- Amazon Fire TV stick/box
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
-
Újabb országba vihet akkumulátorgyárat Elon Musk
it Miközben Kínában adatközpontot építhet Elon Musk és a Tesla, addig Indonézia kapcsán akkumulátorgyár felépítését fontolgatják.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
válasz Markizmark #73854 üzenetére
A lefúrás számláját! mert az vaskosabb lesz egy ilyen készlet Opelben 15 az lóf.sz.
-
N.Ferry
senior tag
Sziasztok!
A kormányon lévő Opel jelet csak úgy tudom leszedni, ha leszedem a légzsák burkolatot, vagy van ennek valami egyéb trükkje?
Walking Dead
-
N.Ferry
senior tag
+
(sajnos szerkeszteni már nem tudtam az előzőt.. )Ezt próbálta már valaki?
Van 1-2 pici karc amit szeretnék eltávolítani.Walking Dead
-
B-L-A-C-K
titán
válasz adalbert1 #73860 üzenetére
Fékek, futómű alkatrészek azért gondolom drágább, bár árakat nem tudok és nem is néztem mert szerencsére még ehhez se kellett nyúlnom. Illetve gumik pl biztos drágábbak rá, mivel ugye nagyobbak kellenek, de ezeket leszámítva szerintem nem sokkal drágább a fenntartása. Na meg azért az is számít milyet fogsz ki, úgy mint bármit veszel márkától függetlenül. Nekem erre 7 hónap alatt (azóta van meg, amit mutattam számlát azt előző tulaj csináltatta még) egy aksin kívül semmit se kellett rákölteni (persze ha gumikat, meg gumiszőnyegeket, meg ilyen dolgokat leszámítjuk).
[ Szerkesztve ]
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Luck Dragon #73862 üzenetére
5 ezer már van benne azért.
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Luck Dragon #73864 üzenetére
Mint írtam akkor is nekem mind1 volt hogy benzines vagy dízel, csak jó állapotban vegyek, jó áron, és eladáskor ne bukjak rajta sokat. Amúgy nyáron többet fogok menni pályán, pl jövőhónapban is ~1000-1500km pálya lesz.
[ Szerkesztve ]
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Luck Dragon #73866 üzenetére
Amúgy annyira nem érdekelt a dízel előnye, szóval nem a fogyasztás volt az elsődleges, de persze jó hogy nem 15 litereket eszik, meg amúgy is drága üzemanyagot rakok bele csak, azaz nem spórolok ezzel.
Simán, pályán ~5,3-at eszik és ~68 liter megy bele.
[ Szerkesztve ]
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Luck Dragon #73868 üzenetére
Szerintem még lejjebb is tolható, legutóbb így volt 5,3-om.
-
válasz B-L-A-C-K #73869 üzenetére
Szóval ha jól értelek a tisztító rendszerre asszociálsz. Mert ha az nem ment volna akkor kedvezőbb lett volna a fogyasztás mérő leolvasása.
De itt jön a kérdés, milyen sokáig "takarítja" rendszert? A lerakodás nagyságától függ?Én az elmúlt két napján szintén pályázóm, holnap is. 130-as tempónál 3900-4000 forog a motor , nagyon hiányzik egy hatodik fokozat. 7-8L eszegeti.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Luck Dragon #73870 üzenetére
Onnan lehet tudni hogy csinálja, ha pl egyenletesen megyek tempómattal akkor ugrál a fogyasztás, pl 5 és 7 liter között, azaz nem egyenletes, és elég sokáig csinálta legutóbb, gondolom nagyon le volt rakódva már. Télen 1x ki is írta le van rakódva már, akkor csak 30km-t mentem vele tisztásként, most meg ugye kapott egy nagyobb tisztást, viszont ilyenkor passz valójában mennyi üzemagyag megy el oda.
Szerintem az a 7-8 liter nem rossz ekkora fordulaton, nekem 130-nál csak 2200-at pörög.
Megnézted már a kiírt fogyasztás és a valós nálad mennyivel tér el?
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Luck Dragon #73872 üzenetére
Szerintem az a fél liter köröli az ilyen átlag az Opeleknél, nekem is annyi.
-
Szada85
aktív tag
válasz adalbert1 #73860 üzenetére
Ezt neked kell mérlegelned, hogy mi fér bele a költségvetésbe.
Nekem bevallva öszintén az is a rituálé része új autó nézéskor, hogy amkor már nagyjából leszükült a kör 2-3-4 variánsra, akkor rászánok egy estét, és kis Excelbe összegyüjtögetem a kinézett típusok fontosabb alkatrészárait, nyilván csak a nagyobb tételeket ( pl. féktárcsa, fékbetét, gátlók, futómüalkatrész, vezérlés, kuplung( sallangokkal ), hasonlók ) csak kíváncsiság alapon.
A Vectránál talán az is nyom valamennyit az áron, hogy azért nem mai autó, így az alkatrészárak is csökkentek, persze a Csergö-ben lehet azért aranyáron venni bármit, lásd nekem a két hátsó dob 200 ezres ajánlata.
Összességében azt gondolom, hogy - ahogy Black is írta -, maga a rendszeres karbantartás ( olajas, szíjas, vezérléses körök ) nem fog drasztikusan többe kerülni valószínüleg, amik nagyobbak ( pl féktárcsa, betét ), vagy ami komplexebb ( futómü ) az kerülhet többe, plusz, mivel újabb autó, valamivel biztosan drágábbak a cuccok, de ez idövel mérséklödik.
A finomságok pedig ( turbó, kettöstömegü, stb ) ugyanúgy benne lesznek egy újabb Astrában is ( tudom-tudom, a J-böl még Volt szipóka motoros is ), mint egy Insigniában, szóval arra mindig kell, hogy legyen a sifonérban, ha Murphy bácsi bejelölne isminek...
-
válasz B-L-A-C-K #73873 üzenetére
Ezek szerint igen. Ha most azt a 0,5-0,75-őt rá számolom az átlagom még mondhatjuk úgy hogy mindig jó (6,5-6,6).
Visszatérve még mindig jobb az Opel csalóka kiírása, mint a Fiátnak, ugyan is ott más rendszerben tünteti fel.
Valahogy így - 18:2 vagy valami ilyesmi, már nem rémlik, mert talán fél éve nem néztem. Ehhez van egy kis papír táblázatom, ami átváltja . Gondolok itt a fentebb írt 18:2 az olyan 6,2 fogyasztás.
De az új Tiponal néztem ott mar rendesen európai rendszerként írja ki.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
HoaryFox
Topikgazda
ABS-em megérkezett vala, beszerelve vala, működik vala
Remélem sokáig így is lesz
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz B-L-A-C-K #73878 üzenetére
Áh, csak kipróbáltam két ízben is, hogy működik-e egyáltalán az ABS és igen, reméljük azért sokáig nem lesz rá szükség
Az elmúlt évben is ha 2x kellett beavatkoznia, mindkettő önnön hibámból, de baj nem lett belőle.
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
trialboj
őstag
Szállított már valaki kerékpárt G astrában 2002? A csomagtartóban értem, tehát ha kiveszem az első kereket be tudom valahogy szuszakolni? (elég mecarás lebontani a hátsó extra huzatot, szóval nem feltétlen próbálkoznék meg vele, ha nincs sok esély hogy beférjen)
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
beg
veterán
válasz trialboj #73881 üzenetére
Kombi, szedán vagy csapott? Nem mindegy
12-es gyerekbicikli még a seggesbe is befér szóval az sem mindegy, hogy camping biciklit vagy egy 26-os libakergetőt tennél be.[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
trialboj
őstag
csapott, Lemértem elméletben 155cm bele kellene férje egy átlag monti pedig kerék nélkül 145 szóval este kipróbálom, majd megosztom az eredményt, hogy mennyire szerette az utat a bringa
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Kezd merülni a kulcsban az ellem.
Komolyan egy Power bankot kell venni hozzá.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
beg
veterán
válasz trialboj #73883 üzenetére
Egyébként bazáron 3-4 ezer egy tető csomagtartó és 2-3 arra egy bicikli tartó. Később nem lenne gond, kereket sem kellene szerelni
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
trialboj
őstag
Nagyon nem akarok okoskodni, de sokaktól hallottam hogy olcsó tartót ne nagyon próbálgassak, főleg ha a bicikli ára megközelíti az autóét. Kb csak a Thule márka vana miről mindenki áradozik, de az meg már a ló túloldala árban.
Ez amúgy egyszeri alkalom lenne, nyilván hosszú távon semmiképp sem egészséges ha rögzítés nélkül pattog a csomagtartóban a gép.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
adalbert1
veterán
válasz Szada85 #73874 üzenetére
Igen, nyilván az alkatrész árakat én is jobban körbejárnám. Most kíváncsiságból ránéztem a unix webshopjára, Insignia 1.6 benzines turbóhoz 280k körül van a kettőstömegű, 1.4 benzines turbóhoz csak 180k körül - K Astra 1.4 benzines turbóhoz viszont csak 140k - turbó árakat hirtelen nem találtam, kíváncsi lennék, hogy ott is ilyen árak vannak-e.
Viszont itt azért kérdéses is, hogy mennyire van szerencséd, ha 5-6 évig használsz egy autót, akkor lehet, hogy nálad pont nem jön elő a hiba - viszont azért az 1.6 Insignia vs. 1.4 K Astra közötti kb. 2-szeres árkülönbség elgondolkodtató, kérdés, hogy kényelemben visszaköszön-e a különbség (most ránéztem, az 1.6-os benzines turbó K Astrához is a 140k-sat hozza).
Amúgy meg b.sszák meg a downsizingot, nekem tökéletesen elég lenne egy 1.6-2.0 sima szívó benzines autó, kettőstömegű és turbó nélkül, de ilyet már egyre kevesebb gyártó készít.Persze mivel a jelenlegi gépet is most vettem, ezért szerintem csak 5-6 év múlva cserélek, addig meg sok minden változhat - de jelenleg 2 utat látok: egy 5-10 éves használt autót venni megint 5-6 évre (Astra vagy Insignia méretkategóriát, eseteg Suzuki Vitarát), vagy egy teljesen újat 10 évre (anyagilag ez az egyik legnagyobb szívás, viszont itt ismered az egész előéletét a kocsinak, mikor mennyit mentél vele, mindent időben szervizeltettél, stb). Viszont ez jelenleg rengeteg dolog függvénye (esetlegesen nagyobb lakásba, vagy házba költözés, akkor az viszi el a pénzt, vagy jobban fizető állás - esetleg olyan pozícióban, ahol céges autó is van-, de a szülők is öregek mindkét ágon, tehát ha közelebb költöznek, akkor lehet, hogy nem is kell annyit használni az autót, ha lesz második vagy harmadik gyerek, akkor az is változtathat rajta, vagy ha esetleg családostól elköltözünk külföldre, akkor az is, ki tudja mennyit fejlődnek pár év alatt az elektromos autók, stb), tehát most még max. csak nagyon távlati tervek szintjén van jelen a dolog.
szerk.: bicikli témához: ugyan nem G Astra, de nekem a Peugeot 206-ba belefért egy 28"-as bicikli kivett első kerékkel, úgy, hogy a hátsó üléssort síkba hajtottam - igaz, kicsit kellett próbálgatni berakásnál.
[ Szerkesztve ]
-
-
_seth_
veterán
X20XEV motorohoz milyen márkájú alapjárati motort érdemes venni? Hans-Pries, Era, MGM-parts?
Valamint, b vectra kormányt hogyan lehet leszedni? A rögzítőcsavart sikerült leszedni, de lehúzni a kormányoszlopról nem megy... pedig a komplett műszerfal cseréjéhez le kell szedni mindenképpen, nem mellesleg kormányból is másik menne vissza.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Szada85
aktív tag
válasz _seth_ #73893 üzenetére
Pedig a kormány csak úgy fog lejönni, ha " lerángatod ". Amennyire néztem F Astra, C Vectra videókat, mindenhol azonos a kialakítás, a középsö rögzítö csavart/anyát letekered ( javaslom, hogy ne teljesen szedd le ), én picit vissza szoktam tekerni, hogy stabilan álljon( pár menet ), így mikor a rángatás végett egyszercsak hopp, leugrik a kormány, akkor nem vágod magad szájba a kormánnyal.
Meg lehet picit kalapáccsal kocogtatni a ricnis tengelyt ís, hátha, de nekünk mindig az volt a vége, hogy - alkalomadtán ketten - rángattuk, amíg le nem ugrott.
Elképzelhetö, hogy van szofisztikáltabb módja is, de mivel tizen-huszon éve rágyógyult kormányok ezek, mi hagytuk a felesleges udvarolgatást, és rögtön hardcore-ban kezdtünk neki.
-
harcikoca
senior tag
Ha a geometria le van ragadva a turbón, az milyen hibajelenséget okoz? A problémám, hogy mikor elváltok, vagy csak elveszem a gázról a lábam, és újra nyomom, a turbó mintha meg szűnne létezni, van, hogy 3ezerig is elforog mire érezhetően betölt, és megindul rendesen. Valaki ötlet, hogy mi lehet?
Ma ki takarítottam az EGR-t, és a folytószelepet, elég retkes volt mind2. most érezhetően jobban megy, es normálisabban kiforog, de az óriás turbólyuk még ottvanSaab 1.9 TiD 2005
AMD+Ati powee'R
-
-
_seth_
veterán
Erőszakos módszert próbáltuk amennyire bírtuk, de nem jött le, a csavart rajtahagyni jó ötlet
Csapágylehúzót próbáltunk de még a nagyon kicsinek sem ment be a "körme" csak az egyik, esetleg egy pontos méret valóban segítene, más megoldás esetleg?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
WP14
őstag
válasz Luck Dragon #73897 üzenetére
Amelyik az adott kormány belső-középső részét képes átfogni, nem bonyolult ez, lemérhető.
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
#81556480
törölt tag
válasz _seth_ #73898 üzenetére
Rászorult felninél régen randalíroztunk a faluba laza kerékcsavarral, majd egyszer csak megpattant namost ez kormánynál is működhet, ugyanis egyszer fater astráján lelazult a kormánycsavar és ezért zörgött a kormány is. Nyilván ezek csak ilyen tákolós megoldások Én csavarlazító és a az ütésre szavazok. Jónéhány határozott ütés a csavarra, vagy a tengelyre bronz közbetéttel biztosan megindítja
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest