Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #21615 üzenetére
Ezek tisztán vezetéstechnikai kérdések: szerintem érdemes egy
vezetéstechnikai tréningre elmenni, ha ilyenek merülnek fel.A hátsó csak kisebb lassításokra jó - ha nagyobbat kell fékezni,
mindenképp kell az első melléje... Illetve az elsőt mindenképpen
progresszívan kell húzni: rámarkolni tilos (az a bukásveszélyes)!A hátsót meg idővel vissza kell engedni kicsit, ne csússzon meg,
amikor az első tengelyre átment a terhelés... Ha eléd ugrik valaki,
és rámarkolsz a fékre, lehet belőle perec... Ilyenkor a hátsó kerék
csúsztatásából kevésbé esélyes, viszont az nem is fog akkorát a
motoron, amekkorát kéne, ha "helyzet van"... De ezt érezni fogod.
Persze kellemetlen érzés sikító hátsókerékkel megállni egy ilyen
szituban, de inkább, minthogy elcsapd a figyelmetlen gyalogot.Aki azt mondja, hogy csak a hátsó fék, az nagyon el van tévedve.
Le lehet mérni, hogy mekkora a fékút csak hátsóval, csak elsővel
és a kettő helyes kombinációjával: értelemszerűen első fék nélkül
nagyságrendekkel később lehet csak megállni. (Legjobb akkor, ha
mindkettőt használod, ahogyan kell. Ahogy előttem írták: ésszel.)Az első fékkel nagyobb tömegű motorokon érdemes vigyázni, ha a
tempó lassú (manőverezgetés), az út meg poros, mert olyankor túl
erős tud lenni, és egy full ártatlan szituban is el lehet nyalni miatta.
De egy kis robogónál azért nem ennyire vészes a helyzet, ráadásul
itt mindkét fék "kéznél van", nem kell kuplunggal sem "vacakolni"...Kanyarodásnál annyira kell bedőlni, amennyire a kanyarsebesség
és ív kívánja. Se nem jobban, se nem kevésbé. Ezt is érzésre kell.
Azért veszélyes nagyon bedőlni, mert el lehet csúszni, ha elmegy
a tapadás (változik az aszfaltminőség, poros valahol, kátyús, stb.),
de ez csak nagyobb tempónál merül fel. Magyarán ezt inkább úgy
"fordítanám" tanácsként, hogy nem kell száguldozni... Betartva a
sebességhatárt nem valószínű, hogy határon lenne a tapadás, ha
nincsenek extrém körülmények. (Esőben zebra: eléggé csúszik!)Villamossín megint csak nagyobb motoroknál lehet kritikus, főleg
esős időben tud durván csúszni... Nyilván nem csőgázon mész át
egy ilyen kereszteződésen... Ami veszélyes lehet, ha kanyarodás
közben keresztezed a sínt (és esik, vagy pl. túl gyorsan mész).
Egy kollégám az kis 1400-as sport-túra mocija mellet szentségelt
jó egy éve, mert egy ártatlan szituban kiszaladt alóla: kanyar+sín.
Lehet, mégsem volt annyira ártatlan szitu: de az ugye megint más
kategória, ott tényleg nem vicc a stabil gáz kérdése, meg ilyenek.
Egy robogó sokkal gyengébb, és az automata váltójából adódóan
pedig még gázelvételre is jóval "megbocsátóbb", nem jelenik meg
azonnal a motorfék hatása (ill. ha meg is jelenik, jóval gyengébb).Van kifejezetten robogós vezetéstechnikai tréning. Talán érdemes
azt megpróbálni. Egész másképp viselkedik, mint egy nagymotor.