Még 2015-ben írtunk először a StarVR headsetről, amelyet akkor a többnyire videojátékokat készítő Starbreeze fejlesztett, de később a projektet felkarolta az Acer is. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, de az idei SIGGRAPH-on látható volt a StarVR One, amit jelenleg a StarVR Corporationbe tervez, az utóbbi céget pedig nagyrészt az Acer támogatja.
Hirdetés
A StarVR One koncepciója nem változott, az extrém, 210 fokos horizontális és 130 fokos vertikális látószögre koncentrál leginkább a rendszer, vagyis az ember teljes látómezejét le szeretnék fedni. Szemenként 1830x1464 pixel lesz megjelenítve, ami az eredeti tervekhez képest visszalépés, de egyszerűen a kijelzőtechnológiák nem elég jók a rendkívül magas felbontás megvalósításához. A képfrissítés szempontjából 90 Hz-re képes a hardver, ami igazából megfelelőnek mondható.
A fejlesztés egyik fő érdekessége, hogy beépítésre kerül a Tobii szemkövető technológiája, amivel a StarVR One dinamikus Foveated Renderinget tud megvalósítani, vagyis a kép a legjobb minőségen azon a területen készül el, ahova az ember néz, míg a fókuszponton kívüli területeken a minőséget vissza lehet venni, annak érdekében, hogy biztos elkészüljön az adott számítógép a számításokkal a szinkronablakon belül. Mindemellett fontos tényező, hogy a tervezők a SteamVR 2.0-t is támogatni fogják.
Sajnos a pontos megjelenés és az ár szempontjából még mindig sok a kérdőjel. Annyi biztosnak tűnik, hogy a StarVR One inkább a professzionális területeket célozza, vagyis a HTC Vive Pro lesz az ellenfél, és nyilván az árat is ehhez szabhatják majd.