Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

• válasz Tin #1416 üzenetére

Van egy interjú az anandtech.com oldalán Lisa Su-val.

Q7: A couple of years ago, AMD's market value was lower than its assets. Today, it is trading over $10. A cynic would say that the increase has been a good Polaris launch combined with recent marketing cycles slowly giving out small bits of information. What's your response to AMD's recent share price rise over the past 12 months?

LS: My view is that I can never predict the market, so I never try! The market has a mind of its own. But what I can say is that we had some very key fundamentals. We are in key markets like the PC market, the cloud market, the infrastructure market, gaming – these are big big markets. They are growing too – I think that the markets we are in are good. We had to convince people fundamentally that we could execute a competitive roadmap and 18 months ago I’d say people didn’t really believe.

Q15: Ryzen is priced very competitively compared to the competition, and it follows the common thinking that AMD is still the option for a cheaper build. Is that a characteristic that sits well with AMD?

LS: I think you should judge that question by what the 200 system integrators will be building with Ryzen in, and what the OEMs will be building. My view is that they system needs to be good enough for the CPU being putting in it. We are very picky about it, and we want Ryzen to be in high-end systems. Will we see Ryzen in some mainstream systems then sure, but if you look at our introduction order, there’s a reason why we’re going Ryzen 7 first, because it sets the brand. You know I want to sell millions and millions of processors, and I’ll sell a bunch that is less than eight cores but having that eight cores and sixteen threads defines what we’re capable of.

Q16: We've all seen the details of how desktop PC sales are down, but PC gaming revenue is increasing. There is no doubt that Ryzen will be marketed as a chip for gamers; how do you see consumers reacting to Ryzen?

LS: I think PC gaming is doing quite well, which is one of the hot markets. We are addressing as a gamers as a very important segment, but they are one of many important segments of users for us. We think Ryzen is a great gaming CPU, and you’ll test that for yourself – we’re not going to win every head-to-head, but if you think about gaming do you want theoretical performance or do you want the CPU to be good enough to showcase your GPU? I think what Ryzen allows is those folks to do something more than just gaming. So your gaming CPU might only uses four cores, but if you are doing video editing or streaming it will do a lot more. So I think what we’re trying to address is maybe the forward thinking users, not just the today gamer.

• Vitka675

tag

válasz Tin #1416 üzenetére

A miért nem részhez: piacszerzés. Biztosra veszem, hogy az egész Ryzen mögött egy gondosan megtervezett sok éves ütemterv és marketing stratégia van. Sokan tették még fel a kérdést, hogy miért nem a mainstreammel jöttek először. A véleményem az, hogy azért nem, mert ha valamihez, hát a hype felveréséhez nagyon ért az AMD. Sokkal jobban néz ki részvényesek, meg rajongók, tesztelők, leendő fogyasztók, és a média előtt, hogy a "miénk a leggyorsabb CPU a piacon". Nem hiszem, hogy ettől lehet jobb módot választani arra, hogy visszahozzák a processzor részleget szó szerint fél lábbal a sírból.

Az AMD ezzel piacot szerez, azon a logikán fognak elindulni az emberek a tesztek alapján, hogy fú, hát ha a Ryzen HEDT terén ilyen meggyőző, akkor lejjebb is biztos ütős lesz. Inkább vesz az átlag vásárló attól procit, akié a legerősebb a piacon (szerintük). Most piacot szerez, később pedig terít. Ha kijöttek volna az R 3-makkal először és nekiállnak az i3-mal és az i5 aljával versenyeztetni, az nem durran akkorát. Ez viszont durrant, ez már tényleg csak a marketing. Az Intel a saját játékában, a csúcson kellett megütni, mert arra mindenki odafigyel, a többi már szinte megy magától.

Másrészről meg, ha a kezdeti hibák kapcsán a HEDT szegmenst rúgják tökön egy kicsit, az talán nem fáj annyira. Meg lehet magyarázni stbstb, azt fogják róla mondani a tesztelők stb, hogy nem rossz nem rossz, csak kiforratlan még, de fasza lesz. Ezt még az AMD is kimondhatja, nem lesz belőle baj. Ez az árszegmens egyébként is inkább már a munkaállomások felé hajlik, ami megint csak az a gondolat, amit feljebb leírtak sokan, hogy szűkülő piac, nem a desktop az első, hanem a munkaállomások bármilyen formában. Itt tud ezzel aratni most az AMD, ezért jöttek ezek először, ez volt a fontosabb.

Végezetül, ha kijönnek mainstreambe először, és a 7700K, de még az i5ök is a kiforratlan 4-6 magosokat taknyosra szopatják minden játékban (a 7eseket is lenyomta a skylake, volt még 20% difi is) meg benchmarkban, akkor ugyanaz lett volna a vége, minta Buldozerrel. Hype, aztán meg pofára esés, mert megint kijöttek a sok maggal, ami igazából semmit nem ér. Ha ezt behúzták volna, tuti, hogy végleg eltemeti mindenki az AMD-t.

Új hozzászólás Aktív témák