- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integrale #8920 üzenetére
szerintem qrva egyszeru megcsinalni
a Stilo-ban sokkal tobb hely van hozza, mint egy mk1 Punto-ban, es abban is elfer, hiszen a Fiat Palio-ban gyarilag is benne van a 1.6 16v motor, az meg kivulrol nem lesz nagyobb attol, mert 1.9-s lesz belul
amikor ismi csinalta otthon a 1.9 16v motort aszondta, hogy a 16v blokk vmivel szelesebb belul, igy abban nem kell megtunnerolni a kepen lathato modon a blokk belso falait, csak a 8v-nel
a 1.9-s motorba valo stroker kovidugo eleve csak 1. tulmeretesben van: 87mmtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integrale #8931 üzenetére
amugy pont ezert volt az otlet, hogy 2.4 es ahhoz egy 6-s valto, hogy a nagyobb fotengelyi nyomatekbol is meg egy kicsit tobb legyen a kereken azonos fokozatban + sperr bele
egyszer majdnem vettem is egy 4 hengerezo HGT-t, de "szerencsere" nem lett meg a torzskonyve ugyhogy meghiusult a dolog... pont egy nappal kesobb raktak fel ezt a 147-t a FB-ra, amivel most jarok
isteni sugallat volt nem megvarni azt az egy honapot, amig ujat kernek
mondjuk annak a HGT-nek volt eleg baja azon kivul is, de 100k-ba kerult volna csak
de 17-18 evesen melyiken ep a taposo meg...?
egyszer meg egy mk2B PuntoHGT-t lattam qrva jo aron, kormanyszervo hibaval
Abarth optikas volt, +4 alufelni teligumikkal, svajci, es 400CHF volt az ara csak
hat ott ezt nem butykolgetik meg, hanem gyari uj, az meg ennyi idosen GTK-s hiba
2-3 nap mulva mar nem is volt fent a hirdetese...több drón kell ;P
-
szabonagyur
félisten
Punto 2004 körül 1.2 60 lovas mennyire vehető vagy kerülendő?
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
gipsztigris
addikt
válasz szabonagyur #9018 üzenetére
Egyszerű mint egy faék! Ha nincs rozsda akkor szerintem nagy baj nem érhet. Ha kicsit csajosabbat szeretnél akkor ajánlom még a Lancia Ypsilont. 1:1-ben Punto II, csak ünneplőbe van öltözve.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
rover45
senior tag
-
Sörike
tag
Sziasztok! Az alábbi problémám lenne 2001es Fiat Punto II 1.9JTD-mel:
Alapjáraton remeg a kormány, indításkor és leállításkor az egész autó átremeg. Mitől lehet ez? -
Főnökasszony
csendes újonc
Sziasztok,
Meg tudja valaki mondani, hogy Fiat Punto 55S indító- illetve ajtókulcsa (nem a remote-os, hanem a mezei sima) átültethető behajthatós, riasztós set-be? A fém, ami van hozzá jó 1 mm-rel keskenyebb mint az eredeti kulcs szára közvetlenül a műanyag előtt és ugye a 'minta' is megy még egy kicsit ebben a méretben. Ezt a fémet kell másoltatni, mondjuk kulcsmásolónál a set-hez tartozó 'fémnyelv'-re? A méreteltérés nem gond?
-
rover45
senior tag
Sziasztok, a segítségeteket, véleményeteket szeretném kérni.
Pár hete megváltunk a feleségem 2005-ös Grande Puntojától (amit 2008ban vásárolt 30-40e km-rel, 1,3 MultiJet, 55kW, szerettük imádtuk, nem akartuk eladni, de a csomagtartója nem volt partner a család gyarapodásával járó feladatok ellátásában, sajnos mivel anno CHF-es vásárlás volt, így jól nem tudtunk belőle nyilván kiszállni, de a várakozásaimon felül ment el, 218e km-rel, vezetett szervizkönyvvel, részletes javítási munkalapokkal, teljesen vállalható állapotban).
Korábban úgy voltunk vele, hogy méretileg egy 1-es Touran az, amire szükségünk lenne, de már a Multiplától kezdve, az FRV, HRV, Sharan, Golf Variant, Sportage, Altea XL-ig minden volt terítéken.
Mivel ház vásárlás előtt állunk, így a 1,5 milliós vonalnál húztuk meg a határt (nyílván ha 1,8 és olyan, akkor meg fogjuk venni). Évi 10-12 ezer km-re, helyben (vidéki város) vagy maximum 50-60km-es körzetben használnánk, esetleg évente egyszer szlovén tengerpart, így én úgy gondoltam, valami egyszerű szívóbenzin kellene nekünk, részecskeszűrő-kettőstömegű-automata nélkül lehetőleg és azért pár évig lehessen rá számítani (természetesen minden szükséges karbantartás mellett).És ami miatt itt teszem fel a kérdést: van itt helyben egy Fiat Stilo SW, abból is az Uproad kivitel.
Konkrétan ugyanígy néz ki, mint a képen, de karcmentes, sérülésmentes, gyönyörű állapotban van. Egy helyi srác hirdeti, 2008-as évjáratú, 110e km-rel vette meg az 1. osztrák tulajdonosától, azóta ő használja arra, hogy kijárjon vele dolgozni Ausztriába, most cirka 230e km van benne.
A rendszám alapján letölthető adatait linkelem: [link]
1,9 MultiJet, 88kW, 120LE az irányára 900e Ft.
Használtautón nem találtam Uproad kivitelt, de a 900e az a kínálat legteteje. A tulaj nem szerette volna eladni, de örökölt valami nagyobbat, így neki kell mennie. Mindent mindig megcsináltatott rajta, most a két első fék az, ami cserés lenne, de nem szeretne költeni rá.Tisztában vagyok vele, hogy ez az én döntésem és az én pénztárcám, pusztán csak a véleményeteket szeretném kikérni, hogy ki hogyan gondolkozna a helyemben?
Valójában a dízel Puntot is szinte csak helyben használtuk, persze mindig prémium üzemanyag, 10enként olajcsere, a Fiat szerint gondozásmentes láncot is időben cseréltettük... csak ha a Stilo mellett döntök, valójában pont a felhasználási célnak legalkalmatlanabb autót választom de egész jó méretűnek tűnik, gyönyörű az állapota és félig-meddig ismerjük a helyi tulajt is.
Köszönöm a válaszokat!
-
diegho
nagyúr
Újabb kérdés. Mi a helyzet a Grande Punto-val? 1.4 8V ill. T-Jet is van. Itt már nem M32 van, az tuti. Ezeknek mi a típushibája?
-
erik365
aktív tag
Sziasztok!
Punto 1.4 T-jet-et meglehet nyugodtan venni ha rendben van? (2008). Mire kell odafigyeni?
Köszönöm.1.4 T-jet M32
-
Jakuskacsa
senior tag
válasz hroberto #9316 üzenetére
Sziasztok! A problémám egy 1.3jtd 90 lovas grande puntommal van. Elromlott benne a turbónyomás szabályzó szelep, de már a második van benne és nem jó. Nem tölt, nem úgy húz ergo nem hozzávaló. A unixban vettem de egyik sem jó, tudtok valami üzletet ahol tudják is mit kérek? P0045 ös kódot dob azaz rossz a szabályzó/ nem hozzávaló. Esetleg ismerték valakit aki bont és tud pont olyat adni amilyen a gyári? Köszi a segítséget. Amúgy ezt keresem:
Bocs de csak így tudtam fényképezni, h látszódjon a cikszám.
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #9339 üzenetére
180k van lassan a Punto-ban, nem tudom, volt-e valaha is nyúlva a hátsó dobfékhez. Ha hosszabb távra tervez, fenntartásban olcsóbb lesz szerintem.
-
Paxker315
addikt
Sziasztok!
Az 1.4-es sima szívóbenzines 77lóerős Fiat-Alfa.. motorokkal kapcsolatban szoktak lenni problémák? Oké, nem tűnik túl aszfaltbetyárnak, de, 90% városi használat, gazdaságos működés előtérbe helyezésével egy kisebb autóban (Punto? Mito?) mennyire használható? Vagy inkább ne erőltessük?Nézegettem a használtpiacon a Mito&Punto kínálatot, de nagyrészt vagy ezzel a motorral van, vagy az 1.4-es nemturbós MultiAir-rel (105LE). Nagyobb motort indokolatlannak látok a városi csapatásra (ritkán hosszabb utak), de nagyon alulmotorizálni sem lenne célszerű.
Ha ~2m-ig engedjük a keretet, mi lehet a preferált megoldás? Mindkét kisautó tetszik egyébként, bár, a régi 147-eseket karakteresebb-szemrevalóbb daraboknak tartom. Bárminemű elsőkézbeli észrevétel&tapasztalat felbecsülhetetlen.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Remekelek28
őstag
válasz HussarF #9419 üzenetére
Annyira nem mélyülnék bele. Lényeg.h van ilyen is. Bár azt előbbvalónak tartottam volna,hogy a kuplungfelengedésnél levő megugrást kisimitsák. Ezt már a grande puntom is jobban tudta. Nagyon vissza kell tartani a kuplungot és nyomni a gázt,h ne ugorjak egyet. Sport fokozatba meg mégjobban érződik.
-
Winne
nagyúr
Urak. Adott egy Grande Punto. Az ajtókon van az elektromos ablak vezérlője, a bal oldalon mindkét ablakhoz. Itt a jobb oldali ajtóhoz tönkrement a vezérlő, a jobb oldali ajtón továbbra is működik. A kábelezéssel lehet a gond, vagy valami költségesebb dologra számítsak?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
j.bravo
addikt
válasz HussarF #9455 üzenetére
Tudom hogy fóliával fizikailag megoldható, csak közúti ellenőrzéskor támadható a dolog. A műszaki is vitatható, bár eggyel könnyebb eset, nincs feltétlen time pressure hogy "uram, most adja ide a forgalmit és hívjon egy taxit, továbbá tegye el ezt a csekket".
Ha a gyári lámpa ilyen, anyagában színezett, akkor ezzel nincs gond.(bár miután valakit szívattak (legalábbis volt róla TC cikk) az E jeles, nem gagyi, Osram gyártmányú, Lumenettől vett Golf lámpatesttel, na meg barátnőmnek nem akarták elhinni (pont amikor anyósomat hozta a kórházból, mikor máskor) hogy a Grande Punto Van hátsó oldalablaka gyárilag színezett, és mindenképpen műbizonylatot akartak a fóliáról, már nem vagyok ezzel kapcs. biztos semmiben )
Élőben lehet hogy ahogy írod, a tagolás miatt jobban mutat, nem tudom, sajnos még csak sima változatot láttam élőben, Q-t nem, pláne nem my2020-ast
De amúgy amíg nem mindenkinek ugyanaz tetszik, addig jó. Ha választék is van ehhez, az még jobbWhatever.
-
Sörike
tag
Sziasztok! 1.9JTD 80 motoros 2001es Fiat Puntoval kapcsolatban lenne kérdésem. Indításkor, leállításkor az egész kaszni átrázkódik, alapjáraton pedig remeg a kormány. Első tippem a kettőstömegű lett volna, de nincs hangja, illetve a kuplung pedál sem lüktet. Esetleg van valami tartó bak ami típushiba szerűen szét szokott menni? Vagy még valamiféle billenésgátlóról hallottam. Előre is köszi!
-
MaciG
addikt
Üdv.
Elsősorban Grande punto (2005-2009) tulajokat kérdezném, hogy mennyire számít olcsónak, vagy drágának az autó szervizelése? Persze ez relatív mi olcsó, és drága, de mondjuk más népszerű márkákhoz képest kategórián belül.
BANZAII
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integrale #9608 üzenetére
147-ben csak Pratola Serra motorok vannak, ami a Fiat sajatja
ugyhogy ha a SuperFIRE TJET kerul bele, ami szinten Fiat eredetu, akkor sincsenek semmivel elorebb a GM-ék a %-ukban1.75TBi-t is siman berakhattak volna faceliftes 147-be "GTA"-kent, mivel a Busso V6 2005-tol nem teljesitette az Euro normat mar
240lo, 6-s valto, Q2, 330-s fek...siman jo lenne ma isvagy hogy a GT Blackline 170lovas dizelet miert nem raktak Grande Punto-ba egy dizel Abarth-ékent, meg szinten miert nem az 200lovas 1.75TBi lett a benzines Abarth abban
miert csak 8v dizel motorok voltak a GP-ban es miert "csak" 130loig, amikor eppen dizel laz volt EU-ban es mindenbe is mentek a CR dizel motorok[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Elektrosokk
addikt
Főleg Budapesten használom, az elsőt 3 évig, nagyon jó helyről vettem, A mostanit is kb 3 éve nyúzom. Szerintem egy kicsit nagyobb a riadalom ezekkel a motorokkal kapcsolatban mint kellene, ez inkább arra vezethető vissza hogy sokan nagyon elhanyagolják az autóikat.
Szóval nekem városban a 2.0 TS bevált. Szeretem forgatni, illetve kell is ha valaki dinamikusan akar autózni, a 4 hengerhez képest egészen kellemes hangja van, semmiféle motorikus problémám nem volt egyik autóval sem, pedig aztán tényleg nem kíméltem őket, kivéve a két korábbi kitételt (hidegen óvatosan és olajcsere)
Ami jó tanács hogy a kiegyenlítő tartályt érdemes cserélni ha megveszed, ahogy elfárad az anyag hajlamos repedni, és a legszerencsétlenebb helyzetben fog elfolyni a víz, mindkettővel így jártam. Érdemes arra figyelni hogy kitől veszed meg, ennél többet nem nagyon tudsz tenni.
#9641Integrale Grat a szerszámos készlethez! Puntoban is van annyi bugi mint a 147-ben ?
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
csongi
veterán
Sziasztok.
Fiat Punto 1.4 8v. 2012 evjarat.
Hogyan kell a service intervallumot restelni? -
molnarpeter
nagyúr
Vezérlés, EGR probléma gyakori - előbbi inkább akkor, ha el voltak húzva az olajcserék (nekem pl 170k km felett még gyári, 10-15 ezrenként érdemes ledobni az olajat), utóbbi pedig tisztítást igényel csak általában, nem kell csere. Turbó a 90 lóerősnél változó geometriás, sokat alacsony fordulaton erőltetve le tud kormolódni és úgy megszorul a szerkezet - egészséges 1500-2500 fordulat között használva és néha kihúzatva ez nem igazán fordul elő. DPF jelenlétét kéne még megtudjuk, magyar piacos Euro 4 még nem kapott, de ha már Euro 5, akkor van alatta, az nem lenne előny mondjuk... Váltók közt az 5-ös a jobbik fajta, de azért egy olajcsere és néha szint ellenőrzés nem árt, de kevésbé nyűgös, mint a 6 fokozatú. Elektromos szervó javítás ami még drágább (60-70k), ezen kívül több filléres dolog szokott lenni. Toronycsapágy, féltengely csukló, klíma ventilátor csatlakozó, hátsó lámpa csatlakozó, csomagtér- és többi ajtó átvezetőben kábel törés, hangszóró csere, stab pálca fordulnak még elő többször a Punto csoportban így hirtelen. Rozsda tekintetében első lengőkarok és bölcső megnézendő a biztonság kedvéért, karosszérián a sárvédőíveket és a küszöbök elejét nem árt megnézni (le tud pattogni a festék), nameg alulról a karosszéria dugók meglétét sem árt ellenőrizni (+pótolni őket).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hroberto #9710 üzenetére
nekem is úgy rémlett, hogy nagyjából a Punto Evo-val került be fixen minden dízelmotorhoz.
Ha hosszabb utakra volt és lesz használva, akkor nincs gáz; rövid távok miatt eltömődött szűrőt regenerálva viszont felhígul a motorolaj, elégtelen kenés lép fel (akár vezérlést, akár a motor többi részét nézve), így igazából még fontosabb az olajcsere is.[ Szerkesztve ]
-
gombii
tag
Sziasztok,
Apósom megbízott, hogy rendeljek neki fékbetétet egy 2002-es Puntohoz. 1.2-es 60le. 55e km van az autóban, még sosem volt benne cserélve, de a katalógusok két félét hoznak, aminek van kopásjelző kis kábele és aminek nincs. Honnan tudni megbontás nélkül, hogy milyen fajta lehet benne? Klíma nélküli autó, úgyhogy nem a legjobban felszerelt az tuti.
köszi a segítésget! -
prannk
őstag
Üdv!
Fiat punto nál mi okozza azt ha teljesen kitekerem balra a kormányt elmegy a szervó. Ha újraindítom megy újra.
Galaxy s7 akksit és hátlapot vennék
-
gombii
tag
sziasztok!
Contitech vízpumpához nem adtak tömítést egy 2002-es 1.2-es Puntohoz. Azt jól gondolom, hogy a csomag része kellett volna, hogy legyen? -
molnarpeter
nagyúr
válasz Integrale #9818 üzenetére
Hogyan kell érteni a kisebb hibalehetőséget? Kicsi a minta, de pl itthon autón betétes, gépeken házas fajták vannak (kivéve centrifugál, nameg kétütemű, és van még egy szűrő nélküli 4T benzin is ). Utóbbit így robusztusabbnak gondolnám, de pl Opel vonalon szoktam látni a házba épített szelep miatt olajnyomás problémát. Témához kapcsolódóan, Punto-hoz 570 volt a legolcsóbb szűrő akkor kauffernél, jó hogy nem ingyen adják
[ Szerkesztve ]
-
jani071
csendes tag
Sziasztok.
kezdő jogsisként vásároltunk egy Fiat Punto ELX 2000-es évjáratú autót. Átnézettük szerelővel.Eddig 3x tankoltunk bele és 2x csak félig volt tank, de tegnap teletankoltuk, mivel nagyobb útra indulnánk ma du. Eddig nem éreztünk benzinszagot az autóban de ma reggelre nagyon erősen érződik az autóban és körülötte. Szerintetek mitől lehet? Mit tudok tenni? Szerviz 24.-én nem nagyon van sehol. Elmerjunk indulni vele? -
hacki87
senior tag
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz molnarpeter #9890 üzenetére
Röviden. Van egy fiat punto 2/b 1,3mjtd autó. Megvigyázott, karbantartott kevés km. Eleje le lett zúzva balesetben. Váznyúlványok kaptak egy pofont, hiába történt az eset 30km/h-val. Padon vissza kell húzni az elejét. Csak ez 200 ezer. Össz javítási költség 450 ezer. Az autó nem ér ennyit. Tulaj a hibás, ezért a biztosító nem fog fizetni szerintem. Motor nem sérült, ezt szeretném átrakni egy motorhibásba. Vagy eladom alkatrészbe.
[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
üdv!
Egy Bravo 2 (alap 1.4 vagy a t jet) fenntartása/javíttatása az jóval költségesebb ,mint a grande punto? Mert elsőre a punto tetszett meg, de időközben rátaláltam a bravo-ra és az még jobban bejön.
BANZAII
-
Directors
senior tag
válasz molnarpeter #10036 üzenetére
Köszönöm szépen az infókat. Megyek majd megnézek most egyet. Kíváncsi vagyok. Begurítom egy átvizsgálásra is egy független helyre. Nézzék meg alaposan. Hideg az most lesz dögivel.
Nekem kettes puntom van most, de ezeknek is nyűgje a kormány szervó. Mondjuk nekem szerencsére még nem volt. Meg ez relés. Azt pikk pakk megcsinálom. Plusz van még ami hiba szokott lenni az a nyomatékszenzor a kormányban. Szerintem itt is ilyen dolgok lehetnek. Műszerész létemre ha nem nehéz a szervót megtudom oldani.
5-ös váltóval nézem. Igen, ha megköttetik az üzlet akkor egyből csinálom is rajta az olajcserét a motorba meg a váltóba is. Szűrőkkel együtt. Viszont a vezérlés cserét szakemberre bízom. A jelenlegivel is egyből így tettem.A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
Integrale
veterán
A Bravo es a Tipo kozott szerkezetileg ninca átfedés. Bravo 2 egy komolyabb auto, mint a Tipo. Utobbi kisauto platformon van, mint pl a Punto.
140 lovas az MultiAir, inkabb T-Jetet keress, elegendo a 120 loeros is, hetkoznapi hasznalat soran nem ad tobbet, mint a 150-es, sot, alul meg gyengebb is egy hajszallal.Em Bravot vagy Deltat neznek, 120 loeros T-Jettel, 2011- vagy ujabbat.
"Bad reklám is reklám too"
-
Stylewars_kp
senior tag
Fiat punto 2 classicban van isofix? Köszi.
-
Gabis
őstag
Sziasztok! Punto 2 esetén melyik motor a legajánlottabb? Esetleg azon belül is szükséges motorkódot figyelni? Leginkább városi használat, de ha pl. az 1.4-es jobb konstrukció, akkor olyat keresek. Előre is köszönöm.
-
Directors
senior tag
Szia!
2-es puntoból az 1.2 8V 60 LE(Ha jól tudom 188 A4.000 a motorkód)az úgy mond legigénytelenebb motor. Csak olaj legyen benne. Nem egy erőgép, de örök élet. Itt ha elszakad a vezérműszíj, akkor sincs gond mert nem megy tőle tönkre a motor.
Nekem 1.2 16V volt. 80LE (188 A5.000 a motorkód). Itt ha szakad a szíj akkor a motor is tönkremegy. Én nagyon szerettem. Ez már egy fokkal azért jobban gyorsul. Főleg ha egyedül vagy vele. Nekem nem volt észrevehető olajfogyásom sem. Szépen tette a dolgát.
Szerintem egyik sem rossz motor. Próbáld ki mind a kettőt ha teheted.
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
Directors
senior tag
Nálam nem jött az olaj. Viszont az 1.2 8v-nél mint ha hallottam volna hogy előfurdul néha. Viszont könnyen orvosolhatò.
Van egy olyan honlap hogy puntonium.hu Ott rengeteg hasznos infòt találhatsz.A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
McAdam6
tag
Nagyon laikus kérdés: Punto mk2 16V-be be lehet építeni a speedgear aut. váltót ?
-
hobizoli
nagyúr
a kis piros PuntoGT a hetvegen az Euroring 4 oras versenyen gyozott a Speedzone E46 Compact BMW-je elott a 3. kategoriaban, amiben olyan soforok voltak Vályi Pista mellett, mint a SzaboKrisz23 Rallycross versenyzo, es a Nagy Norbi WTCR versenyzo a Zengomotorsport-tol
e örö é bódottáá
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz CharlieDrop #10390 üzenetére
min 3, max 4 pilota lehet csapatonkent, de mindenkinek kell vezetnie, aki be van nevezve
feluletesen olvastak at a szabalyzatot, vagy lehet ugyse...
egyebkent latszott a Valyi Pista nyilatkozataibol a verseny utan is, hogy ok ezt gyozelmet nagyon tutira vettek mar maguknak a verseny elott is
az meg hogy szavaiban utalgat olyanokra, hogy masik auto nem volt szabalyos...
baze Ferrodo DS2500-s betet mennyire street legal E jelu, amivel ok mentek, meg fektarcsa nem igazan modosithato -ha jol emlexem-, csak a betet (de annak utcainak, E jelunek kell lennie) es ok a 20d helyett 30d feket hasznalnak, ami nagyobb atmeroju es vastagabb fektarcsa is
a toronymerevito nem lehet beheggesztve fixen, csak oldhato kotesu, azaz csavarozhato fajta lehet, es nezd meg a videot, amikor meg a Royal BMW-s arc muhelyeben van az autojuk felemelve, a hatso felso merevito fixre van heggesztve a ket sarvedo belso felei koze
eleve az, hogy odamennek egy amator versenyre ket full profival is mar khm....
Nandi mondta, hogy a verseny elott, majdnem kirohogtek oket, hogy tenyleg egy Fiat-tal akarnak menni 4h-s versenyen...
amikor meg vege volt a versenynek meg csak neztek, hogy jéééé, kibirta a Fiat, es meg is nyerte
csak a Fiat-ban nem kellett hutokoroket se menni, mert 103fokos a viz, ahogy nekik a dizel BMW-ben, meg a Ford, meg a Honda ki is allt a versenybol, mert nem birtak a kikepzesta Nandiek nem gyari PuntoGT hutot hasznaltak, hanem egy mk1 Punto 1.7TD front meretut*, de 1.5x vastagabbra megcsinaltatva egy maszek gyartoval, a hutorendszer modositasat meg megengedik a szabalyok is.
Nandi mondta azt is a Royal BMW-s szervizes mukival beszelgettek a futam utan, hogy igazabol mindent meg lehet csinalni olyanra, hogy kibirjon egy ilyet, vki ebben a markaban/tipusban tudja hogyan kell ezt, vki abban----------------
* a TD-ben gyarilag nincs intercooler, igy abban a zarhidtol a loki aljaig es lampatol lampaig er a huto gyarilag
a GT-é kisebb ennel, mert ott a vizhuto kozeprol eltolva menetirany szerint jobbra helyezkedik el, tole menetirany szerint balra mellette all egy side mounted intercooler (=SMIC) is, mar felig a bal elso fenyszoro alatta tunnerebb GT-kbe is mindig TD hutot raktunk, marcsak azert is, mert ujan 1/3-d annyiba kerul, es kb 30%-l nagyobb a front felulete
foleg mivel az ilyen GT-kben amugy se a gyari SMIC volt mar, hanem ez ele, egy az elso-also legbeomlobe rakott, de SMIC-nel sokkal nagyobb front (=FMIC), amivel felszabadult a SMIC helye
igy a TD huto elfert annak a helyen a GT-ben is, javitva a hutestezt a PTD hutot klonoztattak le a Nandiek 1.5x vastagabbra megepitve, ezzel kb 2x novelve egy gyari PGT vizhutojehoz kepest a hutesi teljesitmenyt
a termosztat a GT-ben eleve alacsonyabb homersekletu, mint a szivokban, 84 fokon mar nyit, a digo turbos autoknal ez altalaban mindig igy van
en ezert sem ertettem a Valyiek 103 fokig felengedett vizet se, hogy miert mehet addig, miert ott kezdenek csak visszabb venni a tempot kicsit lassabb kort menni, mert arra az ECU mar butit, hogy ne akarjon hengerfejes lenni
miert nem raktak egy 30d vizhutot is pl...?OK, hogy nyomas alatt nem forr fel, mert a kukta is igy mukodik a konyhaban, de csak egeszsegesebb egy 90-92 fok koruli vizhofok fruttiztatva, egy 100-103 fokosnal
na mind1, aug07-n lesz a 2. menet, madj meglassuk addig ki mire jutott....
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...