Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz canniball #29593 üzenetére

    Ha már feltétlenül bele akarsz taposni a fékbe vizes/csúszós úton,
    inkább legyen a hátsó, mert annak megcsúszását még viszonylag
    könnyen meg tudod fogni, de ha az elsőre markolsz rá, és kimegy
    az eleje, azt már kb. semmi esélyed: ésszel kell használni a féket.

    Kis sebességnél nincs szükség az első fék nagy fékerejére, tehát
    a hátsóval érdemes megállítani a motort, pl. rutinpályán mászkálás
    során gyökketezve (hát még a jó kis murvás/csúszós részeken).:D

    Rendes utazótempónál a hátsó segíthet*, de mivel féktávon a motor
    súlya az első kerékre terhelődik, hamar megcsúszik és nem is tud
    akkor már "elegendő fékerőt" kifejteni, pontosabban akkor már nincs
    elég tapadása a hátsó keréknek. Szóval ha nagy tempóról meg kell
    állni, akkor az elsővel működik, progresszívan növelve a fékerőt...:K
    A hátsó mondjuk úgy, hogy stabilizál: szvsz érdemes azzal kezdeni,
    ill. azt a terhelésváltással párhuzamosan degresszíven használni.:D

    *: robogónál különösen, mivel a motorfék itt gyengébb (a CVT miatt).

    Amúgy úgy emlékszem, hogy volt már a téma - valamikor tavasszal.

    Szerk a kulcsbezárós témára: soha nem szabad a csomagtartóba
    rakni, és le van tudva a gond. (Ha nincs mit bentfelejteni ugye...:DDD)
    A pótkulcs meg legyen biztos helyen: ha 40 km-re, akkor sajna ott.
    A digitális záras páncél vésznyitó kulcsát sem tartjuk a páncélban,
    arra az esetre, ha lemerül a páncél akkuja, és nem nyílik a kódra...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák