Hirdetés
-
Computex 2024: Térhangzás bárhol, bármihez a Creative új fej- és fülhallgatóival
ma Zen Hybrid SXFI, Zen Air SXFI és Zen Hybrid Pro SXFI néven új audio termékekkel bővíti kínálatát a Creative Technology.
-
Stray - Az év végén Switch-re is elérhető lesz a macskás kaland
gp Pontos megjelenési dátumot egyelőre nem kaptunk, valamikor az ünnepi időszakban érkezik az új kiadás.
-
Megérkezett a GoodRAM PX500 harmadik generációja
ph Az specifikációk alapján az alsó kategóriába igyekvő M.2 2280-as meghajtó 2 TB-os kapacitással érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Cunaja #60577 üzenetére
Egyébként sok családnál látom hogy a nehezebb helyzetekben csak a "jobban vezető" vezet. Nálunk ez éppen én vagyok, de van ahol ez a nő. Végülis racionális, az autó azért nálunk nagyon nagy értéket képvisel a vagyonból.
És Budapest tényleg vadkelet. Vezetem pár helyen de Budapestre nem mondanám hogy sima (az én kedvenceim borzalmas utak és padkák, valamint az öngyilkosjelölt biciklisek és motorosok). A vicces hogy bent ülve mindenki szép simának tartja Budapesti utaink, de ha konvojban kell utánam jönni majd mindenki lemarad, és közli hogy törtető opportunista vagyok (hát igen Bp-i közlekedés nem szép lelkűeknek való, ritmusérzék és tempó nélkül egyszerűen eltipornak sok helyen).
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60579 üzenetére
Igen, valóban az a kulcs, hogy akarni is kell. A. Feleségem is olyan, hogy nem tud rendesen tolatni, de nincs benne a késztetés, hogy meg akarja tanulni.
Nekem amúgy a pályára szembe felhajtás kb egyenlő az ittas vezetéssel. Ha rajtam múlna, aki piásan vezet, annak instant örökre elvenném a jogsit. A pályára szemben felhajtó sofőrtől is. Neki annyi engedményt tennék, hogy nagyon szigorú és hosszú képzés után újra letehetné esetleg..
Amúgy meg vicc. Múltkor is egy debreceni öreg felhajtott szembe, kapott 2 büntető pontot. Ha meg kamionnal előzöl napközben, akkor az 3 pont. Csöppet nem arányos a kettő büntetés mértéke. Nem azt mondom, hogy nem veszélyes, mikor 2 kamion megy egymás mellett a pályán 2 percig, de hol van ez attól, hogy kamikaze módjára szembe menni.
-
válasz Cunaja #60584 üzenetére
Ez az ország halálra van ítélve. A közlekedéssel kapcsolatos szabályozás csak egy porszem az egészhez képest. Sokszor úgy érzem, megyünk a középkorba. Na mindegy ez nem ide való, csak kimászott belőlem.....
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
válasz Cunaja #60587 üzenetére
Bazz te már tuningolod a verdát ami még nincs is....
Lassíts kicsit. Egyébként amiről a felszerelési videót dobtad az nem ugyanaz mint utána az áras oldal. Szerintem te erre
gondolsz (első alsó légterelő) és az nálunk forintban is megrendelhető, csak kurva drága, 60000 pénz.[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
-
válasz Cunaja #60589 üzenetére
Ja bocs, csak a video első részét néztem, de ami ott szerepel az mind megrendelhető, a magyar suzuki hivatalos oldalán is.
Rányitás ellen, nem tudsz tökéletesen védekezni, mert minden jármű, máshol ver bele a kocsiba. A fólia sem megoldás, mert ha az sérül az ugyanolyan ronda, mint ha a dukkó sérülne. Perzse elvileg akkor a festés ép marad.... És teljes autó fóliázásnál nem is sokkal olcsóbb...[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
válasz Cunaja #60589 üzenetére
Szerintem egy kicsit túlparázod ezt a dolgot. Tökéletesen nem tudod megvédeni az autód, viszont többet elköltesz mint egy esetleges kisseb javítás ára.
A régi swiftemen pl. voltak oldal csíkok és baromi jól is nézett ki, de az újra nem tudom elképzelni, hogy hova raknám, hogy tetszen is. Az amúgy is inkább dekor mint valódi védelem.
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60589 üzenetére
Én a Szlauko Suzukiná vettem az S-Crossra és így tettem fel, ahogy ezen a képen van: [link]
Találtam hozzá pontos beméretezős ábrát és úgy tök jól fel lehetett rakni.Ha gondolod kérdezz rá náluk, hogy ez jó-e 2022-es Swiftre is, annyit ír, hogy 2010-: [link]
Apám kért a Swiftjére a szalonban. Az a fajta az ajtó alsó részén van. Ahogy előttem is írták így is rá tudják nyitni simán, én is csak azért vettem, mert nem drága és ha 10 rányitásból 4-et felfog, már megérte.
Hiába van a Crosson alul az a széles burkolat, pont úgy hajlik ívben befelé az ajtó vonala, hogy az a rész beljebb van, mint az ajtó közepe.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Cunaja #60605 üzenetére
Persze nincs ezzel semmi gond. Klassz lesz a járgányod!
Várjál, hogy jön ki a matek? Ha 700-at költesz pluszban akkor az én árlistám szerint sehogy s jön ki a 6,8 misi. Vagy neked már van egy régebbi rögzített árad?
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60613 üzenetére
Nekem 2007-től volt veterán korú hobbi Zsiguli, plusz ugye a többi autót is öreg koráig használom. A tapasztalatok megvannak hosszú távra az alvázvédelemmel. És annak hiányával is.
Ha valaki új autót vesz és kb 10 éves korában eladja, annak nyilván nem kell ilyennel foglalkozni, de öreg korra meghálálja.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Cunaja #60617 üzenetére
Én is rendeltem #hondahungary feliratos keretet, de nem tetszett, rájöttem, hogy a kevesebb több, és sebbenzinnel ledörgöltem. Most sima fekete, és amúgy kifejezetten jó minőségű műanyag, nem a teszkós törékeny fajta.
A Lancián meg nincs is, valamelyik tulajdonoselőd odaszegecselte. Papírforma szerint szabálytalan, de már 10+ éve így műszakizik.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Cunaja #60615 üzenetére
" Nem tartozom én sem, a 2-3 évig van autóm hívők táborához"
Ez szerintem nem hit hanem szimplán pénztárca kérdése. Ne mond, hogy ha nem kéne számolgatnod akkor 15 évig hajtanál egy vasat, mikor jönnek a modernebb, szebb, gazdaságosabb modellek.
Én se azért hajtottam 14 évig a swiftemet mert nem tudtam volna elképzelni újabbat.
Nem vet fel a pénz és imádom az új verziót (a régit is szerettem) de ha tehetem, tuti nem várok a cserével 14 évet.....[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
tboldi
nagyúr
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Cunaja #60700 üzenetére
Ez hipotetikus. A gyakorlatban nem fogsz 1200km-t menni 110-el. De még 120km-t sem. Felteszem autópályára gondolsz, a belső sávhoz kevés a 110, a külső meg tele van lassabbakkal. Lassítani, gyorsítani, előzgetni fogsz, ez így életszerű. A szél is számít. A domborzat is.
Pénzt megtakarítani most nem fogsz ha prémiumot tankolsz. Igaz E5 -ből kevesebbet fogyaszt, de az azelőtt sem egyenlítette ki az árkülönbséget. -
válasz Cunaja #60698 üzenetére
Szegény ember vagyok, 95- öst tankolok.
A 110 és 130 közötti fogyasztás különbség nekem túlzónak tűnik. Holnap jövök haza Székesfehérvárról, ha a forgalom engedi letesztelek pár sebesség tartományt.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
hemaka
nagyúr
válasz Cunaja #60709 üzenetére
Nettó baromság ez a rész "Erős antennával megkeresik a kulcs jelét, amely 1-5 méterre sugároz, így a házon kívül is érzékelhető, majd ezt a jelet továbbítják az autó felé. Ilyenkor a kocsi ajtaja nyílik és az autó indítható." A kulcs csak akkor ad jelet, ha nyomod a gombot, ráadásul kód tábla van, ha egy kódot már használt zárásra vagy nyitásra, mégegyszer nem nyílik vele az autó.
Ezt nem így csinálják, hanem máshogy, mondjuk sokkal nem bonyolultabban...🥴 -
dethroner
veterán
válasz Cunaja #60714 üzenetére
A labanc majd hülye lesz idehozni a saját naftáját 480pénzért, mikor eladhatja odahaza 800-ért. Amíg nem lesz újra szabadáras az üzemanyag, tuti csak a mol fog forgalmazni.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60700 üzenetére
A légellenállás valóban nagyon sokat számít kis sebesség különbségnél is. Ha a 110 és 130 között nem is 20% a különbség, de szerintem 10% fölött tuti van a fogyi difi.
Én mindig GPS szerint megyek adott sebességgel a pályán, mivel az óra csal valamennyit.
GPS szerinti 130-nál még egész baráti a fogyasztás. GPS szerinti 147-re szoktam állítani a tempomatot, ott óra szerint már 155 körül van.
Drasztikusan magasabb a fogyasztás, arra érzékenyeknek ilyenkor nem is javaslom, hogy megnézzék a pillanatnyi fogyasztás diagramját, mert nem szép. De ettől a crossover formától nyilván nem is kell túl jó légellenállást várni.Ha olyan az út és szél is van, akkor 8 fölé is be tud nézni ilyenkor az átlag egy hosszabb úton.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz Cunaja #60698 üzenetére
én még mindig arról tudok nyilatkozni, hogy tankolástól tankolásig (igaz egy nagyon pici eltérés tuti van a számításban, mivel úgy tankolok, hogy kattanáson túl és km számláló nulláz, aztán pedig kattanásig megnézem ill. kattanáson túl is a beletankolt mennyiséget a km-hez viszonyítva) de 4,9-5,1 re jött ki eddig szinte mindig a fogyasztás.... és egyáltalán nem megyek vele nyugisan
OMV "sima" 95öst tankolok bele ill. ha eszembe jut teszek bele LiquiMoly üzemanyag adalékot
Értsd jól: pörgetem amikor kell, városban viszont kipróbáltam és 60nál simán elgurul 5.-ben (ami meglep, de mindegy) ill. pályán simán haladok a belsőben 144óra szerint és ezekkel a paraméterekkel ennyi a fogyasztás.... ja és persze a klíma átszellőztetést követően azonnal működésbe lép nálam, egészen addig amíg megállást megelőzően ki nem szellőztetem a rendszert.
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60735 üzenetére
Ellentmondás van a szakember mondandójában:
Azt mondta, hétköznapi embernek elég a 95-ös ---> UTÁNA MEG ---> a sima 95-re annyit mondott, hogy biztosan nem tenné az autójába hosszú távon.Most akkor ő nem hétköznapi ember (értsd hónapokig lötyög ugyanaz a benzin a tankban), vagy összevissza beszél?
Nem vitázni, kötekedni akarok, de ez így kevés. Tőle is. Ahogy abban is biztos vagyok, hogy a MOL-nál megkérdeznél 10 másik embert, akkor különböző válaszok lennének. Az adott embernek üzenem, hogy tanulmányokat, teszteket, cikkeket mellékeljen, mert addig ez puszta okoskodás a szakmaiság mögé bújva.Az valóban nem jó, ha hónapokig ugyanaz a benzin áll a tankban. Arra tényleg jobb beletenni az E5-öt, de az a hobbiautó, meg bácsiautó kategória szerintem, hogy egy tank benzin hónapokig áll az autóban.
Az is tény, hogyha nem tankolsz sokat, akkor az általad említett gyros tál a különbség a két benzin ára között (ha nincs ársapka). De a másik téma, hogy tényszerű kijelentéssel ki van mondva akárki által, hogy tönkrevágja a dolgokat a sima 95-ös, az továbbra is hitvita eddig.A legerősebb a saját merítésemből a sima 95-öst használók közül egy 300+ lóerős Infiniti. Sokat hajszolva. Annak sincs semmi baja, sosem volt a kötelezőkön kívül semmi cserélni való. Ráadásul az hobbiautó, ritkábban van tankolva. De tegye fel a kezét bárki itt a fórumon, aki találkozott már olyannal, hogy a sima benzintől károsodott az autó.
Hangsúlyozom, nem vitát akarok, nem is megmondani, hogy ki mit tankoljon, csak rávilágítani arra, hogy nagyon erős kijelentés az, hogy a 95-ös benzin káros hatásait reggelig lehetne sorolni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Cunaja #60731 üzenetére
Tényleg nem kötekedni akarok, mindenki azt tölt az autójába amit akar, de az egész fejtegetésedet agyon vágod az egyik első mondatoddal.
"Vegyünk akkor egy OMV kutat és felejtsük el a benzin árstopot."
Már, hogy a manóba lehetne elfelejteni? Főleg mikor matematikai úton akarod igazolni magad, de a képletedben helytelen számok szerepelnek?
Jelenleg árstopp van és ez a tény határozza meg az adatokat. Nyilván más lesz a helyzet ha megszűnik, de ki tudja mikor lesz az, és ki tudja, hogy akkor mennyi lesz a valós különbség a 95-ös és a 100-as között?De még egyszer mondom, részemről mindenki azt tankol amit akar és tud!
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60742 üzenetére
Lehet, hogy mire vége lesz az ársapkának már jelentősen csökken amúgy is a benzin ára.
Én úgy gondolom egyébként, hogy úgy 700 Ft környékétől tenné le annyi ember az autót, hogy Budapesten érzékelhető lenne valamennyire a forgalomban. De még akkor is lenne bőven autó.
Nem olyan régen még mindenki visítozott, amikor 400 Ft környékére drágult a benzin, aztán most 480-on mindenki autóban ül, brutál forgalom mindenhol.
-
dethroner
veterán
válasz Cunaja #60735 üzenetére
Te is abba a csoportba tartozol, aki csak ünnepnapon fogja használni a kocsiját? Mert ha igen, ha olyan vagy mint 2ozzmexy, akinek két olajcsere periódus között rendeznek olimpiát, akkor nem számít a drága nafta, etesd vele. De ha olyan leszel mint mi, akik 2 hetente egy swift tankot kiüritünk, akkor kurvára nem vagyunk gazdagok, nos, akkor megnézed a tankajtót kinyitva, és bele van írva hogy mi kell minimum a talicskának, attól nem lesz semmi baja.
Érdekes fajta a suzukis. Az egyik még a széltől is óvja a paripát és ha tehetné, a kerekerdőn túl lévő üveghegyi parkoló legtávolabbi sarkába állna ahol még a madár se jár, a másik meg a forgalomban lévő engedélyezett, legnagyobb mennyiségben eladott üzemanyagtól óvna a még meg át se vett kis kedvencét
Lassan rajzolhatnánk egy grafikont, kinek milyen fétise van a közlekedő edényével kapcsolatbanA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60750 üzenetére
Közben megnéztem a videót. Azt igazolja, ami eddig elhangzott itt is.
Röviden:
- Az E10 nem tárolható sokáig? - igaz
- Az E10 szétcseszi az erre nem felkészített autókat, kisgépeket? - igen
- Dr. Zöldy Máté (ugye a MOL-nál is dolgozott) tankolna prémium benzint? - nemA videóban semmi olyan nem hangozz el, amely a normál felhasználás esetén a "reggelig sorolható" káros dolgokat támasztaná alá.
Az volt benne, amit eddig is tudnunk, E10-et ne tárolj sokáig és ne használd abba, ami nincs rá felkészítve és az autógyár alapján jóváhagyva.Hangsúlyozom, mindenki azt tankol amit szeretne semmi joga senkinek beleszólni.
De a korábbi kijelentésből indult az egész, hogy károsodik és reggelig lehetne sorolni.
Ezt az állítást a belinkelt videó nem támasztotta alá, sőt az ellenkezőjét igazolta. Ahogy a felhasználói tapasztalatok is.
A videóban sem a Suzukit, vagy bármely más E10-re felkészített autót használók problémái voltak jelen, hanem a sokáig tárolt, meg a kisgépekbe belerohasztott benzinből adódó gondok.Az állítás úgy lett volna megfelelő, hogy ne tárolj sokáig alap benzint olyan autóban sem, amely fel van készítve E10-re, mert abból gond lehet.
Ami új infó volt, hogy a kis kutakon, meg az auchan és társai kúton lévő alap 95-ös az nem adalékolt. (míg ezzel szemben egy OMW Super 95 meg hasonló fantázianevű 95-ös igen a nagyobb kúthálózatoknál).
[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
válasz Cunaja #60754 üzenetére
Az hogy varrás mentén szét szakad az ülés oldalán, mert ott robban a lufi.
Én 95-öt tankolok, de nincs ideje belerohadni a 9-10l-es fogyasztással.
btw az újabb sport nincs már meg, eladtam kint, 17k euróért ment el.AMD Power
Igen, az auchan 95 az kb. 98-as benzin, a 98-as pedig 100-as.[ Szerkesztve ]
-
Ármester
válasz Cunaja #60757 üzenetére
Speedzoneosok csináltak benzintesztet a madaras tescobol, onnan jött ki a magasabb oktánszám
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60757 üzenetére
"A madaras áruház benzinjét, szinte leminősítette. Egy szóval sem említette, hogy magasabb az oktán száma. Az ilyen mondja, hogy nem tankolna prémiumot."
Ezzel akkor gyakorlatilag ellent mondasz a videónak. Azért linkelted korábban, hogy ebből kiderül mi a helyzet a 95-ös benzin károsságával, most meg kritizálod ugyanazt az előadót.
"Szélsőséges esetben a lerakódások a fogyasztás növekedéséhez, nagyobb károsanyag-kibocsátáshoz, az autó menetviselkedésének romlásához vezethetnek."
A mondatban a lényeg a szélsőséges esetben. Ezt magyarázom! Hogy mutass embereket, akiknek baj van az autójával a sima 95-ös benzintől. Nem tudom, hogy a Te Opeled benzines-e és sima 95-öst kap-e, de ha jól rémlik 300-400e km-nél jár. Normál esetben senkinek semmi baja a 95-el, ha alkalmas rá az autója.
"akkor a kollégái miért prémiumot tankolnak? "
Színezel. Azt mondja szó szerint, hogy a baráti körében vannak többen, akik prémiumot tankolnak... Ne sugalld azt, hogy mindenki prémiumot tankol a környezetében és a csávó a helikopter.Autó összehasonlításra ugyan nem reprezentatív, de ott a teljesítmény mérésem 200+ezer km-el és 95-ös benzinnel használva. Nyilván mindenben van mérési hiba, de a gyári értékeket hozza a pad alapján. De tegyük fel, nem tudja a gyári értékeket. Érdekel valakit is, hogy 15-20 évesen elveszít mondjuk 3 lóerőt? Az nyilván sokakat, ha tönkremegy az autó, szervizelni kell a 95-ös rengeteg károsító hatása miatt. Van ilyen? Hallgatom.
Azt értsd meg, hogy én nem azon vitatkozom, hogy a prémium jó/jobb-e vagy sem.
Azt a kijelentést cáfolom meg, hogy a 95-ös benzin káros hatásait reggelig lehet sorolni. Mert ez így ismerjük be, egy erősen túlzó kijelentés és baromság.
Mindaddig az, amíg nincsen felsorolva, hogy mi ez a "rengeteg káros hatás". Nincs tanulmány, de még egyszerű mezei autótulajdonosok hordái sincsenek, akiknek szétcseszte az üzemanyag rendszerét, vagy a motorját. Ha ez ilyen egyértelműen kijelentve igaz lenne, akkor mindenhonnan gyülekeznének a példák.
Főleg úgy, hogy az ország benzines autóinak legnagyobb részébe ez kerül...Addig ez egyszerű fingreszelés.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Cunaja #60750 üzenetére
Azt mondod, mindenki tankoljon amit akar, de közben meglehetősen harcos módon véded a nézeteidet.
Nos, zanzásított formában végigszenvedtem a több mint egy órás videódat, de nem igazán győzött meg semmiről.....
Tapasztalatom alapján semmiféle gyakorlati hátrányát nem tudom a 95-ös benyának. Az előző swiftem 14 évig etettem ezzel, csoda adalékokat nem használtam (mint ahogy most se) és semmiféle károsodást nem tapasztaltam. Igaz nem havonta veszem elő az autót, napi szinten hajtom, szóval ebben a témában nem tudok hozzá böfögni.
A 14 év alatt egy megveszekedett tömítést sem kellett cserélni a motorban! Egy olajteknőt buktam, mikor egy barom audis a védett úton belém szállt, egy önindító hunyt el, mivel napi szinten sokszor indítottam az autót (taxi betegség) és az ABS kocka múlt ki a végén.
Az új autót is 95-el "gyilkolom" de hiszem, hogy nem fogja jobban károsítani, mint a régit.Továbbra sem szeretnék senkit meggyőzni, pusztán úgy gondolom, hogy a drágább üzemanyag csak valami elméleti előnyt jelenthet, és a gyakorlatban semmiféle negatív kihatással nincs a motorra a 95-ös benya..
Részemről az üzemanyag témát befejeztem.bigdigit::#60745
Pedig ha már belekezdtél akkor illet volna kifejtened a véleményed.
Főleg a 2-es pontnál érdekelne, hogy szerinted melyik a f@xság és melyik a józan ész!Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60768 üzenetére
"Következő, a padra tett motor mindig E10-et kapott?
Mindegy, ez sem számít."Igen, amióta bevezették csak azt kap. Előtte is a sima 95-öst kapta. Tőlem is, előző tulajtól is.
"Azért egy szervízest megkérdeznék, akihez motorhibával mennek emberek."
Itt a lényeg. Ha annyi rengeteg rossz és káros tulajdonsága van a 95-ös benzinnek, akkor a nagy számok törvénye alapján nem lenne jó néhány autó motorhibás emiatt az évek alatt? Vagy legalább valami kisebb nyűg legalább. És ezeknek a motorhibáknak az okaira nem kérdezne rá soha senki? Illetve a szerelők is hétpecsétes titok alatt tartanák, hogy a motor a benzintől kotlott meg? Nyilván lenne egy csomó autótulaj/szerelő, aki beszámolt volna már erről. Fórumokon, youtubeon, stb... Hiszen tele a net szerelők véleményével, tapasztalataival, mindennel az autóval kapcsolatos minden témában. Ugye érzed Te is, hogyha lenne ilyen gond, akkor az könnyen fellelhető lenne, nem pedig abban a fázisban járnánk, hogy azért meg kellene kérdezni egy szerelőt.
"Viszont, van rengeteg kollégám( nem kis cég vagyunk) és a többi ember tapasztalatából indultam ki. A videót megnézték és érdekes módon a lényegét megértették. Nem tankol mindenki 100-as benzint, de minimum 95 prémiumot."
És ez mit bizonyít? Megnézték a videót, megvilágosodott a fél cég alkalmazotti állománya és azóta minimum adalékolt 95-öst tankolnak? Oké, legyen így. Mi az oka? Meghibásodott előtte az autójuk és a videó alapján megtalálták a megoldást?
Előtte orrba-szájba hordták a szerelőhöz, nem tudták, hogy miért, majd megnézték a videót és azóta csakis a 95 prémium és a 100-as a megoldás a gondjaikra? Ezek a tapasztalataik?
Ezt a sok kollégát, ismerőst kikérdezted egyesével, hogy mik a tapasztalatok? Végigdaráltattad az egész máv állománnyal a videót? Mindenkit meggyőzött és az amúgy tökéletesen működő autókba elkezdték önteni a jobb benzint attól fogva?Kötekedésnek tűnhetnek ezek a kérdések, de én szeretem a tiszta vizet a pohárban, amelyben életszerű és logikus következtetések és levezetések vannak, mert az ad hitelt az ember mondandójának. A légből kapott számok és kijelentések sosem voltak az én asztalom. Ezért teszem fel ezeket a kérdéseket, mert a mondataid több helyen nem következetesek és életszerűek.
És túl van ez már tolva, de szeretek az ilyen dolgokba beleállni és végigmenni rajta. Bár nyilván ezzel elcseszem az én időmet is.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60777 üzenetére
Szerintem is engedjük el a témát, mert nem az adott kérdésekre jön a válasz, hanem irányváltás és belemagyarázás, feltételezés van. Így is túl sok idő és karakter ment el erre a témára.
Egyetlen egyre reagálok a 7. pont. Azt mondd meg nekem, hogy hol írtam, hogy 3%-ot veszített a padon? Betettem a mérés papírját és írtam, hogy gyári értékek.
Olvass vissza, vagy olvass figyelmesen.
Egy feltételes módban beszéltem utána, hogy mi lenne akkor, ha esetleg majdnem két évtized után az jönne ki, hogy 3 lóerőt (nem is százalékkal jöttem...) veszít a motor, mert mondjuk több a lerakódás az e10 miatt. Erre írtam, hogy ez nem egy nagy dolog lenne. Főleg nem reggelig sorolható károsodás.Érted már, hogy miért beszélünk el egymás mellett? Nem egy ilyen reakciód van, mint a 7. pont, hogy totál mást írsz...
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz Cunaja #60777 üzenetére
A részecskeszűrős dologhoz egy apró gondolat. Volt már olyan autó a háznál amiben van ez a csodálatos szerkezet (boxer dizel subaru forester), de annak is a kezelési könyvben az volt, hogy amikor jelez a műszer, akkor magasabb fordulaton egy picit hosszabbat kell menni, nem pedig az, hogy tankolj prémium üzemanyagot. És arra pedig, hogy a hosszabb távok megléte után a szerelő az üzemanyagra kérdezett rá, logikus következtetés, hiszen annak az égéstermékét hivatott ártalmatlanítani. De ha erre azt a választ adta volna az ismerősöd hogy világ életében 100-ast tankol, akkor jöttek volna a következő mentő kérdések, mi a horoszkópja, árnyékban vagy napon parkol, melyik lábban szokott kimászni az ágyból, stb, stb. Mindig lesz valami, amire rá lehet fogni. Szabolcsból származom, a falunkban és környékén egy időben több autó motorja is bedöglött, kimutathatóan a benzin miatt, amit a falunkban lévő kúton tankoltak. Le is csukták a tulaj testvérpárt egy rövid időre. Mint kiderült, ukrán benzint öntöttek a föld alatti tárolóba, ezzel jelentősen lerontva a benne tárolt benzint, és azt töltötték a kútoszlopon a vásárlók. Szóval nem az alap benzin volt szar, hanem szándékosan elbaszták.
Az meg egy szép alap gondolat, hogy mindenki azt tankol amit szeretne, nem akarunk senkit semmire rábeszélni. Viszont akkor ne beszéljünk alaptalan dolgokról, miszerint az alap üzemanyag káros. Lehet hogy jobb a prémium, ezt mindenki döntse el pénztárca és világnézet alapján saját maga, de azt szögezzük azért le, hogy az alap nafta nem káros.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60789 üzenetére
"Legalább két napig pörgött a topik. "
Hát az biztos.
Amúgy nem a győzelemről van szó, nem győzni akar az ember, csak tényeket.
Semelyik autós nem lesz szétszedve, aki azt mondja, hogy neki jobb a prémium benzin. Az lesz szétszedve, aki azt mondja, hogy káros a 95-ös, de csak a levegőbe kiáltva tények nélkül.Na peace, lassan nálad az új autó és ez a lényeg.
-
tboldi
nagyúr
válasz Cunaja #60815 üzenetére
Azért megnézném közelebbről egy Swift, Astra vagy bármilyen kommersz, alapmotoros autó gyújtástérképét, hogy tartalmaznak-e bármit is 95 oktánon felül.
A Jazz-ről is csak "elvileg" tudok nyilatkozni, állítólag a későbbi, DBW-s 1.4-esek Bosch ECU-ja tud mit kezdeni a magasabb oktánnal, de a többi nem profitál belőle. Szerelték ezeket még 5 másik ECU-val is, zsákbacicmic, kinek mi jutott. Mondjuk a Jazz ilyen szempontból érdekes állatfaj, a hengerenkénti 2 gyertyájával képes egymástól eltérő előgyújtással is szikrázni.
(i-DSI = Intelligent Dual Sequential Ignition)[ Szerkesztve ]
-
válasz Cunaja #60815 üzenetére
Nem kell megsértődni, sem eltűnni!
pl. az kimondottan érdekel, hogy mikor kaparintod meg végül az autódat. Ha meglesz, jó lenne olvasni a véleményedet az egész hercehurcáról, meg az első benyomásokat a gépsárkányról is.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60815 üzenetére
Nem, nem tudja minden 2000 utáni autó kezelni azt, hogyha 100-as benzin kerül bele.
Általában a kihegyezett, erős motorral rendelkező autókat készítik fel arra, hogy az elektronika felismerje és megfelelő gyújtást adjon akkor, ha magasabb oktánszámú benzin kerül bele.
A Swift nem ilyen. Ez az M4-es a Hellcat és hasonló autók játszótere (nyilván nem csak ezeké, de hirtelen ezek jutottak eszembe), továbbá a tuning területe. Nekem is volt jól megsíkolt hengerfej+blokk kombóval magas kompresszió viszonnyal és végnyomással rendelkező motorom. Ott számít a magas oktánszám, mert "becsörög" (kopogásos égés). Nem bírja a magas kompressziót az alacsonyabb oktánszám. Főleg, ha normálisan adva van neki előgyújtás.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Cunaja #60821 üzenetére
Nem azt írtuk, hogy nem jó, vagy hogy káros, csak hogy felesleges. Pontosabban én ezt így kerek perec ki sem mondtam még eddig.
A Jazz-t Shell V-Power 100-assal itattam az árstoposdiig, azóta viszont OMV MaxxMotion 95.
Valami kis különbséget mintha éreznék a 100-as javára, de az enyém pont egy olyan drive-by-wire-ös, Bosch ECU-s darab, mint amit említettem.A WagonR viszont abszolút semmi különbséget nem éreztet, pontosan ugyanolyan a 100-as benzinnel is, mint a puruttya 95-tel. Ez is OMV MM95-öt kap, ha már ugyanannyiba kerül, mitn a sima, miért ne.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt vízhűtés
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- EAFC 24
- Milyen légkondit a lakásba?
- Politika
- Bestbuy játékok
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Tetszene, ha ilyen lenne a HMD Skyline?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Óvodások homokozója
- További aktív témák...