Hirdetés

2018. november 20., kedd

Meg is jött a VR/AR headsetekbe szánt Qualcomm SoC

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

A Snapdragon XR1 speciálisan a kevert valóság piacára készült, és minden porcikájával az igényekhez igazodik.

A tegnapi napon számoltunk be arról, hogy érkezik a Qualcomm Snadragon XR1, amit a vállalat speciálisan a kevert valóság piacára szán, vagyis a VR/AR headsetekbe. Ez mostantól hivatalos, ugyanis a vállalat be is jelentette a fejlesztést, aminek a célja egyértelmű: uralni ezt szegmenst, amely a piackutatók szerint 2023-ra 186 milliós felhasználóbázissal fog rendelkezni.


[+]

A Snapdragon XR1 pontos specifikációit nem közölte a cég, de Kyro CPU-magok lesznek benne, Adreno IGP-vel párosítva, amelyeket kiegészít egy Hexagon DSP, egy Spectre ISP, egy Aqstic hangprocesszor, ami mellé adott lesz az aptX technológia is a megfelelő minőségű, Bluetooth protokollon keresztüli hangtovábbításhoz. Ezek mellett a platform része még a Wi-Fi vezérlő, a biztonságért felelős egységek, valamint a 6DoF fejkövetést, illetve a vezérlők 6Dof vagy 3DoF típusú mozgásérzékelését biztosító hardver.

Hirdetés

A Qualcomm elsődlegesen a specifikus igények miatt tervezi meg az új lapkát, ugyanis a csúcskategóriás telefonokat célzó Snapdragonök, bár működőképesek a VR/AR headsetekben is, de például a modemre egyáltalán nincs szükségük, miközben ez a részegység elég sok helyet igényel a lapkán, illetve a virtuális valósághoz tervezett programok teljesen más teljesítménykarakterisztikát igényelnek. Többek között egy VR headset esetében gondot jelent a melegedés, mivel itt a felhasználó fejéhez nagyon közel van a rendszer, tovább a mai rendszerchipek igen erősen építenek a teljesítményskálázásra, vagyis kihasználják, hogy egy telefonban jellemzően nem állandó a terhelés, így igen agresszív az órajelek skálázása is. Ez viszont pont az ellentéte annak, amit egy VR headseten szeretne látni a piac, mivel a teljesítmény extrém skálázása nehezen kiszámíthatóvá teszi a hardvert. Ez a probléma könnyen átlátható, egy VR headset esetében az a lényeg, hogy minden képkocka kész legyen egy bizonyos időtartamon belül. Ha az órajelek folyamatosan ugrálnak, akkor ennek a követelménynek nagyon nehéz megfelelni.


[+]

A Snapdragon XR1 a fentiek miatt másképp kerül megtervezésre, noha a Qualcomm ezt nem részletezte, de minden bizonnyal sokkal finomabb lesz a teljesítményskálázása, hogy a beállított órajeleket azért stabilan tudja tartani. Ehhez meg kell változtatni a lapkán az IGP-be épített részegységek számát, mivel így alacsonyabb órajel mellett is elérhető a kívánt teljesítmény, de az egész nem gond, hiszen a modem helyére beépíthető a hiányzó tempó. Még a memóriavezérlő szempontjából is érdemes változásokkal élni, akár szélesebb memóriabuszt alkalmazni.

Biztos tényező a 4K-hoz közeli felbontás célzása. Valószínűleg a kijelzőmotor a 4K-s felbontás, komoly frissítés melletti biztosításával könnyedén elbánik, a többi pedig már a headseten múlik. Ettől függetlenül azért mobil megoldásról van szó, tehát itt ez leginkább egy elméleti lehetőség. A Hexagon DSP-nek is komoly szerepe lesz, mivel az AI manapság egy elmaradhatatlan téma. Ez a részegység képes lehet a beszédfelismerésre, a pozícióbecslésre, illetve a kiterjesztett valóság tekintetében hasznos lehet az objektumok osztályozása is.


[+]

A Snapdragon XR1 a Qualcomm szerint majdnem kész, és a vállalat szerint már megegyeztek a HTC, a Pico, a Meta és a Vuzix néven ismert cégekkel. A cél itt az, hogy már az idén megérkezzenek az említett rendszerchipet használó headsetek.

Hirdetés

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.