A PlayStation 4 is megtámadja a kínai konzolpiacot

A Microsoft után a Sony is bejelentette, hogy "megtámadják" a kínai konzolpiacot. Természetesen a japán vállalat számára is a szabályok mentén kell egyensúlyozni, így a belépéshez előbb létre kell hozni egy kínai vállalatot, ami majd a konzol forgalmazását intézi. A Sony a Shanghai Oriental Pearl Grouppal társult, és a cél érdekében két közös vállalkozást is bejelentettek a Shanghaji Szabadkereskedelmi Zónában.

A Sony stratégiája egyébként nem különbözik majd lényegesen a Microsoftétől. Ez főleg azért lehet így, mert a cenzúrázásra nagyon kell figyelni, azaz Kína zömében saját tartalmakat fog kapni. Némi könnyítés lehet, hogy a Shanghaji Szabadkereskedelmi Zónában a helyi szervek is elláthatják a cenzúrázás feladatát, tehát ezt nem feltétlenül kell a Kulturális Minisztériumra hagyni. Ettől függetlenül a szabályok ismertek, tehát ezzel csupán csak időt lehet nyerni, így a törvény szerint elvileg kiadhatatlan programra a helyi szervek sem mondják majd rá az áment.

A Sony a kínai startról még nem beszél, így ebben az országban a PlayStation 4 még nem kapott pontos megjelenési időpontot. Ennek megfelelően a Microsoft mindenképpen előnyt élvez nagy riválisával szemben, de könnyen lehet, hogy a Nintendo lesz a nevető harmadik. A jelenleg gyengélkedő japán konkurens annyira speciálisnak tartja a kínai igényeket, hogy külön konzolt terveznek ide. Itt főleg az árral kell majd finoman bánni, mert több elemző is utalt rá, hogy Kínában a drága, komolyabb teljesítményű konzolok nem lesznek majd annyira kelendők.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés