- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
1: IDE módban is megy simán bármelysik ssd, én is úgy használtam egy ideig. Lusta volt újrahúzni csak emiatt a w7-et, meg buherálni is.
2: IDE módban is van trim ez fontos. Egyedül az ncq meg a hot swap nem fog menni ahci nélkül. Meg ugye némileg lassabb lesz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Na gyerekek, újra jómunkásember vagyok!!
Felértem a csúcsra. Ismét.
Rem most már nem fokoznak le többet a rangrendszer átszervezésével.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
GCs a legjobb. Maga intéz mindent és nem vagy drivernek kitéve (ami vagy jó vagy nem de inkább nem), mert bele van flashelve az okosság.
W7 esetében megy csak valóban ezt nem írtam. A sebesség meg nem a trim hiánya miatt lassú annyira, hanem mert ide módban van és utasítást kell fordítania a vezérlőnek.
A sebesség vesztés persze hosszabb távon csak romlik majd a trim hiánya miatt (mert gyorsabban elfáradnak a celák).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem trim nélkül ssd-m volt (SNV125-S2), 3 év után sem lassabb mint új korában.
Túl van hypolva ez a dolog kicsit szvsz...De azért nem árt ha van GBc meg Trim. Ártani nem ártanak. Minden esetre slc-sel nyomom az a biztos. Az kb 10x több írást bír mint egy mlc. A sebesség meg kb mindegy, a leggagyibb ssd is sokkal gyorsabb mint egy hdd.
mod:
Robogós:
Kéne legyen kiegynlító tartály, az ilyen készreszerelt cuccok, meg gyárilag légtelenítve vannak. Sztem nem is lehet. De a leírást nézd meg.
A vizezéshez nem nagyon értek. Bezzeg a sörözéshez...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz robogos10 #639 üzenetére
Sebességet nem írja, azt egy másik fülön tudod megnézni (memória fülön). De a memgyártók által legtöbbet használt "formula" így néz ki nálad most:
4-3-3-8 1T, ez ddr2 fronton nagyon komoly, szűk időzítés. Mondhatni pöpec. Nekem anno az egyik legjobb DDR2-es ramom volt amit itthon be lehetett szerezni (SuperTalent) az tudta a 800-on a 4-4-3-8-at. De ha felvettem 5-5-5-15-re akkor megfutotta az 1170MHz-et is. Ha a procim nem lett volna kevés sztem az 1200 is kijött volna belőle (igaz 2T-ben).
mod:
Jah meg az is látszik, hogy dualban megy és unganged módban.
Ganged - 1 db 128 bites memóriavezérlőként működik
Unganged - 2 db 64 bites (különálló) memóriavezérlőként működikAlkalmazás függő melyik a gyorsabb felállás. Jellemzően a ha sok kisebb méretű adatot/file-t mozgatsz akkor a 2x64-es felállás a jobb, ha nagyobb méretűeket de kevesebbet akkor meg az egyben hagyott 128 bit-es módban lesz gyorsabb a gép.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz robogos10 #675 üzenetére
A csatlakozókat nézd át, mozgasd meg, lehet csak kh (kontakt hiba).
Az, hogy a táp halott-e egyszerűen kiderül. A tápra kötsz egy fogyasztót (pl 1 ventit) majd a 20/24 pin-es csatin egy dróttal zárd rövidre a zöld és (egy) fekete pin-t. Ezzel elindítod a tápot (a bekapcsológomb megnyomásakor is ezt csinálod).
Ha pörög minden akkor valószínűleg nem a táp halott.Eseteg még érdemes megnézni a lap jól van-e beszerelve, mert ha nem, letestelhet a házon és akkor biza soha nem fog elindulni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az a baj, hogy indításnál pont minden egyszerre pörög fel, így indításkor kapja az egyik legnagyobb terhelést a táp. A modern lapok pont ezért már eltoltan indítanak (vga pl kicsit később éled mint a cpu). De ez a szajré nem nevezhető túl modernnek és kitudja milyen belsős maga a táp. Asus tápokban nem mind minőségi a bél...
mod:
Az tudom, hogy a Atlas szériába ugyan az a bél mint a Chifi gps-ben (delta) de ezek a "futottok még" kategóriás tápokközé tartozik...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Remélem ti is várjátok már a mikulást...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mercutio_ #741 üzenetére
Nyugi, máris nézem. De itt megkérdezheted sztem simán. Itt hamarabb meglátom, mert mondom privikkel nem nagyon foglalkozom...
mod:
Akkor a válasz:
Az első az teljesen jó, mert 1,5V-on tudja az 1600-at (viszont csak CL10-es de az nem para) és LP-t, tehát mehet mellé-fölé nagy böszme cpu hűtő is.
A másik (Preadtor) az viszont 1,65V-os. Az igen is meg nem is... Alapból nem, de ha megpiszkálod a bios-t akkor ok.
A lényeg: 1155-nél a memvezérlő fesze és a ram fesz között 0,5V lehet a max különbség. A 1,5V-os max ram fesz (ami amúgy 1,57V ha pontos akarnék lenni igazán) az alapfeszes memvezérlőre vonatkozik. A userek 90% azt se tudja mi az a memvezérlő, nem hogy milyen néven keresse és mennyi feszt tolhat neki.Szerencsére mi jól informáltak vagyunk, ezrét tudjuk, hogy qpi/vtt-néven kell keresnünk és max 1,2V-ot kaphat. Ebből következik, hogy 1,7V lehet a max ram fesz amit elvisel károssodá nélkül a memvezérlő hosszútávon.
Tehát a Predato is ok, ha megemeled a qpi/vtt feszt 1,15-1,2V-ra.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mercutio_ #747 üzenetére
Igen, akkor felesleges a 16GB. Mondom egyelőre csak akkor van értelme számodra ha ram drive-ként használnál belőle.
Nagyon bevásárolnod előre meg nem érdemes, mert '14-től ddr4 lesz az asztali gépekben. Szóval kb mire hasznát vennéd már térhetnél is át ddr4-re.
robogos10: Nálunk meg eléggé kopik sajnos... Pl a teraszajtónál ahogy belépsz a szőnyegre, a minta már alig látszik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Am most, hogy volt egy kis hó itt Pöstön, meg volt az év első csúszkálása. Alig vártam, hogy a kihalt parkolóban megforgassam a járgányt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz alibaba78 #776 üzenetére
A legfontosabb, hogy nem km óra állást vaszünk, hanem állapotot! Kereskedőnél van kocsi az mind tekert órás (99%). Ez azért van, mert a magyarok nem hajlandóak sokat futott kocsit venni. Hát akkor megkapják...
A hamisított szervízkönyv is még csak kb a kezdet. Szóval nó para.Magánszemélytől nézz inkább. Haver berakta a Hondját kereskedésbe, hogyhogy nem, 100k km-el kevesebbet mutatott az óra. 235k helyett 135k km-t. És ez csak 1 példa. Kereskedő tekerte meg persze az órát.
Nos élből nem vennék olyan kocsit amiben kettős tömegű lendkerék van, mert az 150-200k km után csere és alhangon 300-400k-ba kerül. Bővebben: [link]
Tehát ha ezen is felül emelkedtünk:
Focus: TDCi motor miatt kerülendő erősen, egy rakás hulladék (PSA (francia) fejlesztés, ez mindent elmond )
Mazda 6: háát nem annyira gatya mint a TDCi, de abból is csak benzinest ajánlanék. Mivel kisebb és rosszabul megy mint az Accord kiejteném.
Avensis: korrekt darab, ha nem számolom a kettőstömegű cserét akkor egész fenntartható, nem eszik sokat, viszont az 1,6-os dízelük nem egy erőgép, de családos ember vagy elég lesz neked az is. Élménynek ott a gyerek.
Accord: nagyon jó, de ebből is inkább benzinest vennék használtan meg főleg.
A mai modern dízelek összetett érzékeny motorok. Akkor éri meg olyat veni ha sokat mész mert akkor az olcsóbb üzemanyagköltségből kitelik a sokkal drágább és gyakoribb szervízelés, ami 150-200k km-ig elmegy addig enm nagyon kell rákölteni de utánna kb pénztemető.
Szóval a helyedben vmi szívóbenzines-t néznék.
Olaszt ne, franciát ne ha kedves az életed.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mercutio_ #781 üzenetére
A Skodára még egy szavazat. Azok jók. Kisebb rendellenességek előfordulhatnak de inkább csak apró bosszantó dolgok. Ami nálunk előfordult: elrepedt a tágulási tartály záróeleme (anyag fáradás), a belső keringető venti csapágyas lett, az ajtó határoló kilazult.. stb
Sok belőle a céges, jól meg kell nézni melyiket veszi az ember de amúgy összeségében ok.
smiti? Most miért?! Nem, hogy örülnél, hogy bejáratták már neked...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ahogy Föccer papa mondja, elhajtanának a sunyiba. És ez élettartam szempotból is elhanyagolható mennyiségű írás. Plusz azért amit kiír a progi az sem szent írás.
Vigneau: Nekem is volt ilyen ugrás, 1,1-es 54Le- Puntóból 1,6-os (100 ló) Astra.
Am Franciából a szívóbenyósok nem rosszak csak a dízelek. Nagy sok ismerősöm hajt szívóbenzines franciát és eggyikel sem volt igazából gond.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jaja kopók, azt mindben kell cserélni. Mondjuk a hűtő nem az, de 1-1 ilyen előfordulhat mindegyiknél.
Sajátomat is vinnem kell műszakija lejár. Ki kell benne cseréni mind a 8 gyetyát mert elérték az életciklusuk végét, szűrők cseréje, a futóművem elment, azt is meg kell csináltatni... Szóval most kell kicsit ráköltenem a gépsárkányra.alibaba78: Korrektek, a dízelek abban is drágán fenntarthatóak (a konstrukciójából adódik), a Fosvágenhez amúgy is drága az alkatrész. Nálunk az autómata váltó rakoncátlankodott bennük, meg a kettős töemgű csere drága megint ebben is. Már pedig azt cserélni kell.
Benzines is volt/van a flottában pár, azok jók, nagyon szerettem. Nem volt velük gond, bár egyszer a benyósban is beállt a turbó, de sajnos az benne van a pakliban. Igazából nem vagyok benne biztos, hogy a kollégák tisztában vannak-e hogy kell helyesen használni a turbós kocsikat. Ugye fokozottan érzékenyrá, ha hidegen meghajtják, és szerintem arról sincs fogalmuk sem, hogy menynire fontos a visszahűtés... Avensis-ben van hővédelem, ezekben a VW konszernesekben kispórolták, pedig kb 1 filléres alkatrész, meg +3 sor a ECU programjában.Skodából a SuperB-t is felveheted a listára... De óvatosna azokkal abból nem volt olyan sok céges, viszont taxiztak sokkal, ami még rosszabb mint egy céges autó előélet szempontjából.
robogos10: Lec amúgy korrekt fazon, már többször üzleteltem vele. Ősember viszont átvert. Éppen ezért elég sokat tettem azért, hogylehúzza a rolót...
föccer: Én szívesen lennék/lettem volna modi, de most elbizonytaalnítottaál ez ügyben...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, dupla gyertyás van (bár csak V8 lenne de nem, csak sor 4). Tulajdon képpen a változtatható szelepvezérlést váltották ki ezzel az eltolható gyújtással (amúgy utánna olvastam alacsony és magas fordulaton egyszerre gyújt a két gyertya, és a közepes tartományban van csak eltolt gyújtás). Persze ez a gyárnak olcsóbb megoldás, mint egy vvt-t beletenni.
Előnye, ugye hogy szívó-benzines létére már elég alacsony fordulaton leadja a max forgatónyomatékát (2800rpm), így már a középtartományban is elég jól autózható. Ha megnézed akkor a modern turbósok olyan 2000-től tudnak nyomatékmaxot, (a hasonló ccm-esek) szívóban meg mind 3200-3500 körül.A váltó áttétel is országútra van belőve, ha 90-nél visszarakod 5-ből 4-be pont a 3000-er fordul a főtengely ahol már leadja a max nyomatékot így jól lehet vele előzni. Relatíve, mert ugye ez egy 78le-s járgány szóval csodát nem kell várni (igaz csak 974 kg)... De jól eszik, a rekord az Jászberény BP 3,5 literes átlag fogyival és nem gyök kettővel mentem 70-80 között végig, igaz lakott területen belül is. Pályán már megjön az étvágya, 6,2 130-nál 140-nél már 6,3-6,4. a legnagyobb fogyi amit eddig kihoztam belőle az a 6,7l volt, de az pályán tartós 140-150 + klíma.
Sajnos 40k km-erenként cserélni kell a gyertyákat. Már túl haladtam 3k-val de még nem hagy ki a gyújtás. Nézegettem vagy ngk gyertyát kap vagy Bosch-t.
Bosch-t tudnék olcsón szerezni, viszont a szaki az ngk-t ajálnja inkább.
Nem húz félre érezhetően de a gumim félre kopott, szóval vmi nem ok. Mint így kiderült utólag: kölcsön adtam a kocsim és az illető nekiment egy járdaszigetnek (nem vette észre). Az ok, előfordulhat velem is de mondja el, mert így most majdnem kukázhattam a Yokohama gumit ami fent van. Ha mondjuk nyár elején történik pl akkor mehetett volna a kukába a szett (40k km van benne nem lestrapált szett). Téligumi cserekor derült ki. A profilt meg őszintén a franc se nézegeti...
mod:
Mercutio: Nem, szűretlen búza sör. Fincsi!!!
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni, de kérjük, hogy inkább a Hardverapróra tegyétek fel a terméket és azt linkeljétek be, mert úgy tudjátok módosítani később, az aprón is ott lesz és értékelést is kaphattok.
Kérjük, hogy nem megjelölt topikokban továbbra se hirdessetek, köszönjük!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...