A VR-t gyorsítja az ARM készülő kijelzőprocesszora

A Mira kódnevű fejlesztés bizonyos terheket levesz a grafikus vezérlőről.

Az ARM a virtuális valóság ultramobil szinten történő terjedésével egyre inkább figyel erre a területre, így az új, Mira kódnevű kijelzőprocesszorukat már a korábbi, Mali-D71-es modell képességeinek fejlesztése mellett kiegészítik három VR és AR feldolgozásra fókuszáló funkcióval.

Röviden az LDC (Lens Distortion Correction), a CAC (Chromatic Aberration Correction), illetve az ATW (Asynchronous TimeWarp) kap fixfunkciós hardvert. Az LDC a nevének megfelelően előre eltorzítja a végleges képet, hogy ezzel kompenzálja a lencse görbületét, így pedig a felhasználó a headseten belül megfelelő eredményt fog látni, de a CAC is a végső képet módosítja, csak éppen a lencse által okozott színelmosódást próbálja korrigálni. Az ATW-t hosszadalmasabb lenne leírni, de a tudástárunkban kitérünk a lényegére.


[+]

A fenti problémákra a mai hardverek természetesen reagálnak, de az összes feladatot a grafikus vezérlő végzi el. Az egész meglehetősen változó terhelést jelent, az ARM szerint nagyjából a teljesítmény 20%-át kell ezekre költeni, ami nagy átlagban igaz lehet, figyelembe véve az ide szánt IGP-k sebességét. A Mira kódnevű kijelzőprocesszor azonban a fenti három feladatra fixfunkciós hardvereket kínál majd, így az adott rendszerchipbe integrált grafikus vezérlő teljesítményének nagyjából ötöde felszabadul, tehát nőhet az alkalmazás futtatási sebessége, emellett ezzel a megvalósítással a rendszermemória terhelése csökken, arról nem is beszélve, hogy a fixfunkciós blokkok a fogyasztás tekintetében mindig hatékonyabbak. Utóbbi messze nem mindegy ám az ultramobil szinten, ugyanis kisebb energiaigény mellett tovább működhet majd a VR headset.

Arról nincs pontos adat, hogy a Mira kódnevű fejlesztés mikor mutatkozik majd be. Valószínűleg erre az idén sor kerül, jövőre pedig megjelenhetnek rá az első tényleges hardverek.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés