Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • emiki6

    veterán

    válasz Attila0 #3 üzenetére

    Az üzemanyagcella olyan mint az elem, csak utántölthető, így "sosem fogy ki".

    Az elektrokémiai cellák lényege, hogy 2 anyagot reagáltatunk, de a reakció lépéseit térben elválasztjuk, így a reakció nem megy végbe spontán, csak ha munkára fogjuk és áramot termeltetünk vele.

    A hidrogén és oxigén alapú üzemanyagcellák lényege, hogy vizet gyártanak, és a vízképződés hajtóerejével áramot termelnek, amivel itt elektromotort hajtunk

    A nafion egy ionvezető polimer, az teszi lehetővé, hogy a reakció lassan játszódjon le, az választja el térben a reakció lépéseit.
    Az áramkör része a két pólus, ami az áramkört kettéválasztja. Az egyik félen a ket pólus között elektronáram van, amivel meghajtjuk a kocsit, a másik félen pedig ionáram, aminek a vezetőközege a nafion polimer.

    Akár az elemek esetén, a reakció csak akkor megy, ha fogyasztót kötünk rá, ami áramot használ.

    Tehát nem belső égésű motor, hanem olyan mint egy elektromos autó, csak akkumulátorok helyett egy áramfejlesztő reaktor van benne, ami hidrogént és oxigént eszik, vizet termel.

    -

    Azért is jó ez, mert a napenergia nehezen tárolható, lehet vele vizet bontani amikor többlet van és aztán azzal lehet kocsikázni is, nem csak a földgázhálózatba keverni.

    Nagy nehézség a hidrogén biztonságos tárolása, hogyha baleset van ne legyen gond. Hevesebben és magasabb hőmérsékleten ég, mint a gáz benzin stb.

    [ Szerkesztve ]

    Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"

Új hozzászólás Aktív témák