Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Chaser #1 üzenetére

    Az lesz majd a fincsi, mikor egy A380-ashoz hasonló gépet elektromos árammal akarnak "megtankolni"
    Az A380-nak a tartályába 320 000 liter kerozin fér. Kerozin fűtőértéke 43MJ/kg
    Sűrűsége 0,8kg/l Szóval egy teli tank fűtőértéke 11 000GJ
    Mondjuk 1 óra alatt szeretnék megtankolni. (Most A380 40 perc) Ennek a teljesítményigénye: 3GW
    Paks teljesítménye 1,9GW
    Szóval másfél Paks meg tudná tankolni.
    Tudom nem számoltam hatásfokkal, plusz csak ritkán indulnak teletankkal stb. De ha a teljesítményigényt osztom tízzel akkor is iszonyat teljesítményigényt kapok.

    Jó az A380-nak hatalmas tankja van. Egy Boeing 737-nek 13 000-30 000l az üzemanyagtartálya, tehát a teljesítményigénye is ennek megfelelően kevesebb: 124-286 MW (Hatásfok szintén nincs figyelembe véve)
    Viszonyításképen egy V63 mozdony névleges teljesítményigénye 3,5MW

    Ma Ferihegyről 121 gép szált fel 24 óra alatt.
    Hát nem tudom :S

Új hozzászólás Aktív témák