Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Criton #21615 üzenetére

    Ezek tisztán vezetéstechnikai kérdések: szerintem érdemes egy
    vezetéstechnikai tréningre elmenni, ha ilyenek merülnek fel.:R

    A hátsó csak kisebb lassításokra jó - ha nagyobbat kell fékezni,
    mindenképp kell az első melléje... Illetve az elsőt mindenképpen
    progresszívan kell húzni: rámarkolni tilos (az a bukásveszélyes)!

    A hátsót meg idővel vissza kell engedni kicsit, ne csússzon meg,
    amikor az első tengelyre átment a terhelés... Ha eléd ugrik valaki,
    és rámarkolsz a fékre, lehet belőle perec... Ilyenkor a hátsó kerék
    csúsztatásából kevésbé esélyes, viszont az nem is fog akkorát a
    motoron, amekkorát kéne, ha "helyzet van"... De ezt érezni fogod.
    Persze kellemetlen érzés sikító hátsókerékkel megállni egy ilyen
    szituban, de inkább, minthogy elcsapd a figyelmetlen gyalogot.:D

    Aki azt mondja, hogy csak a hátsó fék, az nagyon el van tévedve.
    Le lehet mérni, hogy mekkora a fékút csak hátsóval, csak elsővel
    és a kettő helyes kombinációjával: értelemszerűen első fék nélkül
    nagyságrendekkel később lehet csak megállni. (Legjobb akkor, ha
    mindkettőt használod, ahogyan kell. Ahogy előttem írták: ésszel.)

    Az első fékkel nagyobb tömegű motorokon érdemes vigyázni, ha a
    tempó lassú (manőverezgetés), az út meg poros, mert olyankor túl
    erős tud lenni, és egy full ártatlan szituban is el lehet nyalni miatta.
    De egy kis robogónál azért nem ennyire vészes a helyzet, ráadásul
    itt mindkét fék "kéznél van", nem kell kuplunggal sem "vacakolni"...

    Kanyarodásnál annyira kell bedőlni, amennyire a kanyarsebesség
    és ív kívánja. Se nem jobban, se nem kevésbé. Ezt is érzésre kell.
    Azért veszélyes nagyon bedőlni, mert el lehet csúszni, ha elmegy
    a tapadás (változik az aszfaltminőség, poros valahol, kátyús, stb.),
    de ez csak nagyobb tempónál merül fel. Magyarán ezt inkább úgy
    "fordítanám" tanácsként, hogy nem kell száguldozni... Betartva a
    sebességhatárt nem valószínű, hogy határon lenne a tapadás, ha
    nincsenek extrém körülmények. (Esőben zebra: eléggé csúszik!)

    Villamossín megint csak nagyobb motoroknál lehet kritikus, főleg
    esős időben tud durván csúszni... Nyilván nem csőgázon mész át
    egy ilyen kereszteződésen... Ami veszélyes lehet, ha kanyarodás
    közben keresztezed a sínt (és esik, vagy pl. túl gyorsan mész).:)
    Egy kollégám az kis 1400-as sport-túra mocija mellet szentségelt
    jó egy éve, mert egy ártatlan szituban kiszaladt alóla: kanyar+sín.
    Lehet, mégsem volt annyira ártatlan szitu: de az ugye megint más
    kategória, ott tényleg nem vicc a stabil gáz kérdése, meg ilyenek.
    Egy robogó sokkal gyengébb, és az automata váltójából adódóan
    pedig még gázelvételre is jóval "megbocsátóbb", nem jelenik meg
    azonnal a motorfék hatása (ill. ha meg is jelenik, jóval gyengébb).

    Van kifejezetten robogós vezetéstechnikai tréning. Talán érdemes
    azt megpróbálni. Egész másképp viselkedik, mint egy nagymotor.

Új hozzászólás Aktív témák