Sencor SLE 39F09M4: Full LED LCD tévé százezer forintért

Képminőség

Ahogy annyi más idei, az átlagosnál olcsóbb alsó-középkategóriás tévébe, ebbe a modellbe is Full LED háttérvilágítás került. Ez azért érdekes csak, mert ezzel a technikával, vagyis a rács alakban elhelyezett fénykibocsátó diódákkal elvileg egyenletesebb háttérvilágítás érhető el, mint az Edge-LED technológia használatával. Ám úgy látszik, a design nagy úr, és azt az előnyökkel együtt járó hátrányt, hogy a Full LED-es tévéknek vastagabb készülékháza, nem veszi be az igényes vásárlók gyomra, így ez a módszer végül azokban a termékek kötött ki, ahol a maximum három centis mélység nem szempont.

Ennek köszönhetően a felhősödéssel általános, hétköznapi használat esetén nem kell számolni, de azért a tesztképet elnézve látszik, hogy a háttérvilágítás még nem tökéletesen egyenletes. Ennél nagyobb baj, hogy a jó néhány LCD tévénél még mindig jelentkező úgynevezett utánhúzás effektusba is belefutottunk párszor, mikor gyorsan mozgó, kisméretű objektum, tehát például egy teniszlabda került képernyőre. Ezen elvileg segíthetnek a különféle interpolációs technológiák, ám ilyesmi ebben a készülékben nincs. Bezzeg a Dinamikus Kontraszt funkciót nem spórolták ki, amivel sikerült elérni a majd milliós dinamikus kontrasztarány értéket, de mivel ilyenkor az elektronika automatikusan módosítja a fényerőt a tartalomtól függően, ami olykor enyhe villódzást okozhat, ezért jobb teljesen kikapcsolni. Kár, hogy ez nem tehető meg a menüből, csak úgy, ha a képprofilok közül olyat választunk, ahol ez eleve ki van lőve, tehát vagy a Mérsékelt, vagy az Egyedi névre hallgatót.


Ebből következik, hogy a négy előzetes képbeállítás közül igazán csak a már említett kettő jöhet szóba. Ez nem is olyan nagy baj egyébként, hiszen a többi, tehát a Normál és a Dinamikus eléggé nézhetetlen a túlságosan nagy fényerő és az életszerűtlenül harsány árnyalatok miatt. Egyébként egy kalibrátorral, illetve a LaCie Blue Eye Pro névre hallgató alkalmazás segítségével alaposan szemügyre vettük az előzetes beállításokat. Sorrendben ezek a következők: Dinamikus, Egyedi, Mérsékelt, Normál. A kép jobb oldalán látható, hogy a bemért 18 szín milyen mértékben tér el a referenciától. Ennek meghatározására használatos a delta E, ami egy olyan numerikus érték, amely két különböző szín távolságát határozza meg egy színrendszeren belül. Minél kisebb a delta E értéke egy adott színnél, annál közelebb áll a referenciához, vagyis annál jobb.


Mivel a fehéregyensúllyal kapcsolatos paraméterek nem módosíthatóak, így értelemszerűen nem is tudunk az ideális beállításokkal kapcsolatban sok mindent mondani azon kívül, hogy a kép talán akkor a legszebb, ha a színhőmérséklet Normálra van állítva, a pedig Fényerő 40, a kontraszt 50 körüli értékre. Mivel az SD források esetén bele-bele lehet futni kisebb-nagyobb mértékű zajosodásba, ezért a Zajszűrést érdemes lehet bekapcsolni, de azért használatával óvatosan kell bánni, mert túlságosan agresszív fokozatra állítva hajlamos lehet összemosni egyes képrészleteket. A színvilág a Samsung és az LG egyes tévéit idézi, azaz a harsány árnyalatok dominálnak, nyoma sincs a japán modelleknél megszokott visszafogott színeknek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Gamer laptop: már felveszi a versenyt az asztali pc-vel

PR Sokáig tartotta magát az a nézet, hogy a játékosoknak nagy teljesítményű asztali számítógépre van szüksége. Ez mára megváltozott: a gamer laptopok sem maradnak le mögöttük.

Hirdetés