2017. november 23., csütörtök

Útvonal

Hírek » Életmód rovat

Viharfelhők gyülekeznek a Nintendo Wii U felett

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Az EA szakít az eladások tekintetében alulteljesítő konzollal.

A Nintendo komoly problémák elé nézhet. A Wii U néven elérhető konzol egyelőre nagyon messze van azoktól az eladási adatoktól, amit a japán cég várt, így már alternatív üzleti irányok is felmerültek, azaz megnyílhat a platform a mobil játékok számára. Ez talán segítheti a masina terjedését, de a potenciális vásárlóknak biztos nem fog tetszeni az egyik legnagyobb játékkiadó új közleménye, melyben lemondanak a rendszer támogatásáról.

Az EA alig két éve jelentette be, hogy komoly partnerkapcsolatot alakított ki a Nintendóval, de úgy néz ki, ennek most vége, és a cég jelenleg egyetlen játékot sem tervez kiadni a Wii U-ra. A probléma már sejthető volt akkor, amikor a Dead Space 3 Wii U portját egyszerűen törölték, de a bejelentés így is sokkoló lehet a japán cégnek, hiszen a konzolt tartalommal lehet eladni.

A döntés kapcsán konkrét okot az EA nem jelölt meg. Technikai probléma is lehet a háttérben, de nem valószínű, mivel a Nintendo Wii U a jelenleg kapható konzolok között a legerősebb, így megfelelő munkaóra befektetése mellett bármilyen játék jobban futhat rajta, mint Xbox 360-on és PlayStation 3-on. A legfőbb probléma valószínűleg azzal van, hogy mennyi erőforrást érdemes egy olyan konzolba befektetni, amiből az előző hónapban nyilvánosságra hozott adatok alapján 3,45 millió darab kelt el, miközben a Nintendo 5,5 milliós nagyságrenddel számolt még a karácsonyi rajt előtt.

A Nintendo Wii U másik problémája az új generációs Xbox és PlayStation lehet. Ezek a masinák drasztikusan eltérő hardvert kapnak, amit a fejlesztőknek ki kell használni, ha egyedi dolgokat szeretnének alkotni. Ez viszont nagymértékben megnehezíti a portolást, ugyanis olyan funkciókat támogatnak ezek a platformok, amelyeket nemhogy az aktuális konzolok, de még a jelenleg megépíthető PC-k sem tudnak megoldani. A jelenség főleg arra vezethető vissza, hogy a következő generációs gépek a processzor teljesítménye szempontjából nem valami acélosak, ami természetesen betudható annak, hogy rendkívül alacsony fogyasztású, mobil eszközökbe szánt processzormagokat kaptak. A Nintendo Wii U által használt három CPU-mag sem mondható gyorsnak, de amíg az új generációs Xbox és PlayStation meg tud oldani gyakorlatilag mindenféle általános számítást az integrált grafikus vezérlő segítségével, addig a Wii U képességei ebből a szempontból annyira limitáltak, amennyire egy mai PC.

A probléma forrása, hogy a következő generációs hardverekben már játékmenetet is befolyásoló feladatokat dolgozhat fel az integrált grafikus processzor, ami a teljesítmény skálázhatóságára nézve roppant kellemetlen. Ezt nem lehet csak úgy paraméterezni, ahogy a játék grafikáját, mivel befolyással van a virtuális világban történő eseményekre. Ennek következtében a limitált funkcionalitással rendelkező platformokra át kell tervezni az adott játék dizájnját és működését, de jobb, ha ezt az elejétől kezdve bekalkulálják a fejlesztők. Sajnos azonban valószínűbb, hogy inkább egy másik opció kerül elő a kiadók szemszögéből, ami egyet jelent azzal, hogy az adott program a limitált képességű platformokra nem készül el. A Nintendo Wii U ebből a szempontból rendkívül kellemetlen helyzetben van, mivel a potenciális vásárlóbázis elég kicsi, így még nem éri meg rá fejleszteni, az új generációs konkurensek megjelenésével pedig túl nagy lesz a különbség a hardverek között, így később már anyagilag nem fogja megérni a befektetést a Wii U port. A Nintendo ebből a szempontból magára van utalva. A Wii U-t saját stúdiókon keresztül kell ellátni tartalommal, ami persze az elődnek számító Wii esetében sikerült, így még nincs teljesen lefutva ez a mérkőzés.

H​i​r​d​et​és​

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hi​r​de​tés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.