- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Melyik tápegységet vegyem?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bignor
tag
Sziasztok!
Olympus e-620 dslr mennyire állja meg manapság a helyét? Kezdő gépnek megfelelő lenne? Tudom, hogy az oly már nem fejleszt ebbe az irányba, de ez nekem nem jelentene problémát.
-
MrChris
nagyúr
válasz bignor #22451 üzenetére
Akkor is, most is ugyan olyan jó képet készít. De csak fotózni lehet vele, nincs videó. Mai új gépekhez képest picivel kisebb dinamika és rosszabb ISO teljesítmény. No meg a kijelző se megapixeles. De ez attól is függ mennyire zavar a képzaj. Asszem ugyan az a szenzor van benne mint az E600, E30, E5, E-P1, E-PL1, E-P2, E-PL2, E-P3, E-PL3, E-PM1 vázakban. Nagyon jó JPG motor miatt nem szükséges RAWozni, bár abban vannak még tartalékok.
Kezdő gépnek persze! De ez attól is függ mennyiért. És a második legfontosabb tényező, mit csavarsz fel rá? A 14-42 kitobi is egész jó ha nem akarsz sokat belefektetni, volt már 15 vagy 12 ezerért is. Ha több kell, helyette van még a 14-54 és a még jobb 12-60, persze ezek sokszoros áron. 14-45-ös régebbi kitobit ne vegyél, meg Sigmát se. Olcsón nagylátó irányba nem tudod bővíteni. A 9-18-at 80-100-ért árulják. Telére van a 40-150 4-5,6 ami nem valami csúcs, cserébe olcsó. A régebbi 40-150/3,5-5,6 viszont egész jó, csak kicsit nagy. Fixekkel sajnos nincs olyan jól ellátva mint a m4/3. Van a 35/3,5 makróra és 50/2 inkább portréra, mindkettő szerintem elég jó. A 25/2,8 sajnos nem emelkedik ki hogy megérné megvenni.
Mennyiért adják azt a 620-ast? Mennyit szánsz rá?[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz bignor #22451 üzenetére
Ha olcsón kapod egy 12-60 (14-54), 50-200 párossal, vagy ajándékba valakitől, aki sajnálja eladni azon az áron amin el lehet, de valójában már alig használja, akkor igen. Egyébként rajtad ragad egy nem bővíthető szett. Az f2-es SHG objektívek mögé inkább vesznek egy E-M1-et mintsem olcsón elpasszolják azon kevesek, akik egyáltalán megvették azokat.
Statikus témákhoz egy első generációs mFT váz fillérekért van, és ahhoz már érdemes fényerős fixeket venni, vagy ha van a fiókban egy elfekvő Helios 58 f2 az is használható lesz. Ott már a mélységélesség is inkább a rendelkezésedre áll mint kompozíciós eszköz, ellentétben az f/sötét kitobikkal. Fókusz tévesztés legfeljebb amiatt van, hogy az AF keretben másra áll rá az automata mint szeretnéd. De a kézi élességállítás sokkal könnyebb mint az OVF-es DSLR-nél, ha arra kényszerülsz. Végül, de nem utolsó sorban egy mFT felszerelés mindig ott lehet nálad ellentétben egy DSLR-rel. A magam részéről Pana G3, G5, G6, Olympus OM-D sorozat gépei közül választanék pénztárcától függően, a kereső miatt.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz imibogyo #22450 üzenetére
Ez nem a gép hibája . Állványra kell rakni, önkioldóval. Akár több másodperces expo alatt sem zajosodhat be ISO 100-on. Előtte WB állítás. A háttér sötét és világos határvonala, a csavar dupla árnyéka mind user error.
Oldalain kivágott kartondoboz és pauszpapír tárgysátorként, hungarocell lap ellenoldali derítéshez nem drága dolgok. A rajzolaton viszont tényleg a Helios lecserélése fog segíteni.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
imibogyo
veterán
válasz Stauffenberg #22453 üzenetére
Azok a beállítások a makróra vonatkoztak, nem az éjszakai fotózásra úgy általában. Mondjuk makróra a vaku lenne a megoldás már látom (anélkül elég szenvedős), de az éjszakai fotózást az sem oldja meg, főleg ha "távolról" akarok lekapni valamit, mondjuk buli-összképet.
Lassú Víz:
Állványra kell rakni, önkioldóval.
Állványon volt, 10 másodperces önkioldóval, és majd 1 másodperces záridővel. Tudom mehetnék feljebb a záridővel, de épp erre irányult a kérdés, hogy van-e olyan gép (jobb érzékelővel például), amivel nem kell ISO-t és záridőt növelnem (mondjuk a mostani 1 másodperchez és ISO 100-800-hoz képest) ahhoz, hogy jobb makró, vagy low-light fotókat tudjak lőni, úgy 250k-val bezárólag.Elsősorban egyébként NEM statikus témákkal van a bajom. Egy csavarnak mondhatom, hogy itt maradsz 20 másodpercet, de mondjuk egy társaságnak nem nagyon...
Akár több másodperces expo alatt sem zajosodhat be ISO 100-on.
Nem is a zajosodással van bajom. Szóba sem került. Jobb low-light képességekről volt szó, hogy rövidebb záridővel is tudjak éjszakai fotókat készíteni, anélkül, hogy mondjuk az ISO-t az egekbe kellene tornásznom. Ez volt a kérdés, hogy ezért érdemes-e drágább vázra váltanom? A Helios olyan amilyen rajzolatban stb.-ben, viszont fényerős, ezért nem értem, hogy mi okozhatja nálam azt, hogy csak nagyon kompromisszumosan tudok este fényképezni. Az utcán és kerti-partikon, amikor magam is a "tömeg" része vagyok ritkán rohangálok állvánnyal és a több másodperces expo sem túl kecsegtető.A háttér sötét és világos határvonala, a csavar dupla árnyéka mind user error.
A makró kép csak egy gyors példa volt arra, hogy majd 1 másodperces záridő kell ahhoz is, hogy egy bő 400W-al közelről megvilágított kicsi területről ilyen "világosságot" kicsikarjak. Hogy jön egyáltalán ide a kérdésemhez a kompozíció milyensége (ami amúgy nekem tetszik, ha teljesen homogén lenne, akkor baromi unalmas is egyben, a dupla árnyék ok, de egyelőre ez van)? Nem ezekkel van bajom, hanem azzal, hogy hogy lehet, hogy egy F2-es objektívvel is majd egy másodperces záridőt kell használnom mondjuk egy ilyen fotóhoz. Nem mondhatom nekik, hogy "hé maradjatok úgy 1-2 másodpercig, mert különben sötét lesz a kép".Persze tudom vaku meg jobb objektív, csak azt nem tudom, hogy ha beáldozok ezekre egy komolyabb összeget, akkor azokat ki tudom-e majd használni ezzel a vázzal, vagy érdemesebb előbb a vázat magát cserélnem. Ez lett volna az eredeti kérdés, hogy 250k-val bezárólag érdemes gépet cserélnem, vagy kísérletezzek és gyakoroljak tovább egy élhető kompromisszumig ezzel a géppel. De már úgy döntöttem marad ez és gyűjtök egy jobb objektívre, valamint egy vakura, amikkel két legyek ütök egy csapásra, amellett, hogy remélhetőleg jobb képeket tudok lőni, például lesz AF-em.
-
jjeahh
nagyúr
válasz imibogyo #22456 üzenetére
"Jobb low-light képességekről volt szó, hogy rövidebb záridővel is tudjak éjszakai fotókat készíteni, anélkül, hogy mondjuk az ISO-t az egekbe kellene tornásznom."
hú sztem gyorsan vedd át az alapokot, lehetséges, hogy azután elégedettebb lennél..bulifotózni én ugyan nem szoktam, de koncertfotózni igen, iso400 fölé nagyon ritkán kell menjek helios-al, vaku nélkül amúgy a világ legjobb szenzorával is emelned kell az iso-t, hogy gyorsabb záridőt kapj, ha rövidebb záridőt akarsz gyenge fényben, alacsony iso-n, nem jobb szenzor kell neked hanem fényerősebb üveg.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Colonel993
senior tag
válasz imibogyo #22456 üzenetére
Úgy érzem fogalom zavarban vagy és nemigen tudod mi is az ISO érzékenység...
Egy modernebb szenzor se fog összeszedni több fotont ISO 100-on mint a régi... Sőt pont ugyan annyit...
De ISO 10 000-en is ugyan annyi fotonnal gazdálkodsz
Szimplán a szenzor érzékenységét nőveled ami az 1 pixelre eső fény/szín aktiválásához szükséges Fényérték igény küszöbét tolod lejjebb...Viszont a magasabb érzékenységen;érzékenyebb lesz mindenre a szenzor.. Ami a zajt hozza magával az elektromos mivoltja miatt is.
||| NE kérdezz, mert a végén még valaki válaszol! ||| ThinkPad & Nikon user ||| Samu s8.4 LTE RulezZz "Mikor 2 hónap elmélete vitatkozik, 8 év tapasztalatával..." - :") -
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz imibogyo #22456 üzenetére
Fényerős objektív kell neked. A Sony SLT rendszerében a fényerő veszteség 1/3 - 2/3 EV között van valahol a mérések szerint, ezt simán ki tudod korrigálni egy picivel tágabb blendével és egy picivel megemelt ISO-val.
Ha nem akarsz ISO 800 fölé menni, akkor vaku és csutkára kinyitott blende kell. Anno az egyetemen bulifotózással csináltam egy kis mellékest. Szarfos kit zoom objektívvel (f/3.5-5.6) meg egy 36-os kulcsszámú vakuval ISO 200 a legtöbb esetben elég volt. Ez egy olyan váz volt, amin az ISO 1600 volt a maximum, de kb csak mutatóba, mert ISO 800 is már bőven bajos volt zaj szempontjából, így ISO 400 fölé nem akartam merészkedni.
-
Lassú Víz
őstag
válasz imibogyo #22456 üzenetére
Elméletileg azonos ISO, blende, záridő géptípustól függetlenül ugyanazt a világossági szintet kell eredményezze. Még az SLT esetében is, mert úgy kell
enekalibrálni az értékeket a gyártóknak, hogy a félig áteresztő tükör hatása ne látszódjon a fotós számára. Fényerősebb objektívvel veszik a mélységélesség, ami olykor előny, olykor hátrány. Egy nagy térben sem megoldás az egy vaku, mert a fénye a távolság növekedésével négyzetes arányban csökken. Hiába nagy a kulcsszám vagy a közelieket égeti ki vagy a távoliak maradnak sötétben.Tehát neked olyan váz kell amelyiken magasabbra tolhatod az ISO-t úgy, hogy a megnövekedett zaj és az elvesző részletek még vállalható végeredményt adjanak.
szilu7: Dehogy kell olyan. Buknánk a kis mélységélességet, meg hosszú záridős képeket ha úgy lenne. Olyat szeretnék amelyiken az ISO csillió is pont olyan alacsony zajt meg sok részletet ad mint az ISO 100 vagy 50 ahol van.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
imibogyo
veterán
válasz Stauffenberg #22459 üzenetére
Az ISO emelés annyira nem játszik, mert én már ISO 800-on is zajosnak érzem néha a képet, ISO 1600-on pedig már egyértelműen (és nem vagyok egy nagy utómunkázó típus, saját használatra készülnek a képek). De akkor oda lyukadunk vissza, hogy vennem kell egy komolyabb objektívet és egy vakut, ami döntés, már schawo válasza után is megszületett. De köszi a pontosítást és a segítséget!
Lassú Víz:
Tehát neked olyan váz kell amelyiken magasabbra tolhatod az ISO-t úgy, hogy a megnövekedett zaj és az elvesző részletek még vállalható végeredményt adjanak.
Ez volt az eredeti kérésem is, hogy ajánljatok ilyet. 250k lenne rá. Van ilyen? Vagy nincs ennyiért és inkább maradjak a fényerősebb obi + vaku mellett?[ Szerkesztve ]
-
kátú
őstag
Samsung NX200 vagy Canon EOS-M ?
It still works!
-
imibogyo
veterán
válasz jjeahh #22464 üzenetére
Nem. Viszont volt szerencsém kipróbálni úgy 10 percre egy USA kiküldetés kapcsán. Bár nem ezzel az objektívvel. Nagyon profi gép, de tényleg nem ez a keret. Most a CNC gépem fontosabb. Kevesebbet az sem visz el sokkal, viszont több a munkalehetőség vele főállás mellett.
-
Tin_Shield
őstag
Az EOS-M rendszer sorsa láthatólag egy csöppet sem izgatja a Canont, max. akkor érdemes beleugrani ha nem zavar kiforratlansága és ha megelégszel azzal amit most kínál a rendszer, nem vágysz többre.
Samsungban sokkal több a lehetőség, de arra fel kell készülni hogy a használt piac itthon (még) gyakorlatilag nem létezik, eladni sem könnyű ha nem jön be, és bővíteni is csak bolti új cuccokkal tudod (vagy e-bay). -
kátú
őstag
-
kátú
őstag
utolsó hülye kérdés 80-90 ezer forint között ti újonnan MILC vagy DSLR gépet vennétek de csaj újat
It still works!
-
jeni
félisten
válasz rbalint88 #22470 üzenetére
ÁÁÁ az nem jóóó!
mert a ma divatos TRENDI vagyis a szelfizést mint igényt még körbe se jártuk !
erre csakis az Olympus XZ2 ami nem cserélhetős obis,és a cserélhetősben a Samsung NX kihajthatós,az Olympus E-PL5 és a Panasonic G/GH alkalmas.
(az utolsó mondat tartalmát a 4/3 topikból csentem el-ezért bocsika - Mercutio- ) -
jjeahh
nagyúr
selfie kamera hello kitty speciál edizsőn + szelfi monopod
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
kátú
őstag
Komolyan mondom 17 vagyok de én még egyetlen selfit sem lőttem
It still works!
-
kátú
őstag
válasz Nagya21 #22479 üzenetére
elfogult vagyok utálom azokat akik isznak meg azokat is akik kurváznak de általában akik ilyesmit csinálnak nem is szeretek egy társaságban lenni mivel (nemtudom hogy miért) imádnak belémkötni és nem szeretek verekedni ha nem muszaj de már volt példa ilyenre
It still works!
-
bignor
tag
-
rudeee
őstag
Sziasztok!
Legutóbbi hsz-em óta eltelt kb. 2-3 hét, de egyenlőre nem döntenem.
Akkor pont nyaralás előtt álltam és nem akartam pár nap alatt elhamarkodottan határozni, így még választás előtt állok.
Azóta sokat nézelődtem és olvasgattam a topicot is. Kicsit nyitottabban állok a dologhoz, ezért néhány gépet felsorolnék amik a nézőpontomba kerültek lehetőségként.
A max. keret amit rá tudok fordítani az 220.000-250.000MILC vonal:
- Samsung NX300 (18-55 obival)
- Sony A5000 (16-50 vagy 16-50 + 55-210 obival)
- Sony A6000 (16-50 obival) - ez már az összeg határánál mozogDSLR vonal:
- Sony A58k (18-55 obival)
- Canon EOS 700D (18-55 STM obival)
- Pentax K50 (18-55 DAL WR)
- Nikon D3300 (18-105)
- Nikon D5200 (18-105)
- Nikon D5300 (18-105) - ez már összeghatáron túl vanJelenleg egy Panasonic DMC-TZ6-os kompakt gépem van amivel alapvetően elégedett vagyok, mert a kategóriájában egy nagyon jó gép volt és most sem csinál rossz képeket, viszont szinte semmit nem lehet állítani rajta, a képességeit már jó ideje kinőttem.
Szeretnék egy jóval komolyabb gépet ami nem korlátoz a használatban.
Felépítésileg és fogás szempontjából a DSLR formavilága nagyon bejön, de a kompakt hatású MILC elől sem zárkózom el hiszen eddig is kompakt gépet használtam.
Videós képességek nem számottevők, annyi hogy 720p-ben 30p vagy 50p azért nem lenne hátrány.
Kihajtható vagy dönthető kijelző nem annyira lényeges, persze ha van az csak plusz pont.
Alapvetően amatőr szinten, de mindent fotóznék vele, ezért is gondoltam hogy a géptől függően később szükség lenne egy telére és egy fényerős fixre az alap obin kívül.
Az MILC vonalon a kiszemelt típusoknál nem vagyok képben hogy elérhető árban vannak-e ilyen objektívek, de azt láttam hogy nem olcsóak.
A DSLR vonalon valamivel több az obiválaszték és kicsit jobb árban is mozognak.
A RAW jó minősége fontos lenne, de a jpeg motor is gépenként nagyban eltérő ahogy olvasgattam.DSLR:
A Sony A58K fogása kényelmes, viszont az obiparkkal nem vagyok képben, de árban ezek sem olcsók.Canon EOS 700D (fogásilag a kedvencem) viszont a 18MP-s szenzorára sokan írtátok hogy nem egy korszerű darab. Obiból a 18-135 lenne a legjobb, de árban nagyon határeset.
Pentax K50 (sajnos még élőben nem láttam) nagyon dicséri mindenki, viszont az ebben lévő 16MP-s szenzor jobb-e vagy rosszabb mint a Canon 18MP-s szenzora ami már szintén nem mostani?
A pentax obiparkjában van-e használható tele és fényerős fix tűrhető árban?A legjobban a Nikon szériába ástam bele magam. Ott úgy néztem hogy a 18-105 mellé egy 35/1.8 fixet vennék majd.
A Nikonok közül a D3300 és D5300-nak van a legjobb fogása, mert a hüvelykujjnál lévő kiképzés itt támaszt a legjobban, viszont a D5200 is vállalhatónak tűnik. Tudásban és árban nem tudom melyik érné meg a leginkább. Szenzor szempontjából nagyon dicsérik.MILC:
Samsung NX300-ról jókat írnak. Elvileg ha jól vettem ki, akkor a 18-55 obival jó választás lehet az NX3000 20-50-eséhez képest. Az obik bővíthetőségéről nem sokat tudok.Sony A5000 és A6000 elvileg nem rossz gépek, de az obikínálatot szintén nem ismerem.
Ami számomra minden gép esetében fontos lenne, az a stabilizátor vagy a vázban vagy az objektívben (így az alapobiban is). Amatőrként az a biztos ha valamelyik rendelkezésre áll.
Lényeges lehet még az AF milyensége hogy mely gép milyen módon kezeli azt, mellyire pontosan talál fókuszt. Ezt ti tudjátok a leginkább hogy melyik és miért jobb.Kicsit hosszúra sikerült, de próbáltam összeszedni a gondolataimat és várom a tanácsokat, javaslatokat (akár többet is) hogy mit lenne érdemes választani.
Köszönöm![ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz rudeee #22483 üzenetére
Olympus E-M10-est nézted? Ebből még le lehet csippenteni majd 15%-ot.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
jjeahh
nagyúr
válasz rudeee #22483 üzenetére
A felsorolt dslr-ekből talán a pentax a legkomolyabb. A canon szenzora ma talán a leggyengébb, de ez iso1600 alatt valszeg nem igazán számít...d5xxx gépek keresőjét érdemes lenne kipróbálni, nemrég itt többen írták, hogy jóval sötétebb, mint a d3xxx gépeké. Milc: olympus miért maradt ki? e-pl5 duplakit + pana 20mm F1.7 vagy olympus 45mm F1.8 nem férne bele a keretbe?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rudeee #22483 üzenetére
Általában én képviselem itt a "Nem Pixelkukkolók Világszövetségét", szóval egy kicsit azért megvédeném a Canon EOS 700D-t. Szerintem jó gép, az érintőképernyője telitalálat, nagyon sokat segít a kezelésén. A szenzor a DxO szerint elavult, ezáltal a legtöbb fórumharcos szerint is, de a gépet még sosem használták. Nálam volt a tökéletesen ugyan olyan elődje (650D) két hétig, én kedveltem, egyáltalán nem tudom rá azt mondani, hogy nem lehet vele fotózni. A dinamikája relatíve szűk (az újabb Sony szenzorok amik a Nikon, Pentax gépekben is vannak tudnak 13,5 EV dinamikát), az EOS 700D a DxO szerint tud 11,2 EV-t, vagy éppen a legkedvencebb DSLR-em a Canon EOS 5D Mark III is csak 11,7 EV-re képes. Ez egyszerűen annyira szar, fos, undorító, használhatatlan, hogy az Associated Press, World Press Photo, Reuters, Getty Images, Flickr statisztikák szerint a szakmában egyik legelterjedtebb típus. Ők bizonyára mind hülyék, akik azt sem tudják mit csinálnak vagy mit vesznek.
Szóval alaposan túl van ez reagálva. Vannak a fotózásnak olyan területei ahol ki lehet hozni a 13,5 EV-t tudó szenzorok előnyét, de általános, hobbi, amatőr felhasználás mellett ez inkább csak a pixelkukkolókat érdekli. Arról nem beszélve, hogy sokan jobban kedvelik a Canon által nyújtott dinamika látványvilágát, ami egyébként még így is az analóg film + fotópapír felett van. Én biztos vagyok benne. hogy a Canon szándékosan tartja ezen a szinten a dinamikát, nem mindenki szeretne feljebb menni.
Ennek ellenére a felsoroltak közül én sem őt venném az első helyre. A Nikon belépő gépei az utóbbi időben jobban szoktak sikerülni, ettől függetlenül alaptalannak érzem a 700D fikázását.
MILC-ek közül:
Sony A6000 - Nagyon jó kis váz. Pont. Ennyi az előnye. Objektívek terén harmatos a felhozatal. Én akkor venném ha az ember nem riad vissza a régi manuális objektívek használatától, nagyon jól használható focus peakinget tud.
Felvenném még a MILC listára:
Fujifilm X-E1 - Kifutó darab azért férne be a keretbe, a kitobjektíve (18-55mm f/2.8-4.0) egyszerűen világklasszis, leveri minőségben a DSLR-ek olcsó fixeit. A képminőség szintén kifogástalan. Objektívek drágák, de nagyon minőségiek.
Olympus OM-D E-M10 - Egy svájci bicska (by madgie), ez most az egyik legkedveltebb MFT váz, nagyon egyben van. Objektív kínálat van bőven, olcsóbb is mint a Fujinál, de azért ez sem az olcsóságáról híres (ahogy egyik MILC rendszer sem).
DSLR-ek közül:
Pentax K-50 - Ajánlott gép, főleg ha az ember sokat van a szabadban még szar időben is, mert időjárásálló, bírja a strapát. Objektív kínálat bőséges, de a használt piac kicsit kisebb mint a Canon-Nikon vonalon.
Nikon D5200 - Nem éri meg a D5300 a felárat, főleg ha nem nagyon videózol. A benne lévő szenzor még a DxO vallás híveit is letaglózza. Objektív kínálat az egyik legnagyobb, használt piacon bőség van, olcsóságra sem lehet panasz.
Canon EOS 700D - Én csípem őt, a szenzort már kifejtettem korábban, az objektívekre meg ugyan azt lehet mondani mint a Nikon esetében. Azért figyelembe kell venni, hogy az olcsó fixek minőségben fel sem vehetik a versenyt a MILC-ek fix üvegeivel, nem véletlenül drágábbak azok.
Ez nem rangsor volt, amit itt leírtam azok az általam ajánlottak, amit kihagytam, azok nem biztos, hogy neked a legjobb vételek lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #22488 üzenetére
a canon-oknak nekem inkább az anyagával van bajom, sztem mindenképp érdemes megtapogatni, engem nagyon irritál még a 60-70d is..rossz tapintású, csúnya, kopik, sérül...szal gáz szenzor fronton nekem a mai lapkák közül bármelyik megfelelne, sőt az ósdi 12mp mft-vel is elégedett vagyok, számomra a színek, és ezáltal a könnyű feldolgozhatóság sokkal fontosabb...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #22489 üzenetére
Ami azt illeti én a belépő Nikonok anyaghasználatától sem vagyok elájulva. A kezelésüket meg egyenesen rühellem belépőtől a top kategóriáig, pedig velük dolgozom már két éve. A D800E után kézbe venni egy EOS 5D Mark III-at olyan, mintha angyalok csókolgatnák a mancsomat.
Én nem a belépő Canon-ok anyaghasználatára vagyok kiakadva, azok mindig is ilyen műanyagok voltak, sokkal gázosabb amit a xxD vonallal műveltek. A 40D, 50D után a 60D nagyon lelombozó.
-
Colonel993
senior tag
válasz jjeahh #22489 üzenetére
Aztán ott vannak még a kezelőszervek/gombok, amikben valahogy nemigazán ésszerű a Canonék szellemisége...
Ez a MINDENT KIHÁNYUNK A BURKOLATRA ÉSZ NÉLKÜL -nem nagyon jön be.
Csomó olyan gomb van aminek még értelmét is sok Canon fan vitat a nevesebb darabokon is, a pozíciójuk meg dettó...Második tárcsát bezzeg jusztazért se raknak fel soha, csak a tekercselős palacsintát.
Valakinek bejön, főként videósoknak de mostanában egyre jobban irtózom a Canon gépektől, pedig gondolkodtam a rendszerre váltásán Pentaxról, de erős visszalépés volna...
Pedig ugyan úgy adapterezhet rá minden, van kis felbontás tartalék, instant portrémarkolat mindenre meg úgy eleve nevesebb rendszer.(Ezért a jövőre marad és egyedül Nikon mint feljebb lépés, de iszonyat drága lesz)
||| NE kérdezz, mert a végén még valaki válaszol! ||| ThinkPad & Nikon user ||| Samu s8.4 LTE RulezZz "Mikor 2 hónap elmélete vitatkozik, 8 év tapasztalatával..." - :") -
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #22490 üzenetére
ez szubjektív, d800-at nem fogtam, az 50-60-70d-t nem tudom rendesen megfogni, a d7000 meg számomra egy álom ergonómiailag de amúgy ja, belépő szinten a nikonok anyagminősége sem valami nagy szám, egy d3200 vagy d5200 egy gx1, e-p1 vagy e-pl5 (ezeket tapogattam) mellett kimondottan gagyinak tűnik, de legalább normál átlagos műanyag, a belépő canonok borítása mindenen túltesz, de a 60-70d-t is nagyon rossz érzés tapizni a lényeg: ki kell próbálni, meg kell tapogatni, van akit nem zavar, mindenkinek mások az igényei, ízlése
(#22491) Colonel993: a 650, 700d gombjaira már nem emlékszem, de a 60d-jé tényleg szörnyű, a play a gép egyik oldalán van, a delete a másikon, a tekerentyű túl sima, csúszik, és nehezen jár, a gombok fele lágy, hosszú utat jár be, nem érzem, hogy megnyomtam-e rendesen vagy sem, ezért néha kétszer nyomok meg valamit, + ehhez még hozzátesz a sok esetben tetűlassú reakció...mondjuk én ezekkel is együtt tudnék élni, ha egy gép minden másban jó és szerethető, képes vagyok megszokni az ilyesmit
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Stauffenberg #22490 üzenetére
Nekem anno Canon 30D-m volt 7 évig, imádtam az anyagát, fogását (pláne portrémarkolattal), és a "burkolatra kihányt" kezelőszerveit. A mostani kis Sony NEX-3 menüben turkálásától viszont agyvérzést akarok kapni még most is (meg attól, hogy tekerni akarok a blendén, és az expókorrekciót vagy az ISO-t sikerül állítani), közel egy évvel a megvásárlása után. A Canon viszont nagy volt és nehéz, az ember csak akkor vitte magával, ha "fotózni indult", a kis MILC ilyen szempontból verhetetlen (2 obival, zsebállvánnyal, makro-közgyűrűkkel, pótakkuval is elfér a legkisebb Sony videokamera-táskában, és messze nincs egy kg az egész). Még motorozáskor is simán a vállamon lóg, egész nap sem zavar.
Mondjuk a csupasz középkategóriás Canon vázért 2006-ban 280 ezret kellett leperkálni, a NEX-et meg a 16-50-nel együtt vettem tavaly akciósan az MM-ben 90k-ért. Az érzékelőgyártás fejlődése viszont tagadhatatlan, a kis NEX-é veri az öreg Canont. Mondjuk a canonos színvilágot imádtam, a Sony-val nagyon szenvedek még mindig a RAW-konvertáláskor, hogy valami hasonló végeredményt kapjak
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Colonel993 #22491 üzenetére
"Ez a MINDENT KIHÁNYUNK A BURKOLATRA ÉSZ NÉLKÜL -nem nagyon jön be."
A Canon vázak kezelését főként azért szeretik, mert nincs feldíszítve mint egy karácsonyfa. A legfontosabbakat a mutatóujj alá tették, mutatóujjal lenyom, hüvelykujjal teker, boldog. A Nikon ezzel szemben a gép minden zugába tárcsákat, gombokat, pörgettyűket tesz és ezek látszólag szisztéma és fontossági sorrend nélkül vannak felhányva.
Az 5Dm3 kezelésénél inkább érzem, hogy olyan fotósoknak tervezték, akik tényleg fotóznak. Nagyon sok fotóriporterrel, műtermi fotóssal, tájfotóssal, utcai fotóssal beszélgettem már és jellemzőbb, hogy a Canon-ok kezelését tartják logikusabbnak. Ez persze teljesen szubjektív, vannak akik már annyira megszokták a Nikont, hogy el sem tudják képzelni hogyan lehet normálisan kezelni egy Canont.
"Második tárcsát bezzeg jusztazért se raknak fel soha, csak a tekercselős palacsintát."
Nem tudom miről beszélsz. Két tárcsa van, egy mutatóujjnál, egy hátul hüvelykujjnál. Ha a belépő gépekről van szó, akkor meg az összes Nikon is csak egyetlen tárcsás, semmivel sincs előrébb, de cserébe még érintőképernyő sincs, ami kiváltaná a második tárcsát (mert képes rá, tapasztalat).
"Csomó olyan gomb van aminek még értelmét is sok Canon fan vitat a nevesebb darabokon is, a pozíciójuk meg dettó..."
Mint például?
(#22493) bogyo112: Nálam ezért kezdődik ott egy géppel való ismerkedés, hogy tudom-e full manuális módban rendesen kezelni. Ilyen szempontból a szintén kicsi Fujifilm X-A1-em nagyon jó. De NEX-nél maradva meg a NEX-5 vonal volt az ami dupla tárcsát kapott már. NEX-3-at (bármelyik verziót) pont ezért nem vettem volna soha magamnak.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #22494 üzenetére
Print vagy Share, voltak azért régebben facepalm-os gombjaik.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #22495 üzenetére
Régebbi vázakon volt ilyen, de az is egyetlen gombra volt téve emlékeim szerint. Ez olyan sok? Mára meg amúgy is felszívódtak vagy bekerültek valami más alá másodlagos funkciónak.
Persze ezek mind erősen szubjektív dolgok. Én nem csípem a Nikon logikát, mert nem látok benne logikát. Egyes vázakon az ISO gombját behányják az LCD képernyő bal oldalára a nagyító ikonok mellé, ami nem a legszerencsésebb, megint más vázakon meg a felső tárcsa tetejére, ahol meg még az előzőnél is rosszabb helyen van, mert még nehezebben érhető el. Az AF funkciókra és a WB-re is igaz ez. Canon-on ezeket oda csoportosítják mutatóujj alá.
Nekem így logikusabb, másoknak meg amúgy. Történet vége.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #22496 üzenetére
X-A1-en még ISO gomb sincs
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #22488 üzenetére
Nem arról van szó, hogy a Canon APS-C szenzorok használhatattlanok lennének (ha valaki pl. kompaktról vált rögtön a megváltás), hanem, hogy ma nem éri meg a befektetést mert relatíve drágán (különösen a gyengébb szenzort fényerősebb üvegekkel kompenzálja) lesz egy nem túl mobilis rendszere.
Ma már ott tartunk, hogy a legújabb Canon APS-C szenzor (70D) is max. pariban van az újabb mFT szenzorokkal. Nem DxO szerint, hanem saját tapasztalatból. Az újabb üvegek mind piszok drágák, és nem feltétlen jobbak az újabb 3rd party verzióknál (eleve fényerős APS-C üveg szinte nincs is).
A FF-et meg a sajtófotózást kár idekeverni, mivelhogy ez kevésbé jellemző hobbira.Az xxxD kategória meg sohasem volt az ergonómai csúcsa, sőt ma már az xxD-t is sikerült butítani (pl. hol van az már, hogy tárcsánként más-mást lehet vezérelni egy funkció gomb után).
Az, hogy ki mit szokott meg (mert ugye a Canon egy időben a FF szenzorával sokakat vonzott) megint kár ide keverni. Számomra pl. az érintőkijelző nem a közeljövőben fogja a dedikált funkciógombokat kiváltani. Fókuszkijelölésre jó, egyébként ha más nincs.
Persze csodák nincsennek a többi APS-C DSLR se sokkal jobb vagy mobilisabb ha valaki rendszert akar építeni.
Hobbi szinten ma inkább érdemesebb MILC-ből válogatni. Sokkal kevésbé valószínű hogy nyűggé válik a hurcolászása.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Stauffenberg #22494 üzenetére
Igen, a második tárcsa hiányzik a NEX3-on (illetve tulajdonképpen még egy rendes sincs...). A Canonnal is mindig Av-ben fotóztam, az első tárcsa volt a blende, a hátsó palacsinta meg az expókorrekció. Élességet manuálisan szinte soha nem állítottam, a középső fúkuszpont gyors és pontos fókuszálást adott. (kivétel néhány agyon-közgyűrűzött makrófelvétel, az természetesen MF-fel készült).
A kis NEX egyetlen tárcsája is igen szerencsétlen, túl könnyű fordítás helyett véletlenül megnyomni valamelyik oldalát. Amúgy érdekes, hogy ezzel a kis gyösszel viszont legtöbbször a DMF-et használom, focuspeakinggel. Nekem tetszik, bevált, az AF meg úgy alapból lassú, és gyakran téveszt is. Most, mióta megvettem a fix 50-est, megint kezdek kedvet kapni a kattogtatáshoz. (Az előző két évben alig fotóztam, ráuntam a cipelésére is. Csak a kirándulásokhoz, motorozáshoz kerestem helyette valami pici, olcsó vackot, de a "csúcskompaktok" képminősége a kis érzékelőjük miatt számomra elfogadhatatlan kompromisszum lett volna. Tavaly éppen akciózták a kis Sony-t, ezért lett ez, de vásárlás előtt rengeteg mintafotót végig nézegettem, így végülis tudatosan választottam. Az optikai kereső hiányzik a legjobban, rémes dolog LCD-n komponálni, főleg ha még a focuspeaking is be van kapcsolva... )
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
válasz Stauffenberg #22494 üzenetére
anno egy nikongay ismerősöm (azóta már letiltott) azzal fikázta az E520-asomat, hogy neki külön gomb van a WB-re is....namármost, oké, én is rátettem Fn gombra, de ő valszeg állandóan neonnal és izzólámpával kivilágított alagutakon és pincéken keresztül fotóz napfényben, hogy szükség legyen eme dedikált gombra
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |