- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
JanR
addikt
Na most 1-2 dolog tisztázatlan nálam.
Opel Signum 2003 és 2005 között is volt 2.0 T motorral, de a Z20NET-re azt írják, hogy 2005-től gyártották, akkor most hogy is van ez? Másik meg, hogy azt honnan tudom meg, hogy a vezérmű az láncos, vagy szíjas-e. Ha jól tudom a 2.2 direct az láncos, de érdekelne, hogy a 2.0T láncos-e. Ebben tud valaki segíteni?
-
tomyoy
senior tag
2002-2008 ig gyártották azt a motort, már a C vectrában is volt, szerintem láncos mind a kettő.
Ezt mondjuk én úgy szoktam opelnél megállapítani így elsőre, hogy ha fém burkolat van a vezérlésen akkor láncos, ha fekete műanyag akkor szíjas Ha meg abszolút nem adja ki a gugli elsőre akkor unix webshop kereső motortipus stb vezérműlánc v szíj találat alapján
signum 2.2
2.0T meg láncos, találtam hozzá ebayen vezérlés szettet.
[ Szerkesztve ]
nyiknyiknyiknyik
-
JanR
addikt
válasz tomyoy #27157 üzenetére
Igen, köszönöm! De közben megkerestem mind a 2 motort. Szerencsémre mind 2 láncos! Már csaj egy jó példányt kell kifognom. Igaz nem a facelift-eseket keresem, mert nem tetszenek Mondjuk van 1-2 furcsa autó, 2003/10 gyártásúnak adják, de már faceliftes, ezt Ők sem gondolhatják komolyan. Amit én keresek 2005 gyártásút, vagy fiatalabbat, azok közül már nem nagyon van régi "orros".
-
adorjant
senior tag
Szerintem egyértelműen 2.0T.
A 3.0 dízel szimpatikus,de milyen orrnehéz lehet szegény...Na meg lassabban melegszik be,büdös,stb -
JanR
addikt
válasz zolikaDB #27162 üzenetére
Tetszik nagyon a diesel is, de még is csak benzin párti vagyok. Nem vagyok egy autó gyilkos, nem tiprom neki, de időnként jól esik rálépni a gázpedálra, erre pont jó a 2.0T. Félek, hogy a diesellel több lenne a problémám, bár ez eléggé véletlenszerű, hogy milyen autót fogok ki. Személyes tapasztalatod van a 3.0 cdti-vel? Hosszútávon? Költségek? Hibák? Mire kell figyelni, stb?
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #27162 üzenetére
egész pontosan mit is jelent 400nm egy személyautóban?
hint: semmit.szerintem is jól megy a 3.0v6 cdti, de azért maradjunk a realitások talaján, a mostani 2.0T az betakarja, mint moszkvát a hóesés. hogy a signumban levő 2.0T mit tud, arról rövid guglizás után nem találtam elég adatot, de ugyanakkora teljesítményt találtam (177 le), úgyhogy a dízelnek nincs sok ugrálni valója.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
Kész a friss műszaki.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
DopeBob
addikt
Valaki cseréltetett már hátsó ablak gumitömítést G Astrán? Milyen költségekre lehet számítani? Szerintem erre már otthon nem vállalkoznék. Valahol az üveg sarkainál folyhat be a víz
MZ/X
-
Jim Tonic
nagyúr
Nekem 6,4 az átlagom. Ez fele város, fele közút. 5 év tapasztalatom van vele. 90km/h-nál 5,5l-t eszik. Ennyi neked soha nem lesz a fogyasztásod.Talán 60-70km/h-nál, lehelve a pedált. És ami nem látszik a táblázatokban, hogy az enyém 5 személlyel is ennyit kér, neked meg emberenként ~0,5l plusz.
2T-t én biztosan nem vennék, mert kisköbcentis turbós benzines, ami nagyon tud enni, ha olyan hajtja, mint én.
Viszont kár csépelni a szót, vedd meg a benzinest, aztán kész.szerk.: pont a napokban olvastam az egyik Opeles topikban egy beszélgetést a 2l-es turbós motorokról. Hogy ilyen jó, olyan jó, de mindenki eladta, és többet nem venne. Mert a 320d-je ugyanúgy megy, és harmad annyit eszik.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
JanR
addikt
-
Jim Tonic
nagyúr
Kb. 70e-et raktam bele. Kb. 170e km-rel vettem, 4-5 éves volt akkor. Kettő darab szivattyú-szelep és egy szenzor volt, ami nem volt tervezve, együtt 50-60eFt-ba volt, kb.
Japán dízeltől nem kell félni annyira, ugyanakkor sok km-rel ezeket sem szabad megvenni. Ezekben a turbó, a pumpa és az injektorok jó eséllyel kiszolgálnak végig, kuplungra költeni kell 250 körül.
Egy V6 dízel hangja alapból más, mint egy négyhengeresé. Ha tolod neki, morog mint egy benzines.De mondom, aki nagyon benzinpárti, az ne vegyen dízelt. Bár azzal se vesztesz semmit, ha kipróbálsz egyet. Azt szögezzük le, hogy a szívedre hallgass, senki másra. Én nem akarlak semmire sem rábeszélni.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
JanR
addikt
válasz Jim Tonic #27177 üzenetére
Nem vagyok én semminek az elrontója, még nincs letisztázva a dolog. Ami szinte biztos, hogy 2 hónapon belül veszünk egy újabb autót, de még nincs pontosítva, hogy milyet. Én Opel párti vagyok, így azokat nézem elsősorban (vagy is csak ezt), ezen belül is a Signumot és a Vectra C kombit. Első körben a kiszemeltjeim a 2.2 direct és a 2.0T volt, csak a 3.0 V6-t dícsérték már több helyen. A két benzinest már próbáltam, a 2.0T nagyon tetszik, de a fogyasztásától félek, igaz nincs messze a 2.2 üzemanyag szükségletétől. 8 éves autót a terv, de ez maximum 10 évig elmehet.
A 3.0 V6-nál mi számít sok kilométernek? 200e, 300e? Nagyon ritkán előfordul, hogy csak városban is használjuk, azt meg ugye a diesel kevésbé szereti, de leginkább pályázni és hosszútávra tervezem a kocsit (bár ha jön a baba ez még változhat).
Ha a szívemre hallgatnék 3.2 V6 alatt meg sem állnék, csak ugye nem a szívem az egyetlen tényező, amire alapoznom kell Relatív, nem annyira foglalkoztat a fogyasztás, hogy most 6 liter, vagy 10, sosem számolgattam petákra az üzemanyag költséget, de azért elszállni sem szeretnék vele. Ami leginkább fontos az a megbízhatóság, hogy ha el kell "ugranom" egy jó távoli célpontba (tegyük fel, hogy 1400 km-re lévő városba), akkor annyi legyen a gondom a kocsival, hogy megtankolom, meg esetleg az ablakmosó folyadékot megnézem, hogy van-e benne elég (természetesen az olaj és egyéb apróságokat a kötelező szervizeknél cseréltetem - ezekre mindig is figyeltem).
Inkább úgy irányul a kérdésem, ha megvennék egy 3.0 cdti-t, amit 10e (vagy nem tudom mennyi km-ként kell) km-ként elvinném olajcserére és a kötelező szervizeket is megkapná, akkor megéri megvenni? Hogy látod? Megbízhatóság és komfort. Ja és az autó nem garázsban tartott lenne sajnos (ezen is szeretnék majd változtatni a későbbiekben - de fedél van felette!).
Jó hosszú írás, de szeretek utánajárni a dolgoknak, mielőtt valamit veszek, főleg így, hogy 5-6 évre tervezem a kocsit.
[ Szerkesztve ]
-
Findzs
addikt
igaz, hogy ez egy opel fórum és nem tudom mennyit szánsz rá de én elgondolkodnék egy ilyenen is:
[link]ültem ilyenben mikor még a h astrám volt meg és nagyon korrekt kocsi, a motornak semmi hangja nem volt az utastérben és 5 emberrel 190 -et úgy ment mint a szél
ha meg jön a baba úgyis minden pénz számítani fog meg a vérmérséklet is visszaesik (saját tapasztalat)
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
zolikaDB
veterán
válasz Findzs #27179 üzenetére
Áhh b.szki, itt élvezkedek Jim Tonic ömlengésén, erre te jössz ezzel... Uhh, diesel orgia, majd jövök
Mod: Avensisből köpködik a dízelt, a 2.0-ban ültem, faszajó erős. A 2.2 DCAT-al kell vigyázni inkább, ott vannak költségek, sok a motorcserés darab....[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
"Biztos, hogy van különbség 265 és 400 nm között, ezen ne vitázzatok": persze, a katalógusban. de kimondani, hogy 400 nm, érdektelen adat, ugyanúgy, ahogy a mips mértékegység a processzorokra (Meaningless information about processor speed).
Annak van értelme, hogy 400nm x fordulatszámon. és itt bukja el a dízel, mert kisebb a hasznos fordulatszám tartománya, emiatt mások lehetnek a diffi és a váltó áttételek is, vagyis hiába erősebb, ha összességében nem forog annyit a motor, így nincs lehetősége kifejteni az erőt. Ezt nap mint nap látom, amikor a papíron izmosabb cdti meg hasonló kacatok a tükörben látszanak csak.
A 2.0T-nél meg a szívóhoz képest relatíve magasabb a nyomaték, de nem fordulatszámhatárolt, mint a dízel, ezért lehet vele jobban menni. Az más kérdés, hogy turbó, így megnézel egy mozifilmet, mire megjön a kraft, de ha egyszer megjött, megy, mint a barom.
Én tudom, hogy orrnehéz. A többséggel ellentétben nem kibicelek, hanem fogtam és megmértem. ráadásul a többséggel ellentétben azt is tudom, mit jelent a napi közlekedésben, hogy orrnehéz. Ezért furcsa, hogy sok nyálcsorgató, aki eddig csak a hahun látott ilyeneket, magyarázza, hogy milyen ez az autó, én meg lesek ki a fejemből bambán, hogy mi minden sz.rságról nem tud az enyém. Az ezekről a kocsikról alkotott "véleményetek" zöme mítosz. Busted.
Tehát mi a gond azzal, hogy orrnehéz? folyton hegyi utakon akarsz vele gumicsikorogva autóversenyezni?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
A 3.0 V6-ról azt tarják, hogy 300e-ig rá se kell köszönni. Kézi váltónál a kuplung olyan 250+körül elfárad, az húzósabb kiadás. Másra nem szoktak költeni. Automataváltó az a Toyotától került bele, azzal nyugodtan meg lehet venni.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #27181 üzenetére
Azért hibás lenne azt hinni, hogy a 400nm csak magas fordulaton van meg. Nekem már 1000-es fordulaton több nyomatékom van, mint a 2T-nek csúcson. Nekem a bivaly tartomány 1200-5000 között van, mellé egy hatsebességes váltó, amivel be lehet osztani azért az erőt. Benzines (főleg turbóval) akkor megy, ha pörgeted, ott pedig zabál mint a barom.
De ne indítsunk megint dízel vs. benzin vitát.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Findzs
addikt
-
JanR
addikt
válasz Jim Tonic #27182 üzenetére
Van egy 164 ezer km-es darab, akkor azt megsasolom azt hiszem De inkabb manualis valtosat keresnek.
bambano: Nem gyorsulgatni veszem az autot, igy nem az a lenyeg nekem, hogy melyik mekkorat megy. Elozesnel ne kelljen gondolkodnom es kesz. 1.4 es tarsai 2.0-ig teljesen kizarva, sok ilyen autot vezettem es nem kerek beloluk tobbet. Persze, neha nalam is borul a bili es padlozok, de akkor el is varom, hogy menjen. Hosszu tavon legyen kenyelmes es megbizhato
Toyotat annyira nem vennek, ahogy irtam inkabb Opel, nalam mar bizonyitott a marka!
-
-
Findzs
addikt
"1.4 es tarsai 2.0-ig teljesen kizarva"
azért egy ilyet nagy duzzogva elfogadnál, nem?
[1.8 TFSI160 lóerővel és 250 Nm]"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
JanR
addikt
válasz Findzs #27188 üzenetére
Ha 1,5 misiért adnak egyet, akkor én is Bár én nem vagyok benne biztos, hogy ezek a TFSI motorok elmennek annyit mint egy korábbi modellben lévő turbos motor. A főnökasszonyomnak egy 1.4 TFSI A3-a van, elég jól megy, de már most volt szervizben az autó, pedig nincs 2 éves
[ Szerkesztve ]
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #27186 üzenetére
Ezt a linket akartad tutira? Ez egy Insignia.
A 2.0T csúcsnyomatéka 265Nm Signumban. Nekem 1600-on 330 van, ez biztos, de megkockáztatom, hogy 265 már 1000 körül megvan. Majd keresek valami görbét.JanR: Nekem Y30DT-m van. Az szinte ugyanaz, mint az Z30DT, a turbó az újnál elektromos vezérlésű, injektorok mások lettek, de sok változás nincs.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Findzs
addikt
válasz bambano #27186 üzenetére
nincs ott valami hiba?
a 2.0T annyit tud mint egy 2.8T V6 ?
10 lóerővel tud többet a 2.8 v6 de alacsonyabb a nyomatéka, több henger, több szelep nagyobb meghibásodási esély drágább javítás, ki veszi meg akkor?[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
zolikaDB
veterán
Hagyjuk is. Az a Vectra egy istencsaszar lehet. Egyszeruen nem is tudok azonosulni a benzin dologgal, max ha egy vatta zsir uj Prius Hybridben van, ez a max.
Vezetem a 90LE/125Nm Astrat. Alul halott, 5000 rpm-nel van valami... De ez nem VTI Honda, nem porgetem, mert annyi benzint nem szponzoralok magamnak.
Vezettem parszor 90LE/~230Nm TDI-t. Belenyomott a fotelbe, 3-ban is kapart, zsenialis motor. Es jol eszik. Es a dupla akkora nyomatek 1/4 fordulat korul mar csikolja a seggedet.
Es mindketto 90LE...
A dizel mas mufaj. Aki elvezi a vezetest, erdemes kiprobalnia, csak, h tudja, mi az es hogy kell-e neki.
Ha nem kell, maradjon a benzinnel.
Es ez nem a diesel-benya vita, ez szigoruan maganvelemeny. En igy gondolom. Nincs benne egzagt, bizonyithato teny. Talan csak a szamjeggyel kifejezett ertekek. -
tomyoy
senior tag
Ha én nékem egyszer sok pénzem lesz
nyiknyiknyiknyik
-
nzozz
aktív tag
Sziasztok!
Újra szeretném tömíteni a fényszórók illesztéseit (Astra G), mert állítólag az is lehet a párásodás oka. Ehhez milyen tömítőanyagot javasoltok? (az ecetsavasaktól szerintem bemattulhat a plexi, esetleg a foncsor)Köszönöm
-
INMOTEP
őstag
Valaki látott már olyan Vectra B-t aminek szürke a műszerfala és fekete bőrbelső van benne ? Csak kíváncsi lennék hogy nézne ki
Új hozzászólás Aktív témák
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- DXRacer használt szék eladó
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000