- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Computex 2024: új utakra lép a Fractal
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- LG LCD és LED TV-k
- Videós, mozgóképes topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
Hosszabb videót kaptunk a Killing Floor 3-ból
gp Továbbra is remekül fest a játék, a kérdés már csak az hogy meddig kell várnunk a teljes kiadásra.
-
Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
it A bankok szerint a nagy AI-népszerűség fokozza majd az amerikai big tech cégektől való függőségüket, ami új kockázatok teremt.
-
A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
ph A vállalat elsőként az Egyesült Államokban küldi boltokba a friss Micro LED televíziókat, amelyek nem lesznek kimondottan olcsók.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
SoulReaver
veterán
-
macilaci78
nagyúr
Azt, hogy engem még a kisteherautók is legyorsulnak álló rajtból a szomszéd sávban, elfogadom a termetem miatt.
De amikor egy nem agresszív, átlagos autós rajtomat vissza kell fognom egy átlag robogós (akár rendszámos) miatt, akkor a nincs versenytárs sántít.
Simán le lehet gyorsulni egy 50 ccm robogót álló rajtban egy majdnem tetszőleges autóval, csak a legtöbb sofőr mulya hozzá, vagy az autó kezeléséhez.Amúgy autósként deffenzív vagyok, hagyok követési távolságot, inkább motorfék, minthogy tapossam, stb...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz SoulReaver #79151 üzenetére
Nem érzem soknak a 80°C-ot, ha ez a folyamatos utazótempón is az üzemi hőmérséklet.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
SoulReaver
veterán
válasz macilaci78 #79153 üzenetére
Akkor van menetszél, tud hűlni a hűtő. Kb 71C szokott lenni.
A városi közlekedés ilyen. -
KTMHobby3
tag
válasz SoulReaver #79154 üzenetére
Valami itt nem kerek. Egy autó hűtővíz hőmérséklete 87-92 C°-között van. Ha alatta van, túl van hűtve a rendszer.
-
perge666
veterán
válasz SoulReaver #79156 üzenetére
Pontos az a vízhőfokmérő?
Autónál tudomásom szerint 90 celsius fok az üzemi hőmérséklet,mint ahogy előttem is besaccolták,szerintem motornál is itt körül kell lennie. -
KTMHobby3
tag
válasz SoulReaver #79156 üzenetére
Az a kérdés hogy hol méred a 80 fokot. Autónál a hengerfejben mérik. A termosztát 87 foknál kezd el nyitni.
-
SoulReaver
veterán
Hengerfejben van a vízhőfok mérő.
-
KTMHobby3
tag
válasz SoulReaver #79159 üzenetére
Akkor már csak azt kell kideríteni hogy pontos-e a műszer.
-
KTMHobby3
tag
válasz SoulReaver #79161 üzenetére
Nem engem kell meggyőznöd, de nem árt ha biztosra mész. Könnyen le tudod ellenőrizni. Egy forrásban lévő vizes edényben 100 C°-ot kell a műszernek mutatnia. Ha jó a műszered, akkor annál a hőfoknál, amit írsz, túl van hűtve a motorod.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz SoulReaver #79156 üzenetére
Nem gaz a 80 egyaltalan. 2T-nel van hogy egy ket tipusnal elter az optimalis uzemi homerseklet(van Piaggio blokk, aminek mar 60 C-nal fullra nyit a termosztat), de atlagban a 80-90 fok nem gond.
Runnernel pl 80 foknal nyit fullra es 80-90 kozott mozog, de azt meg dugoban se lepi tul.Regebben a Runerremnel volt olyan, hogy neha dugoban fentebb maszott nyaron, de egy termosztat csere megoldotta, mert el volt mar oregedve es nem tudott fullra kinyitni.
-
Laybee
őstag
válasz SoulReaver #79151 üzenetére
Adorjánhoz ne menj, általa rendszeresen szervizelt motorhoz rossz gyertyát , rossz hűtővizet tett be és még pénzt is kért érte.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz SoulReaver #79166 üzenetére
Altalaban a hengerfejben/hengerfejnel van kozvetlenul a vizcsocsatlakozas kozeleben.
-
tahidavid
friss újonc
Sziasztok!
Két hete támasztottam fel 2000-es Piaggio 50 4T motoromat 4 éves álmából. Karburátor vállalhatatlan állapotban volt, vettem bele egy újat, benzincsapot/szűrőt cseréltem, olajat lecseréltem, stb.. Be is indult, karbi beállítás után gyertyakép szép volt. 2 hét hibátlan működés után elkezdett alapjáraton fulladni, gyertya tocsogott a benzinben és fekete volt. Szétszedtem ismét, és láttam, hogy a benzincsap vákuumcsövén is szívja a benzint. Visszaraktam a régit és újra hibátlan.
Ennyire silány minőségű lehet az utángyártott benzincsap, vagy nem szabadna E10 üzemanyaggal használnom a motort? Találkoztatok már hasonlóval? 100-as benzint kéne tankolni? -
Tamás9x
őstag
Nem tudjátok a fekvő 125 4T-k mennyit pöröghetnek huzamosabb ideig, ami még biztonságos? Már néha 9-10K RPM ig is simán elmegy, ha olyan a helyzet, de megölni sem szeretném.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #79172 üzenetére
Konstrukcio fuggo: levegos vagy vizes, de meg azon belul is elterhet(nicasilos henger/sima alu/vashenger, stb).
Annyi azert okolszabalykent megvan, hogy amit hivatalosan az adataiban szerepel , hogy mekkora fordulaton adja le a max teljesitmenyet, azon a fordulatszam kornyeken gond nelkul mehet. Afolott meg kb felesleges huzamosabb ideig porgetni. -
suste
veterán
válasz macilaci78 #79152 üzenetére
Amiket írsz azok nem a robogók hibája, hanem a felhasználóké.
Én is utálom amikor zöldnél és üres útnál még 100m után is csak 40-nel totyognak az autósok, de nem az autó a hibás ezért .
Az hogy alattad joval gyengébben gyorsul egy robogó és sokat eszik, az sem a robogó hibája, csak egyszerűen nem erre tervezték
Nagyon sokan járnak idősek is robogóval. Mai is láttam jópárat. Ők nem dinamikusan gyorsítanak, hanem kicsit húzzák a gázt.....
És biztos vannak sokan akik azt hiszik, hogy ha lassabban gyorsít, akkor ezzel jelentős üzemanyagmennyiséget spórol. Pedig ez egyáltalán nincs így.
Lehet lassan menni egy autóval és nagyon sok üzemyanyagot elégetni, és lehet lendületesen/gyorsan menni ugyan ezzel az autóval és közben jóval kevesebb fogyasztást elérni.
Ugyan ez igaz a robogóra is.
Nálunk ez családon belül is előjön. Asszony mindkét autónkkal legalább 1 literrel több üzemanyagot etet meg százon, mint én . -
Tamás9x
őstag
válasz nyogo83 #79173 üzenetére
Levegő, + olaj hűtés, Vas henger, 7500-as a max fordulat/teljesítmény. 1P52FMI
Tudom felette nem érdemes, de ha túlpörgetem és úgy váltom el akkor sokkal jobban megy. És néha kell, előzésnél. 10K km után most télen úgy is kap egy komplett generált, átnézést, erősebb főtengelyt, 1-1,5bar-al jobb dugót.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Mattb
senior tag
válasz energy4ever #79147 üzenetére
Ezt a kérdést nem értettem.
Köszönöm srácok a segítséget, Tegnap elhoztam a Mojito 125-öt. Nagyon kényelmes, kellemes gép -
Topikgazda
Hm. Nem is az egymillión agyalok, mert ennél jóval többet is el lehet locsolni egy ilyen gépre. Inkább azt nem értem, hogy ha már "minden jót" megkap, akkor egy oversize hajtás már vajon miért nem fért bele? Egy ilyen 20 ló körüli hetvenes gépnél csak akkor lehet kihasználni a benne rejlő gyorsulási képességet és a maximális végsebességet, ha egy túlméretes hajtás van benne. Ez nélkül a jól kiválasztott végáttétel sem ér semmit sem. Gyártótól függően kb 120 ezer környékén kijön a komplett cucc. Ha már ennyit beleönt valaki egy robogóba, akkor ezt miért hagyja ki? Csak mert egy "mezei" multivariátor stb nyomában sincs egy ilyen cuccnak...
(#79163) kovacss72 Dettó. A 600-as yamaha fz6n-em is 80 fok alatt van városon kívül. Asszony idén kapott egy 650-es sv-t (amit mint utólag kiderült sajnos öreg hiba volt neki megvenni) ami tavasszal/nyár elején amikor még nem volt ilyen meleg városon kívül simán 72-74 környékén mutatott csak. Most, hogy kicsit melegebb van ez kb olyan 74-78 környékén van. Ezt a 72-74-et kicsit én is keveselltem amikor megvettük, de több ismerőssel is beszéltem akiknek volt sv-jük, és náluk is ugyanez volt, azt mondták, hogy teljesen rendben van. Városon belül araszolva ebben a dög melegben (pont minap figyeltem meg mivel csak én járok néha vele, ezért is fog repülni) fölment 95-96 környékére is, de a ventilátor nem kapcsolt be rajta. Sv tulajok állítása szerint csak valahol 100 fok felet kapcsol be. Az én motoromnál nem tudom, hogy mikor kapcsol be, amióta megvan még nem voltam városon belül ilyen melegben huzamosabb ideig.
(#79165) nyogo83 Nem tudom, hogy emlékszel-e, régen írtam a nagyrobogós topikba, hogy nálam a nyári melegben a városban a runner baromra melegszik, ha nem tudok folyamatosan haladni vele, megy is a ventilátor szinte egyfolytában. Kb 2 éve megvettem már másik termosztátot, de még mindig nem cseréltem ki. Egyrész ritkán használom városban, inkább túrázgatok vele a szerpentineken (dobkő stb), másrészt városon kívül ha megyek vele normális tempóban, akkor még ebben a melegben is lemegy a hőfok normál (fél) állásba. Ha valós, legalább 90-100-as tempót megyek vele, akkor még egy hangyányit fél alá is. Ebben a melegben is. Érdekes.
De most megfogadtam, hogy még a nyáron kicserélem.szerk: #79177) Mattb Gratulálok hozzá, használd egészséggel.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #79180 üzenetére
Ismeros Altalban en is igy vagyok mindig vele, van hogy honapokig ott all a megvasarolt alkatresz, de egyszeruen annyi idom nincs ra, hogy megcsinaljam.
A Runnernel kb majdnem nyar vegen vettem mar ra csak magam, hogy kicsereljem amikor mar jottek a huvosebb idok.A mostani motorhoz is a tavaly nyaron megvett kuplungszettet csak nemreg raktam be, de csak mert mar tenyleg muszaly volt, annyira csuszott. De ott van meg a vezermulancszett, uj Km ora, lanckerek+lancszett, plusz 2 het mulva lejar a muszaki, de idom meg nulla
-
Topikgazda
-
Rivaul
addikt
Hőség téma. Marha meleg az álló levegős blokk. Van plusz mina deknim. Láttam hogy sokan furkálják, nah de van erre valami sablon vagy how to kép/videó? Csinálnék egy nyári deknit neki de nem szeretném csak úgy össze furkálni. Vagy igen?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
d@vee
őstag
Voltam A kategóriából rutin vizsgán. Hát srácok, nem fogjátok elhinni.
Minden frankó, simán mennek a feladatok, nyugodtan ültem előtte. Elkezdi az oktató, menjünk pár kört még mielőtt megérkezik a vizsgabiztos.
Én mentem 3 kört, kövi srác kettőt. Ekkor még volt 15 perc vizsga kezdetéig.
A srác második körénél a motor egyszerűen elfüstölt
Gyorsan szervízt felhív, ott voltak 5 percnyire. Átugrott egy dolgozó, szétkapta és közölte a vizsga elmarad.
Megérkezett a vizsgabiztos, elmondtuk mi a szitu hát sajnálkozás, ez van, megbuktunk. Mert nincs olyan opció hogy vizsgajármű elromlott, vagy átmész vagy nem...[ Szerkesztve ]
Ja
-
energy4ever
addikt
Az csodas! Helyben vertem volna agyon az oktatok, hogy nem biztosit masikat!
Leirhatnad a ceg nevet ahol csinalod, ne fussanak bele masok ilyenbe. Ahol egy motor van kategoriankent, az pont ezert gaz!
Legalabb a vizsga dijjat is bebuktad igy, es fizetheted a kovit, plusz orakkal? -
Grenczii
tag
válasz Rivaul #79183 üzenetére
Nekem Suzukin a gyári 100as hűtött deknije van.Bal felül menjen be a levegő és jobb alul ki.Variátornál ahogy forognak a lapátok úgy érdemes fúrni hogy menjen a levegő.De sokat nem érdemes kifaragni belőle mert stabilitás miatt kell a dekni.
Nálam nagyon sokat számít melegben. [kép] (városban megyek 30 fokba 20 kilométert akkor se érzem meg hogy elmelegedne) -
prtvlogan
aktív tag
Sziasztok!
Adott egy 1996-os Piaggio Typhoon motor. 5 év alatt 2500 km-ert volt használva. Most elővettem, hogy kipróbáljam, és az alábbi hangot adja ki, ha "gyorsan megyek vele" (30-40 km/h fölött) [link] Ha lassítok vele, abbahagyja, gyorsításkor az adott sebesség elérésekor ismét előjön. Kb egy hónap múlva tudom elvinni szervízbe, mert addig nem ér rá a srác, viszont kíváncsi lennék, (ha esetelg tudja innen valaki,) hogy mi adhat ki ilyen hangot? -
Mattb
senior tag
válasz energy4ever #79179 üzenetére
Köszönöm srácok!
Délután lövök pár képet róla és fel rakom este
ire kell figyelni így a gépeknél? Most ámblokk kérdezem mert motort nagyon hosszabb ideig még nem birtokoltam. Náluk az olajcsere milyen periódus stb stb.. szóval mire ügyeljek majd?
(egyébként elférek itt ebbe a csoprtba ezzel a motorral vagy esetleg a másik nagymotorosba kellene ezeket kérdezgetnem?) -
prtvlogan
aktív tag
válasz CartmanLand0 #79189 üzenetére
macilaci78 CartmanLand0, Köszi szépen mindkettőtőknek! Ha eljutok a szervízbe majd írok, hogy pontosan mi is volt ez. Nem nagyon találtam még senkit, akinek ilyen hangot adott volna ki!
-
Mattb
senior tag
válasz energy4ever #79193 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
Topikgazda
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #79195 üzenetére
Onnan kell kiindulni hogy mi van a szerződésben leírva. A vizsgabiztost nem lehet hibáztatni.
-
CartmanLand0
senior tag
Az mitől van hogy ha berántom a fékkart kifröccsen egy csomó fékolaj ? A tartály sértetlen.... A cső sérülhetett?
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
p5quser
tag
válasz prtvlogan #79188 üzenetére
Üdv!
Egy kietlen (de egyenes ) helyen hajolj a kilométeróra fölé menet közben, miközben hallod a hangot. Gyanítom, erősebben fogod hallani. Nekem pontosan ilyen hangja volt a kilométeróra-spirálomnak. Szintén kb 30-40 km/h között, de nekem csak hideg időben csinálta. Szétszedtem a csatlakozást, kipucoltam, wd40, összeraktam, elnémult.
Egy próbát megérhet.
Üdv! -
d@vee
őstag
válasz energy4ever #79185 üzenetére
Dehogy volt másik motor, egy brutál nagy fillérbaszó az oktató. Egy 20 éves Suzuki 650 SV-vel toljuk, idén vették és újítatták fel. "Azért jó mert régi", ahogy mondta az öreg. Nem, azért jó neki mert fillérekért megvette.
Amúgy ez pech, mert van egy rohadt jó fiatal Kawasakijuk is, de pont idén emeltek nekik a kategória minimum moci követelményen és az ki is esett, ezért vettek egy ratyi gépet.
Vizsgadíj bukta, de a következőt az oktató fizeti. Plusz órákat meg tuti nem veszek.
Mega 2003 Autósiskola ha jól idézem.Ja
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen