- Milyen Android TV boxot vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házimozi belépő szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- iPad topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Amazon Fire TV stick/box
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Drizzt #27250 üzenetére
Valoban alacsonyabbak a sebesseghatarok, viszont egy ido utan azt erzi az ember, hogy boven eleg es nem stresszes a vezetes, hanem nyugtato es megis tempos, tehat nem csak totyorogsz, hanem haladsz is. Sokat vezettem kint es alig tudnek felsorolni esetet, amikor felidegeltek. Nem jonnek a seggedbe, nem szoritanak le, nem dudalnak/villognak rad, ha viszont hulyeseget csinalsz, elhajtanak a halal f@szara. Hazajovok, kimegyek a varosba es 2 perc mulva seggembe a baromja. Lenne mit tanulnunk toluk, a legtobb ember leszolja az amerikai kozlekedest, pedig fogalma sincs rola milyen.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz Drizzt #27250 üzenetére
Minden országban van probléma a közlekedéssel, erre próbáltam utalni. Felesleges arra hivatkozni, hogy bezzeg külföldön. Pozsonyban pl. ismeretlen dolog a zebra, ha átengedsz egy gyalogost, nem csak ledudálnak, de a gyalogos is csak néz rád, hogy mit akarsz. A németeknél egy nagy forgalmú útra nem tudsz kikanyarodni, mert a "szabály az szabály", ha neked stop tábla van, akkor ott fogsz állni, amíg el nem fogy a kocsisor, kiengedni max egy külföldi fog. A svédek nem tudnak vezetni, az egyenes haladásnál bonyolultabb manővereket képtelenek hiba nélkül elvégezni, nem véletlen, hogy ott is durván alacsonyak a sebességhatárok. Ésatöbbi ésatöbbi.
-
MaciG
addikt
válasz Drizzt #27224 üzenetére
"Jópár olyan út van, ahol a zebránál is perceket vár az ember gyalog, mire át tud kelni. Képzeld el, mit történik ott, ahol még zebra sincs. Élete végéig ott marad"
Érdekes mód ha egy ilyen útra próbálsz kikanyarodni egy személyautóval, vagy egy kamionnal ami sokkal több idő, akkor se maradsz ott, mert úgy is lesz olyan rés ahova be tudsz férni, vagy pedig úgy is jön olyan aki kienged...
(#27234) Khelben : "Ha beleteszunk a kreszbe egy kivetelt az mindenhol kivetel lesz." -Éppen ez benne a lényeg, hogy mindenhol ahol nem zavarsz, tévesztesz meg vele senkit. Írhattam volna példának Budapesten a Deák teret is, csak ott jóval kisebb a valószínűsége, hogy nem tévesztesz meg senkit, mint egy kis mellékutcában. De tegyük fel, hogy én le szeretnék kanyarodni városon belül jobbra egy főútról. Szemből látom, hogy nem jön senki, mert arra nézek, az utcát látom ahova befordulok, mert nyilván megnézem hova megyek és ha netalán a hátam mögött jön valaki a távolban, annak teljesen mind1 ,hogy indexeltem-e, mert mire ő odaér ahol én fékeztem, majd befordultam balra, én már a közelben sem vagyok, szóval őt semmiképpen nem zavartam... A másik meg ,hogy nem ez lenne a kreszben az egyetlen ilyen dolog ami nincs lefikszlva. Ott van az ,hogy a sebességet úgy kell megválasztani hogy az adott útszakaszon, az adott körülmények közt, minden olyan akadály előtt meg tudjunk állni amire számítani lehet. Nah de mire kell számítani? Esetleg egy vihar után kidőlt fára? Egy kecskefalkára? Vagy netán lavinára?
Vagy mondjuk mért nem lehet tolatni akkor az egyirányú utcában ha ott nincs rajtunk kívül senki akit éppen zavarnánk? Vagy mért nem lehet megfordulni a hídon ha egyszer nincs ott senki akit zavarna? De tudom mért, mert ez a szabály és ez így 100%-osan jó, mert okos, értelmes hozzáértő, tapasztalt emberek alkották...Azt meg hagyjuk már ,hogy de mi van ha mégsem vettem észre, hogy van ott valaki akit esetleg elütök ha nem indexelek kanyarodásnál. Aki nem lát, az ne vezessen. Vagy mondhatnám azt is, hogy akkor ebből kiindulva ("mi van ha nem vettem észre") lokális előzési tilalom is lehetne, mert mi van ha nem veszem észre a szembejövőt?
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
e tegyük fel, hogy én le szeretnék kanyarodni városon belül jobbra egy főútról. Szemből látom, hogy nem jön senki, mert arra nézek, az utcát látom ahova befordulok, mert nyilván megnézem hova megyek és ha netalán a hátam mögött jön valaki a távolban, annak teljesen mind1 ,hogy indexeltem-e, mert mire ő odaér ahol én fékeztem, majd befordultam balra, én már a közelben sem vagyok, szóval őt semmiképpen nem zavartam
A biciklist, aki meg épp a holtteredben volt vagy akkor jött ki az egyik házból meg pont elütöd, mert ő nem számít rá, hogy bekanyarodsz, hisz nem indexelsz, te meg nem látod őt.
Az említett paragrafus meg úgy szól, hogy az általad belátott távolságon belül ÉS minden olyan akadály előtt, amire számítanod kell. Azaz hiába 50 a megengedett és nyílegyenes az út, egy út szélén játszó gyerekcsoport mellett nem mehetsz el ennyivel, mert számítanod kell rá, hogy eléd kerül valamelyik gyerek.
-
MaciG
addikt
-
Szerinted évente egy ilyen baleset sem történik? Mert ha igen akkor máris bukott a verziód.....
Ha évente százezerszer kell indexelned és ezzel akár csak egy balesetet előzöl meg akkor máris értelmet nyert az irányjelzés.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Möhe
addikt
Már elvesztettem a fonalat de itt most tényleg az irányjelző használatáról vitatkoztok?
-
AMD Power
titán
Kíváncsi vagyok ,hogy ebben a "jó" időben hány baleset lesz ma az utakon.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
kw3v865
senior tag
Sajnos igen, erről vitatkoznak. Egyesek ilyen mélyre is tudnak süllyedni, hogy teljesen egyértelmű, logikus kresz-szabályt létjogosultságát tagadja.
Felhívom az értelmes fórumozók figyelmét, hogy jó lenne, ha ezentúl MaciG nevű troll hozzászólásait ignorálnánk. Javulna a topik színvonala.
-
Rick4
félisten
Nem haragból, nem indulatból mondom, csak amit elolvastam, arra reagálok:
Viccen kívül igaza van. A szegedi buszos morált meg ezzel összhangban ne feszegessük, ha akarok összefüggést kreálni ha nem, most azt mondom, lehet veled van a baj. Az érvelésedből kihagysz rengeteg életben is előforduló dolgot, mint pl a jártán haladó gyalogost, kerékpárost, mikor átmennek az úttal párhuzamosan a járda vonalában, nézik, hogy kanyarodik-e oda valaki vagy sem. Én legalábbis szoktam nézni, ennek megfelelően döntöm el, hogy lelépek-e az útra vagy sem.
Belefolyni nem akarok, csak írom, látszik azért, hogy nem tudod megmagyarázni, vezetni meg gondolom tudsz, mert még mindig buszon ülsz.[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Möhe
addikt
válasz kw3v865 #27260 üzenetére
Vazze az index azért van hogy jelezzed azt amire készülsz. Sokszor a hülye dugók kialakulását is lehetne mérsékelni ezzel a végtelenül egyszerű és könnyen használható dologgal.De sokaknak az ujjuk annyira fáj vagy nincs beépítve nekik a bajuszkapcsoló hogy képtelenek ezt használni.Körforgalomban a leges legjellemzőbb ennek nélkülözése. Legszívesebben utána menni az illetőnek akinek ez akkora megterhelést jelent hogy képtelen használni és megtisztelni a környezetét azzal hogy jelzi társainak szándékát a gördülékenyebb közlekedés érdekében,és kitörni az indexkart a kormány mögül és a kezébe nyomi azzal a szöveggel: "..nesze b+ most van okod arra hogy ne tudd használni..."
Én még az éjjelni/hajnali (23-04) időszakban is használom,mert ki a tököm tudja hol bújik meg egy rendőr és csak erre várva beszedje a sápot,és hogy én is elvárom hogy jelezze más,akkor én miért ne tennék így?szerk: Rick4 (#27261) : csak kiragadtam egy dolgot a hsz-edből,de ha valaki tud vezetni az még nem jelenti azt is hogy közlekedni is
[ Szerkesztve ]
-
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #27256 üzenetére
Igen ezt könnyű beírni, de a statisztikát azt még várom, privátban is megfelel.
Az indexről meg valóban már túl sok szó eset feleslegesen. Feleslegesen? Végül is igen, mert nyilván nem fogják megváltoztatni a kreszt, nem is ez volt a cél, én egyszerűen csak a miértre lettem volna kíváncsi egy adott szituációban, volt is aki írt ezt-azt, de abban semmi logika nem volt, úgy ,hogy akkor ezt itt le is zárom részemről.
(#27261) Rick4: A " buszos morál" mindenhol másmilyen, mivel sehol se egyforma emberek dolgoznak, de egy dolgot sose felejts el! Ha mondjuk egy buszos bevág eléd, siet és ebből van valami kellemetlenség akkor azt sosem maga miatt teszi, hanem az utasai miatt, akiket lehet életében most látott elsőnek, ezzel ellentétben ha egy személyautós teszi ezt, azt a saját érdeke miatt teszi, hogy Ő ,vagy ha többen vannak a barátai, családtagja, stb. odaérjen időben. Remélem érted a kettő közt a különbséget.
(#27264) kw3v865: Primitív ember az, aki sosem nézi a dolgok logikáját, csak azt csinálja amit mondanak neki, mert elhiszi, hogy az jó, mert nincs önálló gondolata, véleménye, stb a dolgokról.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Möhe
addikt
válasz kw3v865 #27264 üzenetére
Sokaknak a sorrend okoz gondot.
Mondjuk 50-es tempóról indulva lekanyarodás egy jobbos utcára: fék-fék-fék (természetesen ezt pumpálva) majd amikor már fullad a kocsi 2esben fordulva rányom az indexre amikor már fölösleges,de te mögötte vered a kormányt egy ideje vagy esetleg kukkolod a biciklist ha az van előtte
de rég kikerülted volna ha ez a sorrend: határozott fék-index (még a kanyarodás előtt 2-3seccel előtt)-kormány (az index második felvillanása után már nem is lennék a közelében) ha egy egyenes úton szembejövő épp nincs a közelben[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
Primitív ember az, aki sosem nézi a dolgok logikáját, csak azt csinálja amit mondanak neki, mert elhiszi, hogy az jó, mert nincs önálló gondolata, véleménye, stb a dolgokról.
Ha szerinted mi csak azért indexelünk, mert valaki megmondta nekünk, hogy ezt kell csinálni, akkor te nem primitív vagy, hanem hülye.
-
Rick4
félisten
A buszosok kézben tartott telefonnal telefonálnak menet közben, piros lámpán hajtanak át (ami már eléggé piros), meg vagy veszélyesen gyorsan mennek, vagy veszélyesen lassan, nyilván ezt mind az utasok érdekében teszik, tehát egy kisebb közösség nem szabályba öntött érdekének rendelik alá egy nagyobb közösség szabályait. Nagyszerűen hangzik. Ritka a szabályos sofőr, és sajnos tévedsz, egyforma embereknek kellene ott dolgozni, legalábbis abból a szempontból mindenképp, hogy egyformán be kellene tartani a szabályokat, és akkor felfelé is látszana, hogy ez így mehet, ennyi, bajt senki se akar. Nem kell egy szabályosan közlekedő élete vagy egészsége árán (1% kockázat is sok) 2 perccel hamarabb odaérni.
Nem indulatból beszélek, de sajnos minden nap ezt látom, 10-ből 9 tuti megcsinál 1 km alatt valami szabálytalant, lehet számolni, napi szinten mennyi jöhet így össze. És ezt nézve csak a szerencse, hogy a jelenlegi szinten áll a buszokkal kapcsolatos balesetek száma.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
MaciG
addikt
Mobiltelefonnal teljesen igazad van, azt én is elítélem, mikor még csak személyautót vezettem már akkor volt headsetem a telefonomhoz, mert nem csak biztonságosabb, de sokkal kényelmesebb ,mint kézben tartani a telefont. Veszélyesen lassan ,hogy lehet menni?
"Nem kell egy szabályosan közlekedő élete vagy egészsége árán (1% kockázat is sok) 2 perccel hamarabb odaérni." Ez igaz, de kétlem, hogy helyi járatos sofőrök által okozott közlekedési balesetben elhunytak száma az élen járna a statisztikában.
BANZAII
-
degu
senior tag
válasz Khelben #27267 üzenetére
Egyetertek az indexelessel kapcsolatos velemenyeddel,de felejtsuk mar el a hulyezest.
/Mert a vegen az egyebkent hasznos topikban csak ilyen hsz-ek lesznek:
Beee-beee...Te vagy a hulye...nem! Te vagy az...Nem! ...De!... /verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
#64791808
törölt tag
Látom nem fér a bögyödbe ez az indexelés. No akkor elmagyarázom neked, hogy hogyan készül a törvény.
Definiáljuk, hogy mit kell megvalósítani. Ha ez megtörtént, akkor olyan törvényt alkotunk meg rá, amely terjedelméhez képest a legjobban megközelíti a megvalósítandó dolgot. Jelen esetben:
Megvalósítandó dolog: indexeljünk, amikor kell.
Megvalósítás módja: minden irányváltáskor kötelező indexelni.Miért? A fenti megvalósítás négy szó. Ha elkezded egyenként definiálni, hogy mikor kell, akkor csináltál egy nyolc oldalas paragrafust. Ha definiálod, hogy mikor nem kell, akkor egy két oldalast. Ugyanakkor mindkét esetben fennáll annak a veszélye, hogy a jogszabály nem lesz teljesen egyértelmű, és vitás helyzeteket szülhet. A jogalkotó célja az egyértelmű jogalkotás és a jogviták lehetőség szerinti elkerülése, illetve az egyéni döntési pontok minél jobb hatásfokú elkerülése.
Nem írom tovább. A "minden irányváltáskor kötelező indexelni" elég jól közelíti azt, hogy a gyakorlatban mikor van értelme indexelni. Ha ennél jobb közelítést akarsz, akkor az exponenciálisan növeli a jogi megvalósítási problémákat, és többletterhet ró mindenkire.
Így már illene érezned, hogy ez a többletteher talán lényegesen nagyobb annál a számodra borzalmas negatív következménynél, hogy neked bizony üres úton is meg kell emelni a kicsi kis ujjacskádat, hogy megpöccintsd az indexkart. Igen, most kigúnyoltalak, mert nagyon úgy látom, hogy te ezt nem akarod érteni. Vagy ha zokon veszed, hogy a felesleges indexelések miatt éves szinten akár 8,62 decivel többet fogyaszt a kocsid, keress meg privátban, átutalom neked az összeget, kár ne érjen.
Végezetül még egy érv: a ködlámpa és a ködzárófény használatát részletesen kifejti a KRESZ, a te szájízed szerint. Ahogyan a tompított nappali világításét is. Eredmény: tökéletes káosz, a fillérbaszók nem gyújtanak lámpát, mert így kevesebbet fogyaszt a verda (muhaha), a vagányok helyzetjelző+ködlámpával közlekednek, a balfaszok a legkisebb ködben és forgalomban is azonnal ködzárófényt kapcsolnak, biztos ami biztos alapon, miközben a mögöttük menőknek kifolyik a szeme, stb.
Szóval a magyar embereknek a megfelelő rendelkezés: indexelni minden irányváltáskor kell
Világítás: ha beülsz a kocsidba, akkor felkapcsolod a világítást, ködlámpát akkor használsz, ha a látótávolság 100m alatt van, ködzárófényt akkor használsz, ha a látótávolság 50 méter alatt van, de 30 méteren belül senki nincs mögötted.
A leírtaknak meg nincs köze statisztikákhoz, elemzésekhez, stb... A józan észhez és a gondolkodáshoz van köze. Még egy dolog: ez a hozzáállás lehet, hogy primitív, de a jelző tudományos értelmében. De ha ez alapján te minősítesz itt valakit, nehogy visszaüssön, mondván mért dumálsz bele olyanba, amihez szemlátomást nem értesz. Ne ítélj, hogy ne ítéltess. Think about that.
-
Lokids
addikt
válasz #64791808 #27271 üzenetére
"ködlámpát akkor használsz, ha a látótávolság 100m alatt van, ködzárófényt akkor használsz, ha a látótávolság 50 méter alatt van, de 30 méteren belül senki nincs mögötted."
És mi van ha ezt a kettőt egy kapcsoló működteti. Én ha nem látok előre biza felkapcsolom, és leszarom, hogy a mögöttem lévőnek kifolyik a szeme, mert akkor biza túl közel jött.
If you chase two rabbits you will lose them both.
-
_seth_
veterán
válasz Lokids #27272 üzenetére
Nálam két kapcsoló működteti, és kb úgy is használom ahogy írta Ugyanakkor a hátsó ködlámpa nálam (b vectra) azért annyira nem erős, hogy bárkit is zavarna de ködben gyorsan nem megyek így van időm kapcsolgatni is, bár sokan esőben is az összes világítást felkapcsolják városban is...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Zozzant
addikt
Jót tesz a munkahengernek... meg most hogy van egy kis köd minden második nyomatja a ködlámpát (városban is) és előz 120-al... persze ennél vannak fontosabb dolgok, mint például, hogy a városi kerékpárosnak kerékpárúton van-e prizmája az első keréken...
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
Khelben
nagyúr
válasz Lokids #27272 üzenetére
Én ha nem látok előre biza felkapcsolom
A jól beállított ködlámpa kb. 2-3 métert világít a kocsi elé, tehát akkor van értelme, ha 10 m alatt van a látótávolság és 10 km/h-val mész. Én az elmúlt 15 évben egyszer sem láttam olyan ködöt, amikor első ködlámpa kellett volna.
leszarom, hogy a mögöttem lévőnek kifolyik a szeme
Remélem, akkor nem probléma, ha távolsági fényszóróval megyek az ilyenek mögött.
-
degu
senior tag
válasz Zozzant #27275 üzenetére
Kodbe 120-al eloz?
Miert? Te meg nem lattal ejjellato-infra szemuveget,meg *kodlato*-ultraibolya-szemuveget?
Meg ugato-bologato-kutyust?
Tutti,a hulye magyarok felvasarolnak az osszes *kodbenlato* bovlit /csodalom,hogy meg nem jutott eszebe egy Jabbanak sem!/ es felapplikalnak a radarjelzo,radarvisszavero,stb.sza*r melle!verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
Möhe
addikt
válasz Lokids #27272 üzenetére
Akkor a hozzád hasonlókat rendesen anyázom amikor előttem ilyen módon közlekedik,plusz reflektorral megyek mögötte,néha rádudálva.
Melyik kocsiban van egy gombbal/kapcsolóval működő első és hátsó ködlámpa?
Az első ködlámpának még csak értelmét sem látom,mert ha tejköd van akkor én hiába kapcsolom fel a céges kocsin (saját nincs) nem látok különbséget,csak annyit hogy széltében is plusz 2 métert látok vele,de előre egy (városon kívül) 70es tempónál semmit sem.Városban meg ugye a közvilágítás miatt nem kell.
A köd a talajszint felett nagyjából 30-50centis magasságig ereszkedik le. A ködlámpának az lenne a dolga hogy bevilágítson ennek a réteg alá,hogy lássál valamit.De a legtöbb kocsinak ennek a magasságon felül van a ködlámpája így ez megint szarnak egy pofon.szerk: degu: én is szoktam ködös időben ismerős terepen 120al előzni (nem autópálya) ahol tudom hogy hol széles az útpálya és eléggé hosszú az egyenes,pláne ha az előttem lévő olyan lassú hogy mintha szembe jött volna velem
[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
A ködlámpának azért van egy olyan funkciója is hogy téged jobban látnak. Pl tejködben ha valaki nem kanyarodik ki eléd városon kívül mert észrevette az autód ami úgy ki van világítva mint egy karácsonyfa, akkor már megérte. Persze értelmetlenül ne használja a sok idióta, azt én sem szeretem. Nem szoktam bekapcsolva felejteni akkor sem, ha olyan szakaszra érek ahol már nincs akkora köd, hiába használtam előtte.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
félisten
Tulkombinaljatok a kodlampat ahogy nezem. Latni es latszani, kodben ebbol inkabb a latszani lenyeges, mert kodfenyszoroval sem fogsz jobban latni, viszont a masik autos jobban lat engem. Kodzarofenyre ugyanez igaz, 30-50 meter?, mar elnezest, de ha kodben megyek akkor elore nezek, nem a hatsoval vagyok elfoglalva. Ha meg zavarja a kodzarofeny, akkor mar eleve o a szabalytalan, mert nem tart megfelelo kovetesi tavolsagot. Ha leszall a kod es lecsokken a latotavolsag, elso/hatso kodlampakat bekapcsolni, a biztonsag sokkal fontosabb, mint az, hogy a szabalytalan autosokat vakitja a kodlampa.
[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
Hogy jobban látszanak? Nem vitatom,én ködben is használok reflektort,és megszoktam nézni hogy adott körülmények között ha felkapcsolom a refit akkor többet látok,vagy csak visszaveri annak a fényét. Változó a helyzet,hogy mit mikor használok.
A sok idióta mostanság csak szélsőségeket használ idióta kombinációban.
ledsor-helyzetjelzővel ,csak ködlámpa (az új szériás oktáviák 99%ban így közlekednek felém)
ledsor, ledsor-ködlámpa-helyzetjelző ,és én itt dobnék minden kocsira egy 30ezres közigbírságos papírt,ezután a nagyarcú megtanulja hogy miért nem játszótér az útpálya.Lauda: (#27283)
Azért én figyelek hátra is,és ha olyan a köd akkor is lekapcsolom a hátsó ködlámpát ha én látom a fényszóróját a mögöttem lévőnek,ha eltűnik ,felkapcsolom. Miért olyan umva nagy dolog figyelni a másikat?Ezt nem tudom megérteni.[ Szerkesztve ]
-
Lokids
addikt
Abban az esetben visszaanyáznék, mert ha már zavarna az azt jelentené, hogy a lökhárítódat már beraktad a csomagtartómba. Eddig összesen 3x kapcsoltam ködlámpát.
1x, hogy kipróbáljam ég-e. A másik 2 esetben, meg azért, mert 50-el haladva sem láttam magam elé annyit, amennyit megtettem másodpercenként. És inkább felkúrom az összes lámpát, nehogy a mögöttem jövő aki 120-al teper tejködben is ne vegye észre.If you chase two rabbits you will lose them both.
-
Möhe
addikt
válasz Lokids #27286 üzenetére
Ha nincs mögötted senki akkor igen kapcsold fel,de ha már van mögötted valaki akkor minek égeted? Látni hogy ott vagy,felkeltetted a figyelmét és tudattad vele hogy előtte vagy.
De még mindig kiváncsi vagyok melyik a gépcsoda amiben egygombos az első és hátsó ködlámpa is. -
félisten
Ha nincs mögötted senki akkor igen kapcsold fel,de ha már van mögötted valaki akkor minek égeted?
Konyorgom ne neveljuk mar rosszra a masikat. A kodlampa azert van, hogy a masik minel elobb eszrevegyen minket. Amikor a mogotted jovo mar latna a kodzarofenyt, Te meg reg nem latod. Nezzuk a peldadat: Amikor olyan kozel er, hogy latja a hatso helyzetjelzodet es Te latod a tompitottjat, akkor meg bekapcsolod neki a zarofenyt. Most ez mekkora butasag mar.
[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
Ezt fogalmazd meg újra. Mert te most azt mondod hogy én azt állítom hogy akkor kapcsolja fel amikor már látótávolságon belűl van a mögötte lévő. Én pont azt mondom hogy ha már tartósan van mögötted valaki akkor nem kell azt a ködzárót használni,mert nem ő zárja a sort,az utolsó embernek kell használni a sorban! Fuss neki újra.
-
-
Möhe
addikt
válasz Lokids #27290 üzenetére
Az egy kapcsolónak több állással nem gond,de ha on/off állása van az gáz.A fordban (régebbi tipus) a kapcsolónak 4 állása van. 2x forgathatod és 2x kihúzhatod,minden állásban más lámpát kapcsolsz.De van olyan gép is ahol a kézifék mögötti (nem tudom pontosan melyik,egy másik fórumon panaszkodta a tulaj hogy akaratán kívül felkapcsolhatja ha oda teszi a kistáskáját) rekesznél van a ködzáró kapcsolása.Milyen idióta dizájner pakolhatta oda?
Lauda: akkor én mehetek refivel is mert nem látom rendesen a rendszámodat,mert messze vagy,az én megítélésem szerint ez meg a te bajod lesz.Most akkor nekem is meg neked is bajod van.Hol a kompromisszum? Mindenkinek annyira fog fájni használni az agyát amennyire a másiknak. Odafigyelés a kulcsszó,én szoktam ha más nem figyel jelzem felé bunkó stílusban,mert csak arra tud értelmesen reagálni. Ez meg tapasztalat.És nem kell folyamatosan a tükröt bámulni,ha látsz fényt akkor majd odaér hozzád kapcsold ki,amíg nincs nemkell,nem bonyolult ez,csak annak mondjátok.
[ Szerkesztve ]
-
Drizzt
nagyúr
I am having fun staying poor.
-
_seth_
veterán
válasz Khelben #27279 üzenetére
Borsod, alsó zsolca, ónod felé láthatsz ilyet, konkrétan megvolt a 10 km/h, ködlámpa meg minden és nem, hogy 2-3 méter de a ködön kívül semmit sem láttam... (kb 2 éve, este).
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Möhe
addikt
Akkor képzavazban vagy,zárófény,nem te zárod a sort hanem én,nekem kell ebben a helyzetben használnom. Téged már látlak, neked ki kéne kapcsolni, mert már felesleges a használata. Elérted a célját,nem megyek beléd mert követlek és nem úgy estem rád +40km/h es sebességkülönbséggel. De amint látom magyarázhatom itt napestig a lényeget,nem jut el hozzátok.
Ne haragudj de most beleraktalak egy skatujába a kalapos sofőrök közé,akiket jobb ha minél előbb leelőzök,mert egy egyszerű felismerés is nagy dilemmát okoz nekik,és csak hátráltatnak egy rendes tempójú haladásban.Itt nyomok inkább egy kövér gázt és húzok el a rákba.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz _seth_ #27295 üzenetére
Annyira ritka és annyira nem ér semmit, hogy az első ködlámpát nyugodtan be lehetne tiltani, semmi értelme. Látszani nem látszol vele jobban, mert amikor a ködlámpát látják, akkor már a tompítottat is látják. A hátsót pedig meg kellene tanulni használni. Ahogy a fényszórót is lekapcsolod, ha szembe jön valaki, ugyanúgy a hátsó ködlámpát is le lehet, ha mögéd ér valaki, főleg, ha még jelzi is, hogy zavarja.
(nem neked szól, csak választ nyomtam)
-
félisten
Ne viccelj mar. Akkor ha elottem is meg mogottem is megy valaki, kikapcsolhatom a tompitott/helyzetjelzot is, hiszen az elottem/mogottem halado be is vilagitja az utat es belem sem johetnek. Autopalyan kodben hogy kozlekedsz amugy? Marmint a zarofenyt illetoen.
Egesz nyugodtan skatulyazz be, ha ettol jobban erzed magad, de jobb lenne a temanal maradni nem a minositgetesnel.
[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
Nah innentől látom hogy a szabály az szabály nálad,vezetni azt tudsz de közlekedni okosan azt nem. Sarkalatosan látod a helyzetet,és nem is akarod elfogadni más érveit.
Autópályán nem használom ha furgonnal megyek (140-150 tempónál kevesen vannak akik megelőznek) és jobbra tarts van nálam,nem nekem kell magara hátúlról felhívni a figyelmet hogy vigyázz itt vagyok.Ha teherrel akkor igen használom mert lassú jármű vagyok (~110km/h) és sokan leelőznek,itt kell felhívni a figyelmet a gyorsan haladóknak magamra,hogy vigyázz mert én is itt vagyok.Ha valaki utolér egy felhajtóról és nem előz meg,kikapcsolom mert már nincs értelme.
Nem érzem jobban magam,de nagyjából már látom milyen lehetsz az utakon.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen