Hirdetés

Aktív témák

  • 3man

    csendes tag

    A szorzas osztas skalarral vagy vektorral vegul is skalazasa a vektornak.
    Skalarnal 1-nel nagyobbal megszorozva a vektort hosszabb lesz, kisebb szamnal ertelemszeruen rovidebb. Ha vektort vektorral szorzok, akkor komponensenkent lehet skalazni a vektort.

    float3 vec3=vec2*0.5;//vektor szorozva skalar
    float3 vec3=vec2*float3(0.9,1.0,1.0);//vektor szor vektor

    A Length() a vektor hosszat adja. Mint latszik a definiciobol, a distance ugyan ezt szamolja, csak meg van adva egy f helyvektor, amit kivon eloszor az adott vektorbol. Ez nem mas, mint ket pont tavolsaga.
    Mert ket pont kozt huzhato vektor az a kulombseguk, es ennek a hossza a tavolsaguk.

    Az SqLength() az a sqr(Length()) vagyis a negyzetre emelt hossz. Sokszor ezt erdemes hasznalni, ha fontos a sebesseg, hiszen nincs benne gyokvonas. Mert akarmilyen gyors a hardware, ez idoigenyes. Ahogy a szogfuggvenyek kiszamolasa is. {sin,cos, tan}

    A distance2D es a SqLength2D az elobbiek 2 dimenzios valtozata, nincs benne az y koordinata.A magassagot legtobbszor, hagyomanybol, az y koordinataban szokas felvenni.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák