GeForce 8800 GTS 512 MB - GTX-verő?

Tesztkonfiguráció és fogyasztás

Eddig főként GeForce-okról esett szó, hiszen az AMD nem tud Radeont delegálni ebbe a súlycsoportba. Azért találtunk egy lehetséges vörös ellenfelet, a Radeon HD 3850 CrossFire párosát. Egy ilyen rendszer elvileg annyiba kerül, mint a GeForce 8800 GTS 512 MB, tehát 299–349 dollárba. Igaz, ezek csak a hivatalos árak, a hazaiak pillanatnyilag mindkét megoldásnál lényegesen magasabbak, de nagyjából egy szinten, 85 000 Ft környékén vannak, ami jóval több, mint 400 dollár. Azért külföldön is az NVIDIA által javasoltnál magasabbak az árak. AMD oldalról a szóló Radeon HD 3870-et is megnéztük, a többi SLI és CrossFire rendszert majd jövőre teszteljük, addigra talán rendeződik egyelőre döcögős szoftveres támogatásuk is.

Videokártya / driverZotac GeForce 8800 GTS (650/1625/970 MHz) / Forceware 169.12
Asus GeForce 8800 GTX (575/1350/900 MHz)/ Forceware 169.12
Zotac GeForce 8800 GT 512 MB (@ 600/1500/900 MHz) / Forceware 169.12
Radeon HD 3870 512 MB (775/1125 MHz) / Catalyst 7.11
Gigabyte Radeon HD 3850 256 MB CrossFire (670/830 MHz) / Catalyst 7.11
ProcesszorCore 2 Duo E6700 2,66 GHz (4 MB L2 cache)
AlaplapAsus P5W64-WS Professional – 975X chipset
MemóriaCorsair TwinX 2x1024-6400 C4 – 2 x 1024 MB
órajel: DDR2-800 (400 MHz); időzítések: 4-4-4-12
MerevlemezMaxtor DiamondMax 10 250 GB (PATA, 7200 rpm, 16 MB cache)
DVD-meghajtóPioneer DVR-111
TápegységCooler Master 550 Watt
Op. rendszerWindows Vista Ultimate 32 bit

Játékok

  • Splash Damage/ID Software / Activision - Enemy Territory: Quake Wars
  • Irrational Games / 2K Games - Bioshock
  • Crytek / EA Games - Crysis
  • Epic Games / Midway - Unreal Tournament 3
  • Valve / EA Games - HL2: Episode 2
  • Massive Entertainment / Vivendi - World in Conflict
  • Epic Games / Microsoft - Gears of War

A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA kártyák esetében „legjobb minőség”-re, az ATI kártyák esetében pedig a legszebbre kapcsoltuk, a (szögfüggetlen) anizotropikus szűrés (16x-os) végig be volt kapcsolva, így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk, ahol a játék lehetőséget adott a beállításra, ott játékból, ahol nem, ott a meghajtóprogramból. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk. A játékokat általában maximális részletesség mellett teszteltük, ahol nem, ott ezt külön jelezni fogjuk a grafikonon. A többkártyás konfigurációk teljesítményét gyorsító, Vistához kiadott gyorsjavítás a CrossFire tesztelésének időpontjában még nem volt elérhető, ez magyarázhatja a Radeon HD 3850 CrossFire néhol furcsa, gyenge eredményeit.

Az Enemy Territory: Quake Wars, HL2: Episode 2, Crysis játékokban felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. További játékokban (Bioshock, Gears of War) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflictban a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le, az UT3 esetében pedig a Shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a mérések során.

Az első számok, amiket megnéztünk, a fogyasztási adatok voltak. Terheletlenül az 55 nm-en készülő és komoly energiagazdálkodási eszközökkel felszerelt Radeonok diadalmaskodtak. Még a dupla Radeon HD 3850-es rendszer – mert a grafikonokon a teljes számítógépek fogyasztása szerepel – is kevesebbet fogyasztott, mint az egy 8800 GT-s. A 8800 GTS 512 MB alig evett többet a GT-nél, már terheletlenül is bő 20 wattal a GTX alatt maradt.

Terhelve a Radeonok étvágya is megjött, és jelentősen megnőtt a különbség a GeForce-ok között. A GTX itt már 40 wattal többet evett, mint a 8800 GTS 512 MB. A mezőnyt takarékosság tekintetében pedig a 8800 GT vezette.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés