Hirdetés
Tesztek – I.
A játékteszteket OpenGL-lel indítottuk. Korábban ez az API az NVIDIA felségterületének számított, de az utóbbi időben a Radeonok egyre jobbak lettek itt is.
A régebbi Quake 4-ben az X1950 Pro a két GeForce közé ékelődött be, az X1900 XT pedig elhúzott a hármastól. A kétkártyások közül az SLI volt jobb. Meglepetésre, a két GS több mint dupláját teljesítette az egynek. Az újfajta CrossFire is jól muzsikált. A legfontosabb, hogy 1280x1024 pixelen, 4xAA és 16xAF mellett már a teszt leggyengébb résztvevője is bőven játszható sebességet produkált.
A shaderben megterhelőbb Prey már egyértelműen a Radeonoknak ment jobban. Az NVIDIA becsületét csak az SLI tudta megmenteni, amely leelőzte a CrossFire-t, ráadásul nem is kevéssel. Érdekes, hogy a két GeForce itt is több mint kétszeres sebességet ért el.
Far Cry-ban az X1950 Pro alig maradt le a 7950 GT mögött. Ebben a játékban is villantott az SLI, majdnem ráduplázott a szóló megoldásra. Korábban nem volt ilyen mértékű a gyorsulás, valószínűleg csiszoltak a grafikus meghajtón. A CrossFire csak 20%-os növekedést hozott, így a szóló X1900 XT-t sem tudta megelőzni a két X1950 Pro.
F.E.A.R.-ben az új CrossFire nem igazán talált magára. A két 1950 Pro egy képkockával lassabb volt az egynél. Azért a Radeon itt is maga mögé tudta utasítani a GeForce 7900 GS-t, sőt a 7950 GT-t is megközelítette, de az X1900 XT ismét befoghatatlan maradt. A győzelem azért mégiscsak a GeForce-oké lett, az SLI újfent jól muzsikált. Persze nem sok értelme van az fps-t 62-ről 118-ra rángatni, hiszen az alacsonyabb érték is bőven a játszhatóság határain belül van.
A Call of Duty 2 sem hozott túl nagy változást az eddigi eredményekhez képest. Az X1950 Pro inkább a 7950 GT-vel, mintsem a 7900 GS-sel csatázott. Az SLI ismét szárnyalt, az új CrossFire viszont nem hozott olyan mértékű gyorsulást. A modernebb grafikájú játékban a 7900 GS is átlépte a 30 fps-es átlagértéket, de egy-egy sűrűbb jelenetnél még a 40 fps-es átlagú Radeon is beszaggatott.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!