A Nintendo megnyitná a Wii U-t a mobil játékok számára

A Nintendo nem lehet elégedett a Wii U nevű konzollal, mely messze alulmúlta a cég elvárásait az eladások tekintetében. A japán vállalat azonban nem adja fel, és elsősorban a szoftverfejlesztésekre helyezik a hangsúlyt. Ez logikus, hiszen egy konzolt így lehet a legjobban eladni. A készülő exkluzív tartalmak mellé azonban szükségesek olyan játékok is, amelyek ugyan elérhetők máshol is, de mégis növelik az adott termék értékét.

A Nintendo a mobil játékok piaca felé kacsingat, így az alkalmazásfejlesztők kapnak egy olyan konverziós szoftvert, mellyel a mobil operációs rendszerekre fejlesztett játékokat lehet portolni a Wii U konzolra. Tulajdonképpen az ötlet nagyon is jó, hiszen a masina táblaszerű vezérlője tökéletesen elláthatja a feladatát, illetve a Wii U hardvere is messze erősebb annál, amire szükség van, ráadásul az OpenGL ES 2.0 és 3.0 API támogatása is megoldható egy egyszerű szoftverfrissítéssel. Ennek hála a fejlesztők viszonylag kis befejtetéssel képesek majd portolni a mobil játékokat, de oda kell figyelniük arra, hogy a Wii U vezérlőjének érintésérzékeny kijelzője csak egyetlen ujj tapicskolását képes érzékelni, ám mivel dedikált gombok is találhatók rajta, ez a korlátozás nem jelent majd tényleges problémát.

Ha a befektetés kellően alacsony költségű, akkor bőven megfontolandó a fejlesztőknek a Nintendo ötlete, hiszen 3,5 milliós felhasználóbázist célozhatnak meg, továbbá – konzolról lévén szó – biztosított, hogy minden vásárló érdeklődik a játékok iránt. Extra befektetéssel, még az adott mobil játék is feljavítható, így esetleg a Wii U verzióért több pénzt is el lehet majd kérni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés