Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz sai #167 üzenetére

    Tobb generacio turbodizel is van, ugyanugy fejllodott ez is, mint a benzineseknel a karburator, injektor, elektronikus injekor vonal...itt kezdodott a elokamras turbodizel rendszerrel (TD), aztan jott a direkt befecskendezeses turbodizel (TDi.d., Fiat Croma 1.9TDi.d. (1988)), aztan jott a kozosnyomocsoves direkt befecskendezeses turbodizel (JTD), aztan meg a tobb pontu direkt befecskendezeses turbodizel (MultiJetTD), ennek piezo elektronikus vezerlese van.

    Ezeknel persze mindig ott van az intercooler is, es mind TDI-nek szamit.

    A legutolsonal egy befecskendezesi utemben egy hengerbe mar akar 5x is tortenhet gazolaj hengerbe jutasa.
    Egyre nott a befecskendezesi nyomas, amitol a gazolaj beporlaszatsa is egyre jobb lett, az elokamras rendszer ''csak'' 160-180bar-l nyomja be a materiat, az MJTD meg mar 2000bar korul.

    A HDI az is kozosnyomocsoves turbodizel, de a PSA konszern fejlesztese, ezert ok ugy nevezik, de szinten TDI technika

    A VW PD rendszere is TDI, az is egy turbodizel intercoolerrel, csak ott adagolo fuvokak vannak.



    hobizoli

    [Szerkesztve]

    több drón kell ;P

Új hozzászólás Aktív témák