Hirdetés

Komolyabb kapacitású gyorsítótárat kap az Intel DG2 kódnevű fejlesztése

Némileg az AMD után ered a vállalat, az Xe architektúra HPG verziója ugyanis a legtöbb GPU-nál sokkal nagyobb utolsó szintű cache-t használ.

Alig egy hónapja írtunk arról, hogy a következő év során érkezik az Intel, komolyabb játékra is használható grafikus vezérlője, amelyről lassan befutnak a kisebb-nagyobb részletek. A legújabb adatok szerint a készülő lapka L3 gyorsítótára komoly kapacitást kínál majd, de ennek pontos mérete még nem ismert. Az viszont biztos, hogy jelentősen nagyobb lesz a legtöbb elérhető GPU utolsó szintű gyorsítótáránál, ezen a területen csak az AMD Infinity Cache-t használó lapkája tudja megelőzni.

Hirdetés

A vállalat OEM partnereitől megtudtuk, hogy az egész mögött koncepció is van, ugyanis az Intel arra számít, hogy a következő évben el fog terjedni az AI felskálázás a játékokban. Ebben valószínűleg nem téved a cég, ugyanis a Microsoft már jó ideje dolgozik a saját szabványos eljárásán, amely a DirectML API-ra fog építeni. Erről annyit tudni, hogy több gyártóval készül kooperációban, így a redmondi óriáscég főleg a neuronhálóra vonatkozó alapokat biztosítja, amit mindenki felhasználhat a saját, AI felskálázást használó szabványos middleware-jéhez.

A lényeg hosszabb távon az, hogy a konzolokon, a Microsoft számára elsődlegesen az Xbox Series S és X gépeken is elérhető legyen a technológia, és az arra megírt eljárást módosítás nélkül futtatni lehessen PC-n. Ezt tulajdonképpen a DirectX 12 és a DirectML API-k garantálják is.

Ami miatt az Intel eléggé bízhat a méretes gyorsítótárban, az az AI felskálázás működésének jellegzetessége. Ilyenkor a natív felbontásnál kisebb pixelszámmal történik a képszámítás, ami azt eredményezi, hogy javul a gyorsítótárakon belül a találati arány. Nem kell tehát a 4K-s minőséghez 3840x2160 pixelnyi információt számolni, hanem elég mondjuk ennek a háromnegyedével kalkulálni. És ez minden felbontásra igaz, ha aktív az AI felskálázás, akkor a számolt pixelszám kisebb a megjelenítettnél, a Radeon RX 6800-ról készült tesztünkben pedig látszik, hogy egy 128 MB-os gyorsítótárral rendelkező hardvernél ez mennyit is ér; gyakorlatilag minél kisebb a felbontás, annál jobban teljesít a méretes cache, mivel nő a találati arány.

Az Intel tehát alapvetően jó lóra tesz a nagy utolsó szintű gyorsítótárral, ugyanis elég sok előnyt lehet majd belőle kovácsolni az AI felskálázást használó technikáknál. Ráadásul a cég még mindig nem a csúcskategóriára koncentrál, a DG2-es fejlesztésük is inkább a középkategóriát célozhatja, ahol azért a 4K-s felbontás még nem igazán terjedt el, tehát bizonyos szempontból kompromisszumokat kell kötniük a játékosoknak, itt pedig az AI felskálázás is egy alternatíva.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés