A Logitech mindent megtesz, hogy mérsékelje a fennálló webkamerahiányt

A második negyedév folyamán talán már javul a helyzet, de még közel sem vagyunk kint a vízből.

A koronavírus-járvány következtében az utóbbi néhány hónapban számos országban kijárási tilalmat, esetleg csupán korlátozásokat vetettek be, igyekezvén gátat szabni a betegség terjedésének. Ezek a lépések sokakat arra kényszerítettek, hogy otthonuk biztonságából végezzék munkájukat, netán tanulmányaikat, és ennek köszönhetően drasztikusan megnőtt a kereslet az olyan távolsági kapcsolattartást lehetővé tévő elektronikus eszközök irányába, mint amilyenek például a webkamerák.

Ahogy az már csak lenni szokott a piaci igény növekedésének esetén, az árak az égbe szöktek, és egyre nehezebbé vált a ilyen jellegű ketyerék beszerzése (legalábbis az eredeti javasolt fogyasztói árért), miközben a gyártáshoz szükséges alkatrészek ellátása is akadozni kezdett, és új versenyzők jelentek meg a páston.


(forrás: Logitech) [+]

Brecken P. Darrel, a Logitech elnök-vezérigazgatója, a legutóbbi, befektetőknek tartott pénzügyi beszámolójában azt nyilatkozta, hogy a webkamerák iránti kereslet továbbra sem lankad, és az első negyedév 792 millió dollárra rúgó eladásaiból 61 millió dollár csak ezekből folyt be, ami a korábbiakhoz képest 121 százalékos gyarapodást jelent, és az elmúlt évtized legjobb negyedéves eredménye. Az úriember hozzátette, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy a piaci szükségleteket kielégítsék, és (a fentebb már említett) akadozó alkatrészellátást minimalizálják, s bár e tekintetben némileg javuló helyzettel számolnak a második negyedév folyamán, még mindig lehetnek gondok.

Az, hogy a vállalat berkeiben alábecsülték az emberek vásárlási szándékát a járvány idején, annyira nem meglepő, de nem volna hátrányos, ha a Logitech terv szerint le tudná szállítani a kellő darabszámot, és ezzel végre megindulhatna az árak normalizálódása.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés