- OLED TV topic
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Androidos tablet topic
- Milyen SSD-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megjött a Corsair One szériás asztali gépeinek legfrissebb generációja
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
Hirdetés
-
The Witcher 3 REDkit - Megjelenési dátumot kapott a modszerkesztő
gp Nemsokára még egyszerűbb lesz extra tartalmakat gyártani a játékhoz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
MG5 menetpróba
ma Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?
-
PROHARDVER!
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czo
őstag
válasz FoxiestFox #76431 üzenetére
Mivel kerul a Live! "kozos" IRQ-ra? Lehet a masik kartya nem hagyja szohozjutni. PCI-nal nincs mar "klasszikus" IRQ utkozes. Ott van 4 db interrupt vonal a fizikai sloton (INT A, INT B, INT C es INT D) es a BIOS-ban azt tudod bemapelni, hogy ez a 4 INT vonal, melyik klasszikus IRQ-ra fusson be. Az alaplapok az egyenletes elosztas miatt el szoktak csusztatni ezeket (azaz az elso sloton A,B,C,D a sorrend, a masodikon B,C,D,A, a harmadikon C,D,A,B es igy tovabb). A kartyak legtobbje csak az INT-A vonalat hasznalja (azaz elsot, ami ugye az elso slotnal A, a masodiknal B stb), igy a "keveres" miatt kb mindegyik INT vonal egyforman terhelt lesz. Mivel egy INT vonalon tobb kartya is van, ezert minden egyes INTx vonal aktivalasakor van egy tobb masik vonal, amibol a PCI controller megtudja, hogy melyik eszkoz volt a tenyleges kerelmezo. Pl PCI Expressnel mar csak 1db INT vonal van, az osszes slotra. Ami viszont itt fontos, hogy lehtoleg ne keruljon egy vonalra tobb nagyetvagyu kartya. Az alaplapod leirasa leirja, hogy melyik slotnal kozos az INT-A vonal a tobbi slottal, ezert pl javasolt az SB Live! melle olyan karyat helyezni, ami alig vagy egyaltalan nem hasznal IRQ-t. Pl a Voodoo nem hasznal IRQ-t, tehat az tokeletes valasztas a Live! melle. A Live! kb minden egyes sample szelet letolasa utan tol IRQ-t tehat igen sokat general. A "melle" itt nem a fizikai kozelseget, hanem az INT-A szerinti logikait jelenti. A manual azt is leirja, hogy az integralt eszkozok, pl USB, LAN, extra IDE vagy SATA vezerlo melyik INT vonalra van kotve, azaz onnan latszik, hogy melyik slottal kerulnek "egybe".
-
Czo
őstag
Az is nagy para volt, hogy a sima GF1 kartyalhoz nem keszult DirectSound kompatibilis driver, emiatt a Maxokat kiveve meg is lett pecsetelve a kartyak sora. Igy hiaba lett DOS alatt tamogatott a DirectX jatekok eljoveteleig, Windows alatt ujra 93-ban ereztem magam, mert hiaba szolt a GUS jol DOS alatt, Windows alatt a zajos OPTi tolta a jatekokat. Miutan megjelent vettem egy PnP-t de, abbol az elso kettot ki kellett cserelni, mert alapzajos volt a kimenet (ennek nem nagyon talalom nyomat most a forumokon, tehat lehet elszigetelt eset volt).
-
Czo
őstag
válasz FoxiestFox #76483 üzenetére
Nekem is 0060-as volt a dobozos 5.1-em anno, majd amikor az megmakkant, 0100-ra csereltek.
-
Czo
őstag
válasz MasterDeeJay #76538 üzenetére
Nekem gyari driver van, semmi modding nem kell. Siman telepiti a frissiteseket a Creative frissiteskezeloje.
-
Czo
őstag
válasz batyuska100 #76631 üzenetére
Budapesti vagyok es van EEPROM irom, igy ha tenyleg nem megy a dolog, es viszonylag kozel vagyunk egymashoz, akkor bele tudom neked irni a cuccot.
-
Czo
őstag
válasz batyuska100 #76634 üzenetére
Szerintem ne dobd ki, ha "elfer". A posta tenyleg nem eri meg, tuti van valakinek arra fele is ilyesmi cucca egyebkent. Mindenesetre, azt megigerem neked, hogy ha Pecsett jarok, akkor elotte szolni fogok es osszefuthatunk (soha nem jartam meg arra, de mar latjuk, hogy vegtelen sok elkoltendo szepkartya kreditunk van, ugyhogy barmi elofordulhat )
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #76652 üzenetére
Szabvany, nem szabvany? Nincs olyan, hogy ATX csatlakozo. A PC es kb minden mas gep belsejeben szokas "off the shelf" alkatreszeket hasznalni. Az, amit ATX csatlakozonak hivsz, az is egy ilyen dolog. Talalkozhatsz vele barhol mashol, mert ez egy toitalisan szabvanyos Molex gyartmanyu Wire-to-Board csatlakozo. Tehat ha nem irjak le, hogy az ATX, akkor nem mondhatod ra, hogy szabvanytalan ATX.
Mar nem emlekszem, hogy melyik brand gyartonal talalkoztam eloszor ezzel a tipusu Molex csatlakozoval. Ott az volt az indok erre, hogy nem akartak az IBM AT csatlakozojat hasznalni, ezert masikat valasztottak, igy esett a valasztasuk az ATX-nel is hasznalt Molex csatlakozora. Akkor mindenki azt mondta a gyartora, hogy szemet, mert nem szabvanyos tapcsatlakozot hasznal, viszont ekkor ugye nem igazan beszelunk meg szabvanyrol, mert az IBM kitalalta a dupla tapcsatlakozot, a klongepek pedig atvettek. Majd az elso "igazi" szabvany az ATX volt, aminel megtortent a csatlakozovaltas arra a formara, amit most ismerunk. No itt a gyarto maradt a sajat "kiosztasanal", mert ugye minek valtoztasson, ha bejott neki, de ugye ezutan meg "direkt szabvanytalan ATX" cimkevel illettek szerencsetlent, ami megint nem igaz.
Pl. az Apple tapjainal is ez a dugo van hasznalva, de pl utazik benne 48V is a szokasos feszultsegek mellett, illetve van brand gep, ahol pl homero tehermistoranak vezetekei utaznak. Sott, sok olyan helyen is lattam ezt, ahol nem hasznaltak benne csak 6-8 labat, de a 6-8 labas verzio 3-4x annyi, mint ez a 20 pines verzio (a gyartasi volumen miatt).
-
Czo
őstag
Vegtelen fajta van ebbol a csatlakozobol. Azt tudom, hogy a Dellnel es az Applenal is talalkoztam fizikailag egyezo csatlakozoval, ahol csak a labak szerepe volt mas.
-
Czo
őstag
Probalj ki valami olyan jatekot, ami nem hasznal DOS4GW-t. Az valszeg menni fog. Az 1.97-nel regebib DOS4GW-ben van egy bug, miszerint nem megy a cascadeolt 2. DMA vezerlovel. Itt vagy kicsereled a DOS4GW-t ujabbra (ahol kulon EXE, ott a kulon EXE-t, ahol bele van rakva a jatek binarisaba, ott pedig hasznalod a Gravis fejlesztette PREPGAME.EXE -t) vagy hasznalsz alacsony DMA-kat. A DOS4GW cserelheto akar DOS/32-re is, vagy barmilyen mas DPMI hostra.
-
Czo
őstag
Mi felesleges? A DOS/4G changelog szerint is baj van a 16 bites DMA-val, a Wiki oldal szerint is baj van a 16 bites DMA-val (ezert linkeltem) es a Gravis szerint is baj van a 16 bites DMA-val (ezert csinaltak a prepgamet, ami semmi mast nem csinal, mint 1.97-re frissiti az embedded 1.95-os verziot a binarisokban).
-
Czo
őstag
válasz MasterDeeJay #76762 üzenetére
A pupos kondi nem tud se szurni se stabilizalni. Olyan, mintha ott se lenne.
-
Czo
őstag
válasz envagyok #76769 üzenetére
Bedugod egy gameportra, majd kezzel hozzaadod mint joystickot. Gameportnak latszania kell az eszkozkezeloben. Milyen eszkozon van a gameport? Ha PnP eszkozon, akkor altalaba "magatol" latszik, ha nem PnP eszkozon (pl GUS/GUSMAX, vagy regi I/O kartya, stb), akkor pedig azt is kezzel kell hozzaadni.
-
Czo
őstag
válasz KROK640 #76775 üzenetére
Tegyel bele egy virtualis halokartyat Azt akar ki is bridgelheted a rendes halozatodra es akkor olyan lesz, mintha egy fizikai vas lenne, amibe szinten bele van dugva egy ethernetkabel. De bedughatod NAT moge is, es akkor olyan, mintha a fogeped routerkent mukodne. Disket is tudsz nagyobbat csinalni. A VirtualBox SATA-t is tud (marmint, tud az emulalt vezerlo AHCI lenni), de az emulalt eszkozok tipusa lenyegtelen, miutan felraktad a host additions csomagot a virtualisgepre. Akkor az emulalt hardverek megszunnek, helyukre virtualizalt hardverek lepnek. Tehat az emulacio csak addig fontos/kell, amig be nem bootol a virtualisgeped.
-
Czo
őstag
válasz quailstorm #76779 üzenetére
6.0-s VBox ota van experimental 3D gyorsitas ha a guest Win2k vagy ujabb. Tehat XP-vel is van. En a Phoneix Simulatort probaltam alatta tobbszor is egy 32 bites Win XP guestben es mukodott.
-
Czo
őstag
válasz KROK640 #76781 üzenetére
A virtualis gepre nem a valodi hardverek drivere kell, hanem a virtualizalt eszkozok drivere. Az adott virtualisgep peldanyai kozott van a beallitasok szekcio, ahol videokartyat lehet valasztani. Ott VBoxVGA legyen kivalsztva es legyen bepipalva a 3D acceleration. Amikor mar fut az XP-d, oda fel kell telepiteni a Guest Additions. Ez a futo virtualisgepnel a menuben lesz. Nem a virtualis rendszeren belul, hanem az ablakban (nalam Macen ez a Devices menuben van). Amikor fut a Guest Additions telepitoje, ott explicite be kell jelolnod, hogy kersz 3D gyorsitast.
-
Czo
őstag
válasz KROK640 #76783 üzenetére
Erre csak azt tudom mondani, hogy nekem mukodik. Mit jelent az, hogy lefagy? Kekkepernyo? Vagy mi tortenik? Siman megdermed? Ha varsz tobbet, akkor se mozdul meg? Gyari SP2 vagy valami mokolt? Most kiprobaltam, gyari/eredeti SP2 lemezbe rakott SP3 telepitovel, Linux alatt 6.1.26-os verzios VirtualBox-val es Macen ahol eppen 6.1.18 van felrakva. Mind a ketto gepben Intel GPU van, Linux alatt HD Graphics 500, Mac alatt pedig Iris Plus 655.
-
Czo
őstag
válasz FoxiestFox #76787 üzenetére
A vmWarenek tobb, mint 10-12 eve van ilyen featurje, a VirtualBoxba kb 5-6 eve kezdtek erkezni az elso patchek, de akkor meg csak megfelelo host oprendszer, host oprendszerverzio, guest verzio, host opengl verzio csillagok megfelelo egyuttalasa eseten mukodott ez. Pl Mac eseten egeszen a 6-osig nem volt mukodo megoldas, ha Windows volt a kliens rendszer, de mig pl Linuxnal ment faszan mar 2017 oszen is (akkor probaltam).
-
Czo
őstag
válasz MasterDeeJay #76821 üzenetére
Milyen bugra gondolsz konkretan? Idozitesi bugok vannak tonnaszamra, ami miatt pl tul gyors CPU-val, kuzdeni kell a DOS-os Glide jatekokkal pl. De ez nem kartya fuggo dolog, hanem a driver "szar".
-
Czo
őstag
válasz MasterDeeJay #76823 üzenetére
En azt mondom, hogy a driver lesz a ludas. A primitiv haromszograjzolo es texturazo reszet par eve pont neztem Linux alatt, de ugye az opensource driver, aminek semmi koze a regi driverekhez. Az mukodott egy 24 szalas, 4ghz gepen. Szoval szerintem maga a hardver mukodne, a driver akar a windowsos, akar a jatekokhoz linkelt statikus komponens lesz a problemak okozoja.
-
Czo
őstag
válasz MasterDeeJay #76834 üzenetére
Majd egy Geekbench 4-es es 5-os verziot tudsz nekem futtatni? Linux erdekelne leginkabb, ha megoldhato. Nem sokat talalni, igy nem igazan tudom osszevetni, hogy mire lehet kepes. Ezt talaltam, de ez alapjan, nem tul fenyes ennek a teljesitmenye, az en 5 eves, Goldmont magos haziszerveremmel szemben.
-
Czo
őstag
válasz FoxiestFox #76841 üzenetére
Atneztem a mar diskre masolt regi lemezeimet, de mivel ilyenem nem volt, igy nyilvan driver sincs hozza. Ami meg erdekes lehet/lehetne, az a tobb szaz pcworld/pc-x/gamestar cd melleklet, amire anno mindig tettek drivereket. Talan azon lehet. De az tolem 200km-re van es nem tudom, hogy mikor jarok arra legkozelebb.
-
Czo
őstag
válasz batyuska100 #76860 üzenetére
Nekem van LPT portos 100-as ZIP driveom, ehhez gyarilag jott ugye ketto darab lemez. Az azon levo driverpakkot fel tudom neked rakni, es valamikor kesobb is toltottem le az IOMEGA-tol is frisebb drivert, igy azt is. Vogonson is nezted, ott nincs fenn egyebkent?
-
Czo
őstag
válasz batyuska100 #76862 üzenetére
Ide kiraktam. Elvileg a filenevek beszedesek, marmint, hogy melyik, milyen platformhoz valo. A lemezekkel/driveokkal pedig majd ovatosan, a Click of Death miatt.
-
Czo
őstag
válasz balintka #76865 üzenetére
Ne lepj ki ott a DOS-ba . Viccet felreteve, ezzel ott nem igen fogdsz tudni kezdeni semmit. Egy csomo hardver elem marad ilyenkor "fura" allapotban, amivel adott esetben a hardverhez valo valodi DOS driverek sem mennek.
Gondolom itt valami olyan megoldas kellene, ami visszakapcsolja a HID eszkozt "boot mode" uzemmodba, majd jelzi a BIOS-nak, hogy lesszives ujra tolni a PS/2 emulaciot. De ez pl nem olyan egyszeru, mint amennyire annak hangzik, mert lehet, hogy valami PnP eszkoz ki lett mar osztva a 12-es IRQ-ra, amit ugye szinten ujra kellene initelni. Technikailag biztos, hogy meg lehetne oldani, kerdes az, hogy foglalkozott-e ezzel mar barki. Ha tippelnem kellene, elegge alaplap es BIOS fuggo is lenne a vegerdmeny kod.
-
Czo
őstag
válasz balintka #76868 üzenetére
Megpatchelve a rendszerfileokat (aszem 2-3 byteot kell az io.sys-ben atirni) azutan megall a boot folyamat es nem inditja el a win.com-ot magatol, a neten talalsz rola boven leirast. Nekem ezek a patchek anno sem tetszettek, sosem eltem veluk. Bar mire a WinME megjelent, mar nem is akartam DOS-t inditani.
-
Czo
őstag
Mukodik a billentyuzete Olvasd el ujra Ha siman DOS modban inditja a 98-at, akkor megy. Akkor nem megy neki, ha a futo windowsban, ujrainditja MS-DOS modban. Ekkor ugye vissza kene kapcsolnia a winnek a HID eszkozt boot modeba, a BIOS-ban pedig be kene kapcsolja vissza az emulaciot.
-
Czo
őstag
válasz quailstorm #76875 üzenetére
Ez ennel sokkal, de sokkal osszetettebb problema sajnos/szerencsere. Ma mar nem kotelezo, de regen (USB 3.0 szabvany elott) kotelezo volt minden USB HID (HID eszkozcsaladba tartoznak a kormanyok, egerek, billentyuzetek, szoval az input eszkozok) eszkoznek tamogatnia egy egyszeru, "boot mode"-nak nevezett uzemmodot. Ezen felul az eszkoz tamogathat mast is. Ezek az eszkozok, alapbol boot modeban indulnak, de az oprendszer kepes lehet atkapcsolni oket "normal"/"enhancend" modba (ilyenkor pl lehet sokkal tobb gomb egy kormanyon, lehetnek extra elemek, pl touchpad a billzeten, vagy 6-nal tobb egyszerre lenyomott gomb tamogatasa stb stb). Tehat az egyik legfontosabb feladat, az eszkozok visszakapcsolasa boot modeba.
Attol, hogy van egy boot modeu eszkozod, nincs meg sajnos DOS supportod, hiszen a DOS nem ismeri ezt az eszkozt. Kell a BIOS, aki PS/2 keyboardot es PS/2 mouset emulal az USB-s periferiahoz, ami boot modeban van, hiszen ahhoz tartalmaz "drivert" a BIOS. Tehat a BIOS-nal be kell ujra kapcsolni, az emulaciot.
Igenam, de ezutan jon az eroforrasok problemaja. Pl. a PC billentyuzet, az 1-es IRQ-t hasznalja, mig a PS/2 csatolofeluletu eger, a 12-es IRQ-t. A szoftverek ezeket hasznaljak, tehat az emulalt retegnek is ezt kell hasznalnia. Az 1-es IRQ-val nem szokott problema lenni, de a 12-es problemas szokott lenni, mert a Windows mikozben initeli az eszkozoket, siman rarakhat valamit a 12-es IRQ-ra, ami ugye a leallitasi folyamat utan is ott marad. Szoval, ujra kellene inicializalni a PnP eszkozoket, hogy felszabaduljanak az emulaciohoz szukseges eroforrasok. Mivel a szabvany itt is csak annyit ir elo, hogy legalabb 1x kell tudni csak kezzel konfiguralni, igy sok eszkoznel, ha PnP modbol vissza akarnal terni hagyomanyos modba, kell egy reset.
Szoval, legalabb annyira megbonyolitotta volna szerintem a shutdown folyamatot, mint amennyire bonyolult a boot folyamat.
Szoval, egyszerubb rebootolni, mint megprobalni mindent reset utani helyzetbe hozni.
Ha nem akarsz "kilepni", akkor altalaba semmi gond nincs az USB eszkozokkel. A BIOS-ban be kell kapcsolni a tamogatast, es az "boot mode" uzemmodot tamogato egerek es billzetek mukodni fognak.
-
Czo
őstag
válasz quailstorm #76879 üzenetére
Ezt egyebkent nem lehetetlen megcsinalni Ha az msdos.sys -be kikapcsolod a grafikus felulet automata indulasat (bootgui), akkor csak akkor fog elindulni a grafikus felulet, ha az autoexec.bat -ban elinditod a win.com -ot. Amikor leallitod a windowst, akkor lefut a Windows konyvtarban levo dosstart.bat.
Tehat, a dosstart.bat -ban csinalj egy filet (pl echo "" > c:\windows\keepin.dos ), majd a file megcsinalasa utan egyszeruen inditsd ujra a gepet (googlezz egy reboot.exe/reset.exe -t). Amikor ujraindul a gep, az autoexec.bat-ban egy egyszeru if exists-vel meg kell vizsgalni, hogy letezik-e ez a file, ha letezik, akkor el kell onnan ugranod egy GOTO-val, majd az IF utan siman indithatod a WIN-t (a GOTO labelje elott legyen ugye a win inditas). A filet, pedig a gotozas utan egyszeruen le kell torolnod, hogy a kovetkezo resetnel mar rendesen induljon.
Igy tkp, kilep a geped dosba, elmenti, hogy dosba kell lenni, tol egy rebootot, majd dosban marad.
Szerk: Meg annyit, hogy amikor bedugsz egy USB eszkozt, az ugye tobb endpointot is mutathat. Pl, sok kis eroforrasu master eszkoz (regi telefon, pda, mikrovezerlok pl.) a sporolas miatt nem foglalkozik, csak minden egyes eszkoz elso endpontjaval. Ha azt nem ismeri, akkor hiaba lenne olyan, amit ismer, azt mar ki fogja kezelni.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
Egyebkent, irodai gepekbe is kerultek TUSL2 lapok (sima TUSL2 es nem a TUSL2-C, mert a siman volt VGA). En is osszeraktam belole legalabb 100 darabot. Szoval, akar azt is rejthet ez a pakk. Ez egy szep pakk egyebkent, ha tudnam hova rakni, akar meg is lehetne venni. Az teny, hogy nem latni a kepen egy Live Driveot es Mobile Rackbol is keveset latni.
-
Czo
őstag
Ezzel en is igy vagyok. A Windows XP akkor valik majd szerintem "retro" szempontbol erdekesse, ha kidobasra kerul a 32 bites kompatibilitasi layer a Windowsokbol, vagy ha vege lesz maganak a Windowsnak esetlegesen eldobasra kerul minden, adott DX verzional regebbi library tamogatasa. Tehat akkor, ha megtorik a mostani jo kompatibilitast. Az NT/XP-hez keszult 32 bites szoftverek rendben mukodnek a Win32 retegen egy 64 bites Windowsnak.
-
Czo
őstag
A Commanche 4 sem XP-s jatek, hanem Windows 98-as (ahogyan pl a korabban emlegett dgVoodoo sem kellhet egy valodi NT-hez keszult jatekhoz sem, hiszen amikor ezek a jatekok jottek, akkor a 3Dfx mar emlek sem volt), ahogyan abban a korban kb sok jateknal, a telepito szerintem itt is 16 bites Windows telepito, a 16 bites alrendszert pedig mar kidobtak a 64 bites Windowsokbol.
Szoval, olyan szoftvereket probalj meg, modern Windows alatt futtatni, ami izig verig az NT korszakban es korszakhoz szuletett, mert azok nem csak hackelesek aran lettek anno XP kompatibilisre "csinalva". Pl, nem mind1, hogy egy jatek a Win9x-nel kitalalt API-val kerdezi le a szabad helyet, vagy a Windows NT-ben debutalt masik API-val. Elobbi 32bites elojeles, utobbi 64 bites elojel nelkuli szamot ad vissza. A win32s/Win95/Win98/WinME csak az elobbit, az NT3.5 csak az utobbit, az NT4/2k/XP es az ujabbak pedig mind a ketto API hivast ismerik. Ha pl tul sok helyed van uresen, a 9x hivat hasznalo szoftverek 0-t vagy negativ szamot fognak latni, a tobbiek pedig a rendeset. A fejlesztok pedig ahogyan most is, akkor is lustak voltak, igy ha kellett a 9x kompatibilitas es nem volt konkret error NT alatt, akkor meghagytak a forditas kozben warningokat es noticeokat szoro fuggvenyhivasokat.
-
Czo
őstag
válasz quailstorm #76942 üzenetére
Elvileg azok a szoftverek, amelyek DirectX-et hasznalnak, csak akkor tartalmazhattak a designed for windows xp stickert a dobozukon, ha nem hasznaltak elavult SDK-kat. A Dx9/Dx8-as render pathot pedig meg ma is tudnia kell acceleralnia minden GPU-nak. Szoval tovabbra is azt mondom, hogy azok a szoftverek lesznek szenvedosek mondern Windows alatt, amelyeket ugy adtak ki, immaron NT-n is elindulokent (tehat 2000-2001 utan jarunk), hogy zommel a korabbi API-k is hasznalva voltak. Nem hiszem, hogy egy Windows 9x-et mar nem tamogato, minimum Dx8/Dx9-et kero alkalmazassal tul sok gond lenne 64 bites Windows 10 alatt.
Itt esetleg megint olyan problemak lehetnek, hogy valamihez magasabb jogkor kellene, amihez valoszinuleg benne is van NT4 ota a megfelelo rendszerhivas, de a fejleszto ezt nem hasznalta, csak feltetelezte, hogy megvan a magasabb jogkor. Ezek az appok voltak azok az appok, amik Windows XP alatt nem mukodtek, ha nem voltal Rendszergazda es ezek azok az appok, amik Rendszergazdakent sem mukodnek Vista/7 ota, az UAC miatt, mert tobbek kozott az ilyen NT4 ota is letezo utasitasok hasznalata nelkul tortent a fejlesztes. De ez megint csak a trehany, olvasni nem tudo fejleszto hibaja.
Kb 2003-2004 korul mar egyre tobb jatek hagyta maga mogott a Windows 9x-et, mar ami a kompatibilitast illeti, szoval szerintem ezek kozott kell majd mazsolazni a modern, mostani Windows 10-en is mukodo jatekokat. Minden olyan jatek, ami pedig megy 9x alatt is, azokhoz ugyis jobb a 9x, mert valszeg sok-sok olyan API van benne hasznalva, aminek a mukodeset mar akar az XP SP2 vagy az SP3 is megtorhette.
-
Czo
őstag
válasz quailstorm #76947 üzenetére
Se a HL2 se az emlitett Prince of Persia nem szamit modernnek. Ezek meg izig verig mennek 9x-en. Pl anno, amikor a Prince of Persia megjelent, egy csomo kartyaval szinten bugzott a fogging, ami vissavezetheto volt oda, hogy elbasztak. Pixelfogot hasznalt abban az idoben, amikor ezt mar reg nem kellett volna es csak nehany kartyanal kapcsoltak at vertexekkel generalt fogba. A mult pedig pont itt bosszulta meg onmagat, mert a jatek nem ismeri a modern kartyakat, ezert nem is kapcsol at vertexfog modba, hanem probalja a modern kartyak szamara ismeretlen pixelfogot alkalmazni. Cserebe csak annyi kellett volna, hogy default a vertexfog es bizonyos kartyaknal pedig legyen pixelfog. Aszem talan a patchelt verzio tartalmazza ezt az inibejegyzest, ami mindig vertexfogot probal.
Egyebkent autos jatekbol is van olyan, ami pl nem megy kormannyal ma mar, mert a fejlesztok beegettek a jatekba egy listat, hogy mik a kormanyok es bumm, ami nem az, azt max joysticknek ismeri fel.
Az a baj, nehez dolog ez. Az biztos, ha valaki vette a faradtsagot es rendesen osszerakta, nem csak osszekendacsolta a termeket, akkor ami NT kompatibilis, annak most is mennie kell.
Probalj olyan cimeket keresni a nem mukodoek kozul, amelyek 2001 utaniak (hiszen, akkor jott az XP, hivatalosan elotte senki nem akart NT alatt jatszani), csak es kizarolag Dx8 vagy Dx9 renderpathot tartalmaz es egyaltalan NEM megy Windows 9x alatt. Szerintem itt mar kb nulla problema lesz es el fog indulni.
Egyebkent elmeletben, ma is minden Dx9c featuresetet kotelezoen tamogat a Windows 7/10. Ahogyan ezt a WHQL driverek is. Ami viszont itt para lehet, ha a jatek keverte a "valosagot". Ha valamit pl az ajanlasok szerint 9c alatt vertex shader vagy pixel shader koddal kellett volna megoldani, de meg lehetett oldani dx7/6 feature setet hasznalva tobb texturaval meg valami blendinggel/akarmi massal is, akkor ami nem biztos, hogy menni fog, azok ezek kokanyolt technologiak, mert ezeknek a tamogatasa nem kotelezo a driverben, ugyonakkor a Dx9 megjelenesevel ezek mindegyike deprecated lett, minden fejleszto aki ezt hasznalta, ordenare nagy warningot es noticeokat kapott a kodjara buildeleskor. Szoval az ilyen kendacsolt megoldasokat tamogato dolgokat sem neveznem modernnek.
-
Czo
őstag
Szerintem broadcastol valami COM uzenetet (ez lehet akar OLE, COM+, DCOM vagy akar valami ActiveX esemeny is), amire raul a Viber viszont valaszolni nem valaszol semmit, de a setup.exe viszont varna a valaszra. Ha nem fut, akkor nyilvan nem kapja el, igy a setup.exe-nek nem kell varakoznia. Darabokra kellene szedni a setup.exe-t, hogy kideruljon miert tortenik. Ez inkabb setup.exe-ben elkovetett bugnak tunik, mert kb az egyik legalapabb szabaly, hogy ha broadcastols valami uzenetet, arra nem feltetlen fog legitim valasz erkezni, tehat kotelezoen fel kellene keszulni arra, hogy vagy nemjon, vagy hulyeseg jon. Nyilvan a Viber-t is erdemes megnezni, hogy miert uldogel ra esemenyekre, raadasul ugy, hogy szerintem jelenleg minden esemenyre raul ami keletkezik es csak azzal foglalkozik, ami szamara fontos. Ez sem szep megoldas.
-
Czo
őstag
válasz FoxiestFox #77013 üzenetére
Nincs 1 db AT-s I/O shielded sem? Ha nincs, akkor szerintem vegyel egy ilyet es furj ra egy lyukat. Ahogy latom, az elore lyukasztottak kb 10-15x ennyibe kerulnek.
Szerintem jobban jarsz az ATX csatlakozassal, mert a legtobb lapnal ilyenkor siman pass-thru modon megy a tapbol kijovo 3.3V, emiatt stabilabb az egesz mukodese. Sok lapnal cspnivalo volt a VRM, ha pedig raksz bele valami menobb PCI kartyat (Riva 128 pl siman illene oda, vagy egy Rage II), akkor ezek is meghalaljak, ha nem ingadozik a signaling feszultseg. -
Czo
őstag
válasz MasterDeeJay #77025 üzenetére
Az eszkozatadas azaz a "PCI passthrough" funkcioval tuti megy. Bar nem tudom, hogy ez desktop virtualizacinal hogyan oldhato meg. Xen-vel futtattam mar igy 98-at a broadwellemen, atadva neki a ViRGE-t, a Voodoo 2-t es a Live-ot. Mivel a virutalizalt hardverek eloszor emulaltak, azokhoz pedig volt 98-as driver, igy felkialtojelek nelkul ment minden funkcio (volt egy ismeretlen device, a Xen Platform device nalam, ami a Xen interface, amit meg tud szoliatni a lentebb emlegetett Xen driver).
Kb minden virtualizacional van egy "emulalt" hardverreteg. Pl Xen vagy Qemu/KVM vagy vmWare eseten BX/PIIX4 paros es SB16 + Cirrus Logic az emulalt "alap" (megfeleloen kivalasztott hw verziok eseten). Ha az ember telepiti az adott virtualizaciohoz tartozo drivercsomagot, akkor amelyik emulalt hardverhez kerul driver telepitesre, ott a bootolasi folyamat kozben letiltasra kerul az emulalt HW es a feltelepitett driver egy jobb, emulacio mentes kornyezetet biztosit a virtualizalt rendszer szamara. Jopar eve tudjak a chipsetek (amiota bekoltoztek a prociba, azota pedig a procik) az IO virtualizaciot, ami szukseges ahhoz, hogy fizikai, valodi, kezzel foghato hardvert, adott esetben PCI eszkozt (az AGP es a PCI-E is PCI, tehat azt is) at lehessen adni. Tehat ha bedobsz a gepbe egy PCI-os hang, video es USB kartyat, akkor azt at lehet adni a virutalizalt rendszerhez, amihez a virtualis gep sajat maga fogja a drivert betolteni.
Erdemes lehet a HyperV-vel is futni egy kort, mert a "Generation 1" virtualis gep ott is 440BX + PIIX, viszont a DDA bekapcsolasahoz (ez a PCI eszkoz atadas), elvileg nem eleg a desktop Windows 10, hanem Windows Serverre lesz szukseged.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz MasterDeeJay #77028 üzenetére
Eloszor en is nativan majd virtualizalva akartam ezt megoldani (a filmnezesre es jatekra hasznalt broadwellen), aztan eszembejutott, hogy a GUS-t igy se tudom berakni, szoval akkor legyen valodi fizikai regi gep, a szekrenyben talalt Epox lappal. Most meg ott tartok, hogy kb tokeletesre elkeszult a kapcsolasi rajza az 5 stereo csatornas, WiFi-s audoi keveromnek (ahol csatornankent tudom allitani, hogy melyik bemenet mennyire legyen egybekeverve a kimeneten) es lassan elkeszulok a PCB nyaktervvel is es mehet a kinaiakhoz gyartasba. Mivel most totalisan barkacsolt az 1 isa -> 2 isa elosztom, ezert ahhoz is tervezek egy nyakot es ebben a korben ezt is legyartatom.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
Van itt olyan, akinek van 2db ISA slotot tartalmazo alaplapja? Meg tudna nekem merni, hogy a ketto darab slot pontosan mekkora tavolsagra van egymastol? Azt megtalaltam, hogy 0.8", de nem egyertelmu, hogy ez a 0.8" a slotok kozepvonala, vagy a slotok szeletol mert tavolsag. A forraszthato ISA slotjaim megjottek kinabol, szoval mar csak ossze kell rakni a nyaktervet.
-
Czo
őstag
válasz MasterDeeJay #77031 üzenetére
Az ISA problemas mukodestechnikailag. Hianyoznak azok a vezetekek a slotokrol, amiket a kartyak es a szoftverek hasznalnak. Windows alatt meg talan csak-csak osszehozhato, de DOS alatt katasztrofa lenne a dolog. Tehat TSR nelkul nem uszod meg, aztan "szopni kell" a vedet modot es egyeb trukkoket hasznalo jatekokkal. Egyszoval az kb lehetetlen.
"DOSbox-X"-et nem probaltad? Az tud pl. kozvetlenul Voodoo passthrough funkciot elvileg (soha nem probaltam, hogy ez mennyire mukodik es mi kell hozza), tehat a fizikai Voodoo kartyat lehet benne hasznalni DOS-os jatekokhoz es fel lehet ra telepiteni a Windows 98-at, amiben igy szerintem szinten megy a Voodoo. Egy raklap hardvert tud rendesen emulalni (OPL3 FM, GUS, SB Pro).
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #77041 üzenetére
Az elvileg csak akkor kellene, hogy baj legyen, ha nem kell extra +12V -t radugn, nem? Marmint ha nem kell ra kiegeszito tap, akkor jo eros +5V kell a tapban, de ilyet inkabb 423-as es Slot-A es korai Socket-A-s lapoknal lattam. A tobbihez kb mindehez kell a kiegeszito tapcsati.
-
Czo
őstag
válasz FoxiestFox #77063 üzenetére
Az irgumburgum se maradjon le
-
Czo
őstag
A korabbi ISA-s 1 slotbol 2 slotot csinalo kabeltengerbol allo izembol (mivel az mukodik), terveztem egy nyakot, amit most fogok kinaban megrendelni. Tkp, ez all egy pici izebol, amit be kell tolni az alaplapi slotba, majd all egy nyaklapbol, amire ra kell szalagkabelezni a kis panelt: [kep1], [kep2], [kep3]
Az osszeszereleshez kell:
- ISA foglalat: [link]
- 2 soros tordelheto tusor: [link]
- szalagkabel csatlakozo a hosszu reszre: [link]
- szalagkabel csatlakozo a rovid reszre: [link]
- szalagkabel: [link]A nyaklapon hagytam ki helyet 7905-nek es a hozza valo koritesnek, tehat bele lehet forrasztani 3db alkatreszt, amivel a kartya eloallitja a -5V feszultseget, ha a tapban ez hianyozna es szukseg lenne ra. Ehhez ezek az alkatreszek kellenek:
- 7905 feszstab IC: [link]
- 2.2µF kondi: [link]
- 1µF kondi: [link]Erdekel itt valakit ilyen board, mert akkor rendelek tobbet? Szep, kek szinu nyakkal tervezem legyartatni.
DarthSun: ez reklamnak szamit?
-
Czo
őstag
válasz FoxiestFox #77071 üzenetére
Mivel rendelek mast is, a kicsi boardbol, tehat amit az alaplapba dugsz abbol 10db 5.02, a nagyobbol 9.01 euro. Ha 20-20-at rendelek, akkor az 6.63 es 14.54 euro. Azaz 1 - 1.5 eurora jon ki 1 kicsi es 1 nagy. A nyaklap nem draga, de mivel rendelek mast is (elkeszult veglegesre a sok csatornas WiFi-s stereo keverom, igy ahhoz is ebben a korben gyartatom a nyakot), igy "nincs szallitasi koltseg", ami olyan 15 euro korul szokott lenni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új, Bontatlan AMD Ryzen 9 7950X3D & Ingyenes Szállítás - Számla & Garancia
- Beszámítás! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i3 9100 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel I7 13700K 16mag/24szál - Új, Tesztelt - Eladó! 128.000.-
- Intel I5 13600KF 14mag/20szál - Új, Tesztelt - Eladó! 88.000.-
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest