közel 100%-os skálázódást úgy, hogy a két GPU külön-külön csak a jobb és a bal szemnek szánt képeket számolja. Ezzel ment a bódítás már majdnem 10 éve is és azóta se lett belőle semmi, pedig a VR-nek tényleg szüksége lenne rá.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
nagyúr
Játékok azért futnak majd rajta?
De sajna komolyan, a rejtélyes nagy újítások túl sok jót nem ígérnek. A két kiszivárgott újítás jól hangzik, de miért lesz az jó, ha CPU-ként működik?
Amúgy nem több info kéne, hanem tesztek vagy 30 játékkal, háromféle beállítással és 4 órajelprofillal"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
joysefke
veterán
Kaptam pár Polaris infót. Hát érdekes. Technológiailag kb. akkora előrelépés lesz, mint a TeraScale2 -> GCN1 váltás. Iszonyat érdekes dolgokat rakott bele az AMD, szinte már CPU, mintsem GPU. De több infó kell, hogy elemezni lehessen.
Ha ez esetleg tényleg így van, akkor borítékolható a jó nagy bukta...
Amire az AMD-nek VGA fronton szüksége lenne, az a teljesítmény/fogyasztás illetve teljesítmény/tranzisztor arány drasztikus emelése. Ha ezt nem tudják megtenni, hanem a következő éveket is az elmúlt időszak szokásos GCN1 utáni helyben-topogása meg a senki által nem használt feature-ök gyártása fogja meghatározni, akkor itt semmiféle nvidiához való felzárkózás nem lesz, sem teljesítményben, sem energiatakarékosságban és végső sorban eladásokban sem.
Az iszonyat "érdekes dolgok" meg nekem nagyon úgy hangzanak mint fölösleges ballaszt, ami eszi a tranzisztort meg az áramot, de cserében a VGA elsődleges funkciójához nem raknak hozzá semmit.
Aztán ne legyen igazam...
J.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Ettől miért/hogy lesz jobb a gpu?
Miért/hogy lesz jobb az AmDnek?Ez már a második út, amit az intel már bejárt, és nem járt sikerrel. Ez elgondolkodtató. Mitől lesz jobb egy Larrabee-szerű compute szörnyeteg, mint amit az nvidia kínál? Fogalmazzunk úgy: mikor érik be ez a grandiózus projekt, ami a GCN-nel kezdődött, és egyelőre sok jól látható vonatkozásban piaci versenyhátrányba, visszaszorulásba kényszerítette az amdt?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
őstag
És arról véletlenül sem lehet szó szerinted, hogy az amd megelégszik ill. a konzolok grafikai szintje felé " terelgeti" a pc-s vga-kat?
Nem is az ilyen - olyan effektekre gondolok, hanem fps és/vagy felbontás tekintetében.Elvégre ~60 millió eladott konzol apu után gondolhatnák azt is, hogy "elég lesz ez a pc-seknek is".
Persze ez csak ötletelés részemről, de akár logikus is lehet. Minden esetre furcsa, hogy semmi konkrét infó nincs az adztali gpu-król, de ilyen feature-ök meg kiszivárognak.Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
joysefke
veterán
VGA témában nem értem a technikai bla-blát (és egyáltalán nem is érdekel), így nem tudom megítélni, hogy ezen funkcióknak mi a valós értéke, ettől eltekintve biztosan nagyon szép és hasznos dolgok lesznek ezek majd valamikor, esetleg...
Én azt látom, hogy az utóbbi években az AMD problémája technológiai fronton az, hogy:
-(1)Képtelen olyan GPU-t gyártani, ami az éppen aktuális nV ellenfelet teljesítményben egyértelműen megverné. -> márpedig ez gáz, mivel az éppen aktuális teljesítménybajnok kártyát felmutatni igen nagy értékű marketing fegyvertény. Sokan erre alapozzák a vásárlási döntésüket (és nem csak a top teljesítmény kategóriában)-(2)Képtelen teljesítmény/fogyasztás arányban /1-2 ritka kivételtől eltekintve/ egyáltalán közel kerülni a konkurenciához. -> ez pedig nagy probléma, mert az aktuális divathullám a takarékos kártya, illetve sokan hozzám hasonlóan kizáró tényezőként tekintenek a magas fogyasztás miatti megnövekedett venti-zajra.
-(3)Jelenleg bármely kategóriában ahhoz hogy tartani tudják teljesítményben a lépést (most a Pascaltól eltekintve, amivel ugye sehogyan sem tartják a lépést) látványosan drágább körítést kell alkalmazzanak (HBM a felső katban, sokkal szélesebb memória busz a közép katban, tranzisztortöbblet mindenhol) és ugye a partnereknek is erősebb hűtést kell rápakolni a kártyákra. -> ez pedig nagyon-nagy gáz, mert a magasabb előállítási költségek miatt minden árkategóriában alacsonyabb lesz az AMD egységenkénti profitja mint a konkurenciáé (ráadásul ugye nem az AMD az, aki árprémiumot tud elkérni a kártyái után). Amíg ez az állapot tart addig ugye az árverseny is ki van zárva az AMD oldaláról.
-(4)Gyengébb szoftveres körítés: A ShadowPlay-nek illetve a Geforce Experience-nek jelenleg nincsen (jó minőségű) Radeonos alternatívája, mégpedig ezeket a dolgokat aktívan használják a userek.
Ez a fenti négy pont az AMD számára életbevágó kéne legyen, mert közvetlenül hatnak a nyereségességükre szemben holmi konzolfunkciókkal, amelyeket a többség jobb esetben észre sem vesz, rosszabb esetben magasról leszar.
J.
-
Z10N
veterán
Fair enough
Marmint ugy ertettem, hogy mennyire fog visszaszabalyozni es ugraltatni az orajelet. Remlik, hogy a hawaii-nal mar volt valami dinamikus megoldas. Bar itt kevesebb lesz a hotermeles joval. Gyarilag hany mV mehetnek majd? Nv-nel 2d 625mV, 3d 1050mV-t lattam, igy 1300mV-ig van eleg headroom.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
#85552128
törölt tag
A hsz-edbe szerkesztettem a választ. Szóval azt írtad, hogy a Hitman DX11-ben is hasonló erősorrendet ad, mint DX12-ben. Ha van még szerkidőd beleszerkesztheted, vagy válaszban helyeseld le.
A válaszom: DX11-re is elérhetők a shader kiterjesztések. Kivéve a barycentric, de azt szerintem nem fogja a Hitman használni sosem.
Szerk.: Ok
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Várjuk szeretettel az RX 480(X) compact és mini kártyákat. Ha az R9 285/380-ból keszült, ebből gyerekjáték lesz.
joysefke: én azon csodálkozom, hogy ez a kártya nem az R9 270 vagy R9 370 ref. Hűtésével és rövidebb NYÁK-kal érkezik (6 tüs tápcsatlakozó ugyanis ezekre és a GTX 960-ra került). Utóbbi már-már pazarló méretét gondolom az esetleges GDDR5X tette szükségessé.
[ Szerkesztve ]
-
DeckardCain
senior tag
Gondolom lesznek egyedi hűtővel szerelt példányok?
Az hogy mivel mutatják be nem jelent sokat.20091: Szokásos marketing.
Ha az rx 480 a 390 és 390x közé esik be, akkor remélem az ár 199-249$-os között lesz, ha nem akkor no comment.
A rx 480x, ha lesz ilyen is meg 390x+ lehetne, de 279$ ért nagyon max.20095: Remélhetőleg ez csak a vágott, és reméljük lesz 480x is. Lehet az tényleg gddr5x-et kap? (azért nagy a csend még róla? )
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Bocs, de itt most tényleg egy 100 W-nál alig többet fogyasztó VGA-ról van szó. A blower kialakítás általában 150 watt fölött probléma. 200 wattnál nagyon. De itt annyira keveset fogyaszt a VGA, hogy nem kell nagyon egyedi konstrukciót kitalálni.
Amikor valaki (AMD) le van maradva, akkor minden segítséget/lehetőséget meg kell ragadni a felzárkózásra, amikor valaki elhúzott (nV) akkor lehet gondolkodni rajta, hogy az előnyt hogyan lehet minél jobban pénzé tenni. A legutolsó dobásuk a "founders edition" volt és úgy tűnik, hogy be fog jönni nekik.
Azt, hogy mennyit fog fogyasztani a kártya még meglátjuk, mindenesetre még 100W-nál is lesz különbség a blower meg a custom között elérhető órajelben meg zajban. Az hogy hogyan sikerülnek a kezdeti review-k meg nagyon nem mindegy és az sem mindegy, hogy a VGA chart ra a legjobb OC-s custom kerül fel és azt tekintik a userek baseline-nek, vagy egy vacak ref, amiben még benne lenne 10%.
Gondolom a partnerek is jobban lelkesednek, ha nem az adja meg az alaphangulatot, hogy az AMD csinál valami szuboptimális hűtést ők meg azzal szívnak, hogy már azelőtt leírták a review-k a szériát, mielőtt ők egyáltalán színre léphetnének.
annyira keveset fogyaszt a VGA, hogy nem kell nagyon egyedi konstrukciót kitalálni
Semmiféle egyedi konstrukció nem kell, ami kell az hogy a Gigabyte rárakja a G1-es hűtést, az MSI meg a GAMING X hűtést, az Asus meg a BLACK-et és mehet is a termék a nagy review siteokhoz. blowert meg kihoznak a partnerek valamikor a mITX usereknek.
J.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple AirPods 4 - ismerős is, új is
- PlayStation 5
- Telekom mobilszolgáltatások
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Politika
- Elektromos autók - motorok
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
- Gigabyte GTX 1050 2GB GDDR5 128bit!!!
- PowerColor Red Devil RX 6700 XT 12GB GDDR6 használt videokártya 1 év garanciával!
- AMD RX 6700 XT 12GB GDDR6 Reference Eladó! 92.000.-
- ASRock RX 6900 XT 16GB GDDR6 Phantom Gaming OC Eladó! 175.000.-
- Hibátlan - GIGABYTE Aorus AMD Radeon RX 580 8GB GDDR5 VGA videókártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen