Renderelés
A két népszerű render benchmark közül inkább csak a Cinebench esetében látható némi gyorsulás a gyorsabb FSB-nek köszönhetően, ellenben a CPU-magok számának megduplázódásával a POV-Rayben kétszeres sebességet értünk el, és Cinebench alatt is 67%-ot mértünk ki, ami nem rossz eredmény. A renderelőprogramokat mindig alaposan felkészítik a minél több mag kihasználására, így nem véletlen, hogy ez az a terület, ahol a négymagos processzorok népszerűek lehetnek.
A 3ds max 9-re is jellemző ez, ennek megfelelően 65–90%-ot gyorsul a render a plusz két magnak köszönhetően. Ugyanakkor a magasabb FSB-órajelhez nemhogy gyorsabb, de lassabb tempó társul, bár valószínűnek tartjuk, hogy ez a DDR3-as memóriák hatása, nem a rendszerbusszal van kapcsolatban.
Lightwave alatt szokásunkhoz híven két tesztet futtatunk le, a „Skull head newest” scene inkább a fényszóródásra koncentrálva számol, míg a „Teapot” scene inkább ray-tracinget (sugárkövetést) számol. A gyorsabb FSB ezúttal sem jut szerephez, viszont a plusz processzormagoknak hála a renderelés 41–73%-ot gyorsult (2,4 GHz-en). A Mayával valamiféle problémába futottunk, ugyanis a négymagos processzorok lassabbak voltak azonos órajelű kétmagos társaiknál, ami épp fordítottja a várt eredménynek.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!