Így néz ki az iBuyPower Steam masinája

A Valve nagy dobásának tartott SteamOS és az erre épülő Steam masinák egyelőre még csak tesztfázisban vannak, de a vállalat nemrég ecsetelte, hogy a CES-en bemutatják a partnereket. Az iBuyPower azonban nem várt addig, így kvázi leleplezték magukat, hogy készítenek megfelelő Steam masinát, aminek a prototípusát meg is mutatták. A cég szerint ilyen dizájnnal rendelkező gép lehet ideális a nappalikba, ami persze szubjektív véleménynek tekinthető, de a két új generációs konzol alapvető stílusjegyei nem sokban különböznek az iBuyPower által használt háztól. Természetesen a leleplezett Steam masina kiterjedése is hasonló az Xbox One és a PlayStation 4 rendszerekhez.

Az iBuyPower törekedett arra, hogy minden bekerüljön a gépbe, így a tápegység is belül kapott helyet. Ez lényeges szempont, mivel a piac nem szereti a vaskos külső tápegységgel rendelkező termékeket. A bemutatott Steam masinában egyébként egy AMD processzor, pár gigabájtnyi rendszermemória és egy AMD Radeon R9 270 VGA került, illetve 500 GB-nyi merevlemez tárolhatja a megvásárolt és letöltött játékokat, valamint természetesen a SteamOS-t is. Az iBuyPower mindezért 499 dollárt kérne a kasszáknál, illetve a csomag része még egy Steam kontroller is, valamint van Wi-Fi és Bluetooth támogatás.

iBuyPower Steam masina
iBuyPower Steam masina (forrás: Engadget) [+]

A gyártó a díszítésre is gondolt, így a termék négy oldalán fénycsík húzódik, ami több színben pompázhat. Kiderült az is, hogy a bemutatott megoldás még prototípusnak számít, így a végső termék dizájnja némileg eltérhet, de arra mindenképp jó, hogy mutasson egy általános képet a gyártó elképzeléséről.

A cég még elárulta, hogy a rendszerük mindegyik SteamOS-re elérhető játékot képes futtatni Full HD-ben 60 képkocka/másodperces sebességgel. Ez az információ sokak számára meglepő, hiszen elvileg igen gépigényes játékok is elérhetők már Linuxra a Steamen keresztül, de valójában itt arról van szó, hogy számos fejlesztő alapvető portot készít a SteamOS-re, így számos Windowson elérhető effektet egyszerűen csak kihagynak. Ezzel kapcsolatban a Valve is az egyszerűséget kéri, így például amíg a Metro: Last Light című alkotás Windowson igén részletesen beállítható, addig Linuxon már csak egyetlen alapvető minőségi csúszka van, illetve az OpenGL-es verzió grafikai minősége is gyakorlatilag a Windows verzió DirectX 9-es szintjén tetőzik, tehát minden olyan effekt, ami technikailag ennél többet igényel konkrétan ki van vágva a játékból. Az alábbi két kép jól mutatja, hogy ez milyen grafikai eltérést eredményez.

Metro: Last Light Linuxon és Windowson Metro: Last Light Linuxon és Windowson
Metro: Last Light Linuxon és Windowson [+]

Nem kétséges persze, hogy a SteamOS elsődlegesen nem az extrém, hanem a hétköznapibb igényekkel rendelkező játékosokat célozza majd meg, ezen belül is a PC-t elhagyó réteget, akik konzolt szeretnének venni, de a Steam masinák alternatívaként kelletik majd magukat. A megcélzott vásárlóbázis tehát pont az egyszerűségre vágyik, és nem az extrém lehetőségekre, azaz a Valve oda koncentrál, amit le szeretnének fedni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés