Hirdetés
- Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
Hirdetés
-
9 Lives to Defend bemutató
lo Jó sok dolga akad a macskánknak, míg távol vagyunk az otthonunktól.
-
Promóanyagok és árak is vannak az őszi Galaxykhoz
ma A Tab S10 család és a Galaxy S24 FE bármelyik nap elstartolhat.
-
Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
ph A "lopakodó" alaplapok fogadására felkészített konstrukció beletere nem lett szűkös, és az egyik változatának elejét fával díszítették.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz volvoguy #3333 üzenetére
Ha nincs rola szamla, akkor erdemes ranezetni azert, hogy tenyleg cserelve voltak-e a cuccok. Gazolajszuro viszonylag draga tetel az atlaghoz kepest (1-2k helyett 7-8k), ket olajcserenkent illik cserelni. Ha sokat varosozol, (meg amugy is) erdemes 10ezrenkent cserelni az olajat. Ha csak palyan mesz es nagyon tutifasza olajad van, akkor lehet tartani a gyari huszezres periodust. Ajanlott olajak motul, liqui moly, fuchs. Seleniat ne, sajnos egy ideje mar nem olyan jo, ellenben horror draga. Igaz a tobbi ajanlott is, de azok legalabb jok is. Nekem eddig a motulbol nem fogyott semmi 5e km alatt.
Ha 200 folott van a km a kocsiban, akkor erdemes leszedni a szivosort es kitisztitani. Egy uj vezermuszij fog hozza kelleni, de ha hosszutavra vetted a kocsit, boven megeri. Meg az elveszett lovak is visszajonnek. Szinten "kotelezo program" az egr kiirasa/falazasa, hogy ne a sajat szarat nyelje vissza a motor. Nekem csutortokon lesz majd ez megcsinalva+kis chip, majd referalok milyen lett.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
Nem fogod meguszni a szervizt. Mi is barkochbazhatunk itt, de amig nem lesz rendesen kiolvasva az auto fiatos eszkozzel (legalabb Multiecuscan, de inkabb Fiat Examiner), addig lovoldozunk vaktaban. Valoszinu elektromos kontakthiba. Lehet gazpedaljeladotol motorvezerlon at barmi, ami kabel. Meg lehet hardveres hiba is. Plusz azert azt tudjad, hogy a hibakod onmagaban arra van, hogy a diagnosztika elinduljon egy nyomom (neha amugy tevesen) es kizarjon eloadat olvasasbol bizonyos alkatreszeket es igy leszukitse a kort. Az sajnos, hogy neha egy honapig is tunetmentes az auto, nem segit ezen. Lehet, hogy amikor nem produkalja a hibat, nem is lehet kimutatni. De mondom, celeszkozzel kellene nekifutni, nem ilyen androidos hoki programmal.
-
rbalint88
addikt
válasz dellfanboy #3449 üzenetére
nem nyűgös konstrukció. city servon kívül nincs sok buktató benne, egyszerű motor, egyszerű kiszolgálóegységekkel. T-jet se para, ha beszívsz egy turbófelújítást, 120ezer Ft, aztán jó megint 10 évig... cserébe van póver, meg főleg nyomaték. 120 lovas T-jetet keresnék panorámatetővel, ha grandét akarnék venni.
-
rbalint88
addikt
válasz dellfanboy #3451 üzenetére
semmi baja nem lesz a 15km-től. a turbótól nem melegszik nehezebben, nem lesz tőle dízel. mondjuk én 5-6 km-re használok dízelt (1.9) és annak sincs baja. igaz hosszabb utakon ki is kormolom
-
rbalint88
addikt
válasz hroberto #3562 üzenetére
alapvetően nem rossz a mannol, nézd meg van-e olyan gyári speckója, mint pölö a motuloknak. nekem az megy bele, mert legyen az egyik legjobb ("a" legjobbat nem hirdetnék, motortól és hitvallástól is függ, hogy kinek mi, de top 5-ben benne van tutira), az 1.3 jtd meg kényes is az olajra, nem azon spórolnék pár ezrest.
-
rbalint88
addikt
válasz norbert1998 #3568 üzenetére
a tiltás szabályzása gyártóként változik.
viszont el kellene vinni egy rendes szervizbe az autót és diagnosztikával kezdeni, nem csak így lövöldözni bele a vakvilágba, mert egyrészt érdemi infokat nem nagyon osztasz meg, ami alapján normálisan tudnánk segíteni, másrészt valaki idejön, akkor azt látja, hogy "na ez a szerencsétlen is mennyit szop az olasz szarával, akkor nem veszek puntót". szóval a legjobb tanácsom az , hogy több gondolkodás, több informálódás (nem kérdezés, hanem guglizás útján először), kevesebb picsogás, kevesebb barkochbázás, több normális szervizelés.
no offense, peace meg minden -
rbalint88
addikt
válasz norbert1998 #3570 üzenetére
sok dologhoz nyúlok én is az autón, de csak akkor kérdezek, ha a keresés (magyarul és angolul, esetleg németül) nem dob eredményt. plusz be kell látni, hogy az embernek vannak korlátai és adott problémák elhárítását szervizre kell bízni. erre egy kitűnő megoldás például, ha márkatopikokban/fórumokban utánanézel ajánlott szervizeknek.
de hogy ne legyek elkönyvelve egy utolsó kecsegének, segítek is: szerintem a motorral van gond
komolyra fordítva: légtömegmérőtől elkezdve tényleg kb bármi lehet, diagnosztika nélkül meg nagyon tippmix, a diag 5-10e Ft, viszont jó eséllyel kiderül egyből a hiba, nem csak a fél motortér cseréje után.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz norbert1998 #3602 üzenetére
Rengeteg hibalehetoseg van ilyenkor. Pl nekem mikor anlegtomegmerovel volt gond, nem dobott ra hibat, csak elo adatnal latszott, hogy azzal van a problema.
-
rbalint88
addikt
válasz !Overdose! #3614 üzenetére
Csatlakoznek Integralehoz. Ez meg igy a corporate bebaszas kozben is felakasztja a szemoldokot
-
rbalint88
addikt
válasz !Overdose! #3618 üzenetére
Gracc!!! Csak igy tovabb a kulturmisszioval
zoo8800: nalunk is volvo lesz a masodik, egy szolid picike xc70 v xc90
-
rbalint88
addikt
válasz roberto211 #3630 üzenetére
Rozsda. Mas baja nem nagyon lehet, nincs mi elromoljon benne
Grunge: talan bontott gyari rugo. Ujonnan dragabb, mint egy normal minosegu sportrugo.
-
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #3650 üzenetére
Mi baja lett? Uk/eu konverzio kb ingyen megoldhato. Gyari trafo 30k bontottan vagy annyibol felujitjak. Kerdezgettem en is, de elegge szivas visszalakitani a kocsi kabelezeset a simahoz, mert ugye ebben automata magassagallitas van es a sima motorja ezt nem toleralja, szoval szopashegyek varhatoak.
Ja es hogy az elejere is valaszoljak: elegge gyertyalang fenye van a sima halogennek. A projektorositas meg ugye kerdeses eredmenyt hoz. Hallottam par esetrol, hogy leszakadt a projektor vagy az egesz lampabelso. Es az az angoloknal, ahol rendes ut van, nem ilyen szekernyomok...
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #3652 üzenetére
nem tuti, hogy beszopod, de 50%+. mindkettőre értve. és ahogy eddig neked alakultak a beszopódási arányok ezzel az autóval, mondhatjuk, hogy 100%. én is kérdeztem a konverziót, amikor baja volt a lámpának, de azt mondták szopásos a sztori. és a tiédhez csak feleannyi egy fényszóró, mint az enyémhez
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #3681 üzenetére
a 166 ritkább, nagyobb, drágább modell, így a nem motort érintő költségei magasabbak. bontott alkatrész sincs hozzá annyira hegyekben, mint 156-hoz. csak 2.4 jtdvel volt, ebből viszont csak a facelift utáni 20 szelepes modellhez járt hatos váltó. 2.4 10v 150ló váltója végáttételre ugyanolyan hosszú, páláyn-országúton kb ugyanannyit esznek, egy-két deci eltérés lehet plusz-mínusz tempótól függően. nyilván 160 felett a hatos fog kevesebbet enni minimálisan.
166 rovarlámpásban a xenon drága fajta, ds1-es, tehát kb 20k egy izzó alsó hangon, mert trafóval egybeépített.
156-ban xenon kurvaritka, fél-facelifteshez 450 egy új lámpapár kedvezménnyel, egyébként darabja lenne annyi. facelifteshez kedvezménnyel megvan rongyos 300-ból is,különben darabja 200-250. motorból 1.9 jtd 16v és mjet 6gangos, valamint a 2,4 20v, de szerintem annak nincs értelme ebbe a kasztniba, orrnehéz lesz tőle, a fenntartása is drágább és igazából egy chipelt 1.9 pont úgy megy. oké, a hangja jó a 2,4-nek, de német autobahn-pusztító üzemmódon kívül nem sok hasznát veszed. tempomat a belső facelifttel vált elérhetővé, úgyhogy csak 2002 utánit nézz. kombiság csak alibi, nem cuccolós autó. a szedánnak nem bővíthető a csomagtere, de egyébként 20 literrel nagyobb alapból (380 vs 360 liter, vicc).
ha nem kell sokszor 2 embernek többször utaznia az autóban, akkor megnézném a helyedben a GT-t is, a leghasználhatóbb csomagtere van, mechanikailag 156, 147, csak a kasztni más. utastere is tágas, csak a két ajtó miatt a bejutás nehezebb, aztán hajlamosak lerúgni a burkolatokat bemászáskor, ezért "taxizni" nem ideális.
külföldről behozatallal könnyen rá lehet szopni, én itthon keresgélnék első körben és ha itt nem találsz nagyon semmit, akkor nézelődni csak kint. honosítás 200-230, plusz az útiköltség 100-200 szerencsétől függően. -
rbalint88
addikt
válasz ANDROID??? #3702 üzenetére
Exide premium, ahogy Overdose is írja
ja és a legnagyobbat, ami befér. -
rbalint88
addikt
Jöttem árnyalni a képet
Nekem 156 JTD 16V van, amit nagyon olcsón vettem, mert a drágább példányok nem győztek meg.
Most lesz egy komolyabb köröm vele így 13 évesen, 302ezer km-es futással.
Két hibája van: egyrészt hengerfejes - nem jellemző típushiba, másrészt valami a turbókörben elszállt, legjobb eséllyel a vákuumszelep, ami kb 30k.
A többi, amit megcsináltatok: kuplung és kettőstömegű csere, gátlók cseréje, turbó felújítása - ez részben preventíve, részben már azért tuti nem 100%-os, aztán el ne csessze a felújított motort. Ebből látszik, hogy ezek kvázi kopóalkatrészek, nekem most szerencsétlenül jön ki, hogy minden egyben lesz és így azért egy messziről is jól látható összeg lesz, vetekszik az autó árával. Más kérdés, hogy most fogok túlszaladni vele az autó akkori piaci árán és ugye azokkal is előfordulhatna, hogy költeni kell rá - kell rá, összefutottam azokkal, akik a dupla annyiba kerülő überpatika gépet vették meg kb ugyanakkor, ők is kellett költsenek rá 100k körül...
(rébuszok helyett: piaci átlag 1,2M volt tavaly, én 680k-ért vettem az autót, ez a csudafasza meg 1,5M volt)
Nálam nehéz lábbal csak városban 9 liter a fogyasztás rövid utakon, de ez teljesen rendben van. Erdélybe menet-jövet 5,8-ra jött ki 40 fokban, határon órás állással, fullon járó klímával végig. Aszkéta stílusban biztos hozható vele a 6-7 literes átlag, de én élvezni akarom az autót, nem érdekel a fogyasztás.
Futóműve kényes viszonylag, de TRW cuccokkal tartós, a kínai szar tényleg szétesik évente.
Egyébként a kategóriaátlaghoz képest max +10-20% a fenntartási költsége és mozgáskultúrában ég és föld egy Golfhoz képest.
A helyedben néznék 156-ot is, valamiért olcsóbb belőle az azonos paraméterű autó, mint 147-ből.
Motorból JTD, különösen az 1.9 8V bulletproof, a 16V és M-Jet sem bajos, utóbbinak max a szívósora lehet gázos, de arra is van megoldás. DPF-re ott a hosszúfúró 2.4 JTD 10V 150 lovas is nagyon jó és persze az isteni 2.5 V6, de utóbbi kettő csak 156 bódéban van. 147-156-GT fenntartásra egy kutya.
Nem beszélnélek le az alfázásról, sőt, bátorítalak rá! Így nyolc saját tulajdonú autó után azt mondhatom, hogy egyikkel sincs igazán kevesebb gond, mint a másikkal, ha nem valami totálszar konstrukciót veszel.űsagesz: szép a masina nagyon! pilácsokra vigyázz, kedvezménnyel is 230 darabja enyém is xenonos átmeneti
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Integrale #3742 üzenetére
az a baj, hogy a méltán híres-hírhedt autó és alkatrészkereskedő
féregember nettó átkúrta és sajnos a helyszíni ellenőrzésen nem derültek ki a gondok. a motorral volt a fő gond.ANDROID???: nem beszoptam, hanem kopó alkatrészek elfogytak. én ezt nem élem meg drámaként, még 5-6 évig tervezem megtartani az autót, addig ezekkel nem szabad gond legyen. turbó és gátlók még a gyáriak, 13 évet és 300ezret elment, nem lehet okom panaszra. szerintem az él álomvilágban, aki azt hiszi, hogy ezeket nem kell rákölteni idővel a kocsira. ha szerencséd van, vétel előtt cserélték őket és már az előző tulaj "beszopta" ezeket. amúgy pont azért vettem meg ezt az autót, mert ennél nem volt kínos magyarázkodás az állapota körül, pedig az ára miatt akár bele is fért volna. nem zörgött a futóműve, jól húzott a motorja, vezetve van a szervizkönyve, stb. szóval nehezen lehetne azt állítani, hogy beszoptam volna eddig 15ezer km és picivel több mint egy év alatt nem estek ki csontvázak a szekrényből ez az első meghibásodás (mármint a hengerfej és a töltőnyomás hiba)
-
rbalint88
addikt
válasz ANDROID??? #3744 üzenetére
5 vw és egy bmw után állíthatom, hogy a német autó is szar meg volt toyotám is, az se sokkal különb, csak abban legalább szarul is érzed magad
-
rbalint88
addikt
válasz nyogo83 #3746 üzenetére
én is így tervezek, 5-6 évig megmarad ez, aztán Giulia, amilyen a büdzséből kifutja, de abból valami igazán szépet szeretnék majd. és szentségtörés, de automatát. Veloce tetszik nagyon, az még hétköznapokban is élhetőnek tűnik*, viszont a lábát is szedi. annál tutibb csak az lenne, ha jönne egy soft-QV, valami 350 ló körüli teljesítménnyel, de már 6 hengerrel, presztízsből.* nem csak a technika elpazarlása napi járós autónak használni.
-
rbalint88
addikt
válasz ANDROID??? #3749 üzenetére
1979 BMW 535iM azert nem volt rossz azzal volt a legkevesebb bajom is, csak epp a fekkel lett baj, ami miatt faerintessel tetore kerult az auto.
Volt 3 Passat, mindegyik valos Highline, meg egy Golf4 GTI 180, annak nagyon kenyelmes ulesei voltak. Egyes golfommal nem volt bajom, csak fredibeni lett es nem erte meg megcsinaltatni. De az is vicces joszag, azzal es a bmw-vel volt igazan jo autozni azok kozul. Csak ugye mindketto veteran, ennek megfelelo haklikkal, komfortfokozattal es biztonsaggal (no klima, no abs, no gyurodozona).
156 jo kompromisszum, eddig adott annyit, hogy nem sajnalok kolteni ra, mert meg jobb lesz ezutan -
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz !Overdose! #3823 üzenetére
"de egyelőre ötletem sincs, hogy lehet kicserélni a lámpa kivétele nélkül."
sehogy. érdemes egyszerre kicserélni az összes izzót, mert a helyzetjelző extraszopás, de a távfényt se fáklyásmenet. a tompított viszonylag egyszerű, persze csak a simában, xenonosban az is bontós...
Integrale:
remélem is! bár a veloce-nek is nagyon jó hangja van, hiába csak négyhengeres. 1.4 multiair szerintem kevés bele, presztízsromboló. egyébként van kirakva most egy az aréna plázában, nagyon mutatós élőben is. majd ha kicsit kitavaszodik, elmegyek menetpróbára -
rbalint88
addikt
válasz Integrale #3825 üzenetére
végülis jah, igazad van. csak hirtelen elfelejtettem ezt a két szégyenfoltot a presztízsgyártóknál. amúgy nekem többet számít, hogy milyen élőben, mint hogy mit tud papíron. pl volt E12 535iM-em, az is csak 1200-1300kg volt, de a hangolás miatt megvolt benne a tank érzet, a súlyra azonos golf4gti meg tökre papír volt hozzá képest, de még a majdnem másfél tonnás 1.8T passat is. Érdekes mód az Alfa is valamennyire bunkeros érzés, pedig valójában elég messze van tőle (törésbiztonság tekintetében), de jó az illúzió.
na ebből csak azt akartam kihozni, hogy lehet jól futja a 0-100-at, meg tök elég papíron az 1.4T is, de ha nyüzügének érződik (alul nincs ereje, vékony a hangja), magyarán rossz a színház, az gáz.
viselkedésére kíváncsi leszek, ha azt is lehet úgy cibálni kanyarokban, mint a 156-ot, akkor nekem megfelel. a hely csak elég, családi autónak meg valószínű úgyis lesz másik, amit összehányhat a gyerek meg a kutya
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen